Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
16.9.1999
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Športne unije Slovenije, Ljubljana, in Športnega društva Šoštanj, ki ju zastopa Jože Ilc, odvetnik v Ljubljani, na seji dne 16. septembra 1999
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Sklepa št. AS - 11/32-98 z dne 16. 4. 1998 (Uradni vestnik Občine Šoštanj, št. 3/98) se zavrže.
Pobudnici navajata, da sta vpisani kot lastnici parcele št. 849, vložna št. 308 k.o. Šoštanj. Izpodbijani sklep je navedeno nepremičnino določil za športni objekt občinskega pomena v občinski lasti. Sklep je bil izdan na podlagi 64. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98 - v nadaljevanju: ZSpo), ki predvideva zgolj lastninjenje objektov, ki so v družbeni lasti.
Pobudnici menita, da jima Sklep odvzema lastninsko pravico na njuni nepremičnini in predstavlja zaplembo. Poudarja, da je lastninska pravica varovana z Ustavo in s 1. členom Protokola št. 1 h Konvenciji o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin (Uradni list RS, št. 33/94, MP, št. 7/94 - EKČP).
Pobudnici zato dajeta pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 1. točke izpodbijanega sklepa, kolikor se nanaša na prenos lastnine na parceli št. 849, vložna št. 308 k.o. Šoštanj. Trdita namreč, da je izpodbijana določba v neskladju s prvim odstavkom 64. člena ZSpo ter s 67. in 69. členom Ustave.
Na podlagi prvega odstavka 160. člena Ustave in 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) odloča Ustavno sodišče med drugim o ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov za izvrševanje javnih pooblastil. Izpodbijani sklep je v izpodbijanem delu po svoji pravni naravi posamičen akt in ne predpis, saj na podlagi določb ZSpo določa objekte in površine občinskega pomena, torej le identificira konkretne nepremičnine, ki naj bi za tako določitev izpolnjevale zakonsko določene kriterije. To pa so značilnosti posamičnega akta.
Ustavnosti in zakonitosti posamičnih aktov ni mogoče izpodbijati s pobudo. Oceno njihove ustavnosti je ob izpolnjenosti predpostavk iz 50. do 53. člena ZUstS mogoče zahtevati z ustavno pritožbo. Zakonitost aktov organov lokalnih skupnosti, izdanih v obliki predpisa, kolikor urejajo posamična razmerja, pa se presoja v upravnem sporu (četrti odstavek 1. člena Zakona o upravnem sporu, Uradni list RS, št. 50/97 - v nadaljevanju: ZUS). V upravnem sporu odloča na prvi stopnji Upravno sodišče, kolikor ni z zakonom drugače določeno (9. člen ZUS). Pobudnici zato lahko izpodbijata določbo 1. točke sklepa s tožbo pri Upravnem sodišču v roku trideset dni od vročitve tega sklepa (četrti odstavek 21. člena ZUS). V izreku navedeno pobudo je bilo tako treba zaradi nepristojnosti Ustavnega sodišča zavreči.
Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i k :Franc Testen