Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
27. 7. 2016
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude politične stranke Gibanje Zedinjena Slovenija, Maribor, ki jo zastopa Andrej Šiško, na seji 27. julija 2016
sklenilo:
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti Zakona o ratifikaciji Protokola o pristopu Črne gore k Severnoatlantski pogodbi (Uradni list RS, št. 42/16, MP, št. 8/16) se zavrne.
1.Pobudnica zatrjuje protiustavnost postopka sprejetja Zakona o ratifikaciji Protokola o pristopu Črne gore k Severnoatlantski pogodbi (v nadaljevanju MPPMNSAP), in sicer naj bi bil ta v neskladju s 1., 2., 3., 3.a, 44. in 153. členom Ustave ter 1., 2., 4., 25. in 26. členom Mednarodnega pakta o državljanskih in političnih pravicah (Uradni list SFRJ, št. 7/71, in Uradni list RS, št. 35/92, MP, št. 9/92 – MPDPP). Protiustavnost postopka sprejetja MPPMNSAP utemeljuje z navedbami, da je prišlo zaradi spremembe 90. člena Ustave, ki določa primere, ko zakonodajnega referenduma ni dopustno razpisati, do ustavnopravnega položaja, ko lahko sicer ozek politični krog ljudi (poslanci Državnega zbora) "nemoteno" (od ljudstva) sprejme zakonodajo. Zaradi nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o teh zakonih je po mnenju pobudnice ta zakonodaja že iz tega razloga v nasprotju s 1., 2., 3. in 44. členom Ustave. V konkretnem primeru naj bi se Zakon nanašal na mednarodno pogodbo, s katero naj bi se določalo in urejalo članstvo Črne gore v obrambni zvezi, zato naj bi bil tudi v neskladju s 3.a členom Ustave. Nasprotuje novi ustavni ureditvi referenduma iz drugega odstavka 90. člena Ustave, ki določa primere, ko zakonodajni referendum ni dopusten, še zlasti tretji alineji drugega odstavka 90. člena Ustave, ki ne dopušča referenduma o zakonih o ratifikaciji mednarodnih pogodb.
2.Po drugem odstavku 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo in 109/12 – v nadaljevanju ZUstS) Ustavno sodišče pobudo zavrne, če od odločitve ni pričakovati rešitve pomembnega pravnega vprašanja. Ko gre za oceno ustavnosti zakona oziroma oceno ustavnosti ali zakonitosti podzakonskega predpisa, sprejme pobudo za začetek takega postopka Ustavno sodišče torej le tedaj, če bo lahko na njeni podlagi odločilo o pomembnem ustavnopravnem vprašanju. Po oceni Ustavnega sodišča pobuda ne odpira pomembnih ustavnopravnih vprašanj, zato jo je Ustavno sodišče zavrnilo.
3.Zaradi navedene odločitve se Ustavno sodišče ni opredeljevalo do vprašanja, ali so izpolnjene procesne predpostavke za obravnavo pobude.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07, 54/10 in 56/11) v sestavi: predsednik mag. Miroslav Mozetič ter sodnice in sodnika dr. Mitja Deisinger, dr. Dunja Jadek Pensa, dr. Etelka Korpič – Horvat, Jasna Pogačar, dr. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.
mag. Miroslav Mozetič
Predsednik