Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS Sodba I U 1649/2021-15

ECLI:SI:UPRS:2024:I.U.1649.2021.15 Upravni oddelek

davek na motorna vozila odmera davka na motorna vozila kategorija vozila ugotovitveni postopek dokazna ocena obrazložitev odločbe kršitev pravil postopka
Upravno sodišče
13. november 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Jedro

Jedro

Jedro

Objektivna konstrukcijska značilnost oz. lastnost obravnavanih vozil je pomembna zato, ker objektivno kaže na pretežni oz. glavni namen uporabe vozila, ki je tudi objektivno merilo za uvrstitev blaga v Kombinirano nomenklaturo (KN). Glede tega objektivnega kriterija se davčni organ in toženka nista opredeljevala, čeprav bi se po presoji sodišča morala. Sodišče se strinja z očitkom tožnika, da gre za enega od relevantnih objektivnih kriterijev, ki ga je pri presojanju potrebno še posebej pozorno preučiti. Da je potrebno oceniti splošni videz vozila in vse značilnosti obravnavanih vozil in pri tem upoštevati relativno pomembnost meril, uporabljenih za njihovo uvrstitev, pa izhaja tudi iz sodne prakse SEU.

Objektivna konstrukcijska značilnost oz. lastnost obravnavanih vozil je pomembna zato, ker objektivno kaže na pretežni oz. glavni namen uporabe vozila, ki je tudi objektivno merilo za uvrstitev blaga v Kombinirano nomenklaturo (KN). Glede tega objektivnega kriterija se davčni organ in toženka nista opredeljevala, čeprav bi se po presoji sodišča morala. Sodišče se strinja z očitkom tožnika, da gre za enega od relevantnih objektivnih kriterijev, ki ga je pri presojanju potrebno še posebej pozorno preučiti. Da je potrebno oceniti splošni videz vozila in vse značilnosti obravnavanih vozil in pri tem upoštevati relativno pomembnost meril, uporabljenih za njihovo uvrstitev, pa izhaja tudi iz sodne prakse SEU.

Objektivna konstrukcijska značilnost oz. lastnost obravnavanih vozil je pomembna zato, ker objektivno kaže na pretežni oz. glavni namen uporabe vozila, ki je tudi objektivno merilo za uvrstitev blaga v Kombinirano nomenklaturo (KN). Glede tega objektivnega kriterija se davčni organ in toženka nista opredeljevala, čeprav bi se po presoji sodišča morala. Sodišče se strinja z očitkom tožnika, da gre za enega od relevantnih objektivnih kriterijev, ki ga je pri presojanju potrebno še posebej pozorno preučiti. Da je potrebno oceniti splošni videz vozila in vse značilnosti obravnavanih vozil in pri tem upoštevati relativno pomembnost meril, uporabljenih za njihovo uvrstitev, pa izhaja tudi iz sodne prakse SEU.

Objektivna konstrukcijska značilnost oz. lastnost obravnavanih vozil je pomembna zato, ker objektivno kaže na pretežni oz. glavni namen uporabe vozila, ki je tudi objektivno merilo za uvrstitev blaga v Kombinirano nomenklaturo (KN). Glede tega objektivnega kriterija se davčni organ in toženka nista opredeljevala, čeprav bi se po presoji sodišča morala. Sodišče se strinja z očitkom tožnika, da gre za enega od relevantnih objektivnih kriterijev, ki ga je pri presojanju potrebno še posebej pozorno preučiti. Da je potrebno oceniti splošni videz vozila in vse značilnosti obravnavanih vozil in pri tem upoštevati relativno pomembnost meril, uporabljenih za njihovo uvrstitev, pa izhaja tudi iz sodne prakse SEU.

Izrek

Izrek

Izrek

Izrek

I.Tožbi se ugodi, odločba Finančne uprave Republike Slovenije DT 0610-5222/2019-8-(02-520-08) z dne 3. 9. 2020 se odpravi in zadeva vrne istemu organu v ponovni postopek.

I.Tožbi se ugodi, odločba Finančne uprave Republike Slovenije DT 0610-5222/2019-8-(02-520-08) z dne 3. 9. 2020 se odpravi in zadeva vrne istemu organu v ponovni postopek.

I.Tožbi se ugodi, odločba Finančne uprave Republike Slovenije DT 0610-5222/2019-8-(02-520-08) z dne 3. 9. 2020 se odpravi in zadeva vrne istemu organu v ponovni postopek.

I.Tožbi se ugodi, odločba Finančne uprave Republike Slovenije DT 0610-5222/2019-8-(02-520-08) z dne 3. 9. 2020 se odpravi in zadeva vrne istemu organu v ponovni postopek.

II.Tožena stranka je dolžna tožeči stranki povrniti stroške tega postopka v znesku 347,70 EUR v roku 15 dni od vročitve te sodbe, od poteka tega roka dalje do plačila z zakonskimi zamudnimi obrestmi.

II.Tožena stranka je dolžna tožeči stranki povrniti stroške tega postopka v znesku 347,70 EUR v roku 15 dni od vročitve te sodbe, od poteka tega roka dalje do plačila z zakonskimi zamudnimi obrestmi.

II.Tožena stranka je dolžna tožeči stranki povrniti stroške tega postopka v znesku 347,70 EUR v roku 15 dni od vročitve te sodbe, od poteka tega roka dalje do plačila z zakonskimi zamudnimi obrestmi.

II.Tožena stranka je dolžna tožeči stranki povrniti stroške tega postopka v znesku 347,70 EUR v roku 15 dni od vročitve te sodbe, od poteka tega roka dalje do plačila z zakonskimi zamudnimi obrestmi.

Obrazložitev

Obrazložitev

Obrazložitev

Obrazložitev

1.Z izpodbijano odločbo je Finančna uprava Republike Slovenije (v nadaljevanju davčni organ) v zadevi davčnega inšpekcijskega nadzora (v nadaljevanju DIN) davka na motorna vozila (v nadaljevanju DMV) za obdobje od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2019 tožniku dodatno odmerila DMV v skupnem znesku 1.177.415,14 EUR, za 1498 vozil, navedenih na straneh 1 do 31 izreka (točki I/1 izreka), pripadajoče obresti v znesku 232.009,82 EUR, obračunane od januarja 2016 do decembra 2019 od prvega dne zamude do dneva izdaje odločbe 3. 9. 2020. Neplačane obveznosti iz naslova DMV (v znesku 1.177.415,14 EUR) in obresti (232.009,82 EUR) v skupnem znesku 1.409.424,96 EUR mora tožnik plačati na proračun države, kot je naveden (točka I/2 izreka). Tožnik mora neplačane obveznosti plačati v roku 30 dneh od vročitve odločbe na predpisan vplačilni račun. Po preteku tega roka se bodo zaračunale zamudne obresti in začel postopek davčne izvršbe (točka II izreka). Zahtevek za povrnitev stroškov se zavrne. Stroški postopka, ki so nastali finančni upravi, bremenijo slednjo. Pritožba ne zadrži izvršitve te odločbe (točka IV izreka).

1.Z izpodbijano odločbo je Finančna uprava Republike Slovenije (v nadaljevanju davčni organ) v zadevi davčnega inšpekcijskega nadzora (v nadaljevanju DIN) davka na motorna vozila (v nadaljevanju DMV) za obdobje od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2019 tožniku dodatno odmerila DMV v skupnem znesku 1.177.415,14 EUR, za 1498 vozil, navedenih na straneh 1 do 31 izreka (točki I/1 izreka), pripadajoče obresti v znesku 232.009,82 EUR, obračunane od januarja 2016 do decembra 2019 od prvega dne zamude do dneva izdaje odločbe 3. 9. 2020. Neplačane obveznosti iz naslova DMV (v znesku 1.177.415,14 EUR) in obresti (232.009,82 EUR) v skupnem znesku 1.409.424,96 EUR mora tožnik plačati na proračun države, kot je naveden (točka I/2 izreka). Tožnik mora neplačane obveznosti plačati v roku 30 dneh od vročitve odločbe na predpisan vplačilni račun. Po preteku tega roka se bodo zaračunale zamudne obresti in začel postopek davčne izvršbe (točka II izreka). Zahtevek za povrnitev stroškov se zavrne. Stroški postopka, ki so nastali finančni upravi, bremenijo slednjo. Pritožba ne zadrži izvršitve te odločbe (točka IV izreka).

1.Z izpodbijano odločbo je Finančna uprava Republike Slovenije (v nadaljevanju davčni organ) v zadevi davčnega inšpekcijskega nadzora (v nadaljevanju DIN) davka na motorna vozila (v nadaljevanju DMV) za obdobje od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2019 tožniku dodatno odmerila DMV v skupnem znesku 1.177.415,14 EUR, za 1498 vozil, navedenih na straneh 1 do 31 izreka (točki I/1 izreka), pripadajoče obresti v znesku 232.009,82 EUR, obračunane od januarja 2016 do decembra 2019 od prvega dne zamude do dneva izdaje odločbe 3. 9. 2020. Neplačane obveznosti iz naslova DMV (v znesku 1.177.415,14 EUR) in obresti (232.009,82 EUR) v skupnem znesku 1.409.424,96 EUR mora tožnik plačati na proračun države, kot je naveden (točka I/2 izreka). Tožnik mora neplačane obveznosti plačati v roku 30 dneh od vročitve odločbe na predpisan vplačilni račun. Po preteku tega roka se bodo zaračunale zamudne obresti in začel postopek davčne izvršbe (točka II izreka). Zahtevek za povrnitev stroškov se zavrne. Stroški postopka, ki so nastali finančni upravi, bremenijo slednjo. Pritožba ne zadrži izvršitve te odločbe (točka IV izreka).

1.Z izpodbijano odločbo je Finančna uprava Republike Slovenije (v nadaljevanju davčni organ) v zadevi davčnega inšpekcijskega nadzora (v nadaljevanju DIN) davka na motorna vozila (v nadaljevanju DMV) za obdobje od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2019 tožniku dodatno odmerila DMV v skupnem znesku 1.177.415,14 EUR, za 1498 vozil, navedenih na straneh 1 do 31 izreka (točki I/1 izreka), pripadajoče obresti v znesku 232.009,82 EUR, obračunane od januarja 2016 do decembra 2019 od prvega dne zamude do dneva izdaje odločbe 3. 9. 2020. Neplačane obveznosti iz naslova DMV (v znesku 1.177.415,14 EUR) in obresti (232.009,82 EUR) v skupnem znesku 1.409.424,96 EUR mora tožnik plačati na proračun države, kot je naveden (točka I/2 izreka). Tožnik mora neplačane obveznosti plačati v roku 30 dneh od vročitve odločbe na predpisan vplačilni račun. Po preteku tega roka se bodo zaračunale zamudne obresti in začel postopek davčne izvršbe (točka II izreka). Zahtevek za povrnitev stroškov se zavrne. Stroški postopka, ki so nastali finančni upravi, bremenijo slednjo. Pritožba ne zadrži izvršitve te odločbe (točka IV izreka).

2.Iz obrazložitve izpodbijane odločbe izhaja, da je davčni organ pri tožniku opravil DIN DMV za obdobje od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2019 ter o ugotovitvah sestavil zapisnik z dne 1. 7. 2020, na katerega je tožnik podal pripombe, ki se upoštevajo v pripombi št. 12, kar pa ne vpliva na višino davčne obveznosti. Pripombe in razlogi za njihovo neupoštevanje je davčni organ navedel v obrazložitvi izpodbijane odločbe (strani 238 do 275). Davčni organ navaja določbe Zakona o davku na motorna vozila (v nadaljevanju ZDMV) in sicer člene 3, 4, 6, 7, 8 in 11. Iz ugotovitev davčnega organa izhaja, da je tožnik navedena vozila ob pridobitvi iz Nemčije uvrstil v Kombinirano nomenklaturo (v nadaljevanju KN) v tarifno oznako 8704 kot motorna vozila za prevoz blaga, od katerih se ne obračunava DMV. Iz Preglednice št. 1 straneh 34 do 99 obrazložitve je razvidna predložena dokumentacija za predmetna gospodarska vozila znamke VOLKSWAGEN, model Transporter, Caddy, Caddy maxi, Crafter - za vse skupna značilnost izvedenka "Krpan." Predmetna vozila je tožnik pridobil od dobavitelja - proizvajalca Volkswagen AG, ki jih je nemški carinski organ po zavezujočih tarifnih informacij (ZTI) z dne 23. 2. 2011, 15. 3. 2011, 15. 11 2017 in 11. 6. 2018 uvrstil v "tovorna vozila." Davčni organ navedenih ZTI ni upošteval, ker veljajo le za imetnika t.j. nemško družbo Volkswagen AG, ki tudi niso (več) veljavne, od tožnika pa davčni organ ni prejel vloge za izdajo ZTI za navedena vozila (stran 103 obrazložitve).

2.Iz obrazložitve izpodbijane odločbe izhaja, da je davčni organ pri tožniku opravil DIN DMV za obdobje od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2019 ter o ugotovitvah sestavil zapisnik z dne 1. 7. 2020, na katerega je tožnik podal pripombe, ki se upoštevajo v pripombi št. 12, kar pa ne vpliva na višino davčne obveznosti. Pripombe in razlogi za njihovo neupoštevanje je davčni organ navedel v obrazložitvi izpodbijane odločbe (strani 238 do 275). Davčni organ navaja določbe Zakona o davku na motorna vozila (v nadaljevanju ZDMV) in sicer člene 3, 4, 6, 7, 8 in 11. Iz ugotovitev davčnega organa izhaja, da je tožnik navedena vozila ob pridobitvi iz Nemčije uvrstil v Kombinirano nomenklaturo (v nadaljevanju KN) v tarifno oznako 8704 kot motorna vozila za prevoz blaga, od katerih se ne obračunava DMV. Iz Preglednice št. 1 straneh 34 do 99 obrazložitve je razvidna predložena dokumentacija za predmetna gospodarska vozila znamke VOLKSWAGEN, model Transporter, Caddy, Caddy maxi, Crafter - za vse skupna značilnost izvedenka "Krpan." Predmetna vozila je tožnik pridobil od dobavitelja - proizvajalca Volkswagen AG, ki jih je nemški carinski organ po zavezujočih tarifnih informacij (ZTI) z dne 23. 2. 2011, 15. 3. 2011, 15. 11 2017 in 11. 6. 2018 uvrstil v "tovorna vozila." Davčni organ navedenih ZTI ni upošteval, ker veljajo le za imetnika t.j. nemško družbo Volkswagen AG, ki tudi niso (več) veljavne, od tožnika pa davčni organ ni prejel vloge za izdajo ZTI za navedena vozila (stran 103 obrazložitve).

2.Iz obrazložitve izpodbijane odločbe izhaja, da je davčni organ pri tožniku opravil DIN DMV za obdobje od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2019 ter o ugotovitvah sestavil zapisnik z dne 1. 7. 2020, na katerega je tožnik podal pripombe, ki se upoštevajo v pripombi št. 12, kar pa ne vpliva na višino davčne obveznosti. Pripombe in razlogi za njihovo neupoštevanje je davčni organ navedel v obrazložitvi izpodbijane odločbe (strani 238 do 275). Davčni organ navaja določbe Zakona o davku na motorna vozila (v nadaljevanju ZDMV) in sicer člene 3, 4, 6, 7, 8 in 11. Iz ugotovitev davčnega organa izhaja, da je tožnik navedena vozila ob pridobitvi iz Nemčije uvrstil v Kombinirano nomenklaturo (v nadaljevanju KN) v tarifno oznako 8704 kot motorna vozila za prevoz blaga, od katerih se ne obračunava DMV. Iz Preglednice št. 1 straneh 34 do 99 obrazložitve je razvidna predložena dokumentacija za predmetna gospodarska vozila znamke VOLKSWAGEN, model Transporter, Caddy, Caddy maxi, Crafter - za vse skupna značilnost izvedenka "Krpan." Predmetna vozila je tožnik pridobil od dobavitelja - proizvajalca Volkswagen AG, ki jih je nemški carinski organ po zavezujočih tarifnih informacij (ZTI) z dne 23. 2. 2011, 15. 3. 2011, 15. 11 2017 in 11. 6. 2018 uvrstil v "tovorna vozila." Davčni organ navedenih ZTI ni upošteval, ker veljajo le za imetnika t.j. nemško družbo Volkswagen AG, ki tudi niso (več) veljavne, od tožnika pa davčni organ ni prejel vloge za izdajo ZTI za navedena vozila (stran 103 obrazložitve).

2.Iz obrazložitve izpodbijane odločbe izhaja, da je davčni organ pri tožniku opravil DIN DMV za obdobje od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2019 ter o ugotovitvah sestavil zapisnik z dne 1. 7. 2020, na katerega je tožnik podal pripombe, ki se upoštevajo v pripombi št. 12, kar pa ne vpliva na višino davčne obveznosti. Pripombe in razlogi za njihovo neupoštevanje je davčni organ navedel v obrazložitvi izpodbijane odločbe (strani 238 do 275). Davčni organ navaja določbe Zakona o davku na motorna vozila (v nadaljevanju ZDMV) in sicer člene 3, 4, 6, 7, 8 in 11. Iz ugotovitev davčnega organa izhaja, da je tožnik navedena vozila ob pridobitvi iz Nemčije uvrstil v Kombinirano nomenklaturo (v nadaljevanju KN) v tarifno oznako 8704 kot motorna vozila za prevoz blaga, od katerih se ne obračunava DMV. Iz Preglednice št. 1 straneh 34 do 99 obrazložitve je razvidna predložena dokumentacija za predmetna gospodarska vozila znamke VOLKSWAGEN, model Transporter, Caddy, Caddy maxi, Crafter - za vse skupna značilnost izvedenka "Krpan." Predmetna vozila je tožnik pridobil od dobavitelja - proizvajalca Volkswagen AG, ki jih je nemški carinski organ po zavezujočih tarifnih informacij (ZTI) z dne 23. 2. 2011, 15. 3. 2011, 15. 11 2017 in 11. 6. 2018 uvrstil v "tovorna vozila." Davčni organ navedenih ZTI ni upošteval, ker veljajo le za imetnika t.j. nemško družbo Volkswagen AG, ki tudi niso (več) veljavne, od tožnika pa davčni organ ni prejel vloge za izdajo ZTI za navedena vozila (stran 103 obrazložitve).

3.Pravilna uvrstitev vozil v tarifno številko KN posledično vpliva na obdavčitev z DMV. V skladu s 3. členom ZDMV se obračunava in plačuje od vozil določenih tarifnih oznak skupine 8703 (Avtomobili in druga motorna vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb, vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga in dirkalni avtomobili), ne pa tudi od vozil tarifne oznake 8704 (Motorna vozila za prevoz blaga). V Preglednici št. 2 (na straneh 104 do 169 obrazložitve) so navedena vozila, za katera je izdano potrdilo o skladnosti tipa SA in imajo drugo vrsto sedežev ali pritrdišča za drugo vrsto sedežev za voznikom in razvidne značilnosti vozil, ki so pomembne pri uvrščanju, ki jih je potrebno uvrstiti v tarifno oznako 8703, od katerih tožnik ni obračunal DMV. Na straneh 170 do 173 obrazložitve so navedene dodatne tehnične značilnosti, pomembne pri uvrščanju vozil v KN. Davčni organ ugotavlja, da gre za kombinirana motorna vozila, ki omogočajo prevoz oseb in blaga, z največjo dovoljeno maso manj kot 5 t., z batnim motorjem z notranjim zgorevanjem na vžig s kompresijo (D-dizelski) s prostornino valjev 1179 cm3 ali 1395 cm3 ali 1968 cm3, s kabino za prevoz oseb in blaga, ki imajo sedeže tako v prvi kot v drugi vrsti za voznikom. Pridobivale so se izvedenke s številom sedežev 5, 6, in 7, z različno medosno razdaljo in višine strehe ter s pregradno steno med prostorom za osebe in prostorom za tovor, to je za drugo vrsto sedežev. V prvi vrsti imajo na obeh straneh vrata z oknom, v drugi vrsti pa kot serijsko opremo bočna drsna vrata s fiksnim oknom na sovoznikovi strani ali fiksno bočno steklo na drugi strani ali pa kot dodatno opremo dvojna zastekljena bočna drsna vrata. Prisotnost okna v prostoru, ki je namenjen drugi vrsti sedežev za voznikom, je objektivna značilnost prostora za potnike in ne blaga. Vozila imajo tudi druge elemente udobja in varnostno opremo za potnike, ki sedijo v drugi vrsti za voznikom, npr. gumirana talna obloga potniške kabine in varnostni pasovi. Prostor za prevoz blaga ima fiksno zaprte stranice brez oken ter zastekljena dvokrilna zadnja vrata. Uvrstitev pod tarifno oznako 8704 je izključena, saj so navedene objektivne lastnosti in splošni videz značilni za vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb, prisotnost fiksne pregrade med prostorom za potnike in prostorom za prevoz blaga pa ne more biti odločilno merilo za izključitev uvrstitve pod tarifno številko 8703. Vozila, ki imajo za sedeži namenjenimi vozniku in sopotnikom ob njem, še eno vrsto sedežev, opremljenih z varnostnimi pasovi ali pritrdilna mesta za njihovo potrditev, za njimi pa prostor za tovor, se uvrščajo kot kombinirana vozila pod tarifno številko 8703.

3.Pravilna uvrstitev vozil v tarifno številko KN posledično vpliva na obdavčitev z DMV. V skladu s 3. členom ZDMV se obračunava in plačuje od vozil določenih tarifnih oznak skupine 8703 (Avtomobili in druga motorna vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb, vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga in dirkalni avtomobili), ne pa tudi od vozil tarifne oznake 8704 (Motorna vozila za prevoz blaga). V Preglednici št. 2 (na straneh 104 do 169 obrazložitve) so navedena vozila, za katera je izdano potrdilo o skladnosti tipa SA in imajo drugo vrsto sedežev ali pritrdišča za drugo vrsto sedežev za voznikom in razvidne značilnosti vozil, ki so pomembne pri uvrščanju, ki jih je potrebno uvrstiti v tarifno oznako 8703, od katerih tožnik ni obračunal DMV. Na straneh 170 do 173 obrazložitve so navedene dodatne tehnične značilnosti, pomembne pri uvrščanju vozil v KN. Davčni organ ugotavlja, da gre za kombinirana motorna vozila, ki omogočajo prevoz oseb in blaga, z največjo dovoljeno maso manj kot 5 t., z batnim motorjem z notranjim zgorevanjem na vžig s kompresijo (D-dizelski) s prostornino valjev 1179 cm3 ali 1395 cm3 ali 1968 cm3, s kabino za prevoz oseb in blaga, ki imajo sedeže tako v prvi kot v drugi vrsti za voznikom. Pridobivale so se izvedenke s številom sedežev 5, 6, in 7, z različno medosno razdaljo in višine strehe ter s pregradno steno med prostorom za osebe in prostorom za tovor, to je za drugo vrsto sedežev. V prvi vrsti imajo na obeh straneh vrata z oknom, v drugi vrsti pa kot serijsko opremo bočna drsna vrata s fiksnim oknom na sovoznikovi strani ali fiksno bočno steklo na drugi strani ali pa kot dodatno opremo dvojna zastekljena bočna drsna vrata. Prisotnost okna v prostoru, ki je namenjen drugi vrsti sedežev za voznikom, je objektivna značilnost prostora za potnike in ne blaga. Vozila imajo tudi druge elemente udobja in varnostno opremo za potnike, ki sedijo v drugi vrsti za voznikom, npr. gumirana talna obloga potniške kabine in varnostni pasovi. Prostor za prevoz blaga ima fiksno zaprte stranice brez oken ter zastekljena dvokrilna zadnja vrata. Uvrstitev pod tarifno oznako 8704 je izključena, saj so navedene objektivne lastnosti in splošni videz značilni za vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb, prisotnost fiksne pregrade med prostorom za potnike in prostorom za prevoz blaga pa ne more biti odločilno merilo za izključitev uvrstitve pod tarifno številko 8703. Vozila, ki imajo za sedeži namenjenimi vozniku in sopotnikom ob njem, še eno vrsto sedežev, opremljenih z varnostnimi pasovi ali pritrdilna mesta za njihovo potrditev, za njimi pa prostor za tovor, se uvrščajo kot kombinirana vozila pod tarifno številko 8703.

3.Pravilna uvrstitev vozil v tarifno številko KN posledično vpliva na obdavčitev z DMV. V skladu s 3. členom ZDMV se obračunava in plačuje od vozil določenih tarifnih oznak skupine 8703 (Avtomobili in druga motorna vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb, vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga in dirkalni avtomobili), ne pa tudi od vozil tarifne oznake 8704 (Motorna vozila za prevoz blaga). V Preglednici št. 2 (na straneh 104 do 169 obrazložitve) so navedena vozila, za katera je izdano potrdilo o skladnosti tipa SA in imajo drugo vrsto sedežev ali pritrdišča za drugo vrsto sedežev za voznikom in razvidne značilnosti vozil, ki so pomembne pri uvrščanju, ki jih je potrebno uvrstiti v tarifno oznako 8703, od katerih tožnik ni obračunal DMV. Na straneh 170 do 173 obrazložitve so navedene dodatne tehnične značilnosti, pomembne pri uvrščanju vozil v KN. Davčni organ ugotavlja, da gre za kombinirana motorna vozila, ki omogočajo prevoz oseb in blaga, z največjo dovoljeno maso manj kot 5 t., z batnim motorjem z notranjim zgorevanjem na vžig s kompresijo (D-dizelski) s prostornino valjev 1179 cm3 ali 1395 cm3 ali 1968 cm3, s kabino za prevoz oseb in blaga, ki imajo sedeže tako v prvi kot v drugi vrsti za voznikom. Pridobivale so se izvedenke s številom sedežev 5, 6, in 7, z različno medosno razdaljo in višine strehe ter s pregradno steno med prostorom za osebe in prostorom za tovor, to je za drugo vrsto sedežev. V prvi vrsti imajo na obeh straneh vrata z oknom, v drugi vrsti pa kot serijsko opremo bočna drsna vrata s fiksnim oknom na sovoznikovi strani ali fiksno bočno steklo na drugi strani ali pa kot dodatno opremo dvojna zastekljena bočna drsna vrata. Prisotnost okna v prostoru, ki je namenjen drugi vrsti sedežev za voznikom, je objektivna značilnost prostora za potnike in ne blaga. Vozila imajo tudi druge elemente udobja in varnostno opremo za potnike, ki sedijo v drugi vrsti za voznikom, npr. gumirana talna obloga potniške kabine in varnostni pasovi. Prostor za prevoz blaga ima fiksno zaprte stranice brez oken ter zastekljena dvokrilna zadnja vrata. Uvrstitev pod tarifno oznako 8704 je izključena, saj so navedene objektivne lastnosti in splošni videz značilni za vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb, prisotnost fiksne pregrade med prostorom za potnike in prostorom za prevoz blaga pa ne more biti odločilno merilo za izključitev uvrstitve pod tarifno številko 8703. Vozila, ki imajo za sedeži namenjenimi vozniku in sopotnikom ob njem, še eno vrsto sedežev, opremljenih z varnostnimi pasovi ali pritrdilna mesta za njihovo potrditev, za njimi pa prostor za tovor, se uvrščajo kot kombinirana vozila pod tarifno številko 8703.

3.Pravilna uvrstitev vozil v tarifno številko KN posledično vpliva na obdavčitev z DMV. V skladu s 3. členom ZDMV se obračunava in plačuje od vozil določenih tarifnih oznak skupine 8703 (Avtomobili in druga motorna vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb, vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga in dirkalni avtomobili), ne pa tudi od vozil tarifne oznake 8704 (Motorna vozila za prevoz blaga). V Preglednici št. 2 (na straneh 104 do 169 obrazložitve) so navedena vozila, za katera je izdano potrdilo o skladnosti tipa SA in imajo drugo vrsto sedežev ali pritrdišča za drugo vrsto sedežev za voznikom in razvidne značilnosti vozil, ki so pomembne pri uvrščanju, ki jih je potrebno uvrstiti v tarifno oznako 8703, od katerih tožnik ni obračunal DMV. Na straneh 170 do 173 obrazložitve so navedene dodatne tehnične značilnosti, pomembne pri uvrščanju vozil v KN. Davčni organ ugotavlja, da gre za kombinirana motorna vozila, ki omogočajo prevoz oseb in blaga, z največjo dovoljeno maso manj kot 5 t., z batnim motorjem z notranjim zgorevanjem na vžig s kompresijo (D-dizelski) s prostornino valjev 1179 cm3 ali 1395 cm3 ali 1968 cm3, s kabino za prevoz oseb in blaga, ki imajo sedeže tako v prvi kot v drugi vrsti za voznikom. Pridobivale so se izvedenke s številom sedežev 5, 6, in 7, z različno medosno razdaljo in višine strehe ter s pregradno steno med prostorom za osebe in prostorom za tovor, to je za drugo vrsto sedežev. V prvi vrsti imajo na obeh straneh vrata z oknom, v drugi vrsti pa kot serijsko opremo bočna drsna vrata s fiksnim oknom na sovoznikovi strani ali fiksno bočno steklo na drugi strani ali pa kot dodatno opremo dvojna zastekljena bočna drsna vrata. Prisotnost okna v prostoru, ki je namenjen drugi vrsti sedežev za voznikom, je objektivna značilnost prostora za potnike in ne blaga. Vozila imajo tudi druge elemente udobja in varnostno opremo za potnike, ki sedijo v drugi vrsti za voznikom, npr. gumirana talna obloga potniške kabine in varnostni pasovi. Prostor za prevoz blaga ima fiksno zaprte stranice brez oken ter zastekljena dvokrilna zadnja vrata. Uvrstitev pod tarifno oznako 8704 je izključena, saj so navedene objektivne lastnosti in splošni videz značilni za vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb, prisotnost fiksne pregrade med prostorom za potnike in prostorom za prevoz blaga pa ne more biti odločilno merilo za izključitev uvrstitve pod tarifno številko 8703. Vozila, ki imajo za sedeži namenjenimi vozniku in sopotnikom ob njem, še eno vrsto sedežev, opremljenih z varnostnimi pasovi ali pritrdilna mesta za njihovo potrditev, za njimi pa prostor za tovor, se uvrščajo kot kombinirana vozila pod tarifno številko 8703.

4.Kot pravno podlago za uvrstitev pod tarifno oznako 8703 KN davčni organ navaja Uredbo Sveta (EGS) št. 2658/87 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi, splošni pravili 1 in 6 ter opombe k oddelkom in posameznim poglavjem, opombe k podštevilkam, dodatne opombe v KN ter kot pomoč pojasnjevalne opombe KN (POKN) in pojasnjevalne opombe harmoniziranega sistema (POHS). Navaja poimenovanja k tarifni številki 8703: Avtomobili in druga motorna vozila, konstriurana predvsem za prevoz oseb (razen vozil iz tarifne številke 8702), vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.) in dirkalni avtomobili in k tarifni številki 8704: Motorna vozila za prevoz blaga. Navaja vsebino POHS in POKN k tarifnima številkama 8703 in 8704 (strani 174 in 175 obrazložitve). Davčni organ ugotavlja, da so iz poimenovanja k tarifni številki 8703 zajeta vozila, ki so konstruirana za prevoz ljudi in tudi vozila, ki so konstruirana za kombiniran prevoz ljudi in blaga, iz poimenovanja k tarifni številki 8704 pa so zajeta vozila, ki so namenjena le za prevoz blaga. Vozilo, ki poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža nima drugih sedežev, temveč le prostor namenjen tovoru, lahko uporabimo za prevoz blaga, vozila, ki imajo poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža zadaj še drugo in tretjo vrsto sedežev, za njo pa del, namenjen tovoru, lahko namenimo prevozu potnikov in blaga. Takšne značilnosti imajo obravnavana vozila. Tudi iz POHS izhajajo konstrukcijske značilnosti vozil za tarifno številko 8703: prisotnost stalno nameščenih sedežev z varnostnimi napravami za vsako osebo ali prisotnost stalnih pritrdišč, namenjenih namestitvi sedežev in varnostnih naprav v delu za voznikom in prednjimi potniki. Ti sedeži so lahko pritrjeni, zložljivi ali celo odstranjeni s pritrdišč. Druge konstrukcijske značilnosti so še: prisotnost oken v zadnjem delu na bočnih površinah, prisotnost drsnih, krilnih ali dvižnih vrat z okni na bočnih površinah ali zadaj, prisotnost elementov udobja, ki izražajo namen, da se za voznikom vozijo tudi potniki. Tudi iz POKN k tarifni številki 8703 izhaja, da vozila za kombinirani prevoz blaga in ljudi (z več kot eno vrsto sedežev) spadajo v tarifno številko 8703, če ustrezajo kriterijem iz POHS, vendar je treba vozila tipa dostavno vozilo, ki ima eno vrsto sedežev ter nima stalnih pritrdilnih točk in opreme za namestitev sedežev in varnostne opreme v zadnjem delu vozila, uvrstiti v tarifno številko 8704 in da se vozilo z eno vrsto sedežev uvrsti v tarifno številko 8704 ne glede na to, ali ima stalno steno ali pregrado med prostorom za osebe in prostorom za tovor ter okna na bočnih stenah ali ne. Iz tehničnih podatkov vozil izhaja, da imajo vozila poleg sedeža za voznika in sopotnika za njima tudi dodatno vrsto sedežev z varnostnimi pasovi, kar predstavlja bistveno okoliščino, ki ta vozila uvršča v tarifno številko KN 8703. Na podlagi navedenih objektivnih značilnosti in lastnosti vozil, namena uporabe vozil, splošnih pravil za razlago KN ter POKN in POHS izhaja, da je tožnik pridobil vozila, katera se glede na objektivne lastnosti in splošni videz ter namen uporabe pravilno uvrščajo v tarifno številko 8703 (Preglednica št. 3 na straneh 181 do 236 obrazložitve). Ugotovljena davčna obveznost DMV po mesecih je razvidna iz Preglednice št. 4, izračun obresti pa iz Preglednice št. 5 obrazložitve izpodbijane odločbe.

4.Kot pravno podlago za uvrstitev pod tarifno oznako 8703 KN davčni organ navaja Uredbo Sveta (EGS) št. 2658/87 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi, splošni pravili 1 in 6 ter opombe k oddelkom in posameznim poglavjem, opombe k podštevilkam, dodatne opombe v KN ter kot pomoč pojasnjevalne opombe KN (POKN) in pojasnjevalne opombe harmoniziranega sistema (POHS). Navaja poimenovanja k tarifni številki 8703: Avtomobili in druga motorna vozila, konstriurana predvsem za prevoz oseb (razen vozil iz tarifne številke 8702), vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.) in dirkalni avtomobili in k tarifni številki 8704: Motorna vozila za prevoz blaga. Navaja vsebino POHS in POKN k tarifnima številkama 8703 in 8704 (strani 174 in 175 obrazložitve). Davčni organ ugotavlja, da so iz poimenovanja k tarifni številki 8703 zajeta vozila, ki so konstruirana za prevoz ljudi in tudi vozila, ki so konstruirana za kombiniran prevoz ljudi in blaga, iz poimenovanja k tarifni številki 8704 pa so zajeta vozila, ki so namenjena le za prevoz blaga. Vozilo, ki poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža nima drugih sedežev, temveč le prostor namenjen tovoru, lahko uporabimo za prevoz blaga, vozila, ki imajo poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža zadaj še drugo in tretjo vrsto sedežev, za njo pa del, namenjen tovoru, lahko namenimo prevozu potnikov in blaga. Takšne značilnosti imajo obravnavana vozila. Tudi iz POHS izhajajo konstrukcijske značilnosti vozil za tarifno številko 8703: prisotnost stalno nameščenih sedežev z varnostnimi napravami za vsako osebo ali prisotnost stalnih pritrdišč, namenjenih namestitvi sedežev in varnostnih naprav v delu za voznikom in prednjimi potniki. Ti sedeži so lahko pritrjeni, zložljivi ali celo odstranjeni s pritrdišč. Druge konstrukcijske značilnosti so še: prisotnost oken v zadnjem delu na bočnih površinah, prisotnost drsnih, krilnih ali dvižnih vrat z okni na bočnih površinah ali zadaj, prisotnost elementov udobja, ki izražajo namen, da se za voznikom vozijo tudi potniki. Tudi iz POKN k tarifni številki 8703 izhaja, da vozila za kombinirani prevoz blaga in ljudi (z več kot eno vrsto sedežev) spadajo v tarifno številko 8703, če ustrezajo kriterijem iz POHS, vendar je treba vozila tipa dostavno vozilo, ki ima eno vrsto sedežev ter nima stalnih pritrdilnih točk in opreme za namestitev sedežev in varnostne opreme v zadnjem delu vozila, uvrstiti v tarifno številko 8704 in da se vozilo z eno vrsto sedežev uvrsti v tarifno številko 8704 ne glede na to, ali ima stalno steno ali pregrado med prostorom za osebe in prostorom za tovor ter okna na bočnih stenah ali ne. Iz tehničnih podatkov vozil izhaja, da imajo vozila poleg sedeža za voznika in sopotnika za njima tudi dodatno vrsto sedežev z varnostnimi pasovi, kar predstavlja bistveno okoliščino, ki ta vozila uvršča v tarifno številko KN 8703. Na podlagi navedenih objektivnih značilnosti in lastnosti vozil, namena uporabe vozil, splošnih pravil za razlago KN ter POKN in POHS izhaja, da je tožnik pridobil vozila, katera se glede na objektivne lastnosti in splošni videz ter namen uporabe pravilno uvrščajo v tarifno številko 8703 (Preglednica št. 3 na straneh 181 do 236 obrazložitve). Ugotovljena davčna obveznost DMV po mesecih je razvidna iz Preglednice št. 4, izračun obresti pa iz Preglednice št. 5 obrazložitve izpodbijane odločbe.

4.Kot pravno podlago za uvrstitev pod tarifno oznako 8703 KN davčni organ navaja Uredbo Sveta (EGS) št. 2658/87 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi, splošni pravili 1 in 6 ter opombe k oddelkom in posameznim poglavjem, opombe k podštevilkam, dodatne opombe v KN ter kot pomoč pojasnjevalne opombe KN (POKN) in pojasnjevalne opombe harmoniziranega sistema (POHS). Navaja poimenovanja k tarifni številki 8703: Avtomobili in druga motorna vozila, konstriurana predvsem za prevoz oseb (razen vozil iz tarifne številke 8702), vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.) in dirkalni avtomobili in k tarifni številki 8704: Motorna vozila za prevoz blaga. Navaja vsebino POHS in POKN k tarifnima številkama 8703 in 8704 (strani 174 in 175 obrazložitve). Davčni organ ugotavlja, da so iz poimenovanja k tarifni številki 8703 zajeta vozila, ki so konstruirana za prevoz ljudi in tudi vozila, ki so konstruirana za kombiniran prevoz ljudi in blaga, iz poimenovanja k tarifni številki 8704 pa so zajeta vozila, ki so namenjena le za prevoz blaga. Vozilo, ki poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža nima drugih sedežev, temveč le prostor namenjen tovoru, lahko uporabimo za prevoz blaga, vozila, ki imajo poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža zadaj še drugo in tretjo vrsto sedežev, za njo pa del, namenjen tovoru, lahko namenimo prevozu potnikov in blaga. Takšne značilnosti imajo obravnavana vozila. Tudi iz POHS izhajajo konstrukcijske značilnosti vozil za tarifno številko 8703: prisotnost stalno nameščenih sedežev z varnostnimi napravami za vsako osebo ali prisotnost stalnih pritrdišč, namenjenih namestitvi sedežev in varnostnih naprav v delu za voznikom in prednjimi potniki. Ti sedeži so lahko pritrjeni, zložljivi ali celo odstranjeni s pritrdišč. Druge konstrukcijske značilnosti so še: prisotnost oken v zadnjem delu na bočnih površinah, prisotnost drsnih, krilnih ali dvižnih vrat z okni na bočnih površinah ali zadaj, prisotnost elementov udobja, ki izražajo namen, da se za voznikom vozijo tudi potniki. Tudi iz POKN k tarifni številki 8703 izhaja, da vozila za kombinirani prevoz blaga in ljudi (z več kot eno vrsto sedežev) spadajo v tarifno številko 8703, če ustrezajo kriterijem iz POHS, vendar je treba vozila tipa dostavno vozilo, ki ima eno vrsto sedežev ter nima stalnih pritrdilnih točk in opreme za namestitev sedežev in varnostne opreme v zadnjem delu vozila, uvrstiti v tarifno številko 8704 in da se vozilo z eno vrsto sedežev uvrsti v tarifno številko 8704 ne glede na to, ali ima stalno steno ali pregrado med prostorom za osebe in prostorom za tovor ter okna na bočnih stenah ali ne. Iz tehničnih podatkov vozil izhaja, da imajo vozila poleg sedeža za voznika in sopotnika za njima tudi dodatno vrsto sedežev z varnostnimi pasovi, kar predstavlja bistveno okoliščino, ki ta vozila uvršča v tarifno številko KN 8703. Na podlagi navedenih objektivnih značilnosti in lastnosti vozil, namena uporabe vozil, splošnih pravil za razlago KN ter POKN in POHS izhaja, da je tožnik pridobil vozila, katera se glede na objektivne lastnosti in splošni videz ter namen uporabe pravilno uvrščajo v tarifno številko 8703 (Preglednica št. 3 na straneh 181 do 236 obrazložitve). Ugotovljena davčna obveznost DMV po mesecih je razvidna iz Preglednice št. 4, izračun obresti pa iz Preglednice št. 5 obrazložitve izpodbijane odločbe.

