Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
22.05.2025
22.05.2025
07121-1/2025/626
07121-1/2025/626
Bančništvo, Pravica do izbrisa - pozabe
Bančništvo, Pravica do izbrisa - pozabe
pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo 8. 5. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede izbrisa vaših podatkov iz sistema SISBON. Pojasnjujete, da tudi šest let po končanem stečajnem postopku tega niste uspeli urediti, zato prosite za pomoč.
pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo 8. 5. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede izbrisa vaših podatkov iz sistema SISBON. Pojasnjujete, da tudi šest let po končanem stečajnem postopku tega niste uspeli urediti, zato prosite za pomoč.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Zahtevo za izbris osebnih podatkov glede osebnega stečaja iz sistema SISBON naslovite na Banko Slovenije ali članu sistema, ki je posredoval osebne podatke v sistem izmenjave informacij.
Zahtevo za izbris osebnih podatkov glede osebnega stečaja iz sistema SISBON naslovite na Banko Slovenije ali članu sistema, ki je posredoval osebne podatke v sistem izmenjave informacij.
Banka Slovenije takšno zahtevo v treh delovnih dneh od prejema posreduje članu sistema, ta pa najkasneje v desetih delovnih dneh od prejema zahteve fizično osebo obvesti, ali je zahteva utemeljena ali ne. Če je zahteva utemeljena, se napačni podatek dopolni, izbriše ali spremeni in zagotovi pravilen podatek.
Banka Slovenije takšno zahtevo v treh delovnih dneh od prejema posreduje članu sistema, ta pa najkasneje v desetih delovnih dneh od prejema zahteve fizično osebo obvesti, ali je zahteva utemeljena ali ne. Če je zahteva utemeljena, se napačni podatek dopolni, izbriše ali spremeni in zagotovi pravilen podatek.
V kolikor se upravljavec ne odzove ali zavrne vašo zahtevo, lahko pri IP podate prijavo zoper molk oziroma odločitev upravljavca.
V kolikor se upravljavec ne odzove ali zavrne vašo zahtevo, lahko pri IP podate prijavo zoper molk oziroma odločitev upravljavca.
Uvodoma splošno pojasnjujemo, da ima na podlagi 15. člena Splošne uredbe posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, pravico od upravljavca dobiti (1) potrditev, ali se v zvezi z njim obdelujejo osebni podatki, in kadar je temu tako, (2) dostop do osebnih podatkov in (3) naslednje informacije:
Uvodoma splošno pojasnjujemo, da ima na podlagi 15. člena Splošne uredbe posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, pravico od upravljavca dobiti (1) potrditev, ali se v zvezi z njim obdelujejo osebni podatki, in kadar je temu tako, (2) dostop do osebnih podatkov in (3) naslednje informacije:
a)namene obdelave;
a)namene obdelave;
b)vrste zadevnih osebnih podatkov;
b)vrste zadevnih osebnih podatkov;
c)uporabnike ali kategorije uporabnika, ki so jim bili ali jim bodo razkriti osebni podatki, zlasti uporabnike v tretjih državah ali mednarodnih organizacijah;
c)uporabnike ali kategorije uporabnika, ki so jim bili ali jim bodo razkriti osebni podatki, zlasti uporabnike v tretjih državah ali mednarodnih organizacijah;
d)kadar je mogoče, predvideno obdobje hrambe osebnih podatkov ali, če to ni mogoče, merila, ki se uporabijo za določitev tega obdobja;
d)kadar je mogoče, predvideno obdobje hrambe osebnih podatkov ali, če to ni mogoče, merila, ki se uporabijo za določitev tega obdobja;
e)obstoj pravice, da se od upravljavca zahteva popravek ali izbris osebnih podatkov ali omejitev obdelave osebnih podatkov v zvezi s posameznikom, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali obstoj pravice do ugovora taki obdelavi;
e)obstoj pravice, da se od upravljavca zahteva popravek ali izbris osebnih podatkov ali omejitev obdelave osebnih podatkov v zvezi s posameznikom, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali obstoj pravice do ugovora taki obdelavi;
f)pravico do vložitve pritožbe pri nadzornem organu;
f)pravico do vložitve pritožbe pri nadzornem organu;
g)kadar osebni podatki niso zbrani pri posamezniku, na katerega se ti nanašajo, vse razpoložljive informacije v zvezi z njihovim virom;
g)kadar osebni podatki niso zbrani pri posamezniku, na katerega se ti nanašajo, vse razpoložljive informacije v zvezi z njihovim virom;
h)obstoj avtomatiziranega sprejemanja odločitev, vključno z oblikovanjem profilov iz člena 22(1) in (4), ter vsaj v takih primerih smiselne informacije o razlogih zanj, kot tudi pomen in predvidene posledice take obdelave za posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki.
h)obstoj avtomatiziranega sprejemanja odločitev, vključno z oblikovanjem profilov iz člena 22(1) in (4), ter vsaj v takih primerih smiselne informacije o razlogih zanj, kot tudi pomen in predvidene posledice take obdelave za posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki.
Prav tako lahko posameznik na podlagi 17. člena Splošne uredbe uveljavlja pravico do izbrisa oziroma pozabe, ki določa, da ima posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, pravico doseči, da upravljavec brez nepotrebnega odlašanja izbriše osebne podatke v zvezi z njim, upravljavec pa ima obveznost osebne podatke brez nepotrebnega odlašanja izbrisati, kadar velja eden od naslednjih razlogov:
Prav tako lahko posameznik na podlagi 17. člena Splošne uredbe uveljavlja pravico do izbrisa oziroma pozabe, ki določa, da ima posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, pravico doseči, da upravljavec brez nepotrebnega odlašanja izbriše osebne podatke v zvezi z njim, upravljavec pa ima obveznost osebne podatke brez nepotrebnega odlašanja izbrisati, kadar velja eden od naslednjih razlogov:
·osebni podatki niso več potrebni v namene, za katere so bili zbrani ali kako drugače obdelani;
·osebni podatki niso več potrebni v namene, za katere so bili zbrani ali kako drugače obdelani;
·posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, prekliče privolitev, na podlagi katere poteka obdelava v skladu s točko (a) člena 6(1) ali točko (a) člena 9(2), in kadar za obdelavo ne obstaja nobena druga pravna podlaga;
·posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, prekliče privolitev, na podlagi katere poteka obdelava v skladu s točko (a) člena 6(1) ali točko (a) člena 9(2), in kadar za obdelavo ne obstaja nobena druga pravna podlaga;
·posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, obdelavi ugovarja v skladu s členom 21(1), za njihovo obdelavo pa ne obstajajo nobeni prevladujoči zakoniti razlogi, ali pa posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, obdelavi ugovarja v skladu s členom 21(2);
·posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, obdelavi ugovarja v skladu s členom 21(1), za njihovo obdelavo pa ne obstajajo nobeni prevladujoči zakoniti razlogi, ali pa posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, obdelavi ugovarja v skladu s členom 21(2);
·osebni podatki so bili obdelani nezakonito;
·osebni podatki so bili obdelani nezakonito;
·osebne podatke je treba izbrisati za izpolnitev pravne obveznosti v skladu s pravom Unije ali pravom države članice, ki velja za upravljavca;
·osebne podatke je treba izbrisati za izpolnitev pravne obveznosti v skladu s pravom Unije ali pravom države članice, ki velja za upravljavca;
·osebni podatki so bili zbrani v zvezi s ponudbo storitev informacijske družbe iz člena 8(1).
·osebni podatki so bili zbrani v zvezi s ponudbo storitev informacijske družbe iz člena 8(1).
Ob tem izpostavljamo, da pravica do pozabe oziroma izbrisa ni neomejena. Splošna uredba v tretjem odstavku 17. člena namreč določa izjeme, ko se posameznik ne more sklicevati na to pravico.
Ob tem izpostavljamo, da pravica do pozabe oziroma izbrisa ni neomejena. Splošna uredba v tretjem odstavku 17. člena namreč določa izjeme, ko se posameznik ne more sklicevati na to pravico.
Nadalje pojasnjujemo, da pravico do izbrisa iz sistema SISBON specialno ureja 24. člen Zakona o centralnem kreditnem registru (Uradni list RS, št. 77/16; v nadaljevanju ZCKR), in sicer v prvem odstavku 24. člena določa, da fizična oseba lahko uveljavlja pravico do dopolnitve, popravka, blokiranja, izbrisa in ugovora v zvezi z lastnimi osebnimi podatki, ki se obdelujejo v sistemu izmenjave informacij, v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov. Upoštevna akta na tem področju sta Splošna uredba ter ZVOP-2, kot pojasnjeno na začetku.
Nadalje pojasnjujemo, da pravico do izbrisa iz sistema SISBON specialno ureja 24. člen Zakona o centralnem kreditnem registru (Uradni list RS, št. 77/16; v nadaljevanju ZCKR), in sicer v prvem odstavku 24. člena določa, da fizična oseba lahko uveljavlja pravico do dopolnitve, popravka, blokiranja, izbrisa in ugovora v zvezi z lastnimi osebnimi podatki, ki se obdelujejo v sistemu izmenjave informacij, v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov. Upoštevna akta na tem področju sta Splošna uredba ter ZVOP-2, kot pojasnjeno na začetku.
Nadalje drugi odstavek 24. člena ZCKR določa, da fizična oseba uveljavlja pravico iz prejšnjega odstavka z zahtevo, ki nedvoumno omogoča njeno identifikacijo, in sicer tako, da jo predloži Banki Slovenije ali članu sistema, ki je posredoval osebne podatke v sistem izmenjave informacij. Zahteva mora torej vsebovati vaše identifikacijske podatke, vložite pa jo pri Banki Slovenije ali članu sistema, ki je posredoval vaše osebne podatke v SISBON.
Nadalje drugi odstavek 24. člena ZCKR določa, da fizična oseba uveljavlja pravico iz prejšnjega odstavka z zahtevo, ki nedvoumno omogoča njeno identifikacijo, in sicer tako, da jo predloži Banki Slovenije ali članu sistema, ki je posredoval osebne podatke v sistem izmenjave informacij. Zahteva mora torej vsebovati vaše identifikacijske podatke, vložite pa jo pri Banki Slovenije ali članu sistema, ki je posredoval vaše osebne podatke v SISBON.
Skladno s tretjim odstavkom 24. člena ZCKR Banka Slovenije takšno zahtevo v treh delovnih dneh od prejema posreduje članu sistema, ta pa najkasneje v desetih delovnih dneh od prejema zahteve fizično osebo obvesti, ali je zahteva utemeljena ali ne.
Skladno s tretjim odstavkom 24. člena ZCKR Banka Slovenije takšno zahtevo v treh delovnih dneh od prejema posreduje članu sistema, ta pa najkasneje v desetih delovnih dneh od prejema zahteve fizično osebo obvesti, ali je zahteva utemeljena ali ne.
Če je zahteva utemeljena, član sistema skladno s petim odstavkom 24. člena ZCKR o tem nemudoma obvesti Banko Slovenije ter v skladu z navodili Banke Slovenije na podlagi sedmega odstavka 6. člena tega zakona zagotovi, da se napačni podatek dopolni, izbriše ali spremeni in zagotovi pravilen podatek. Napačen podatek, ki je bil dopolnjen, spremenjen ali izbrisan, nato ni naveden v izpisu podatkov iz sistema izmenjave informacij.
Če je zahteva utemeljena, član sistema skladno s petim odstavkom 24. člena ZCKR o tem nemudoma obvesti Banko Slovenije ter v skladu z navodili Banke Slovenije na podlagi sedmega odstavka 6. člena tega zakona zagotovi, da se napačni podatek dopolni, izbriše ali spremeni in zagotovi pravilen podatek. Napačen podatek, ki je bil dopolnjen, spremenjen ali izbrisan, nato ni naveden v izpisu podatkov iz sistema izmenjave informacij.
Za podrobnejše informacije vas usmerjamo na sledečo povezavo, kjer si lahko preberete več popravku osebnih podatkov v sistemu SISBON: https://www.bsi.si/sl/centralni-kreditni-register/sisbon/za-posameznike.
Za podrobnejše informacije vas usmerjamo na sledečo povezavo, kjer si lahko preberete več popravku osebnih podatkov v sistemu SISBON: https://www.bsi.si/sl/centralni-kreditni-register/sisbon/za-posameznike.
V kolikor se upravljavec ne odzove ali zavrne vašo zahtevo, lahko pri IP podate prijavo zoper molk oziroma odločitev upravljavca. Prilagamo povezavo do neobveznega obrazca, ki ga lahko uporabite, če menite, da je prišlo do kršitve varstva vaših osebnih podatkov: https://www.ip-rs.si/fileadmin/user_upload/doc/obrazci/ZVOP/Enotni%20obrazec.docx.
V kolikor se upravljavec ne odzove ali zavrne vašo zahtevo, lahko pri IP podate prijavo zoper molk oziroma odločitev upravljavca. Prilagamo povezavo do neobveznega obrazca, ki ga lahko uporabite, če menite, da je prišlo do kršitve varstva vaših osebnih podatkov: https://www.ip-rs.si/fileadmin/user_upload/doc/obrazci/ZVOP/Enotni%20obrazec.docx.
Lepo vas pozdravljamo.
Lepo vas pozdravljamo.
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka