Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Kandidat za člana občinskega sveta ne more preklicati svojega soglasja za kandidaturo po tem, ko ga je politična stranka že določila za svojega kandidata.
Pritožba se zavrne.
Z izpodbijano odločbo je Občinska volilna komisija potrdila listo kandidatov z imenom X. – Neodvisna lista, ki jo je vložila pritožnica A.A. in skupina volilcev za člane občinskega sveta v volilni enoti 1 tako, da je predlog liste za kandidatko pod številko 5 – B.B. zavrnila, v ostalem pa listo potrdila (2. točka izreka). V obrazložitvi odločbe volilna komisija navaja, da je ob preizkusu liste ugotovila, da je B.B. kandidirala tudi na listi, ki jo je vložila stranka SNS, ki je listo kandidatov potrdila dne 27. 8. 2010, medtem ko je bila lista kandidatov pritožnice določena dne 15. 9. 2010. 57. člen Zakona o volitvah v državni zbor (ZVDZ), ki se uporablja na podlagi 4. člena Zakona o lokalnih volitvah (ZLV) določa, da če volilna komisija ugotovi, da je posamezni kandidat določen na dveh ali več listah kandidatov v volilni enoti, šteje za veljavno kandidaturo tista, ki je bila prva določena in o tem takoj obvesti kandidata in predstavnike liste kandidatov. Ker je bila torej kandidatura stranke SNS, na kateri kandidira kandidatka B.B., določena pred kandidaturo liste X. – Neodvisna lista, je bilo potrebno odločiti kot izhaja iz izreka te odločbe.
Zoper to odločbo je pritožnica vložila pritožbo. V pritožbi navaja, da je B.B. podpisala soglasje h kandidaturi za občinskega svetnika za lokalne volitve 2010 za listo X. – Neodvisna lista in ne tudi za listo SNS. Prilaga tudi obrazec soglasja za listo stranke SNS, ki ga je podpisala neznana oseba ali pa je prišlo do zamenjave podatkov v obrazcu z osebo, ki je list podpisala. Predlaga, da se B.B. uvrsti na listo pritožnice tako, kot je bilo predloženo občinski volilni komisiji.
Pritožba ni utemeljena.
Na podlagi predloženih volilnih spisov v tej zadevi sodišče ugotavlja, da je politična stranka SNS svojo kandidatno listo, na kateri je bila kot kandidat za člana občinskega sveta v volilni enoti 1 določena tudi B.B., določila dne 27. 8. 2010, medtem ko je bila pritožničina kandidatna lista, na kateri je tudi kandidatka B.B., dokončno določena dne 15. 9. 2010. Zato je pravilna in na zakon utemeljena odločitev volilne komisije, s katero je zavrnila kandidaturo B.B. na pritožničini kandidatni listi. V zvezi s pritožbenimi navedbami pa sodišče dodaja, da Zakon o lokalnih volitvah (ZLV, Uradni list RS, št. 94/07 – UPB3 in 45/2008 – ZLV-H) ne določa, da posameznik ne bi smel dati pisnega soglasja več političnim strankam. 70. člen tega zakona določa le, da je za vsako kandidaturo potrebno pisno soglasje in da je soglasje kandidata nepreklicno. To določbo pa je po mnenju sodišča treba razlagati tako, da kandidat ne more preklicati svojega soglasja po tem, ko ga je politična stranka že določila za svojega kandidata. Volilna komisija namreč preizkuša zakonitost predloženih kandidatnih list, zato je pravno relevantna okoliščina, kdaj je politična stranka določila svojo listo kandidatov, in ne kdaj ji je kandidat dal soglasje. Odločanje o tem, ali je predpisani obrazec za soglasje h kandidaturi podpisala kandidatka, ali ne ali je prišlo do zamenjave podatkov v obrazcu z osebo, ki je listo podpisala, pa ni predmet presoje postopka potrjevanja kandidatur in tudi ne predmet presoje v postopku varstva volilne pravice pred sodiščem.
Ker je torej izpodbijana odločba pravilna in zakonita, je sodišče pritožbo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1, Uradni list RS, št. 105/2006) kot neutemeljeno zavrnilo.