Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS Sklep I U 1864/2020-5

ECLI:SI:UPRS:2020:I.U.1864.2020.5 Upravni oddelek

igre na srečo spletne igre na srečo prepoved prirejanja iger na srečo omejitev dostopa do spletnih strani
Upravno sodišče
10. december 2020
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Po 107.a členu ZIS lahko sodišče, če zavezanec iz odločbe o prepovedi prirejanja iger na srečo te ne izvrši, ponudniku storitev informacijske družbe odredi omejitev dostopa do spletnih strani, preko katerih se prirejajo spletne igre na srečo brez koncesije vlade (prvi odstavek). V predlogu nadzornega organa mora biti ob upoštevanju načela sorazmernosti in v okviru tehničnih možnosti določen obseg omejitve in način njene izvršitve (tretji odstavek). Omejitev dostopa do spletnih strani se lahko izvrši le v obsegu, ki je nujno potreben za izvršitev odločbe o prepovedi prirejanja igre na srečo, in na način, ki je najmanj obremenjujoč za ponudnika storitev informacijske družbe (četrti odstavek).

Izrek

Predlogu se ugodi tako, da se nasprotni stranki odredi:

I. da mora v petih delovnih dneh po prejemu tega sklepa omejiti dostop do spletne strani A.com, in sicer s preusmeritvijo na drugo spletno stran na način, da se na DNS strežnikih, ki jih ima ponudnik storitev informacijske družbe v lasti ali v upravljanju, onemogoči pretvorba tekstovnega spletnega naslova A.com v pravi IP naslov tako, da vrne IP naslov spletne strani B.si ter

II. da mora v roku 8 dni po omejitvi dostopa do spletnih strani Posebnemu davčnemu uradu poslati poročilo o izvedbi naloženega ukrepa z navedbo imen in IP naslovov DNS strežnikov, na katerih je ponudnik izvršil naloženi ukrep preusmeritve.

Obrazložitev

1. Predlagatelj omejitev dostopa do spletnih strani, odrejeno v izreku tega sklepa, utemeljuje z navedbami, da je v okviru postopka nadzora prirejanja iger na srečo po internetu oziroma drugih telekomunikacijskih sredstvih ugotovil, da družba C., v Republiki Sloveniji prek interneta še vedno prireja igre na srečo brez dovoljenja oziroma koncesije Vlade RS, in sicer na spletnem naslovu A.com. Družbi je bila izdana odločba o prepovedi prirejanja iger na srečo, ki je izvršljiva. Družba kot zavezanka te odločbe ni izvršila, čeprav bi jo lahko, npr. z blokado slovenskih IP naslovov, umikom informacij v slovenskem jeziku, preprečitvijo prijave igralcem s prebivališčem v RS itd. Predlagatelj zato predlaga ukrep omejitve, kot ga opredeljuje 107. a člen Zakona o igrah na srečo (ZIS). Ob upoštevanju načela sorazmernosti predlaga, naj sodišče nasprotni stranki odredi, naj v petih delovnih dneh po prejemu sklepa omeji dostop do navedene spletne strani na način, ki je zanjo najmanj obremenjujoč in ima najmanj stranskih učinkov, to je s preprečitvijo pretvorbe tekstovnega spletnega naslova v IP naslov na DNS strežnikih, ki jih ima v lasti ali v upravljanju, in s preusmeritvijo na IP naslov spletne strani B.si, na kateri je objavljena informacija o preusmeritvi in razlogih zanjo. Hkrati predlaga, naj sodišče nasprotni stranki odredi, da mora po omejitvi dostopa do spletne strani Posebnemu davčnemu uradu poslati poročilo o izvedbi naloženega ukrepa.

2. Nasprotna stranka na predlog ni odgovorila.

3. Predlog je utemeljen v obsegu in na način, kot obrazloženo v nadaljevanju.

4. Po 107.a členu ZIS lahko sodišče, če zavezanec iz odločbe o prepovedi prirejanja iger na srečo te ne izvrši, ponudniku storitev informacijske družbe odredi omejitev dostopa do spletnih strani, preko katerih se prirejajo spletne igre na srečo brez koncesije vlade (prvi odstavek). V predlogu nadzornega organa mora biti ob upoštevanju načela sorazmernosti in v okviru tehničnih možnosti določen obseg omejitve in način njene izvršitve (tretji odstavek). Omejitev dostopa do spletnih strani se lahko izvrši le v obsegu, ki je nujno potreben za izvršitev odločbe o prepovedi prirejanja igre na srečo, in na način, ki je najmanj obremenjujoč za ponudnika storitev informacijske družbe (četrti odstavek).

5. S predlogu priloženo odločbo, št. 46161-53/2020-5 z dne 8. 10. 2020, na katero se predlagatelj v svojem predlogu sklicuje, so po presoji sodišča zatrjevana dejstva – da je zavezancu z izvršljivo odločbo prepovedano prirejanje iger na srečo v Republiki Sloveniji, ker te prireja brez koncesije vlade, in da zavezanec te odločbe ne izvrši – dokazana. Ta dejstva, kot tudi dejstvo, da je nasprotna stranka ponudnik storitev informacijske družbe, so s strani nasprotne stranke neprerekana. Našteta dejstva pa predstavljajo dejansko podlago, ki glede na zgoraj citirano zakonsko določbo dopušča sodišču, da ponudniku storitev informacijske družbe odredi omejitev dostopa do spletne strani, preko katere se prirejajo spletne igre na srečo brez koncesije vlade.

6. Po presoji sodišča sta v predlogu tudi obseg omejitve dostopa do spletne strani (omejitev dostopa do spletne strani A.com, na kateri zavezanec prireja igro na srečo in torej ne do drugih spletnih strani) in način izvršitve odločbe o prepovedi prirejanja igre na srečo (omejitev dostopa do navedenih spletnih strani s preusmeritvijo na drugo spletno stran na način, da se na DNS strežnikih, ki jih ima nasprotna stranka v lasti ali upravljanju, onemogoči pretvorba tekstovnega spletnega naslova A.com v pravi IP naslov tako, da vrne IP naslov spletne strani B.si) podana ob upoštevanju načela sorazmernosti in v okviru tehničnih možnosti, saj je predlagatelj obseg omejitve in način izvršitve utemeljil z upoštevanjem okoliščin, ki jih določa ZIS v 107. a členu ZIS, torej, da je predlagani obseg nujno potreben, način izvršitve pa je za ponudnika najmanj obremenjujoč in ima najmanj stranskih učinkov. Tudi temu nasprotna stranka ne ugovarja. Ukrep po oceni sodišča tudi ni nesorazmeren glede na 107 a. člen ZIS in ob upoštevanju zgolj le nujno potrebnega obsega omejitve.

7. Sodišče je sledilo tudi predlogu predlagatelja v zvezi z rokom za izpolnitev naložene obveznosti. Sodišče pri tem upošteva, da se omejitev dostopa do spletnih strani lahko izvrši le na način, ki je najmanj obremenjujoč za ponudnika storitev informacijske družbe (četrti odstavek 107.a člena ZIS), nasprotna stranka pa tudi ni prerekal določitve tega roka, iz česar sledi, da izvršitev v tem roku (ob upoštevanju drugega in četrtega odstavka 111. člena Zakona o pravdnem postopku v zvezi z 22. členom Zakona o upravnem sporu) zanj ne pomeni nesorazmernega bremena.

8. Sodišče je sledilo predlogu še v delu, da se nasprotni stranki odredi, da mora predlagatelju poslati poročilo o izvršenem ukrepu, saj je štelo, da gre za nujno informacijo, ki mora biti predlagatelju zagotovljena zaradi izvajanja nadzora v skladu z določbami ZIS.

9. Glede na navedeno je sodišče ugodilo predlogu predlagatelja na podlagi 107. a člena ZIS.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia