Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-61/12

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

8. 5. 2014

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopkih za preizkus pobude Mojmirja Sepeta, Ljubljana, in drugih, ki jih zastopa Boštjan Repnik, odvetnik v Ljubljani, na seji 8. maja 2014

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 26. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o avtorski in sorodnih pravicah (Uradni list RS, št. 43/04) se zavrne.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudniki, avtorji glasbenih del, izpodbijajo prehodno določbo 26. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP-B). Iz vsebine pobude je razvidno, da izpodbijajo le njen četrti odstavek, ki se glasi: "Tarife kolektivnih organizacij, ki veljajo na dan uveljavitve tega zakona, se obravnavajo kot veljavni skupni sporazumi o tarifi po določbah tega zakona." Izpodbijani določbi očitajo, da je v neskladju s 14., 33. in 60. členom Ustave. Zatrjujejo, da so na njeni podlagi avtorji glasbe v primerjavi z uporabniki glasbe v ekonomsko slabšem položaju. Tarifa za javno priobčitev glasbenih del je namreč nespremenjena že od leta 1998, ko je bil sprejet Pravilnik o javni priobčitvi glasbenih del (Uradni list RS št. 29/98). Vsi poskusi, da bi tarifo revalorizirali oziroma da bi se z uporabniki glasbe dogovorili za višjo tarifo, pa naj bi bili neuspešni. Pobudniki utemeljujejo svoj pravni interes z zatrjevanjem, da izpodbijana določba učinkuje neposredno na položaj avtorjev, ker je neposredna posledica njene uveljavitve zamrznitev tarife na ravni iz leta 1998. To pa ima "takojšni učinek z usodnimi finančnimi posledicami za avtorje".

2.Po drugem odstavku 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo in 109/12 – v nadaljevanju ZUstS) Ustavno sodišče pobudo zavrne, če od odločitve ni pričakovati rešitve pomembnega pravnega vprašanja. Ko gre za oceno ustavnosti zakona oziroma oceno ustavnosti ali zakonitosti podzakonskega predpisa, sprejme pobudo za začetek takega postopka Ustavno sodišče torej le tedaj, če bo lahko na njeni podlagi odločilo o pomembnem ustavnopravnem vprašanju. Po oceni Ustavnega sodišča pobuda ne odpira pomembnih ustavnopravnih vprašanj, zato jo je Ustavno sodišče zavrnilo. Zaradi navedene odločitve se Ustavno sodišče ni opredeljevalo do vprašanja, ali so izpolnjene procesne predpostavke za obravnavo pobude.

3.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena ZUstS v sestavi: predsednik mag. Miroslav Mozetič ter sodnice in sodnik dr. Mitja Deisinger, dr. Dunja Jadek Pensa, mag. Marta Klampfer, dr. Etelka Korpič – Horvat, Jasna Pogačar in dr. Jadranka Sovdat. Sklep je sprejelo soglasno.

mag. Miroslav Mozetič

Predsednik

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia