Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
18. 4. 2002
S K L E P
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Združenja občin Slovenije, ki ga zastopa predsednik Anton Kokalj, na seji dne 18. aprila 2002
sklenilo:
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 13. in 13.a člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 63/95 - obv. razl., 26/97, 10/98, 74/98 in 72/2000) se zavrže.
Pobudnik izpodbija določbe 13. in 13.a člena Zakona o lokalni samoupravi (v nadaljevanju ZLS). Navaja, da sta izpodbijana člena v neskladju z 12. členom ZLS ter s 14., 138. in 139., členom s prvim odstavkom 140. člena in s 142. členom Ustave. Prav tako naj bi bila v neskladju z Evropsko listino o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 57/96 - MP, št. 15/96 - v nadaljevanju MELLS).
Po določbi 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) lahko vsakdo da pisno pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti zakona, če izkaže svoj pravni interes. Pravni interes je po določbi drugega odstavka navedenega člena podan, če zakon, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj.
Ustavno sodišče že večkrat ni priznalo pravnega interesa političnim strankam, društvom, zbornicam in drugim tovrstnim združenjem, kadar so vlagala pobude v imenu in zaradi interesov svojih članov (npr. v sklepu št. U-I-131/94 z dne 16. 3. 1995, OdlUS IV, 28 in sklepu št. U-I-105/95 z dne 10. 7. 1995, OdlUS IV, 70). Pravni interes je tako podan le tedaj, ko je očitno, da gre za pobudnikov lastni, torej konkretni interes. V obravnavanem primeru napadene določbe v ničemer neposredno ne posegajo v pravice, pravne interese oziroma pravni položaj Združenja občin. Iz določbe prvega odstavka 86. člena ZLS izhaja, da se občine lahko zaradi urejanja posameznih lokalnih zadev širšega pomena, uveljavljanja skupnih interesov ter zagotavljanja položaja samoupravnih lokalnih skupnosti povezujejo v skupnosti, zveze ali združenja. Gotovo lahko Združenje občin zastopa interese članic po ustreznejši ali drugačni zakonodajni ureditvi na obravnavanem področju. Vendar pa izpodbijane določbe nikakor ne posegajo v pravni položaj Združenja, niti ne bi morebitna odločba Ustavnega sodišča vplivala na njegov položaj. Ker pravni interes kot predpisani procesni pogoj za začetek postopka pred Ustavnim sodiščem ni izkazan, je bilo treba pobudo zavreči.
Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS in prve alineje 52. člena Poslovnika Ustavnega sodišča Republike Slovenije (Uradni list RS, št 49/98) v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam-Lukić ter sodnici in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk, Franc Testen in dr. Lojze Ude. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i c a
dr. Dragica Wedam-Lukić