Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-17/95

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-17/95

10.7.1995

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti, začetem na zahtevo župana Mestne občine Ljubljana, na seji dne 10.7.1995

s k l e n i l o:

Postopek za oceno ustavnosti in zakonitosti 6. in 7. člena Statutarnega sklepa Mestne občine Ljubljana I (Uradni list RS, št. 8/95) se ustavi.

O b r a z l o ž i t e v

A.

1.Župan Mestne občine Ljubljana je dne 30.1.1995 vložil pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 6. in 7. člena Statutarnega sklepa Mestne občine Ljubljana z dne 19.1.1995, katerega izvajanje je zadržal z odredbo o zadržanju z dne 20.1.1995 (Uradni list RS, št. 6/95). V pobudi, ki jo je Ustavno sodišče na podlagi prvega odstavka 23. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Ur. list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) štelo za zahtevo, župan meni, da določbe 6. in 7. člena zadržanega statutarnega sklepa v nasprotju z Zakonom o lokalni samoupravi (Ur. list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, 45/94 - odl. US, 57/94, 14/95 in 20/95 - odl. US) in Zakonom o upravi (Ur. list RS, št. 67/94, 20/95 - odl. US in 29/95) določata, da se splošni akti Mesta Ljubljana in prejšnjih ljubljanskih občin v celoti uporabljajo kot predpisi Mestne občine Ljubljana. Posebej izpodbija peti odstavek 6. člena, ki naj bi v nasprotju s 101. in 103. členom Zakona o upravi ter 47. členom Zakona o financiranju občin (Ur. list RS, št. 80/94) urejal prehod delavcev mestnih in občinskih upravnih organov, organizacij in strokovnih služb v državno upravo. Izpodbijani 7. člen Statutarnega sklepa po mnenju predlagatelja daje Mestnemu svetu izvršilno funkcijo, ki je po ZLS nima, ter omogoča ustanovitev posebne službe za strokovno- tehnična in administrativna opravila za Mestni svet, ki jih po ZLS zagotavlja mestna uprava.

2.Mestni svet Mestne občine Ljubljana je še pred vložitvijo zahteve dne 25.1.1995 vložil predlog za oceno izpodbijanega statutarnega sklepa, ker je menil, da je župan prekoračil svoje pravice s tem, ko je zadržal izvajanje celotnega sklepa in ne samo 6. in 7. člena, ki naj bi bila po njegovem mnenju v nasprotju z ZLS. Mestni svet poudarja, da so izpodbijane določbe v skladu z ZLS in predlaga razveljavitev odredbe o zadržanju in ugotovitev skladnosti izpodbijanih določb z ZLS.

Po 7. alineji prvega odstavka 23. člena ZUstS lahko vložijo zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti predstavniški organi lokalnih skupnosti, če so ogrožene pravice lokalnih skupnosti, po drugem odstavku tega člena pa predlagatelj ni upravičen vložiti zahteve za oceno predpisov, ki jih je sam izdal. Ker Mestni svet ne more biti predlagatelj za oceno predpisa, ki ga je sam izdal, je na javni obravnavi dne 17.3.1995 predsednik Mestnega sveta izjavil, da naj se vloženi predlog obravnava kot odgovor na zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti, ki jo je vložil župan.

3.Ustavno sodišče je dne 17.3.1995 opravilo javno obravnavo z namenom, da se jasneje izoblikujejo stališča udeležencev v postopku, upoštevajoč tudi, da je dne 11.3.1995 začel veljati Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 14/95 - v nadaljevanju: ZLS-D), ki je uredil določena sporna vprašanja v obravnavani zadevi. Oba udeleženca sta v razpravi vztrajala pri svojih stališčih in predlogih in predlagala ustavno presojo izpodbijanega statutarnega sklepa.

B.

4.Izpodbijani statutarni sklep je Mestni svet sprejel na svoji 1. seji in je pomenil začetek normativnega urejanja novoustanovljene Mestne občine Ljubljana. Vseboval je le bistvene določbe, ki so bile potrebne za začetek delovanja nove mestne občine, kot določbe o sedežu, grbu in zastavi, o pečatu in žigih posameznih organov občine, kakor tudi določbe o veljavnosti predpisov prejšnjih ljubljanskih občin in Mesta Ljubljana, določbe o prehodu upravnih delavcev bivših mestnih in občinskih delavcev v državno upravo ter o zagotavljanju strokovnih in administrativnih del za Mestni svet. Statutarni sklep je z izpodbijanimi določbami 6. in 7. člena urejal vprašanja, ki jih takrat veljavni ZLS ni urejal ali pa jih je urejal nejasno in nepopolno. Iz tega razloga je Državni zbor po hitrem postopku sprejel ZLS - (pričel veljati 11.3.1995) ter določil, da morajo občine uskladiti svoje že sprejete splošne akte v roku 30 dni (25. člen - novi 100.c člen). Podaljšal je tudi rok za sprejem statutov občin na 30.4.1995 (22. člen).

5.Mestni svet Mestne občine Ljubljana je na svoji 1. izredni seji dne 31.5.1995 sprejel Statut Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 32/95 - pričel veljati 10.6.1995) in s tem določil temeljna načela za njeno organizacijo in delovanje, ki jih je v prehodnem obdobju urejal začasno s statutarnimi sklepi. Zato Statut v 107. členu določa, da prenehajo veljati statutarni sklepi Mestne občine Ljubljana, med drugimi tudi v tej zadevi izpodbijani statutarni sklep, objavljen v Uradnem listu RS št. 8/95.

6.Ustavno sodišče praviloma ocenjuje skladnost veljavnih predpisov (160. in 161. člen Ustave); le, če so podani pogoji iz 47. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Ustavno sodišče ocenjuje ustavnost in zakonitost predpisa, ki je med postopkom prenehal veljati. Ker sta izpodbijani določbi Statutarnega sklepa med postopkom prenehali veljati, niso pa podani pogoji za uporabo 47. člena Zakona o Ustavnem sodišču, je Ustavno sodišče postopek za oceno ustavnosti in zakonitosti ustavilo.

C.

7.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 6. člena in ob smiselni uporabi 47. člena Zakona o Ustavnem sodišču v sestavi: predsednik dr. Tone Jerovšek in sodniki dr. Peter Jambrek, mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Lovro Šturm, Franc Testen in dr. Lojze Ude. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednik dr. Tone Jerovšek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia