Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS sklep II U 31/2017

ECLI:SI:UPRS:2017:II.U.31.2017 Upravni oddelek

upravni spor akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu odlok o proračunu občine
Upravno sodišče
7. februar 2017
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Odlok o proračunu občine ni akt iz 2. člena ZUS-1 niti z njim niso urejena posamična razmerja v smislu četrtega odstavka 5. člena ZUS-1, tako da ne predstavlja akta, ki bi ga bilo mogoče izpodbijati s tožbo v upravnem sporu.

Izrek

Tožba se zavrže.

Obrazložitev

1. Tožnik je pri Upravnem sodišču vložil tožbo zaradi odprave zadnjega odstavka 4. člena Odloka o proračunu Občine Ormož za leto 2017, ki je bil objavljen v Uradnem vestniku Občine Ormož št. 17 z dne 20. 12. 2016 ter zaradi ugotovitve neskladnosti navedene določbe s 43. členom Zakona o javnih financah. Sporni zadnji odstavek 4. člena Odloka o proračunu Občine Ormož določa: „ Prihodki zbrani iz naslova sredstev za pridobivanje novega odlagalnega prostora za odlaganje oziroma sanacijo na podlagi Aneksa št. 1 z dne 1. 12. 2014 h Koncesijski pogodbi za izvajanje gospodarske javne službe odlaganja ostankov komunalnih odpadkov z dne 16. 9. 2002 se namenijo za investicijska vlaganja.“ V zvezi z navedeno določbo občinskega odloka tožnik sodišču predlaga, da jo razveljavi, kakor tudi, da ugotovi neskladnost 4. člena odloka z Zakonom o javnih financah. Tožnik v tožbi tudi obširno pojasnjuje, zakaj meni, da je navedena določba nezakonita.

2. Sodišče je tožbo zavrglo iz naslednjih razlogov:

3. Po prvem odstavku 2. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) v upravnem sporu odloča sodišče o zakonitosti dokončnih upravnih aktov, s katerimi se posega v pravni položaj tožnika; o zakonitosti drugih aktov odloča sodišče v upravnem sporu samo, če tako določa zakon. Po drugem odstavku 2. člena ZUS-1 je upravni akt upravna odločba in drug javno pravni, enostranski, oblastveni posamični akt, izdan v okviru izvrševanja upravne funkcije, s katerimi je organ odločil o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko stranka v postopku izdaje akta. Po tretjem odstavku 2. člena ZUS-1 pa je dokončni upravni akt tisti akt, zoper katerega ni mogoče vložiti rednih pravnih sredstev v postopku odločanja.

4. Po četrtem odstavku 5. člena ZUS-1 pa sodišče v upravnem sporu odloča tudi o zakonitosti aktov organov, izdanih v obliki predpisa, kolikor urejajo posamična razmerja.

5. V obravnavanem primeru tožnik izpodbija Odlok o proračunu občine Ormož za leto 2017. 6. Proračun predstavlja akt, s katerim država ali občina izkazuje vse prejemke in izdatke za financiranje javne porabe v okviru proračunskega leta. S proračunom se tako ureja upravljanje in uporaba finančnega premoženja, vseh prejemkov in izdatkov v proračunskem letu, naložb finančnih virov v druge oblike premoženja in upravljanje z javnim dolgom države ali občine. Proračun sprejema najvišji organ oblasti, ki je v občini občinski svet. 7. Odlok o proračunu je tako že po formalnih kriterijih predpis in ne posamični upravni akt. Z vsebinskega vidika pa je proračun temeljni finančni instrument, s katerim država ali občina opredeli izvajanje svojih osnovnih nalog, tako da s proračunom zbrana sredstva iz naslova prihodkov prerazporedi v javne odhodke za financiranje osnovnih funkcij organov in v transferje za financiranje javnih služb. Glede na vsebinski vidik proračuna torej s spornim Odlokom o proračunu Občine Ormož za leto 2017 niso urejena posamična razmerja.

8. Ker torej Odlok o proračunu Občine Ormož ni akt iz 2. člena ZUS-1 niti z njim niso urejena posamična razmerja (četrti odstavek 5. člena ZUS-1), tako predstavlja akt, ki ga ni mogoče izpodbijati s tožbo v upravnem sporu, zato je sodišče tožbo zavrglo na podlagi 4. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia