Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ker mora biti organ, pristojen za določanje kandidatov za volitve v državni zbor, v skladu s 4. točko 2. odstavka 19. člena ZPolS vnaprej določen v statutu politične stranke, ni mogoče z "ad hoc" sklepom tega ali drugega organa za določanje kandidatov pooblastiti drugega organa politične stranke.
Pritožba se zavrne.
Z izpodbijano odločbo je Volilna komisija 4. volilne enote L.B. (v nadaljevanju volilna komisija) v celoti zavrnila listo kandidatov Stranke ... za volitve v Državni zbor Republike Slovenije. Volilna komisija je ugotovila, da lista kandidatov te politične stranke ni v skladu s 1. odstavkom 43. člena Zakona o volitvah v Državni zbor Republike Slovenije. Kandidate, ki jih je kandidirala, namreč ni določil pristojni organ, določen z njenim statutom.
V pritožbi stranka ... predlaga razveljavitev izpodbijane odločbe in potrditev liste kandidatov za volitve v Državni zbor Republike Slovenije v Volilni enoti 4. Meni, da je volilna komisija napačno ugotovila, da listo kandidatov ni določil pristojni organ. Statut stranke ... v 17. členu določa, da izvršilni odbor stranke določa le kandidate za volitve v državni zbor,listo kandidatov pa določa v skladu s 17. členom pristojni organ stranke. Tega pa je določil izvršni odbor stranke ... s svojim sklepom z dne 21.8.2-004. Statut stranke ... ne določa, da liste kandidatov za volitve v državni zbor ne smejo določati deželni odbori, izvršilni odbor stranke pa je tisti organ, ki upravlja in izvaja politiko stranke.
Pritožba ni utemeljena.
Na podlagi določbe 4. točke 2. odstavka 19. člena Zakona o političnih strankah (Uradni list RS, št. 62/94, 13/98, 24/99, 70/2000, 51/2002 in 94/2002, v nadaljevanju: ZPolS) mora statut politične stranke med drugim določiti tudi postopek in organ, ki določa kandidatke oziroma kandidate za volitve v državni zbor in za predsednico oziroma predsednika republike ter kandidatke oziroma kandidate za volitve v organe lokalnih skupnosti. Na podlagi navedene določbe ZPoIS mora torej po presoji sodišča politična stranka že vnaprej s svojim statutom določiti, kateri organ stranke je pooblaščen za predlaganje kandidatov za volitve v državni zbor.
Po določbi 4. alinee 12. člena Statuta stranke ... kandidate za volitve v Državni zbor predlaga zbor članstva stranke. V zadnji alinei 15. člena statuta stranke ... pa je določeno, da kandidate določa izvršni odbor stranke. Po statutu stranke ... je torej njen izvršni odbor pooblaščen za določanje kandidatov. V obravnavanem primeru pa je listo kandidatov, ki jo je volilna komisija zavrnila vložil in predlagal Deželni odbor stranke ... - D.l., ki v statutu stranke takih pristojnosti oziroma pooblastil nima. Ker je z ZPoIS določeno, da mora politična stranka vnaprej s statutom določiti organ, ki je pooblaščen za določanje kandidatov za volitve v Državni zbor, ne more s sklepom izvršilnega odbora (ali kakšnega drugega organa) za določanje kandidatov pooblastiti nek organ stranke, ki za to nima vnaprej določene pristojnosti v statutu stranke.
Ker je iz navedenih razlogov po presoji Vrhovnega sodišča Republike Slovenije odločitev volilne komisije v izpodbijani odločbi pravilna in zakonita, je sodišče na podlagi določb 1. odstavka 59. člena Zakona o upravnem sporu, ki se po določbi 4. odstavka 105. člena Zakona o volitvah v Državni zbor primerno uporablja v tem sporu, pritožbo kot neutemeljeno zavrnilo.