Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-235/95

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

13.3.1997

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem z zahtevo Zveze Svobodnih sindikatov Slovenije, Ljubljana, na seji dne 13. marca 1997

s k l e n i l o :

Zahteva za oceno ustavnosti 76. člena Zakona o Agenciji Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (Uradni list RS, št. 48/94) se zavrne.

O b r a z l o ž i t e v

A.

1.Predlagateljica navaja, da so delavci, zaposleni v bivši Službi družbenega knjigovodstva, oziroma delavci Agencije za plačilni promet, nadziranje in informiranje člani reprezentativnega Sindikata delavcev finančnih organizacij Slovenije. Z izpodbijano določbo 76. člena Zakona o Agenciji Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (v nadljevanju: ZAPPNI) naj bi zakonodajalec podržavil premoženje Službe družbenega knjigovodstva (v nadaljevanju: SDK) in po prepričanju predlagateljice delavcem, ki so bili v njej zaposleni, odvzel pravico do lastninjenja družbenega premoženja ter tako posegel v njihovo pravico do lastnine.

2.Podržavljenje premoženja prejšnje SDK naj bi zakonodajalec uzakonil v nasprotju z Zakonom o razlastitvi in prisilnem prenosu nepremičnin v družbeni lasti (Uradni list SRS št. 5/80, 30/87 in 20/89) in v nasprotju z Ustavo. S podržavljenjem naj bi se v škodo delavcev, ki so bili zaposleni v SDK, in v škodo vseh državljanov zmanjšal obseg družbenega premoženja. SDK se po navedbah predlagatelja nikoli ni financirala iz proračunskih sredstev, ampak izključno iz provizije, ki jo je zaračunavala za svoje storitve. Zakonodajalec bi zato moral lastninjenje premoženja SDK urediti tako, kot to velja za poslovne banke in zavarovalnice.

3.Predlagateljica predlaga, naj Ustavno sodišče izpodbijano določbo ZAPPNI razveljavi.

4.Državni zbor (v nadaljevanju: DZ) v odgovoru na zahtevo predlagateljice meni, da zahteva ni utemeljena in predlaga, da jo Ustavno sodišče zavrne. Lastninjenje družbenega premoženja po navedbah DZ urejajo zakoni različno glede na naravo in namen tega premoženja ter glede na način financiranja dejavnosti.

Ustava ne ureja lastninjenja družbenega premoženja. Zakonska ureditev lastninjenja je zato po mnenju DZ v njegovi pristojnosti. Sklicevanje predlagateljice, da prejšnja zakonodaja ni v skladu z veljavno Ustavo, po prepričanju DZ ni utemeljena.

DZ nadalje navaja, da je bila SDK organizacija, ki je imela neodvisen in samostojen značaj in je poleg plačilnega prometa opravljala tudi določene kontrolne funkcije. Agenciji za plačilni promet, nadziranje in informiranje (v nadaljevanju: APPNI) pa naj bi izpodbijani zakon javna pooblastila izrecno opredelil in za izvajanje njene dejavnosti določil poseben način financiranja. APPNI naj ne bi bila primerljiva z gospodarskimi subjekti, ampak z javnimi službami in drugimi organizacijami, ki izvajajo javna pooblastila.

B.

6.Ustavno sodišče je na pobude podružnice sindikata APPNI, Murska Sobota, Republiškega odbora sindikata finančnih organizacij Slovenije, Ljubljana ter pobudnic Etelke Korpič- Horvat in Nade Kuhar že obravnavalo v tem postopku izpodbijano določbo 76. člena ZAPPNI. Ugotovilo je, da je bila bivša SDK parastatalna organizacija in je zakonodajalec glede na naravo njene dejavnosti ter na način njenega financiranja lahko določil, da ima družbena lastnina v uporabi te organizacije status državne lastnine. Pobudo pobudnikov je Ustavno sodišče s sklepom št. U-I-169/94 z dne 15. junija 1995 (OdlUS IV,62) kot očitno neutemeljeno zavrnilo. V tem postopku predlagatelj izpodbija 76. člen ZAPPNI iz istih razlogov, kot so jih navajali pobudniki v postopku, končanem z navedenim sklepom. Zato je Ustavno sodišče predlagateljevo zahtevo zavrnilo kot očitno neutemeljeno in se v celoti sklicuje na obrazložitev citiranega sklepa.

C.

7.Ustavno sodišče je ta sklep sprejelo na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94) v sestavi: predsednik dr. Tone Jerovšek in sodniki mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, dr. Lovro Šturm, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M.Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k dr. Tone Jerovšek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia