Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
19.06.2025
19.06.2025
07121-1/2025/791
07121-1/2025/791
Posebne vrste OP, Posredovanje osebnih podatkov, Pravne podlage, Zdravstveni osebni podatki
Posebne vrste OP, Posredovanje osebnih podatkov, Pravne podlage, Zdravstveni osebni podatki
Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše zaprosilo za mnenje glede posredovanja osebnih podatkov Uradu Vlade RS za oskrbo in integracijo migrantov s strani lekarn.
Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše zaprosilo za mnenje glede posredovanja osebnih podatkov Uradu Vlade RS za oskrbo in integracijo migrantov s strani lekarn.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljevanju: ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05, 51/07 – ZUstS-A; ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljevanju: ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05, 51/07 – ZUstS-A; ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
IP v okviru neobvezujočega mnenja ne more odločati o tem, ali so v konkretnem primeru podani pogoji za posredovanje osebnih podatkov.
IP v okviru neobvezujočega mnenja ne more odločati o tem, ali so v konkretnem primeru podani pogoji za posredovanje osebnih podatkov.
Osebe javnega sektorja posredujejo osebne podatke drugim osebam javnega sektorja ali drugim fizičnim ali pravnim osebam, če je za posredovanje dana pravna podlaga v skladu s 6. členom ZVOP-2, ter na podlagi zahteve iz prvega odstavka 41. člena tega zakona, razen če drug zakon določa drugače.
Osebe javnega sektorja posredujejo osebne podatke drugim osebam javnega sektorja ali drugim fizičnim ali pravnim osebam, če je za posredovanje dana pravna podlaga v skladu s 6. členom ZVOP-2, ter na podlagi zahteve iz prvega odstavka 41. člena tega zakona, razen če drug zakon določa drugače.
Osebe zasebnega sektorja posredujejo osebne podatke drugim fizičnim ali pravnim osebam ali osebam javnega sektorja samo na podlagi zahteve iz prvega odstavka 41. člena tega zakona, iz katere izhaja veljavna pravna podlaga za pridobitev podatkov in utemeljenost zahteve, razen če zakon določa drugače.
Osebe zasebnega sektorja posredujejo osebne podatke drugim fizičnim ali pravnim osebam ali osebam javnega sektorja samo na podlagi zahteve iz prvega odstavka 41. člena tega zakona, iz katere izhaja veljavna pravna podlaga za pridobitev podatkov in utemeljenost zahteve, razen če zakon določa drugače.
Drugi odstavek 94. člena ZVOP-2 lahko predstavlja pravno podlago za kopiranje in druge oblike obdelave (npr. hrambo) osebnih podatkov iz uradnih identifikacijskih dokumentov v povezavi z ustreznim področnim predpisom.
Drugi odstavek 94. člena ZVOP-2 lahko predstavlja pravno podlago za kopiranje in druge oblike obdelave (npr. hrambo) osebnih podatkov iz uradnih identifikacijskih dokumentov v povezavi z ustreznim področnim predpisom.
IP uvodoma poudarja, da lahko podaja neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne more pa izven konkretnih nadzornih ali drugih upravnih postopkov preverjati primernosti izbrane pravne podlage, namenov in obsega obdelave osebnih podatkov v konkretnem primeru. IP tako v okviru neobvezujočega mnenja ne more presojati prakse, ki ste jo opisali v vašem zaprosilu za mnenje, zato v nadaljevanju podaja splošna pojasnila.
IP uvodoma poudarja, da lahko podaja neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne more pa izven konkretnih nadzornih ali drugih upravnih postopkov preverjati primernosti izbrane pravne podlage, namenov in obsega obdelave osebnih podatkov v konkretnem primeru. IP tako v okviru neobvezujočega mnenja ne more presojati prakse, ki ste jo opisali v vašem zaprosilu za mnenje, zato v nadaljevanju podaja splošna pojasnila.
IP pojasnjuje, da mora imeti upravljavec za vsako obdelavo osebnih podatkov, tudi za njihovo posredovanje, zakonito in ustrezno pravno podlago. Prvi odstavek 6. člena ZVOP-2 določa, da se osebni podatki lahko obdelujejo le takrat in v obsegu, kadar je to v skladu s pravnimi podlagami za obdelavo osebnih podatkov iz prvega odstavka 6. in 9. člena Splošne uredbe. Ta v prvem odstavku 6. člena določa različne pravne podlage za zakonito obdelavo osebnih podatkov. Obdelava je tako zakonita le in kolikor je za konkretni namen obdelave in konkretne osebne podatke izpolnjen eden od naslednjih pogojev:
IP pojasnjuje, da mora imeti upravljavec za vsako obdelavo osebnih podatkov, tudi za njihovo posredovanje, zakonito in ustrezno pravno podlago. Prvi odstavek 6. člena ZVOP-2 določa, da se osebni podatki lahko obdelujejo le takrat in v obsegu, kadar je to v skladu s pravnimi podlagami za obdelavo osebnih podatkov iz prvega odstavka 6. in 9. člena Splošne uredbe. Ta v prvem odstavku 6. člena določa različne pravne podlage za zakonito obdelavo osebnih podatkov. Obdelava je tako zakonita le in kolikor je za konkretni namen obdelave in konkretne osebne podatke izpolnjen eden od naslednjih pogojev:
a)posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je privolil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več določenih namenov;
a)posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je privolil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več določenih namenov;
(b)obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbena stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika pred sklenitvijo pogodbe;
(b)obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbena stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika pred sklenitvijo pogodbe;
(c)obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki velja za upravljavca;
(c)obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki velja za upravljavca;
(d)obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge fizične osebe;
(d)obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge fizične osebe;
(e)obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;
(e)obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;
(f)obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zahtevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.
(f)obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zahtevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.
V 9. členu Splošne uredbe so določeni pogoji za zakonito obdelavo posebnih vrst osebnih podatkov, med katere spadajo tudi podatki v zvezi z zdravjem posameznika.
V 9. členu Splošne uredbe so določeni pogoji za zakonito obdelavo posebnih vrst osebnih podatkov, med katere spadajo tudi podatki v zvezi z zdravjem posameznika.
IP opozarja, da ZVOP-2 vsebuje tudi posebne določbe glede posredovanja osebnih podatkov (39. - 41. člen). Skladno s prvim odstavkom 39. člena ZVOP-2 lahko osebe javnega sektorja posredujejo osebne podatke drugim osebam javnega sektorja ali drugim fizičnim ali pravnim osebam, če je za posredovanje dana pravna podlaga v skladu s 6. členom ZVOP-2, ter na podlagi zahteve iz prvega odstavka 41. člena tega zakona, razen če drug zakon določa drugače. Prejemnik podatkov sme osebne podatke obdelovati samo za namen, za uresničevanje katerega se mu posredujejo. Skladno s prvim odstavkom 41. člena ZVOP-2 zahteva za posredovanje osebnih podatkov vsebuje (če drug zakon ne določa drugače):
IP opozarja, da ZVOP-2 vsebuje tudi posebne določbe glede posredovanja osebnih podatkov (39. - 41. člen). Skladno s prvim odstavkom 39. člena ZVOP-2 lahko osebe javnega sektorja posredujejo osebne podatke drugim osebam javnega sektorja ali drugim fizičnim ali pravnim osebam, če je za posredovanje dana pravna podlaga v skladu s 6. členom ZVOP-2, ter na podlagi zahteve iz prvega odstavka 41. člena tega zakona, razen če drug zakon določa drugače. Prejemnik podatkov sme osebne podatke obdelovati samo za namen, za uresničevanje katerega se mu posredujejo. Skladno s prvim odstavkom 41. člena ZVOP-2 zahteva za posredovanje osebnih podatkov vsebuje (če drug zakon ne določa drugače):
1.podatke o vlagatelju zahteve (za fizično osebo: osebno ime, naslov stalnega ali začasnega prebivališča; za samostojnega podjetnika posameznika, posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ter za pravno osebo: naziv oziroma firmo in naslov oziroma sedež in matično številko) ter podpis vlagatelja oziroma pooblaščene osebe;
1.podatke o vlagatelju zahteve (za fizično osebo: osebno ime, naslov stalnega ali začasnega prebivališča; za samostojnega podjetnika posameznika, posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ter za pravno osebo: naziv oziroma firmo in naslov oziroma sedež in matično številko) ter podpis vlagatelja oziroma pooblaščene osebe;
2.pravno podlago za pridobitev zahtevanih osebnih podatkov;
2.pravno podlago za pridobitev zahtevanih osebnih podatkov;
3.namen obdelave osebnih podatkov oziroma razloge, ki izkazujejo potrebnost in primernost osebnih podatkov za dosego namena pridobitve;
3.namen obdelave osebnih podatkov oziroma razloge, ki izkazujejo potrebnost in primernost osebnih podatkov za dosego namena pridobitve;
4.predmet in številko ali drugo identifikacijo zadeve, v zvezi s katero so osebni podatki potrebni, ter navedbo organa ali drugega subjekta, ki obravnava zadevo;
4.predmet in številko ali drugo identifikacijo zadeve, v zvezi s katero so osebni podatki potrebni, ter navedbo organa ali drugega subjekta, ki obravnava zadevo;
5.vrste osebnih podatkov, ki naj se mu posredujejo;
5.vrste osebnih podatkov, ki naj se mu posredujejo;
6.obliko in način pridobitve zahtevanih osebnih podatkov.
6.obliko in način pridobitve zahtevanih osebnih podatkov.
V skladu s prvim odstavkom 40. člena ZVOP-2 osebe zasebnega sektorja posredujejo osebne podatke drugim fizičnim ali pravnim osebam ali osebam javnega sektorja samo na podlagi zahteve iz prvega odstavka 41. člena tega zakona, iz katere izhaja veljavna pravna podlaga za pridobitev podatkov in utemeljenost zahteve, razen če zakon določa drugače.
V skladu s prvim odstavkom 40. člena ZVOP-2 osebe zasebnega sektorja posredujejo osebne podatke drugim fizičnim ali pravnim osebam ali osebam javnega sektorja samo na podlagi zahteve iz prvega odstavka 41. člena tega zakona, iz katere izhaja veljavna pravna podlaga za pridobitev podatkov in utemeljenost zahteve, razen če zakon določa drugače.
Za dopustnost posredovanja osebnih podatkov morajo biti tako (poleg v prejšnjih odstavkih navedenih materialnopravnih pogojev) izpolnjeni tudi formalni pogoji iz prvega odstavka 41. člena ZVOP-2. Vsebina pisne zahteve je torej z ZVOP-2 točno določena in med drugim vsebuje tudi pravno podlago za pridobitev zahtevanih osebnih podatkov ter predmet in številko ali drugo identifikacijo zadeve, v zvezi s katero so osebni podatki potrebni. Vsaka zahteva mora vsebovati vse naštete elemente, sicer posredovanje ni upravičeno. Ob tem je treba upoštevati tudi načelo najmanjšega obsega podatkov, ki določa, da morajo biti pod pogojem, da obstaja pravna podlaga, osebni podatki, ki se obdelujejo, ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar je potrebno za namene, za katere se obdelujejo. Navedeno načelo pomeni, da je potrebno obdelovati (v konkretnem primeru posredovati) samo toliko osebnih podatkov posameznikov, kolikor je nujno potrebno za izpolnitev namena v konkretnem primeru.
Za dopustnost posredovanja osebnih podatkov morajo biti tako (poleg v prejšnjih odstavkih navedenih materialnopravnih pogojev) izpolnjeni tudi formalni pogoji iz prvega odstavka 41. člena ZVOP-2. Vsebina pisne zahteve je torej z ZVOP-2 točno določena in med drugim vsebuje tudi pravno podlago za pridobitev zahtevanih osebnih podatkov ter predmet in številko ali drugo identifikacijo zadeve, v zvezi s katero so osebni podatki potrebni. Vsaka zahteva mora vsebovati vse naštete elemente, sicer posredovanje ni upravičeno. Ob tem je treba upoštevati tudi načelo najmanjšega obsega podatkov, ki določa, da morajo biti pod pogojem, da obstaja pravna podlaga, osebni podatki, ki se obdelujejo, ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar je potrebno za namene, za katere se obdelujejo. Navedeno načelo pomeni, da je potrebno obdelovati (v konkretnem primeru posredovati) samo toliko osebnih podatkov posameznikov, kolikor je nujno potrebno za izpolnitev namena v konkretnem primeru.
IP svetuje, da konkretni upravljavci v primeru dvoma pred odločitvijo o (ne)dopustnosti posredovanja želenih osebnih podatkov od prosilca zahtevajo podrobnejše informacije v zvezi s pravno podlago za pridobitev zahtevanih osebnih podatkov. IP ob tem meni, da določbe
IP svetuje, da konkretni upravljavci v primeru dvoma pred odločitvijo o (ne)dopustnosti posredovanja želenih osebnih podatkov od prosilca zahtevajo podrobnejše informacije v zvezi s pravno podlago za pridobitev zahtevanih osebnih podatkov. IP ob tem meni, da določbe
Upravljavec mora v skladu s šestim členom 41. člena ZVOP-2 za vsako posredovanje osebnih podatkov zagotoviti možnost poznejše ugotovitve, kateri osebni podatki so bili posredovani, komu, kdaj in na kateri pravni podlagi, za kateri namen oziroma iz katerih razlogov oziroma za potrebe katerega postopka, razen če drug zakon za posredovanje posameznih vrst podatkov določa drugače oziroma je to razvidno iz dnevnika obdelave po 22. členu tega zakona. Ob tem mora upravljavec v primeru, da posreduje zahtevane osebne podatke, zagotoviti tudi ustrezne ukrepe za zagotavljanje varnosti osebnih podatkov v skladu s 24. in 32. členom Splošne uredbe, med drugim tudi za njihovo zavarovanje med posredovanjem oziroma prenosom.
Upravljavec mora v skladu s šestim členom 41. člena ZVOP-2 za vsako posredovanje osebnih podatkov zagotoviti možnost poznejše ugotovitve, kateri osebni podatki so bili posredovani, komu, kdaj in na kateri pravni podlagi, za kateri namen oziroma iz katerih razlogov oziroma za potrebe katerega postopka, razen če drug zakon za posredovanje posameznih vrst podatkov določa drugače oziroma je to razvidno iz dnevnika obdelave po 22. členu tega zakona. Ob tem mora upravljavec v primeru, da posreduje zahtevane osebne podatke, zagotoviti tudi ustrezne ukrepe za zagotavljanje varnosti osebnih podatkov v skladu s 24. in 32. členom Splošne uredbe, med drugim tudi za njihovo zavarovanje med posredovanjem oziroma prenosom.
IP nadalje pojasnjuje, da Zakon o začasni zaščiti razseljenih oseb (Uradni list RS, št. 16/17 – UPB, 22/25 – ZZZRO-1; v nadaljevanju: ZZZRO), ki se uporablja še do 18.7.2025, v prvem odstavku 50. člena določa, katere osebne podatke zbira in obdeluje Urad vlade, pristojen za oskrbo migrantov. Med njimi sta tudi podatek o številki izkaznice osebe z začasno zaščito, datumu izdaje in organu, ki jo je izdal, ter podatek o opravljenih zdravstvenih storitvah v času bivanja v Republiki Sloveniji. V drugem odstavku istega člena je določeno, da urad zbira podatke iz prejšnjega odstavka neposredno od oseb z začasno zaščito, od drugih oseb ali iz že obstoječih zbirk podatkov. IP na podlagi navedene določbe in tudi na podlagi določb ZZZRO, ki urejajo pravico razseljenih oseb do zdravstvenega varstva (27. člen) in izkaznico osebe z začasno zaščito (42.-43. člen), ne razbere neposredne pravne podlage za izvajanje njenega kopiranja. Prav tako take pravne podlage ne razbere tudi iz določb novega Zakona o zaščiti razseljenih oseb (Uradni list RS, št. 22/25; v nadaljevanju: ZZZRO-1;), ki se bo v veliki večini začel uporabljati 18.7.2025.
IP nadalje pojasnjuje, da Zakon o začasni zaščiti razseljenih oseb (Uradni list RS, št. 16/17 – UPB, 22/25 – ZZZRO-1; v nadaljevanju: ZZZRO), ki se uporablja še do 18.7.2025, v prvem odstavku 50. člena določa, katere osebne podatke zbira in obdeluje Urad vlade, pristojen za oskrbo migrantov. Med njimi sta tudi podatek o številki izkaznice osebe z začasno zaščito, datumu izdaje in organu, ki jo je izdal, ter podatek o opravljenih zdravstvenih storitvah v času bivanja v Republiki Sloveniji. V drugem odstavku istega člena je določeno, da urad zbira podatke iz prejšnjega odstavka neposredno od oseb z začasno zaščito, od drugih oseb ali iz že obstoječih zbirk podatkov. IP na podlagi navedene določbe in tudi na podlagi določb ZZZRO, ki urejajo pravico razseljenih oseb do zdravstvenega varstva (27. člen) in izkaznico osebe z začasno zaščito (42.-43. člen), ne razbere neposredne pravne podlage za izvajanje njenega kopiranja. Prav tako take pravne podlage ne razbere tudi iz določb novega Zakona o zaščiti razseljenih oseb (Uradni list RS, št. 22/25; v nadaljevanju: ZZZRO-1;), ki se bo v veliki večini začel uporabljati 18.7.2025.
Na podlagi zgoraj omenjenih določb IP meni, da bi bilo posredovanje zahtevanih osebnih podatkov uradu v konkretnem primeru upravičeno le, če so izpolnjeni vsi zgoraj navedeni pogoji za posredovanje iz ZVOP-2 in te podatke urad nujno potrebuje za opravljanje svojih nalog. IP podaja tudi mnenje, da se glede na določbe zlasti 27. člena ZZZRO in 45. člena ZZZRO-1 (ter tudi določb Zakona o javnih financah – ZJF) zdi smiselno in upravičeno, da bi se zbiral tudi podatek o preverjanju upravičenosti do kritja stroškov in v tem okviru npr. tudi podatek o številki izkaznice, vendar se tako določbe ZZZRO kot ZZZRO-1 v tem delu zdijo pomanjkljive. Eventualno bi sicer morda prišla v poštev določba četrtega odstavka 6. člena ZVOP-2, v skladu s katero se ne glede na določbe drugega odstavka tega člena za izvrševanje točke e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe lahko v javnemu sektorju izjemoma obdelujejo tisti osebni podatki, ki so nujno potrebni za izvrševanje zakonitih pristojnosti, nalog ali obveznosti javnega sektorja, če se s to obdelavo ne poseže v upravičen interes posameznika, na katerega se osebni podatki nanašajo. IP pa, kot rečeno, ustreznosti te pravne podlage v okviru neobvezujočega mnenja ne more presojati.
Na podlagi zgoraj omenjenih določb IP meni, da bi bilo posredovanje zahtevanih osebnih podatkov uradu v konkretnem primeru upravičeno le, če so izpolnjeni vsi zgoraj navedeni pogoji za posredovanje iz ZVOP-2 in te podatke urad nujno potrebuje za opravljanje svojih nalog. IP podaja tudi mnenje, da se glede na določbe zlasti 27. člena ZZZRO in 45. člena ZZZRO-1 (ter tudi določb Zakona o javnih financah – ZJF) zdi smiselno in upravičeno, da bi se zbiral tudi podatek o preverjanju upravičenosti do kritja stroškov in v tem okviru npr. tudi podatek o številki izkaznice, vendar se tako določbe ZZZRO kot ZZZRO-1 v tem delu zdijo pomanjkljive. Eventualno bi sicer morda prišla v poštev določba četrtega odstavka 6. člena ZVOP-2, v skladu s katero se ne glede na določbe drugega odstavka tega člena za izvrševanje točke e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe lahko v javnemu sektorju izjemoma obdelujejo tisti osebni podatki, ki so nujno potrebni za izvrševanje zakonitih pristojnosti, nalog ali obveznosti javnega sektorja, če se s to obdelavo ne poseže v upravičen interes posameznika, na katerega se osebni podatki nanašajo. IP pa, kot rečeno, ustreznosti te pravne podlage v okviru neobvezujočega mnenja ne more presojati.
IP nadalje pojasnjuje, da ZVOP-2 v prvem odstavku 94. člena določa, da smejo upravljavec, obdelovalec ali uporabnik za namen identifikacije posameznika, ali za namen zagotavljanja točnosti in posodobljenosti osebnih podatkov, vpogledati v njegove uradne identifikacijske dokumente. Drugi odstavek istega člena določa, da sme upravljavec, ki izvaja z zakonom predpisano nalogo, za namen identifikacije posameznika tudi prepisati, kopirati ali drugače obdelati podatke iz njegovih uradnih identifikacijskih dokumentov. IP ob tem pojasnjuje, da drugi odstavek 94. člena ZVOP-2 lahko torej predstavlja pravno podlago za kopiranje in druge oblike obdelave (npr. hrambo) osebnih podatkov iz uradnih identifikacijskih dokumentov v povezavi z ustreznim področnim predpisom, ki v tem primeru določa naloge upravljavca, ki zahtevajo tovrstno obdelavo osebnih podatkov. Omenjena določba drugega odstavka 94. člena ZVOP-2 tako za primere, ko upravljavec izvaja z zakonom predpisano nalogo, širi dopustne oblike obdelave (vseh) osebnih podatkov iz uradnih identifikacijskih dokumentov za namene identifikacije tudi na prepisovanje, kopiranje ali (vse) druge oblike obdelave osebnih podatkov iz uradnih identifikacijskih dokumentov. Ob tem IP meni, da tako določbe ZZZRO kot ZZZRO-1 najverjetneje ne dajejo določne pravne podlage za tovrstno obdelavo osebnih podatkov, saj nikjer ne določata tovrstne obdelave osebnih podatkov iz identifikacijskih dokumentov.
IP nadalje pojasnjuje, da ZVOP-2 v prvem odstavku 94. člena določa, da smejo upravljavec, obdelovalec ali uporabnik za namen identifikacije posameznika, ali za namen zagotavljanja točnosti in posodobljenosti osebnih podatkov, vpogledati v njegove uradne identifikacijske dokumente. Drugi odstavek istega člena določa, da sme upravljavec, ki izvaja z zakonom predpisano nalogo, za namen identifikacije posameznika tudi prepisati, kopirati ali drugače obdelati podatke iz njegovih uradnih identifikacijskih dokumentov. IP ob tem pojasnjuje, da drugi odstavek 94. člena ZVOP-2 lahko torej predstavlja pravno podlago za kopiranje in druge oblike obdelave (npr. hrambo) osebnih podatkov iz uradnih identifikacijskih dokumentov v povezavi z ustreznim področnim predpisom, ki v tem primeru določa naloge upravljavca, ki zahtevajo tovrstno obdelavo osebnih podatkov. Omenjena določba drugega odstavka 94. člena ZVOP-2 tako za primere, ko upravljavec izvaja z zakonom predpisano nalogo, širi dopustne oblike obdelave (vseh) osebnih podatkov iz uradnih identifikacijskih dokumentov za namene identifikacije tudi na prepisovanje, kopiranje ali (vse) druge oblike obdelave osebnih podatkov iz uradnih identifikacijskih dokumentov. Ob tem IP meni, da tako določbe ZZZRO kot ZZZRO-1 najverjetneje ne dajejo določne pravne podlage za tovrstno obdelavo osebnih podatkov, saj nikjer ne določata tovrstne obdelave osebnih podatkov iz identifikacijskih dokumentov.
IP sklepno ponovno poudarja, da v okviru neobvezujočega mnenja ne more odločati o tem, ali so v konkretnem primeru podani pogoji za posredovanje osebnih podatkov, temveč lahko zgolj opozori na relevantno pravno podlago ter pogoje, ki morajo biti izpolnjeni, da je določeno posredovanje podatkov zakonito. Konkretno presojo pa lahko oziroma mora opraviti izključno upravljavec osebnih podatkov (v konkretnem primeru lekarna), ki nosi tudi odgovornost za tovrstno opravljeno presojo. IP se v mnenju ne more in ne sme postaviti v vlogo odločevalca (razsojevalca) v posameznih primerih in odločiti o upravičenosti posredovanja podatkov ali celo odrediti/prepovedati določenemu zavezancu posredovanje določenih podatkov.
IP sklepno ponovno poudarja, da v okviru neobvezujočega mnenja ne more odločati o tem, ali so v konkretnem primeru podani pogoji za posredovanje osebnih podatkov, temveč lahko zgolj opozori na relevantno pravno podlago ter pogoje, ki morajo biti izpolnjeni, da je določeno posredovanje podatkov zakonito. Konkretno presojo pa lahko oziroma mora opraviti izključno upravljavec osebnih podatkov (v konkretnem primeru lekarna), ki nosi tudi odgovornost za tovrstno opravljeno presojo. IP se v mnenju ne more in ne sme postaviti v vlogo odločevalca (razsojevalca) v posameznih primerih in odločiti o upravičenosti posredovanja podatkov ali celo odrediti/prepovedati določenemu zavezancu posredovanje določenih podatkov.
IP sklepno svetuje, da se za pojasnila glede pravne podlage obrnete neposredno na pristojno ministrstvo, vsekakor pa IP meni, da bi bilo smiselno, da se obravnavana materija ustrezno zakonsko uredi.
IP sklepno svetuje, da se za pojasnila glede pravne podlage obrnete neposredno na pristojno ministrstvo, vsekakor pa IP meni, da bi bilo smiselno, da se obravnavana materija ustrezno zakonsko uredi.
Lepo vas pozdravljamo.
Lepo vas pozdravljamo.
Matej Sironič, Svetovalec pooblaščenca I
Matej Sironič, Svetovalec pooblaščenca I
dr. Jelena Virant Burnik, Informacijska pooblaščenka
dr. Jelena Virant Burnik, Informacijska pooblaščenka