Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
20.5.1998
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus ustavne pritožbe RS, L., ki jo zastopa V. V. iz L. na seji senata dne 20. maja 1998 s k l e n i l o :
Ustavna pritožba RS, L., zoper sklep Vrhovnega sodišča št. Ru 75/95 z dne 11.4.1996 se ne sprejme v obravnavo.
1.Z izpodbijano sodbo je bila zavrnjena tožba pritožnice v upravnem sporu, s katero je izpodbijala prvostopno in drugostopno odločbo Agencije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (v nadaljevanju: Agencije). S prvostopno odločbo je Agencija odločila o zaprtju pritožničinega žiro računa; z drugostopno odločbo je bila pritožba zoper odločitev prve stopnje zavrnjena. Pritožnica zatrjuje, da je sodba notranje protislovna: če zaprtje žiro računa ni razlog za izbris politične stranke iz registra in če je dopustno imeti odprt žiro račun brez sredstev, potem naj bi ne bilo logično, da je nujna sklenitev pogodbe o deponiranju sredstev. Z zaprtjem žiro računa naj bi ji bila kršena "pravica političnega združevanja za delovanje v parlamentarnem demokratičnem sistemu, kar v tem primeru izvršilno upravna veja države brez pooblastil grobo krši, ker prenaša zakonodajno vsebino, ki je osnovna pravica parlamenta in s tem državljanov, volilcev, v pristojnost državne uprave". Poleg tega je pritožnica opozorila na neustavnost 3. in 17. člena Zakona o političnih strankah (Uradni list RS, št. 62/94 - v nadaljevanju: ZPolS) in neustavnost sedme alinee prvega odstavka, drugega in tretjega odstavka 4. člena ZAPPNI (Uradni list RS, št. 48/94). V dopolnitvi ustavne pritožbe Ustavnemu sodišču postavlja vprašanje, kako je mogel Zavod za statistiko sprejeti naziv RZ iz V. in SRS, ki so bile ustanovljene kasneje, če pa zakon prepoveduje zamenljivost imen političnih strank in ali ni bila tu kršena zakonitost.
2.Iz pritožničinih navedb izhaja, da naj bi ji bila pravica do svobodnega združevanja (42. člen Ustave) kršena zaradi tega, ker ji je bila naložena nezakonita obveznost. Očitek ni utemeljen.
3.Obveznost pravnih oseb, da predložijo pogodbo o deponiranju denarnih sredstev pri banki ali hranilnici, je posledica sprememb v zakonski ureditvi poslovanja pravnih oseb. Po Zakonu o Agenciji Republike Slovenije za revidiranje lastninskega preoblikovanja podjetij in o Agenciji Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (Uradni list RS, št. 48/94, 18/95 - odl. US in 58/95) so sredstva pravnih oseb, ki se vodijo na računih pri Agenciji, depoziti na vpogled pri bankah in hranilnicah v skladu s pisno pogodbo o deponiranju (prvi odstavek 13. člena). Izrecno pooblastilo za izdajo podzakonskega akta, ki naj predpiše vrste računov, način in pogoje, pod katerimi pravne osebe odpirajo in zapirajo račune pri Agenciji, pa je Agenciji dano v 14. členu navedenega zakona. Z Navodilom o vrstah računov ter načinu in pogojih, pod katerimi pravne osebe odpirajo in zapirajo račune pri Agenciji Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (Uradni list RS, št. 9/95), je bila predpisana obveznost, da imetnice žiro računov pri Agenciji v treh mesecih predložijo pogodbo o deponiranju sredstev pri banki ali hranilnici. Kot sankcija za kršitev take obveznosti je bilo predpisano zaprtje žiro računa. Obveznost, ki je bila naložena pritožnici, temelji torej na predpisu, izdanem v okviru zakonskega pooblastila. Za kršitev pravice do svobodnega združevanja torej očitno ne gre.
4.Pobudi za oceno ustavnosti določb ZPolS in ZAPPNI je Ustavno sodišče izločilo iz ustavne pritožbe in bo oziroma je že bilo o njih odločeno posebej. Pritožnikovih navedb glede imena stranke pa Ustavno sodišče ni presojalo, ker niso predmet odločbe, izpodbijane z ustavno pritožbo.
Senat Ustavnega sodišča je sprejel ta sklep na podlagi prve alinee drugega odstavka 55. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94) v sestavi: predsednik senata dr. Tone Jerovšek in sodnika mag. Matevž Krivic in dr. Lovro Šturm.
Predsednik senata dr. Tone Jerovšek