Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-26/06

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

16. 2. 2006

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti, začetem z zahtevo Vlade, na seji dne 16. februarja 2006

sklenilo:

Izvrševanje Odloka o plačevanju komunalne pristojbine na mejnih prehodih v Občini Ilirska Bistrica (Uradne objave Primorskih novic, št. 17/95, 24/95 in 19/96 ter Uradne objave Občine Snežnik, št. 6/99) se do končne odločitve Ustavnega sodišča zadrži.

OBRAZLOŽITEV

1.Vlada izpodbija Odlok o plačevanju komunalne pristojbine na mejnih prehodih v Občini Ilirska Bistrica (v nadaljevanju Odlok). Navaja, da Občina Ilirska Bistrica ni sledila njenemu pozivu, naj Odlok v roku 60 dni razveljavi, ker naj bi bil nezakonit. Po 147. členu Ustave naj bi lokalne skupnosti predpisovale davke in druge dajatve ob pogojih, ki jih določata Ustava in zakon. Odlok naj bi bil sprejet na podlagi 3. člena Zakona o komunalnih dejavnostih (Uradni list RS, št. 8/82 in nasl. – v nadaljevanju ZKD) ter 21. in 65. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 ur. p. b. – v nadaljevanju ZLS), vendar naj citirane določbe zakonov ne bi urejale možnosti za uvedbo sporne takse. Odlok naj bi bil zato v neskladju z navedenimi določbami zakonov ter s 147. in 153. členom Ustave. Vlada predlaga, naj Ustavno sodišče do končne odločitve zadrži izvrševanje Odloka. Zavezancem, ki so pretežno tuji prevozniki, naj bi Odlok povzročal težko popravljivo škodo, saj naj vračila morebitne nezakonito plačane pristojbine ne bi mogli uveljavljati za nazaj. Hkrati Vlada meni, da se z Odlokom kršijo obveznosti države iz Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti (Uradni list RS, št. 27/04, MP, št. 7/04 – v nadaljevanju PES) glede prostega pretoka blaga in 7. člen Direktive št. 1999/62/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. 6. 1999 o cestnih pristojbinah za uporabo nekaterih infrastruktur za težka motorna vozila (UL L št. 187 z dne 20. 7. 1999). V zvezi s tem naj bi Generalni sekretariat za davke in carinsko unijo pri Evropski komisiji že preučeval sporno pristojbino, zato Vlada pričakuje, da bo Evropska komisija zoper Republiko Slovenijo uvedla postopek ugotavljanja izpolnjevanja obveznosti iz PES.

2.Po določbi 39. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 – v nadaljevanju ZUstS) sme Ustavno sodišče do končne odločitve v celoti ali delno zadržati izvršitev predpisa ali splošnega akta za izvrševanje javnih pooblastil, če bi zaradi njegovega izvrševanja lahko nastale težko popravljive škodljive posledice. Ustavno sodišče je izvrševanje Odloka zadržalo. Zavezanci za plačilo sporne dajatve so zlasti tuji prevozniki, ki bi težko uveljavljali vračilo morebitne nezakonito plačane dajatve za nazaj. To lahko povzroči škodljive posledice, ki bi jih bilo v primeru morebitne nezakonitosti Odloka težko popraviti. Začasno zadržanje pomeni, da Občina na podlagi Odloka do končne odločitve Ustavnega sodišča ne sme zaračunavati sporne dajatve.

3.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 39. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, Jože Tratnik in dr. Dragica Wedam Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednik dr. Janez Čebulj

28. 9. 2006

DLOČBA

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti, začetem z zahtevo Vlade, na seji dne 28. septembra 2006

odločilo:

Odlok o plačevanju komunalne pristojbine na mejnih prehodih v Občini Ilirska Bistrica (Uradne objave Primorskih novic, št. 17/95, 24/95 in 19/96 ter Uradne objave glasila Snežnik, št. 6/99) se razveljavi.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Vlada izpodbija Odlok o plačevanju komunalne pristojbine na mejnih prehodih v Občini Ilirska Bistrica (v nadaljevanju Odlok). Navaja, da je na podlagi 64. člena Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 ur. p. b. – ZDU-1) pozvala Občino Ilirska Bistrica, naj Odlok v roku 60 dni razveljavi, ker naj bi bil v neskladju z Zakonom o komunalnih dejavnostih (Uradni list RS, št. 8/82 in nasl. – v nadaljevanju ZKD), Zakonom o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 ur. p. b. – v nadaljevanju ZLS) ter s 147. in 153. členom Ustave. Vlada navaja, da Občina ni sledila njenemu pozivu. Meni, da lokalne skupnosti predpisujejo davke in druge dajatve ob pogojih, ki jih določata Ustava in zakon. Odlok naj bi bil sprejet na podlagi 3. člena ZKD ter 21. in 65. člena ZLS, vendar po njenem stališču citirane določbe zakonov ne predvidevajo možnosti za uvedbo sporne dajatve. ZKD naj bi namreč v 3. členu le našteval komunalne dejavnosti. Tudi 21. člen ZLS naj bi zgolj navajal zadeve lokalnega pomena in v 65. členu določal, s kakšnimi akti se urejajo zadeve iz njihove pristojnosti. Meni, da je Odlok zato v neskladju s 147. in 153. členom Ustave.

2.Občina na navedbe Vlade ni odgovorila.

B.

3.Ustavno sodišče je s sklepom št. U-I-26/06 z dne 16. 2. 2006 (Uradni list RS, št. 23/06) do končne odločitve zadržalo izvrševanje Odloka.

4.Z Odlokom se odreja plačevanje komunalne pristojbine na mejnih prehodih na območju Občine Ilirska Bistrica (1. člen Odloka). Komunalno pristojbino so dolžne plačevati vse fizične in pravne osebe – uporabniki komunalnih objektov skupne rabe, ki imajo uvozno-izvozne carinske obveznosti na mejnih prehodih ali so le v tranzitnem prometu z vozili z nosilnostjo nad 3500 kg (2. člen Odloka). Komunalno pristojbino so dolžni plačati vozniki pri vstopu v državo ali izstopu iz države ter znaša 800 SIT. Znesek se revalorizira dvakrat letno, in sicer 15. januarja ter 15. julija na podlagi koeficienta rasti cen na drobno (3. člen Odloka).

5.V 147. členu Ustave je določeno, da lokalne skupnosti predpisujejo davke in druge dajatve ob pogojih, ki jih določata Ustava in zakon, kar pomeni, da mora imeti lokalna skupnost za predpisovanje posameznih virov podlago v zakonu. Komunalne pristojbine, ki jo predpisuje Odlok, ni mogoče šteti za okoljsko dajatev v smislu določb Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 41/04 – ZVO-1), saj je razlika med obema tako v namenu javne dajatve kot tudi v predmetu obremenitve s tako javno dajatvijo. Ustavno sodišče je že večkrat poudarilo, da glede na določbo 147. člena Ustave, Odlok zgolj s sklicevanjem na 21. člen ZLS, ki občinam nalaga določene obveznosti, ne more utemeljiti predpisovanja sporne komunalne pristojbine, če za to ni konkretne podlage v zakonu (tako Ustavno sodišče že v odločbi št. U-I-13/04 z dne 23. 3. 2006, Uradni list RS, št. 35/06 in OdlUS XV, 21). Konkretna podlaga za njeno predpisovanje ni niti 65. člen ZLS, saj se z njim določajo le vrste pravnih aktov, s katerimi občine urejajo zadeve iz njihove pristojnosti. Prav tako 3. člen ZKD zgolj našteva lokalne komunalne dejavnosti, zato ni pravna podlaga za uvedbo sporne komunalne pristojbine. Odlok torej predpisuje komunalno pristojbino brez konkretne podlage v zakonu, kar je v neskladju s 147. členom Ustave. Ustavno sodišče ga je zato razveljavilo. Ustavno sodišče Odloka ni odpravilo, temveč ga je razveljavilo, ker je tako predlagala Vlada. Ker je Ustavno sodišče Odlok razveljavilo že iz navedenega razloga, ni ocenilo še drugih očitkov predlagateljice.

C.

6.Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi tretjega odstavka 45. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 – ZUstS) v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, Jože Tratnik in dr. Dragica Wedam Lukić. Odločbo je sprejelo soglasno.

Predsednik dr. Janez Čebulj

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia