Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-342/96

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-342/96

11. 3. 1999

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem na zahtevo Vlade Republike Slovenije, na seji dne 11. marca 1999

s k l e n i l o :

Postopek za oceno ustavnosti in zakonitosti Sklepa o odmeri sorazmernega dela stroškov priprave in opremljanja stavbnega zemljišča (Uradni vestnik Gorenjske, št. 16/95, 12/96 in 13/96) se ustavi.

O b r a z l o ž i t e v

A.

1.Vlada je predlagala oceno ustavnosti in zakonitosti ter začasno zadržanje v izreku navedenega sklepa, ki ga je sprejel Občinski svet Občine Cerklje (v nadaljevanju: Sklep). Izpodbijani sklep določa zmanjšanje plačila sorazmernega dela stroškov za pripravo in opremljanje stavbnega zemljišča. Vlada navaja, da izpodbijani sklep ni v skladu z Zakonom o stavbnih zemljiščih (Uradni list SRS, št. 18/84, 32/85, 33/89 in Uradni list RS, št. 24/92 - odl. US - v nadaljevanju: ZSZ). Vlada trdi, da so vsi kriteriji za določitev sorazmernega dela stroškov za pripravo in opremljanje stavbnih zemljišč vsebovani v Zakonu o stavbnih zemljiščih in na njegovi podlagi izdanem Navodilu za podrobnejši izračun sorazmernega dela stroškov priprave in opremljanja stavbnega zemljišča s komunalnimi in drugimi objekti in napravami sekundarnega omrežja (Uradni list RS, št. 22/90 - v nadaljevanju: Navodilo). Občina naj ne bi imela nobene pristojnosti dodatnega določanja kriterijev za izračun sorazmernega dela stroškov. Po mnenju Vlade je upravna enota pri odmerjanju sorazmernega dela stroškov samostojna in ga odmerja na podlagi Zakona in podzakonskih predpisov ne glede na sklepe Občinskega sveta.

2.Vlada je ob tem predlagala tudi začasno zadržanje izvrševanja izpodbijanega sklepa.

3.Občinski svet Občine Cerklje je v odgovoru navedel, da navedeni sklep ne posega v pristojnost upravne enote, saj ji prepušča, da v skladu z ZSZ odmerja sorazmerni del stroškov za pripravo in opremljanje stavbnega zemljišča. Prav tako naj bi ta sklep ne določal načina odmere oziroma organa, ki to odmero opravlja. Sklep naj bi tudi ne določal zvišanja sorazmernega dela stroškov, pač pa le olajšave za investitorje na posameznih območjih občine. Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, 6/94 - odl. US, 45/94 - odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 - odl. US, 63/95, 73/95 - odl. US, 9/96 - odl. US, 39/96 - odl. US, 44/96 - odl. US in 26/97, 70/97 in 10/98 - v nadaljevanju: ZLS) v 21. členu določa, da občina za zadovoljevanje potreb svojih prebivalcev omogoča pogoje za gospodarski razvoj občine in ustvarja pogoje za gradnjo stanovanj. Tako Občinski svet kot tudi Župan Občine Cerklje menita, da je obremenitev občanov s plačilom sorazmernega dela stroškov previsoka in da ne vzpodbuja razvoja občine. Zato je Občinski svet sprejel sklep, s katerim se odreka delu sorazmernega dela stroškov. Tak način oprostitve po mnenju občinskega sveta ni v nasprotju z ZSZ in z Navodilom.

B.

4.Ustavno sodišče je s sklepom z dne 5. 12. 1996 zavrnilo predlog Vlade za začasno zadržanje. Predlagateljica namreč ni konkretno izkazala, kakšne posledice bi lahko nastale in zakaj bi bile težko popravljive.

5.ZZS in Navodilo, izdano na njegovi podlagi, sta v celoti uredila vprašanje plačevanja sorazmernega dela stroškov za pripravo in opremljanje stavbnega zemljišča. Na podlagi meril iz navedenih aktov je odločbe zavezancem za odmero obveznosti izdajala upravna enota. Zakon in Navodilo nikjer nista pooblastila občin, da bi lahko same predpisale merila za določitev in odmero sorazmernega dela stroškov oziroma same določale olajšave pri plačevanju te obveznosti.

6.V času po vložitvi pobude je bil sprejet nov Zakon o stavbnih zemljiščih (Uradni list RS, št. 44/97 - v nadaljevanju: ZSZ - 97), ki ne pozna več obveznosti plačevanja sorazmernega dela stroškov za pripravo in opremljanje stavbnih zemljišč, temveč namesto njega uvaja komunalni prispevek (42. do 45. člen Zakona). Novi Zakon sicer razveljavlja prejšnjega, vendar v prehodni določbi 57. člena določa, da se do uveljavitve Navodila za izračun komunalnega prispevka, ta prispevek odmerja po dosedanjih predpisih, vendar najdalj še 18 mesecev po uveljavitvi Zakona (to je do 24. 1. 1999).

7.Od 25. 1. 1999 torej določbe ZSZ iz leta 1984, ki so se nanašale na prispevek investitorja k stroškom za pripravo in opremljanje stavbnega zemljišča, s katerimi je bil izpodbijani sklep v nasprotju, ne veljajo več. Ker je med postopkom pred Ustavnim sodiščem Zakon, s katerim naj bi bil izpodbijani sklep v nasprotju, prenehal veljati, je nastal procesni položaj, ki ga ureja 47. člen Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS). Ker je Ustavno sodišče ugotovilo, da niso izpolnjeni pogoji za odločanje po navedeni določbi ZUstS, je postopek ustavilo.

C.

8.Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi 47. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki: dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, dr. Miroslava Geč - Korošec, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k :

Franc Testen

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia