Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Obdelava osebnih podatkov otrok v okviru projekta »Zgodnja prepoznava težav in preventivno delo z mladostniki

31. julij 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Obdelava osebnih podatkov otrok v okviru projekta »Zgodnja prepoznava težav in preventivno delo z mladostniki

Obdelava osebnih podatkov otrok v okviru projekta »Zgodnja prepoznava težav in preventivno delo z mladostniki

Datum

Datum

31.07.2025

31.07.2025

Številka

Številka

07120-1/2025/350

07120-1/2025/350

Kategorije

Kategorije

Zdravstveni osebni podatki, Statistika in raziskovanje, Privolitev, Šolstvo

Zdravstveni osebni podatki, Statistika in raziskovanje, Privolitev, Šolstvo

pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 6. 5. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje o tem, ali je dopustno pilotni projekt »Zgodnja prepoznava težav in preventivno delo z mladostniki« v srednjih šolah izvesti na podlagi privolitve dijakov. Gre za raziskovalni projekt, pri katerem bi bili dijaki anketirani v elektronski obliki z vidika prepoznavanja nevarnosti za duševne motnje (zlasti glede depresije, anksioznosti in samomorilnosti) ter bi jim bila nudena takojšnja strokovna pomoč v primeru zaznanih težav. Zaprosilu za mnenje ste priložili protokol, privolitev za posameznike, soglasje za šole in informacije za šole.

pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 6. 5. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje o tem, ali je dopustno pilotni projekt »Zgodnja prepoznava težav in preventivno delo z mladostniki« v srednjih šolah izvesti na podlagi privolitve dijakov. Gre za raziskovalni projekt, pri katerem bi bili dijaki anketirani v elektronski obliki z vidika prepoznavanja nevarnosti za duševne motnje (zlasti glede depresije, anksioznosti in samomorilnosti) ter bi jim bila nudena takojšnja strokovna pomoč v primeru zaznanih težav. Zaprosilu za mnenje ste priložili protokol, privolitev za posameznike, soglasje za šole in informacije za šole.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Splošne uredbe (EU) o varstvu podatkov (Splošna uredba), 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (Uradni list RS, št. 177/20, ZVOPOKD) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Splošne uredbe (EU) o varstvu podatkov (Splošna uredba), 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (Uradni list RS, št. 177/20, ZVOPOKD) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Pojasnjujemo še, da se IP lahko dokončno opredeljuje do obdelav osebnih podatkov le v nadzornih postopkih in da IP ni pristojen za vnaprejšnje presojanje gradiv raziskovalnih projektov ter internih gradiv. Zato je spodnje mnenje le informativno.

Pojasnjujemo še, da se IP lahko dokončno opredeljuje do obdelav osebnih podatkov le v nadzornih postopkih in da IP ni pristojen za vnaprejšnje presojanje gradiv raziskovalnih projektov ter internih gradiv. Zato je spodnje mnenje le informativno.

Ker v spremnem gradivu projekta ni dovolj informacij o obdelavi osebnih podatkov, IP ne more podati dokončnega mnenja o ustreznosti privolitve kot podlage za obdelavo osebnih podatkov. Poleg tega je odločitev o tem in zagotovitev pogojev v vsakem primeru v rokah upravljavca.

Ker v spremnem gradivu projekta ni dovolj informacij o obdelavi osebnih podatkov, IP ne more podati dokončnega mnenja o ustreznosti privolitve kot podlage za obdelavo osebnih podatkov. Poleg tega je odločitev o tem in zagotovitev pogojev v vsakem primeru v rokah upravljavca.

Veljavna privolitev dijakov v smislu (a) točke prvega odstavka 6. člena in (a) točke drugega odstavka 9. člena Splošne uredbe je lahko podlaga za obdelavo osebnih podatkov le za tisto obdelavo osebnih podatkov, ki je ne izvaja upravljavec javnega sektorja pri izvajanju zakonskih pristojnosti, nalog ali oblastnih obveznosti javnega sektorja. Pri tem je treba upoštevati, da projekt združuje obdelavo osebnih podatkov za znanstveno-raziskovalni del in obdelavo osebnih podatkov za »zdravstveni« del, in da projekt združuje najmanj tri tipe udeležencev – NIJZ, šole in izvajalce zdravstvene dejavnosti.

Veljavna privolitev dijakov v smislu (a) točke prvega odstavka 6. člena in (a) točke drugega odstavka 9. člena Splošne uredbe je lahko podlaga za obdelavo osebnih podatkov le za tisto obdelavo osebnih podatkov, ki je ne izvaja upravljavec javnega sektorja pri izvajanju zakonskih pristojnosti, nalog ali oblastnih obveznosti javnega sektorja. Pri tem je treba upoštevati, da projekt združuje obdelavo osebnih podatkov za znanstveno-raziskovalni del in obdelavo osebnih podatkov za »zdravstveni« del, in da projekt združuje najmanj tri tipe udeležencev – NIJZ, šole in izvajalce zdravstvene dejavnosti.

Po mnenju IP predstavljeno gradivo projekta dijakom ne nudi ustreznih informacij o vseh vidikih obdelave osebnih podatkov, zaradi česar je veljavnost privolitve vprašljiva tudi s tega vidika.

Po mnenju IP predstavljeno gradivo projekta dijakom ne nudi ustreznih informacij o vseh vidikih obdelave osebnih podatkov, zaradi česar je veljavnost privolitve vprašljiva tudi s tega vidika.

Glede na predstavljeno vsebino gradiva projekta opozarjamo na problem verjetno nesorazmerne obdelave osebnih podatkov, saj gre za veliko podatkov zelo subtilne narave, ki jih obdeluje veliko udeležencev projekta in za različne namene, pri čemer dijak na to obdelavo nima ustreznega vpliva.

Glede na predstavljeno vsebino gradiva projekta opozarjamo na problem verjetno nesorazmerne obdelave osebnih podatkov, saj gre za veliko podatkov zelo subtilne narave, ki jih obdeluje veliko udeležencev projekta in za različne namene, pri čemer dijak na to obdelavo nima ustreznega vpliva.

Zaradi velikih tveganj za zasebnost dijakov, ki niso bila presojana, je po mnenju IP treba pripraviti tudi oceno učinkov v skladu 35. členom Splošne uredbe.

Zaradi velikih tveganj za zasebnost dijakov, ki niso bila presojana, je po mnenju IP treba pripraviti tudi oceno učinkov v skladu 35. členom Splošne uredbe.

Obrazložitev

Obrazložitev

Upravljavec oziroma nosilec projekta je odgovoren za zagotavljanje predpisanih standardov veljavne privolitve, predvidena obdelava pa mora upoštevati vsa splošna načela, zlasti načela omejitve namena, najmanjšega obsega podatkov in omejitve hrambe podatkov; v konkretnem primeru gre za obdelavo posebnih vrst osebnih podatkov, katerih obdelava mora biti čim bolj omejena.

Upravljavec oziroma nosilec projekta je odgovoren za zagotavljanje predpisanih standardov veljavne privolitve, predvidena obdelava pa mora upoštevati vsa splošna načela, zlasti načela omejitve namena, najmanjšega obsega podatkov in omejitve hrambe podatkov; v konkretnem primeru gre za obdelavo posebnih vrst osebnih podatkov, katerih obdelava mora biti čim bolj omejena.

Omejitev za privolitev v javnem sektorju je določena v tretjem odstavku 6. člena ZVOP-2. Če zakonitosti določenega dela obdelave osebnih podatkov ni možno utemeljiti na privolitvi, je treba za tisto obdelavo najti zakonsko podlago, na primer v predpisih s področja zdravstva (npr. ker gre deloma lahko za izvajanje zdravstvene dejavnosti) in šolstva (npr. ker gre deloma lahko za izvajanje dejavnosti šolske svetovalne službe).

Omejitev za privolitev v javnem sektorju je določena v tretjem odstavku 6. člena ZVOP-2. Če zakonitosti določenega dela obdelave osebnih podatkov ni možno utemeljiti na privolitvi, je treba za tisto obdelavo najti zakonsko podlago, na primer v predpisih s področja zdravstva (npr. ker gre deloma lahko za izvajanje zdravstvene dejavnosti) in šolstva (npr. ker gre deloma lahko za izvajanje dejavnosti šolske svetovalne službe).

Drug problem predstavljenega projekta je, da so predvidene obdelave subtilnih osebnih podatkov verjetno nesorazmerne z vidika vrste osebnih podatkov in njihovega obsega, z vidika velikega števila udeležencev projekta in izmenjav osebnih podatkov, z vidika namena uporabe podatkov in z vidika hrambe podatkov.

Drug problem predstavljenega projekta je, da so predvidene obdelave subtilnih osebnih podatkov verjetno nesorazmerne z vidika vrste osebnih podatkov in njihovega obsega, z vidika velikega števila udeležencev projekta in izmenjav osebnih podatkov, z vidika namena uporabe podatkov in z vidika hrambe podatkov.

Tretji problem je, da velika tveganja za poseg v informacijsko zasebnost dijakov niso bila presojana in ustrezno odpravljena.

Tretji problem je, da velika tveganja za poseg v informacijsko zasebnost dijakov niso bila presojana in ustrezno odpravljena.

Glede problema informiranosti posebej opozarjamo, da predlagano besedilo privolitve za dijake (obrazec, ki ste ga priložili) ni ustrezno, ker ne vsebuje najmanj informacij:

Glede problema informiranosti posebej opozarjamo, da predlagano besedilo privolitve za dijake (obrazec, ki ste ga priložili) ni ustrezno, ker ne vsebuje najmanj informacij:

-o vseh kategorijah oseb in organizacij, ki bodo prejele rezultate ankete ali ki jim bodo sporočeni drugi osebni podatki dijakov (npr. šolska svetovalna služba, koordinator, izvajalec presejanja na šoli, projektna ekipa NIJZ, imenovani zdravnik šole), v kateri fazi in za kateri konkretni namen za vsako kategorijo oseb posebej;

-o vseh kategorijah oseb in organizacij, ki bodo prejele rezultate ankete ali ki jim bodo sporočeni drugi osebni podatki dijakov (npr. šolska svetovalna služba, koordinator, izvajalec presejanja na šoli, projektna ekipa NIJZ, imenovani zdravnik šole), v kateri fazi in za kateri konkretni namen za vsako kategorijo oseb posebej;

-o konkretnih osebnih podatkih, ki se bodo zbirali, posredovali in drugače obdelovali za vsako obdelavo posebej (npr. določeni identifikacijski in kontaktni podatki, podatki o starših, rezultati ankete, interpretirani rezultati ankete, ugotovitve kliničnega intervjuja);

-o konkretnih osebnih podatkih, ki se bodo zbirali, posredovali in drugače obdelovali za vsako obdelavo posebej (npr. določeni identifikacijski in kontaktni podatki, podatki o starših, rezultati ankete, interpretirani rezultati ankete, ugotovitve kliničnega intervjuja);

-v kakšnem primeru oziroma pod kakšnim pogojem se bodo zgornje osebe seznanile z zgornjimi osebnimi podatki (npr. imenovani zdravnik šole le v primeru zaznanih težav);

-v kakšnem primeru oziroma pod kakšnim pogojem se bodo zgornje osebe seznanile z zgornjimi osebnimi podatki (npr. imenovani zdravnik šole le v primeru zaznanih težav);

-kateri podatki bodo uporabljeni za raziskovalni namen, kaj je konkretni raziskovalni namen (cilj), katera organizacija bo izvajala raziskovalni del, ali in v kateri fazi bodo podatki anonimizirani ali psevdonimizirani ter kako;

-kateri podatki bodo uporabljeni za raziskovalni namen, kaj je konkretni raziskovalni namen (cilj), katera organizacija bo izvajala raziskovalni del, ali in v kateri fazi bodo podatki anonimizirani ali psevdonimizirani ter kako;

-kdo hrani rezultate ankete in druge osebne podatke ter koliko časa in

-kdo hrani rezultate ankete in druge osebne podatke ter koliko časa in

-o pravicah dijakov (npr. pravica do preklica privolitve, prijave v primeru kršitev, seznanitve, izbrisa in popravka) in pri kom se lahko pravice uveljavljajo, ter posledice morebitne odklonitve privolitve.

-o pravicah dijakov (npr. pravica do preklica privolitve, prijave v primeru kršitev, seznanitve, izbrisa in popravka) in pri kom se lahko pravice uveljavljajo, ter posledice morebitne odklonitve privolitve.

Za veljavnost privolitve (torej za njeno učinkovanje) je pomembno, da ustreza standardom, ki so določeni v 4. členu (11. točka), 7. členu, 6. členu oziroma 9. členu ter 13. (ali 14.) členu Splošne uredbe, pa tudi na primer v uvodnih določbah Splošne uredbe št. 32, 33, 42 in 43. Med te standarde spadajo med drugim tudi ustrezne informacije o obdelavi, ki morajo biti posamezniku na voljo preden privoli v obdelavo osebnih podatkov. Ker na predloženem privolitvenem obrazcu in v drugem projektnem gradivu ni videti ustreznih informacij za dijake, menimo, da manjkajo najmanj zgoraj omenjena pojasnila.

Za veljavnost privolitve (torej za njeno učinkovanje) je pomembno, da ustreza standardom, ki so določeni v 4. členu (11. točka), 7. členu, 6. členu oziroma 9. členu ter 13. (ali 14.) členu Splošne uredbe, pa tudi na primer v uvodnih določbah Splošne uredbe št. 32, 33, 42 in 43. Med te standarde spadajo med drugim tudi ustrezne informacije o obdelavi, ki morajo biti posamezniku na voljo preden privoli v obdelavo osebnih podatkov. Ker na predloženem privolitvenem obrazcu in v drugem projektnem gradivu ni videti ustreznih informacij za dijake, menimo, da manjkajo najmanj zgoraj omenjena pojasnila.

Poleg tega se postavlja vprašanje, zakaj je predlagano besedilo privolitve zasnovano le za dijake, ki še niso dopolnili 15 let. Dijaki, ki so že dopolnili 15 let lahko samostojno privolijo v sodelovanje v projektu oziroma v obdelavo osebnih podatkov v tem projektu. Vzporedno sodelovanje staršev je dopustno in lahko koristno, ni pa obvezno oziroma ni pogoj za veljavno privolitev, razen če gre hkrati za soglasje za vodenje t.i. osebne mape šolske svetovalne službe.

Poleg tega se postavlja vprašanje, zakaj je predlagano besedilo privolitve zasnovano le za dijake, ki še niso dopolnili 15 let. Dijaki, ki so že dopolnili 15 let lahko samostojno privolijo v sodelovanje v projektu oziroma v obdelavo osebnih podatkov v tem projektu. Vzporedno sodelovanje staršev je dopustno in lahko koristno, ni pa obvezno oziroma ni pogoj za veljavno privolitev, razen če gre hkrati za soglasje za vodenje t.i. osebne mape šolske svetovalne službe.

Zgornje mnenje je podano na podlagi splošnih pravil o pravnih podlagah in privolitvi, kot izhajajo iz Splošne uredbe in družinske zakonodaje, ter na podlagi pregleda posredovanega gradiva v zvezi s projektom.

Zgornje mnenje je podano na podlagi splošnih pravil o pravnih podlagah in privolitvi, kot izhajajo iz Splošne uredbe in družinske zakonodaje, ter na podlagi pregleda posredovanega gradiva v zvezi s projektom.

V zvezi z obdelavo osebnih podatkov v znanstveno-raziskovalne namene je na spletni strani že na voljo vrsta mnenj pod kategorijo »statistika in raziskovanje«. Enako velja za privolitev pod iskalno kategorijo »privolitev«. Glede privolitvene starosti je na voljo tudi mnenje št. 07120-1/2025/52 z dne 19. 2. 2025. Glede ocene učinka so na spletni strani IP med »publikacijami« na voljo tudi smernice.

V zvezi z obdelavo osebnih podatkov v znanstveno-raziskovalne namene je na spletni strani že na voljo vrsta mnenj pod kategorijo »statistika in raziskovanje«. Enako velja za privolitev pod iskalno kategorijo »privolitev«. Glede privolitvene starosti je na voljo tudi mnenje št. 07120-1/2025/52 z dne 19. 2. 2025. Glede ocene učinka so na spletni strani IP med »publikacijami« na voljo tudi smernice.

Prijazen pozdrav.

Prijazen pozdrav.

Pripravil:

Pripravil: dr. Urban Brulc, univ. dipl. prav.

dr. Urban Brulc, univ. dipl. prav.

samostojni svetovalec IP

samostojni svetovalec IP

dr. Jelena Virant Burnik

dr. Jelena Virant Burnik

informacijska pooblaščenka

informacijska pooblaščenka

Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so izključno mnenja avtorja in ne odražajo nujno stališč in mnenj Evropske unije ali Evropske komisije. Niti Evropska unija niti organ, ki dodeljuje sredstva, zanje ne odgovarjata.

Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so izključno mnenja avtorja in ne odražajo nujno stališč in mnenj Evropske unije ali Evropske komisije. Niti Evropska unija niti organ, ki dodeljuje sredstva, zanje ne odgovarjata.

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia