Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
16.02.2023
07121-1/2023/201
Definicija OP, Telekomunikacije in pošta
Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo 6. 2. 2023 prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede prejemanja nenaslovljenih oglaševalskih, marketinških in drugih sporočil v poštni nabiralnik. Zanima vas, če je takšno dostavljanje zakonito oziroma ali je v nasprotju z uredbami GDPR in drugimi zakoni.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Osebni podatki v skladu s prvo točko 4. člena Splošne uredbe predstavljajo katero koli informacijo v zvezi z določenim ali določljivim posameznikom (torej vsi podatki, ki posredno ali neposredno kažejo na posameznike). Ker na nenaslovljeni pošti naslov ni naveden, ne moremo govoriti o obdelavi osebnih podatkov, zato se zanje ne uporabljajo predpisi s področja varstva osebnih podatkov.
Po 45. členu Zakona o poštnih storitvah lahko uporabnik poštnih storitev prepove dostavljanje nenaslovljenih reklamnih sporočil v svoj predalčnik, in sicer z nalepko, ki jo lahko dobite na vsaki pošti.
IP uvodoma pojasnjuje, da Skladno s prvo točko 4. člena Splošne uredbe o varstvu podatkov osebni podatki predstavljajo katero koli informacijo v zvezi z določenim ali določljivim posameznikom; določljiv posameznik je tisti, ki ga je mogoče neposredno ali posredno določiti, zlasti z navedbo identifikatorja, kot je ime, identifikacijska številka, podatki o lokaciji, spletni identifikator, ali z navedbo enega ali več dejavnikov, ki so značilni za fizično, fiziološko, genetsko, duševno, gospodarsko, kulturno ali družbeno identiteto tega posameznika. Osebni podatki so torej vsi podatki, ki posredno ali neposredno kažejo na posameznike.
Nadalje IP razlaga, da na nenaslovljeni direktni pošti naslovnikov naslov ni naveden, zato ne moremo govoriti o obdelavi osebnih podatkov. Ker na pošti niso navedeni osebni podatki posameznika, ki so skladno s Splošno uredbo o varstvu podatkov varovana kategorija osebnih podatkov (npr. ime, priimek in naslov posameznika, itd.), se zanje ne uporabljajo predpisi s področja varstva osebnih podatkov.
IP za konec dodaja še, da 45. člen Zakona o poštnih storitvah (Uradni list RS, št. 51/09, 77/10, 40/14 – ZIN-B in 81/15) določa, da lahko uporabnik poštnih storitev prepove dostavljanje nenaslovljenih oglaševalskih, marketinških in drugih reklamnih sporočil v svoj predalčnik, in sicer tako, da nanj nalepi nalepko, ki jo izda agencija. Takšno nalepko (izdaja jo AKOS) lahko dobite na vsaki pošti za 0,42 evra. V primeru, da se v vašem predalčniku kljub nalepki še vedno pojavljajo nenaslovljena sporočila pa lahko to prijavite na Tržni inšpektorat Republike Slovenije.
Lepo vas pozdravljamo,
Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav.
informacijska pooblaščenka