Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-54/03

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

7. 10. 2004

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe Evrovit, d.o.o., Maribor, ki jo zastopa direktor Ladislav Brolih, na seji dne 7. oktobra 2004

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o opravljanju gospodarske javne službe oglaševanja (Medobčinski uradni vestnik, št. 4/96 in 8/04) se zavrne.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Pobudnica, registrirana za opravljanje dejavnosti oglaševanja, vlaga pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o opravljanju gospodarske javne službe oglaševanja (v nadaljevanju Odlok). Ta naj bi v neskladju s 68. členom Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 - v nadaljevanju ZGJS) ter z načeli svobodne gospodarske pobude iz 74. člena Ustave dejavnost oglaševanja na javnih površinah opredelil kot gospodarsko javno službo, za katero se podeli koncesija, za oglaševanje pa predpisal plačilo komunalne takse. Meni, da naj oglaševanje po svojem bistvu ne bi bilo javna služba. Ustavnemu sodišču predlaga, naj Odlok razveljavi.

2.Mestna občina Maribor v odgovoru pobudi nasprotuje in trdi, da je dejavnost plakatiranja določena kot izbirna gospodarska javna služba. To naj bi bilo v skladu s 4. členom ZGJS in za zaščito javne koristi pri rabi javnih površin za dejavnost oglaševanja v skladu s prometnimi predpisi. Pojasnjuje, da se komunalna taksa plačuje za oglaševanje po drugem odstavku 13. člena Odloka (za dejavnost iz drugega odstavka 2. člena Odloka), za oglaševanje na podlagi koncesije pa se pobira nadomestilo za opravljanje dejavnosti po točki e) 4. člena Odloka o koncesijah za opravljanje dejavnosti oglaševanja (Medobčinski uradni vestnik, št. 10/96). Trdi, da pobudnica lahko izvaja dejavnost v skladu z drugim odstavkom 2. člena Odloka in da bi se lahko prijavila na javni razpis za podelitev koncesije, pa tega ni storila.

B.

3.Napadeni Odlok ureja način in pogoje opravljanja dejavnosti oglaševanja na območju Mestne občine Maribor, komunalne takse za oglaševanje, nadzor nad izvajanjem Odloka, določa prekrške in ureja prehodni režim. Pri tem določa v 2. členu, da je dejavnost oglaševanja na javnih površinah gospodarska javna služba, za katero se podeli koncesija (prvi odstavek).

Dejavnost oglaševanja na reklamnih objektih na zasebnih in drugih površinah lahko opravljajo gospodarske družbe ali samostojni podjetniki posamezniki, ki so registrirani za takšno dejavnost (drugi odstavek). V drugem odstavku 13. člena določa, da so zavezanci za plačilo takse izvajalci iz drugega odstavka 2. člena Odloka. V prehodnih določbah pa nalaga koncesionarju, da mora trpeti določene posebne obveznosti (21. člen), in določa, da javno podjetje opravlja dejavnost oglaševanja na reklamnih objektih in napravah, ki so na dan sprejema tega odloka v lasti Mestne občine Maribor, do sprejema koncesijske pogodbe (23. člen).

4.Zgolj z navajanjem, da dejavnost oglaševanja na javnih površinah ne bi smela biti opredeljena kot gospodarska javna služba, pobudnik ne utemelji zatrjevane neskladnosti izpodbijanih določb z načeli svobodne gospodarske pobude iz 74. člena Ustave. Zato je pobuda v tem delu neutemeljena.

5.Člen 68 ZGJS ureja prehodni režim določitve gospodarskih javnih služb do opredelitve gospodarskih javnih služb skladno z 2. členom oziroma drugimi določbami ZGJS. Ker je Mestna občina Maribor že določila občinske gospodarske javne službe v skladu z ZGJS, se določbe 68. člen ZGJS za izdajo Odloka ne uporabljajo. Zato je očitke, da je izpodbijani Odlok v neskladju s 68. členom ZGJS, treba zavrniti.

6.Glede na navedeno je Ustavno sodišče pobudo kot očitno neutemeljeno zavrnilo.

C.

7.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnici in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednica dr. Dragica Wedam Lukić

Tretji odstavek 2. člena določa: "Druge pravne osebe, fizične osebe in društva lahko to dejavnost opravljajo le za potrebe opravljanja svoje dejavnosti, na svojih poslovnih objektih, skladno z določili tega odloka."

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia