Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-116/97

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-116/97

22.5.1997

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude mag. Miroslava Mikelna iz Brestanice na seji dne 22. maja 1997

s k l e n i l o :

Pobuda za oceno ustavnosti četrtega odstavka 13. člena Zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in organih lokalnih skupnosti (Uradni list RS. št. 18/94 in 36/96) ter 4., 37. in 40. člena Pravilnika o napredovanju zaposlenih v državni upravi (Uradni list RS, št. 41/94, 56/94 in 33/95) se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Pobudnik izpodbija zaradi neskladnosti z načelom enakosti iz 14. člena Ustave Zakon o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in organih lokalnih skupnosti (v nadaljevanju: ZRPJZ) v delu, v katerem določa, da lahko zdravniki na istem delovnem mestu napredujejo za največ sedem plačilnih razredov (četrti odstavek 13. člena). Ker za druge zaposlene v javnih zavodih, državnih organih in organih lokalnih skupnosti določa, da lahko napredujejo le za pet plačilnih razredov, gre po pobudnikovem mnenju za neenako obravnavanje drugih poklicev v primerjavi z zdravniki. Tako lahko po pobudnikovem mnenju pride do položaja, da bo zdravnik, ki bo npr. zaposlen kot inšpektor v državnem organu, imel možnost napredovanja za več plačilnih razredov in s tem višji bruto osebni dohodek kot ljudje drugih poklicev, zaposleni na istem delovnem mestu. Pobudnik zato predlaga razveljavitev navedene določbe ZRPJZ. Ker izpodbijane določbe Pravilnika o napredovanju zaposlenih v državni upravi (Uradni list RS, št. 41/94, 56/94 in 33/95) temelje na izpodbijani zakonski določbi, pobudnik predlaga tudi razveljavitev navedenih določb Pravilnika.

2.Člen 24. Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) določa, da lahko vloži pobudo za začetek postopka vsakdo, če izkaže svoj pravni interes. Pravni interes je izkazan, če predpis neposredno posega v pobudnikove pravice, pravne interes ali v njegov pravni položaj. Če pobudnik ne izkaže pravnega interesa, Ustavno sodišče njegovo pobudo zavrže (25. člen ZUstS). Pobudnik navaja, da je po poklicu veterinar in da je zaposlen kot veterinarski inšpektor na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Izpodbijana zakonska določba naj bi njega in druge, ki niso zdravniki, postavljala v neenakopraven položaj v primerjavi z zdravniki, zaposlenimi na enakih delovnih mestih. Takšno sklepanje ne drži. Člen 13 ZRPJZ določa, da na svojem delovnem mestu zaposleni lahko napredujejo v višji plačilni razred. Na istem delovnem mestu je možno napredovati za pet plačilnih razredov (četrti odstavek 13. člena). Nato v petem odstavku določa: "Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko zdravniki napredujejo največ za sedem plačilnih razredov." To ne pomeni, da bi doktor medicine, ki je npr. zaposlen na delovnem mestu višjega inšpektorja, lahko napredoval za sedem plačilnih razredov, medtem ko bi na istem delovnem mestu zaposleni doktor veterinarske medicine lahko napredoval le za pet plačilnih razredov. ZRPJZ namreč ne ureja razmerij plač glede na izobrazbo in poklic zaposlenih v državni upravi, zavodih in lokalnih skupnostih, pač pa razmerja plač glede na delovno mesto zaposlenih. Z "zdravniki" v 13. členu so torej mišljeni tisti doktorji medicine, ki so v zdravstvu zaposleni kot zdravniki, in ne tisti, ki imajo izobrazbo doktorja medicine in so zaposleni npr. na delovnem mestu inšpektorja (glej npr. 5. stran pripadajoče tabele "Količniki za določanje osnovnih plač", ki je del ZRPJZ). Izpodbijana določba zato ne posega v pravice, dolžnosti ali pravni položaj pobudnika, saj v ničemer ne ureja delovnega mesta, kjer je zaposlen pobudnik, oziroma njegovega poklica, in ga v ničemer ne diskriminira v primerjavi z ljudmi drugih poklicev, ki so zaposleni na enakem delovnem mestu.

Pobudnik zato nima pravnega interesa za izpodbijanje navedene zakonske določbe in na njej temelječih določb Pravilnika.

3.Ustavno sodišče je ta sklep sprejelo na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Lovro Šturm in sodniki dr. Peter Jambrek, dr. Tone Jerovšek, mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k:

dr. Lovro Šturm

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia