Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-45/96

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-45/96

16. 9. 1999

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Krajevne skupnosti Iška vas na seji dne 16. septembra 1999

s k l e n i l o :

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 101. člena Statuta Občine Ig (Uradni list RS, št. 26/95) in Sklepa o podaljšanju veljavnosti Odloka o ustanovitvi sklada stavbnih zemljišč (Uradni list RS, št. 63/95) se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

A.

1.Pobudnica izpodbija 101. člen Statuta Občine Ig (Uradni list RS, št. 26/95 - v nadaljevanju: Statut), ki določa, da z dnem uveljavitve Statuta Krajevna skupnost Iška vas preneha obstajati. Meni, da je izpodbijana določba v nasprotju s 138., 139. in 140. členom Ustave, ki zagotavljajo uresničevanje in delovanje lokalne samouprave. Navaja, da je v 6. členu Statuta določeno, da lahko občani naselja zaradi zadovoljevanja določenih skupnih potreb ustanovijo vaško skupnost in da 18. člen Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, št. 45/94 - odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 - odl. US, 63/95 - obvezna razlaga, 9/96 - odl. US, 44/96 - odl. US, 26/97, 70/97 in 74/98 - v nadaljevanju: ZLS) določa, da je lahko območje občine razdeljeno na krajevne, vaške ali četrtne skupnosti, če je to v interesu prebivalcev. Izpodbijana določba naj bi "ukinila lokalno samoupravo", ki je bila predhodno potrjena z glasovanjem na referendumu in samoupravno ustanovljena že pred leti. Pobudnica izpodbija tudi Sklep o podaljšanju veljavnosti Odloka o ustanovitvi sklada stavbnih zemljišč (Uradni list RS, št. 63/95 - v nadaljevanju: Sklep) in zatrjuje, da je v nasprotju s 140. členom Ustave. Navaja, da izpodbijani Sklep ne more zajemati celotnega področja Občine Ig, ker naj bi Odlok o ustanovitvi sklada stavbnih zemljišč Mesta Ljubljane zajemal le Mesto Ljubljana s točno določenimi mejami veljavnosti, v njem pa naj ne bi bila zajeta takratna Krajevna skupnost Iška vas. Poleg tega naj bi Odlok ne veljal več.

2.Občina Ig v zvezi z navedbami pobudnice pojasnjuje, da je občinski svet dne 19. 4. 1995 v skladu z ZLS sprejel Statut, v katerem je z izpodbijano določbo ukinil štiri krajevne skupnosti, v 93. členu pa je opredelil vaške skupnosti. Navaja, da želi Občina Ig delovati celovito v vseh enaindvajsetih vaseh, ki so vključene v njeno območje, ter da ji to uspeva, razen v bivši Krajevni skupnosti Iška vas, kjer naj bi posamezniki izvajali "državljansko nepokorščino". V zvezi z izpodbijanim Sklepom pa Občina pojasnjuje, da je občinski svet že dne 11. 10. 1995 sprejel Sklep o izračunu in plačilu sorazmernega dela stroškov opremljanja stavbnega zemljišča.

B.

3.ZLS prepušča notranjo členitev občine njenemu samostojnemu normativnemu urejanju. V okviru zakonsko določenih značilnosti (zemljepisnih, zgodovinskih, gospodarskih, upravnih, kulturnih in drugih) in ugotovljenih interesov prebivalcev na zborih krajanov ali na referendumih pa občinski sveti samostojno odločijo o ustanovitvi ožjih delov na območju občine. Občinski sveti morajo najti kompromis med nasprotujočimi si interesi prebivalcev, različne značilnosti pa lahko utemeljujejo tudi različno notranjo členitev občine. Zato je objektivno nemogoče, da bi lahko bile v celoti upoštevane značilnosti posameznih delov občine in ugotovljeni interesi prebivalcev (tako Ustavno sodišče že v sklepu št. U-I-374/96 z dne 11. 3. 1999).

4.Novela ZLS iz leta 1997 je natančneje uredila organizacijo, pravni položaj in delovanje ožjih delov občine. V 18. členu je določila, da morajo občinski sveti uskladiti statute z določbami novele v šestih mesecih po njeni uveljavitvi (15. 5. 1998) in da ožjim delom občin, ki so pravne osebe in katerih organizacija, delovanje in pravni status ne bodo usklajeni, preneha pravna subjektiviteta, ter da se po uradni dolžnosti odpravijo njihovi žiro računi z 31. 12. 1998 (prvi in drugi odstavek 18. člena). S to določbo je zakonodajalec dokončno predvidel prenehanje vseh krajevnih skupnosti, ki so bile ustanovljene še v prejšnjih občinah in so na podlagi 4. člena Zakona o ustanovitvi občin in določitvi njihovih območij (Uradni list RS, št. 60/94 in 69/94 - ZUODNO) nadaljevale s svojim delom, ker občinski sveti niso uskladili notranje členitve z določbami ZLS. Na območju občine kot lokalne skupnosti lahko od dne 31. 12. 1998 delujejo le tisti ožji deli občine (krajevne, vaške ali četrtne skupnosti), ki so ustanovljeni v skladu z ZLS in s statutom občine.

5.Občinski svet Občine Ig je dne 19. 4. 1995 sprejel Statut Občine Ig, ki je začel veljati dne 12. 5. 1995. V izpodbijanem 101. členu Statut določa, da z dnem njegove uveljavitve Krajevna skupnost Iška vas preneha obstajati, v 93. členu pa predvideva ustanovitev vaških skupnosti.

6.Procesni pogoj za vodenje postopka za oceno ustavnosti je izkazan pravni interes pobudnika. Po drugem odstavku 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) je ta podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj, in mora obstajati ves čas postopka. Ker je pobudnica, Krajevna skupnost Iška vas, prenehala obstajati, ni več podana navedena procesna predpostavka. Ker ima po prenehanju krajevne skupnosti pravni interes glede izpodbijanega predpisa o notranji členitvi območja občine na ožje dele le posameznik, ki prebiva na spornem območju, takšna pobuda pa ni bila vložena, je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.

C.

7.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k :

Franc Testen

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia