Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSL sklep I Cp 6/94

ECLI:SI:VSLJ:1994:I.CP.6.94 Civilni oddelek

sodna pristojnost upravna pristojnost denacionalizacijski postopek odločba o arondaciji
Višje sodišče v Ljubljani
19. januar 1994

Povzetek

Sodišče je zavrnilo pritožbo predlagatelja, ki je zahteval odločitev o denacionalizaciji, ker je bila lastninska pravica prehodila v družbeno lastnino na podlagi upravne odločbe. Sodišče prve stopnje je ugotovilo, da je za odločanje o denacionalizaciji pristojen upravni organ, ne pa temeljno sodišče, kar je potrdilo tudi sodišče druge stopnje. Pritožba je bila zavrnjena kot neutemeljena, saj je sodišče potrdilo, da sporazum o odškodnini ni vplival na pristojnost odločanja.
  • Pristojnost za odločanje o denacionalizacijiSodna praksa obravnava vprašanje, kateri organ je pristojen za odločanje o denacionalizaciji, ko je prišlo do prehoda lastninske pravice v družbeno lastnino na podlagi odločbe upravnega organa.
  • Upravičenost do denacionalizacijeObravnava se tudi vprašanje, ali je predlagatelj upravičen do denacionalizacije, glede na to, da ni prejel ustreznih nadomestnih zemljišč.
  • Postopek denacionalizacijeSodba se ukvarja s pravilnostjo postopka denacionalizacije in ugotavlja, da je bil postopek ustavljen, ker je bila zahteva za denacionalizacijo odstopljena v reševanje upravnemu organu.
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Če je prišlo do prehoda lastninske pravice v državno oziroma družbeno lastnino na podlagi odločbe upravnega organa, ki temelji na določilih Temeljnega zakona o izkoriščanju kmetijskih zemljišč (27. tč. 3. člena ZDen), je pristojen za odločanje o denacionalizaciji upravni organ.

Izrek

Pritožba se zavrne kot neutemeljena in se potrdi sklep sodišča prve stopnje.

Obrazložitev

Predlagatelj je vložil zahtevo za denacionalizacijo pri upravnem organu, toda Sekretariat za kmetijstvo Občine B. je s sklepom ustavil postopek in zahtevo za denacionalizacijo odstopil v reševanje prvostopnemu sodišču. Nato se je sodišče prve stopnje v nepravdnem postopku izreklo za nepristojno in zavrglo zahtevo. V obrazložitvi sklepa je navedlo, da se predlagateljeva zahteva za denacionalizacijo opira na odločbo, ki je bila izdana v arondacijskem postopku, zato gre po določilu 1. tč. 54. člena Zakona o denacionalizaciji za pristojnost upravnega organa, ki je pristojen za kmetijstvo. Če je bil v arondacijskem postopku dosežen sporazum o določitvi višine odškodnine, ta ne vpliva na odločitev o pristojnosti. Sodišče prve stopnje je predlagateljevo zahtevo tudi zavrglo, kar je obrazložilo z drugim odstavkom 369. člena Zakona o pravdnem postopku in dejstvom, da nasprotna udeleženka ne more biti zavezanka za vračilo kmetijskih zemljišč.

Predvsem iz previdnosti se je proti temu sklepu pritožil predlagatelj. Strinja se, da bi moral o zadevi odločati upravni organ in je zato ponovno vložil zahtevo za denacionalizacijo pred upravnim organom. Ker pa bi bil prikrajšan v svoji pravici, če bi se upravni in sodni organi izrekli za nepristojne, predlaga, naj višje sodišče odloči o izpodbijanem sklepu prvostopenjskega sodišča. Pritožba ni utemeljena.

Sodišče druge stopnje se ni smelo spuščati v presojanje pravilnosti sklepa upravnega organa. Je pa preizkusilo pravilnost izpodbijanega sklepa sodišča prve stopnje. Pri tem je uporabilo določila Zakona o nepravdnem postopku (Ur. l. SRS št. 30/86) in pooblastilu 37. člena tega zakona tudi določila Zakona o pravdnem postopku (UR. l. SFRJ št. 4/77 do 27/90 in RS št. 55/92) na podlagi prvega odstavka 4. člena Ustavnega zakona za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Ur. l. RS št. 1/91-I).

Ker sodišča ugotavljajo materialno resnico na podlagi pravnih pravil in na podlagi ustreznega dejanskega stanja v posamezni zadevi, se je sodišče na podlagi listin, ki se nahajajo v spisu prepričalo, da gre za denacionalizacijo podržavljenega premoženja, kjer je prešla lastninska pravica v družbeno lastnino na podlagi upravne odločbe komisije za arondacijo pri Skupščini Občine B., ki je bila izdana na podlagi Temeljnega zakona o izkoriščanju kmetijskih zemljišč (Ur. l. SFRJ št. 43/59 in 53/62). Ta zakon je naveden v 29. tč. 3. člena Zakona o denacionalizaciji (Ur. RS št. 27/91 in 31/93) in ker upravičenec ni dobil ustreznih nadomestnih zemljišč, je pristojen za odločanje o zahtevi za denacionalizacijo ustrezen upravni organ iz 54. člena Zakona o denacionalizaciji, ne pa temeljno sodišče. To po določilu 56. člena Zakona o denacionalizaciji odloča samo v primerih iz 5. člena tega zakona. Sodišče prve stopnje je pravilno ugotovilo, da sporazum o odškodnini, ki je naveden v zapisniku št. 313, ni bil podlaga za prehod lastninske pravice v družbeno lastnino in upravičenec tudi ne navaja grožnje, sile ali zvijače državnega organa oziroma predstavnika oblasti. Zato je tudi sodišče druge stopnje gotovo, da je zakonodajalec za take primere predvidel upravni postopek.

Glede na to, je sodišče prve stopnje pravilno sklenilo, da ni pristojno za odločanje in je vlogo zavrglo, čeprav je v dokaj pavšalni obrazložitvi napačno navedlo določilo 369. člena, namesto pravilno 16. člena Zakona o pravdnem postopku.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia