Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sodba II U 337/2011

ECLI:SI:UPRS:2012:II.U.337.2011 Upravni oddelek

evidenca brezposelnih oseb izbris iz evidence brezposelnih oseb delo na črno
Upravno sodišče
6. april 2012
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Po ugotovitvi, da je tožnik delal na črno, je pristojni organ na podlagi 8. alinee prvega odstavka 129. člena ZUTD pravilno odločil, da se ga preneha voditi v evidenci brezposelnih oseb.

Izrek

Tožba se zavrne.

Obrazložitev

Z izpodbijano odločbo je Zavod RS za zaposlovanje odločil, da se tožnik z dnem 9. 3. 2011 preneha voditi v evidenci brezposelnih oseb. Iz obrazložitve izhaja, da je bil tožnik prijavljen v evidenci brezposelnih oseb od 30. 4. 2010. Dne 9. 3. 2011 pa je pristojni organ ugotovil, da tožnik dela oziroma je delal na črno. To je bilo ugotovljeno na podlagi opravljenega razgovora pristojnega tržnega inšpektorja s tožnikom. Ker je tako nastopil razlog iz prvega odstavka 129. člena Zakona o urejanju trga dela (v nadaljevanju ZUTD), je Zavod RS za zaposlovanje izdal izpodbijano odločbo.

Tožnik se je zoper takšno odločitev pritožil, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve pa je kot drugostopni organ njegovo pritožbo z odločbo št. 11008-525/2011/4 z dne 20. 6. 2011 zavrnilo. Tudi drugostopni organ ugotavlja, da je izpodbijana prvostopna odločitev pravilna, saj je tržna inšpekcija ugotovila, da je tožnik delal na črno. S tem je nastopil razlog za prenehanje vodenja tožnika v evidenci brezposelnih oseb po 8. alinei 129. člena ZUTD, v skladu z osmim odstavkom 130. člena ZUTD pa se šest mesecev po dokončnosti odločbe v upravnem postopku, s katero je bilo odločeno o prenehanju vodenja v evidenci brezposelnih oseb, tožnik ne more ponovno prijaviti pri zavodu. Tržni inšpektorat RS Slovenije, Območna enota Maribor je z dopisom z dne 18. 4. 2011 organu prve stopnje sporočil, da je bil opravljen inšpekcijski nadzor zoper tožnika v zvezi s kršitvijo petega odstavka 15. člena Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (v nadaljevanju ZPDZC) zaradi opravljanja pleskarske dejavnosti, za kar pa tožnik ni vpisan ali priglašen v skladu z določili tega zakona. Tožnik se je vabilu inšpektorata odzval in izjavil, da je dejansko opravljal pleskarske storitve, za katere je bil dogovorjen, vendar pa tega dela ni zaračunal, ampak je opravljene storitve kompenziral za osebno vozilo. Tržni inšpektorat je prvostopnemu organu sporočil, da bo zoper tožnika ukrepal po določilih ZPDZC.

Tožnik v vloženi tožbi navaja, da nima nobenih denarnih prihodkov, je pa vložil vlogo za odobritev denarne socialne pomoči, ki jo potrebuje za golo preživetje. Pojasnil je, da je pri tržnem inšpektorju priznal opravljanje pleskarske storitve, vendar pa za opravljeno delo ni dobil denarnega izplačila, ampak osebno vozilo, ki mu je bilo v tistem času tudi dom, saj je bil brez strehe nad glavo. Dobil je tudi denarno kazen, ki pa je ne more poravnati. Zaradi svojega zdravstvenega stanja tudi ne more dobiti nobene zaposlitve, ker nima zdravstvenega zavarovanja, pa tudi nobenih zdravil ne more dobiti. Smiselno predlaga odpravo izpodbijane odločbe.

Tožena stranka na tožbo ni odgovorila, je pa poslala upravni spis.

Tožba ni utemeljena.

Po presoji sodišča je izpodbijani upravni akt pravilen in na zakonu utemeljen iz razlogov, ki so navedeni v prvostopni in drugostopni odločbi in se sodišče nanje v tej sodbi sklicuje (drugi odstavek 71. člena Zakona o upravnem sporu - v nadaljevanju ZUS-1). Zato je sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrnilo (prvi odstavek 63. člena ZUS-1), k tožbenim navedbam pa še dodaja: Izvajanje storitev javne službe na področju zaposlovanja ter delovanje sistema zavarovanja za primer brezposelnosti ureja ZUTD. Za potrebe odločanja o pravicah iz zavarovanja za primer brezposelnosti se vodijo evidence določene z zakonom (121. člen ZUTD). Med ostalim se tako vodi tudi evidenca brezposelnih oseb (1. alinea 122. člena ZUTD). Razloge za prenehanje vodenja v evidenci brezposelnih oseb določa 129. člen ZUTD. Med njimi je v 8. alinei navedeno, da Zavod za zaposlovanje preneha voditi osebo v evidenci brezposelnih oseb, če pristojni organ ugotovi, da oseba dela, oziroma je delala na črno. V katerih primerih se opravljanje dejavnosti oziroma dela šteje kot delo na črno, določa ZPDZC. Za delo na črno se tako šteje tudi, če posameznik opravlja dejavnost oziroma delo in ni vpisan ali priglašen, kot to določa ta ali drugi zakoni (5. alinea prvega odstavka 3. člena ZPDZC). Kršitve določb iz 3. člena tega zakona nadzoruje tržni inšpektorat (1. alinea prvega odstavka 13. člena ZPDZC).

V obravnavani zadevi je tržni inšpektor na podlagi izvedenega postopka ugotovil, da tožnik opravlja delo na črno. Tožnik tej ugotoviti niti ne nasprotuje, navaja le, da za opravljeno delo ni dobil plačila v denarju, ampak je za to prejel avtomobil. Navedeno dejstvo na gornjo ugotovitev nima nikakršnega vpliva. Po ugotovitvi, da je tožnik delal na črno, je pristojni organ na podlagi 8. alinee prvega odstavka 129. člena ZUTD pravilno odločil, da se tožnika preneha voditi v evidenci brezposelnih oseb. Izpodbijana odločitev je tako tudi po presoji sodišča pravilna, na njeno pravilnost pa tudi tožbene navedbe nimajo nobenega vpliva. Odločitev je bila sprejeta na zgoraj navedeni dejanski in materialnopravni podlagi, pri tem pa okoliščin v zvezi s tožnikovim premoženjskim in zdravstvenim stanjem ni mogoče upoštevati.

Izpodbijani upravni akt je torej tudi po presoji sodišča pravilen in na zakonu utemeljen, zato je sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrnilo na podlagi prvega odstavka 63. člena ZUS-1.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia