Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-40/03

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

13. 3. 2003

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus zahteve Samostojnega sindikata kontrolorjev letenja Republike Slovenije, Ljubljana, ki ga zastopa Odvetniška družba Čeferin, o.p., d.n.o., Grosuplje, na seji dne 13. marca 2003

sklenilo:

Zahteva za oceno ustavnosti in zakonitosti Pravilnika o notranji organizaciji in sistematizaciji delovnih mest v Upravi Republike Slovenije za zračno plovbo št. 011-13/98-18-1101 z dne 14. 10. 1998 in njegovih sprememb in dopolnitev:

-- št. 011-12/98-24-110 z dne 8. 5. 2000,

-- št. 011-13/98/53-1100 z dne 16. 7. 2001,

-- št. 011-13/98/53-1100 brez datuma,

-- št. 011-13/98/66-1100 z dne 24. 9. 2001,

-- št. 011-13/98/76-110 z dne 24. 10. 2001,

-- št. 011-13/98/83-1100 z dne 17. 12. 2001,

-- št. 011-13/98/91-1100 z dne 13. 6. 2002,

-- št. 011-13/98/98-1100 z dne 1. 8. 2002 in

-- št. 011-13/98/105-1100 z dne 31. 12. 2002 se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Samostojni sindikat kontrolorjev letenja Republike Slovenije kot reprezentativni sindikat za območje države je 19. 2. 2003 vložil zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti Pravilnika o notranji organizaciji in sistematizaciji delovnih mest v Upravi Republike Slovenije za zračno plovbo ter oceno ustavnosti in zakonitosti v izreku sklepa navedenih sprememb in dopolnitev tega pravilnika (v nadaljevanju Pravilnik). Sklicujoč se na odločbo Ustavnega sodišča št. U-I-291/02 z dne 12. 12. 2002 (Uradni list RS, št. 3/03) vlagatelj zatrjuje, da izpodbijani pravilnik ni začel veljati in se ne sme uporabljati, ker ni bil objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije. Vlagatelj zatrjuje kršitev 154. člena Ustave. Predlaga zadržanje izvrševanja Pravilnika.

B.

2.Ustavno sodišče je po tretji alineji prvega odstavka 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) med drugim pristojno odločati o skladnosti podzakonskih predpisov z Ustavo in z zakoni. Ustavno sodišče je že večkrat ocenjevalo, ali in pod kakšnimi pogoji je treba (podzakonski) akt šteti za predpis. V primeru, ko ta akt ni zakon, so za oceno ključni materialni kriteriji. Tako je Ustavno sodišče v več odločbah zapisalo, da je, ne glede na izpolnjevanje oziroma neizpolnjevanje formalnih pogojev, treba šteti za predpis akt, v katerem so vsebovane splošne in abstraktne norme, s katerimi se urejajo pravice in obveznosti pravnih subjektov, ali če bi te norme navzven povzročale pravne učinke (tako v sklepu št. U-I-378/96 z dne 16. 1. 1997, OdlUS VI, 5 in v sklepu št. U-I-95/01 z dne 21. 6. 2001, OdlUS X, 127). Presoja Ustavnega sodišča je torej odvisna od odgovora na vprašanje, ali je izpodbijani pravilnik predpis oziroma splošni akt ali pa gre za interni akt, katerega ustavnosti in zakonitosti Ustavno sodišče ni pristojno presojati.

3.Na podlagi tretjega odstavka 3. člena Zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS, št. 15/90 in nasl. - v nadaljevanju ZDDO) v zvezi s 4. členom Uredbe o skupnih osnovah in kriterijih za notranjo organizacijo in sistematizacijo delovnih mest v organih državne uprave (Uradni list RS, št. 24/98 in nasl. - v nadaljevanju Uredba) se notranja organizacija in sistematizacija delovnih mest določita s pravilnikom. Za ministrstvo in upravne organe in upravne organizacije v njegovi sestavi izda pravilnik minister s soglasjem Vlade. Iz Uredbe izhaja, da se s pravilnikom konkretno definira notranja organizacija organa in da se sistematizirajo delovna mesta v skladu z nomenklaturo tipičnih delovnih mest, kjer je zlasti treba določiti naziv in opis nalog, stopnjo in smer izobrazbe, dolžino delovnih izkušenj, vrednost delovnega mesta (določitev količnika za izračun osnovne plače), morebitne dodatke ter druge posebne pogoje za zasedbo konkretnega delovnega mesta.

4.Iz 1. člena splošnih določb izpodbijanega pravilnika izhaja, da se s Pravilnikom določa organizacija in delo Uprave Republike Slovenije za zračno plovbo (v nadaljevanju Uprava), notranje organizacijske enote in njihovo delovno področje in medsebojna razmerja, način dela, vodenja, pooblastila in odgovornost delavcev, način sodelovanja z drugimi organi in organizacijami, javnost dela ter sistematizacija delovnih mest.

5.Uprava, kot upravni organ, poleg funkcij državne uprave opravlja tudi funkcijo delodajalca. Odnose med njo kot delodajalcem ter pri njej zaposlenimi delavci ureja s pomočjo internih aktov. Takšen interni akt je izpodbijani pravilnik.

Uprava Pravilnika ni sprejela v funkciji opravljanja državnih funkcij, temveč v funkciji delodajalca. S Pravilnikom so namreč urejena nekatera konkretna vprašanja s področja delovnih razmerij, ki zadevajo le zaposlene v Upravi. Pravilnik ne vsebuje norm, ki bi navzven povzročale pravne učinke. Zato Pravilnik ne more imeti značaja splošnega akta.

6.Ker izpodbijani pravilnik ni predpis, temveč je interni akt, Ustavno sodišče za oceno njegove ustavnosti in zakonitosti ni pristojno.

C.

7.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS in na podlagi prve alineje 52. člena Poslovnika Ustavnega sodišča Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 49/98 in 30/02) v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednica dr. Dragica Wedam Lukić

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia