Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
V skladu z določbo prvega odstavka 70.a člena ZLV morajo biti kandidatne liste sestavljene tako, da pripada vsakemu od obeh spolov najmanj 40% kandidatur oziroma mest na kandidatni listi, pri čemer morajo politične stranke ali volivci kandidate na prvi polovici kandidatne liste razporediti izmenično po spolu. Tožena stranka je ugotovila, da na listi kandidatov ne pripada vsakemu od obeh spolov najmanj 40% kandidatur oziroma mest na kandidatni listi, saj kandidatno listo sestavlja 10 moških in 16 žensk, zato je zavrnila kandidatno listo.
Pritožba se zavrne.
Tožena stranka je z izpodbijano odločbo v celoti zavrnila listo z imenom A. s kandidati: … za člane občinskega sveta Občine B. v volilni enoti št. I. na rednih volitvah, ki bodo 5. 10. 2014. V svoji obrazložitvi se sklicuje na določbo prvega odstavka 70.a člena Zakona o lokalnih volitvah (v nadaljevanju ZLV) ter na določbo 56. člena Zakona o volitvah v državni zbor (v nadaljevanju ZVDZ).
V skladu z določbo prvega odstavka 70.a člena ZLV morajo biti kandidatne liste sestavljene tako, da pripada vsakemu od obeh spolov najmanj 40% kandidatur oziroma mest na kandidatni listi, pri čemer morajo politične stranke ali volivci kandidate na prvi polovici kandidatne liste razporediti izmenično po spolu. Tožena stranka je ugotovila, da na listi kandidatov ne pripada vsakemu od obeh spolov najmanj 40% kandidatur oziroma mest na kandidatni listi, saj kandidatno listo sestavlja 10 moških in 16 žensk.
Tožeča stranka se z izpodbijano odločbo tožene stranke ne strinja ter meni, da tožena stranka ni v celoti upoštevala določbe 56. člena ZVDZ, saj lahko občinska volilna komisija kandidaturo zavrne tudi samo glede posameznega kandidata in ne v celoti. Tožena stranka bi lahko potrdila listo 25 kandidatov in bi zavrnila kandidatko na 26. mestu. Na ta način je kandidatna lista zakonita in skladna s 70.a členom ZLV. Zato sodišču predlaga, da se potrdi kandidatna lista 25 kandidatov, zavrne pa se zgolj v delu, kjer zakonski pogoj ni izpolnjen, tj. glede kandidatke na 26. mestu. V nasprotnem bo kratena pravica kandidature vsem preostalim 25 kandidatom na kandidatni listi, kar pa ni namen izvedbe demokratičnih volitev.
Tožena stranka je sodišču predložila upravne spise, odgovora na tožbo pa ni podala.
Pritožba ni utemeljena.
V obravnavanem primeru je tožena stranka zavrnila listo kandidatov pritožnika za člane občinskega sveta zaradi kršitve določb 70.a člena ZLV, ki določa kvoto glede zastopanosti spolov. V skladu z določbo 70.a člena ZLV morajo politična stranka ali volivci, ki v volilni enoti določijo več kot enega kandidata za člana občinskega sveta, določiti kandidate oziroma kandidatne liste tako, da pripada vsakemu od obeh spolov najmanj 40 % kandidatur oziroma mest na kandidatni listi, ter svoje kandidate oziroma kandidatke na prvi polovici kandidatne liste razporediti izmenično po spolu. Navedeni člen določa dve pravili, in sicer: da vsakemu spolu pripada najmanj 40 % kandidatur oziroma mest na listi kandidatov ter da morajo biti kandidatke in kandidati na prvi polovici liste razporejeni izmenično po spolu. Z navedeno določbo se je želela doseči enakopravna zastopanost kandidatov po spolu ter načinu razporejanja kandidatov po spolu. Navedena pogoja je treba po presoji sodišča šteti kot materialna pogoja pri presoji zakonitosti liste kandidatov.
Med strankama ni spora o tem, da dejansko razmerje med kandidati moškega in ženskega spola ne ustreza pogojema iz 70.a člena ZLV. Tudi po presoji sodišča kandidatna lista ni sestavljena v skladu z zakonom.
Po določbi prvega odstavka 56. člena ZVDZ volilna komisija listo kandidatov zavrne, če ugotovi, da ni določena v skladu s tem zakonom. Po določbi tretjega odstavka istega člena lahko volilna komisija listo kandidatov zavrne v celoti ali samo glede posameznih kandidatov.
Predlogu pritožnice, da naj sodišče potrdi kandidatno listo 25 kandidatov, zavrne pa zgolj v delu, kjer zakonski pogoj ni izpolnjen, to je glede kandidatke na 26. mestu, ni mogoče slediti. Po določbi tretjega odstavka 56. člena ZVDZ lahko volilna komisija listo kandidatov zavrne v celoti ali samo glede posameznih kandidatov. Navedeno določbo v delu o zavrnitvi liste glede posameznih kandidatov pa je mogoče uporabiti le v primeru, ko za to obstaja zakonski razlog, ki se tiče posamezne kandidature in ne liste kandidatov, za kar gre v obravnavanem primeru.
Glede na navedeno je izpodbijana odločba pravilna in zakonita, zato je sodišče pritožbo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) kot neutemeljeno zavrnilo.