4.Kot pravno podlago za uvrstitev pod tarifno oznako 8703 KN davčni organ navaja Uredbo Sveta (EGS) št. 2658/87 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi, splošni pravili 1 in 6 ter opombe k oddelkom in posameznim poglavjem, opombe k podštevilkam, dodatne opombe v KN ter kot pomoč pojasnjevalne opombe KN (POKN) in pojasnjevalne opombe harmoniziranega sistema (POHS). Navaja poimenovanja k tarifni številki 8703: Avtomobili in druga motorna vozila, konstriurana predvsem za prevoz oseb (razen vozil iz tarifne številke 8702), vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.) in dirkalni avtomobili in k tarifni številki 8704: Motorna vozila za prevoz blaga. Navaja vsebino POHS in POKN k tarifnima številkama 8703 in 8704 (strani 174 in 175 obrazložitve). Davčni organ ugotavlja, da so iz poimenovanja k tarifni številki 8703 zajeta vozila, ki so konstruirana za prevoz ljudi in tudi vozila, ki so konstruirana za kombiniran prevoz ljudi in blaga, iz poimenovanja k tarifni številki 8704 pa so zajeta vozila, ki so namenjena le za prevoz blaga. Vozilo, ki poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža nima drugih sedežev, temveč le prostor namenjen tovoru, lahko uporabimo za prevoz blaga, vozila, ki imajo poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža zadaj še drugo in tretjo vrsto sedežev, za njo pa del, namenjen tovoru, lahko namenimo prevozu potnikov in blaga. Takšne značilnosti imajo obravnavana vozila. Tudi iz POHS izhajajo konstrukcijske značilnosti vozil za tarifno številko 8703: prisotnost stalno nameščenih sedežev z varnostnimi napravami za vsako osebo ali prisotnost stalnih pritrdišč, namenjenih namestitvi sedežev in varnostnih naprav v delu za voznikom in prednjimi potniki. Ti sedeži so lahko pritrjeni, zložljivi ali celo odstranjeni s pritrdišč. Druge konstrukcijske značilnosti so še: prisotnost oken v zadnjem delu na bočnih površinah, prisotnost drsnih, krilnih ali dvižnih vrat z okni na bočnih površinah ali zadaj, prisotnost elementov udobja, ki izražajo namen, da se za voznikom vozijo tudi potniki. Tudi iz POKN k tarifni številki 8703 izhaja, da vozila za kombinirani prevoz blaga in ljudi (z več kot eno vrsto sedežev) spadajo v tarifno številko 8703, če ustrezajo kriterijem iz POHS, vendar je treba vozila tipa dostavno vozilo, ki ima eno vrsto sedežev ter nima stalnih pritrdilnih točk in opreme za namestitev sedežev in varnostne opreme v zadnjem delu vozila, uvrstiti v tarifno številko 8704 in da se vozilo z eno vrsto sedežev uvrsti v tarifno številko 8704 ne glede na to, ali ima stalno steno ali pregrado med prostorom za osebe in prostorom za tovor ter okna na bočnih stenah ali ne. Iz tehničnih podatkov vozil izhaja, da imajo vozila poleg sedeža za voznika in sopotnika za njima tudi dodatno vrsto sedežev z varnostnimi pasovi, kar predstavlja bistveno okoliščino, ki ta vozila uvršča v tarifno številko KN 8703. Na podlagi navedenih objektivnih značilnosti in lastnosti vozil, namena uporabe vozil, splošnih pravil za razlago KN ter POKN in POHS izhaja, da je tožnik pridobil vozila, katera se glede na objektivne lastnosti in splošni videz ter namen uporabe pravilno uvrščajo v tarifno številko 8703 (Preglednica št. 3 na straneh 181 do 236 obrazložitve). Ugotovljena davčna obveznost DMV po mesecih je razvidna iz Preglednice št. 4, izračun obresti pa iz Preglednice št. 5 obrazložitve izpodbijane odločbe.

5.Toženka je tožnikovo pritožbo zoper izpodbijano odločbo zavrnila kot neutemeljeno ob potrditvi razlogov izpodbijane odločbe.

5.Toženka je tožnikovo pritožbo zoper izpodbijano odločbo zavrnila kot neutemeljeno ob potrditvi razlogov izpodbijane odločbe.

5.Toženka je tožnikovo pritožbo zoper izpodbijano odločbo zavrnila kot neutemeljeno ob potrditvi razlogov izpodbijane odločbe.

5.Toženka je tožnikovo pritožbo zoper izpodbijano odločbo zavrnila kot neutemeljeno ob potrditvi razlogov izpodbijane odločbe.

6.Tožnik vlaga tožbo iz razlogov kršitve pravil postopka, napačne uporabe materialnega prava in napačno ugotovljenega dejanskega stanja. Kljub nedopustnosti razveljavitve ZTI za nazaj, davčni organ še veljavnih ZTI ni upošteval. Bistvena značilnosti vozil v izvedenki "Krpan" je, da imajo dve vrsti sedežev ter s fiksno pregradno steno povsem ločen tovorni prostor, v katerem prevoz potnikov ni možen in ki na bočnih straneh nima oken. Tožniku ni bila dana možnost, da se o njih izjavi glede komunikacije med davčnim organom in nemško carinsko upravo kot sodelovanje v postopku razveljavitve ZTI. Izvedbena Uredba 1233/2017 in mnenji 8703 32/1 in 8703 32/2 o uvrstitvi proizvoda v HS navezujejo na vozila z enim samim notranjim delom (ang. single enclosed space), ki je v osnovi namenjen mešani rabi oz. transportu ljudi in blaga (for the transport of both persons and goods). Pri predmetnih vozilih pa ta bistveni pogoj ni izpolnjen - vozila imajo zaradi obstoja pločevinaste fiksne pregrade dva ločena prostora, od katerih je sprednji namenjen izključno potnikom, zadnji izključno tovoru, pri čemer dolžina tovornega prostora presega 50 % medosne razdalje vozila. Mešana (kombinirana) raba posameznega prostora, ki je eden od pogojev za uvrstitev v tarifno številko 8703, pri teh vozilih ni možna. Davčnemu organu očita, da se ni izjasnil o navedbah tožnika in predloženih dokazih. Nasprotuje uvrstitvi navedenih vozil v KN 8703 ter navaja, da zgolj z uporabo pravil 1 in 6 ni mogoče priti do tega zaključka ter da slovenski prevod besedila naslova ne ustreza ostalim jezikovnim različicam Uredbe 2658/87 oziroma njene Priloge I. Sklicevanje, da naslov tarifne številke 8703 vsebuje besedno zvezo "vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.)," da bi bilo zato skladno s splošnim pravilom 1 vozila tipa "Krpan" treba uvrstiti v tarifno številko 8703, je v nasprotju z besedilom splošnega pravila 1, saj naslovi niso pravno zavezujoči in je treba upoštevati tudi opombe k oddelkom ali poglavjem in POKN in POHS. Davčni organ uvrščanje izvede izključno na podlagi poimenovanja tarifne številke in dejstva, da je v poimenovanju k tarifni številki 8703 navedena beseda "kombi."

6.Tožnik vlaga tožbo iz razlogov kršitve pravil postopka, napačne uporabe materialnega prava in napačno ugotovljenega dejanskega stanja. Kljub nedopustnosti razveljavitve ZTI za nazaj, davčni organ še veljavnih ZTI ni upošteval. Bistvena značilnosti vozil v izvedenki "Krpan" je, da imajo dve vrsti sedežev ter s fiksno pregradno steno povsem ločen tovorni prostor, v katerem prevoz potnikov ni možen in ki na bočnih straneh nima oken. Tožniku ni bila dana možnost, da se o njih izjavi glede komunikacije med davčnim organom in nemško carinsko upravo kot sodelovanje v postopku razveljavitve ZTI. Izvedbena Uredba 1233/2017 in mnenji 8703 32/1 in 8703 32/2 o uvrstitvi proizvoda v HS navezujejo na vozila z enim samim notranjim delom (ang. single enclosed space), ki je v osnovi namenjen mešani rabi oz. transportu ljudi in blaga (for the transport of both persons and goods). Pri predmetnih vozilih pa ta bistveni pogoj ni izpolnjen - vozila imajo zaradi obstoja pločevinaste fiksne pregrade dva ločena prostora, od katerih je sprednji namenjen izključno potnikom, zadnji izključno tovoru, pri čemer dolžina tovornega prostora presega 50 % medosne razdalje vozila. Mešana (kombinirana) raba posameznega prostora, ki je eden od pogojev za uvrstitev v tarifno številko 8703, pri teh vozilih ni možna. Davčnemu organu očita, da se ni izjasnil o navedbah tožnika in predloženih dokazih. Nasprotuje uvrstitvi navedenih vozil v KN 8703 ter navaja, da zgolj z uporabo pravil 1 in 6 ni mogoče priti do tega zaključka ter da slovenski prevod besedila naslova ne ustreza ostalim jezikovnim različicam Uredbe 2658/87 oziroma njene Priloge I. Sklicevanje, da naslov tarifne številke 8703 vsebuje besedno zvezo "vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.)," da bi bilo zato skladno s splošnim pravilom 1 vozila tipa "Krpan" treba uvrstiti v tarifno številko 8703, je v nasprotju z besedilom splošnega pravila 1, saj naslovi niso pravno zavezujoči in je treba upoštevati tudi opombe k oddelkom ali poglavjem in POKN in POHS. Davčni organ uvrščanje izvede izključno na podlagi poimenovanja tarifne številke in dejstva, da je v poimenovanju k tarifni številki 8703 navedena beseda "kombi."

6.Tožnik vlaga tožbo iz razlogov kršitve pravil postopka, napačne uporabe materialnega prava in napačno ugotovljenega dejanskega stanja. Kljub nedopustnosti razveljavitve ZTI za nazaj, davčni organ še veljavnih ZTI ni upošteval. Bistvena značilnosti vozil v izvedenki "Krpan" je, da imajo dve vrsti sedežev ter s fiksno pregradno steno povsem ločen tovorni prostor, v katerem prevoz potnikov ni možen in ki na bočnih straneh nima oken. Tožniku ni bila dana možnost, da se o njih izjavi glede komunikacije med davčnim organom in nemško carinsko upravo kot sodelovanje v postopku razveljavitve ZTI. Izvedbena Uredba 1233/2017 in mnenji 8703 32/1 in 8703 32/2 o uvrstitvi proizvoda v HS navezujejo na vozila z enim samim notranjim delom (ang. single enclosed space), ki je v osnovi namenjen mešani rabi oz. transportu ljudi in blaga (for the transport of both persons and goods). Pri predmetnih vozilih pa ta bistveni pogoj ni izpolnjen - vozila imajo zaradi obstoja pločevinaste fiksne pregrade dva ločena prostora, od katerih je sprednji namenjen izključno potnikom, zadnji izključno tovoru, pri čemer dolžina tovornega prostora presega 50 % medosne razdalje vozila. Mešana (kombinirana) raba posameznega prostora, ki je eden od pogojev za uvrstitev v tarifno številko 8703, pri teh vozilih ni možna. Davčnemu organu očita, da se ni izjasnil o navedbah tožnika in predloženih dokazih. Nasprotuje uvrstitvi navedenih vozil v KN 8703 ter navaja, da zgolj z uporabo pravil 1 in 6 ni mogoče priti do tega zaključka ter da slovenski prevod besedila naslova ne ustreza ostalim jezikovnim različicam Uredbe 2658/87 oziroma njene Priloge I. Sklicevanje, da naslov tarifne številke 8703 vsebuje besedno zvezo "vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.)," da bi bilo zato skladno s splošnim pravilom 1 vozila tipa "Krpan" treba uvrstiti v tarifno številko 8703, je v nasprotju z besedilom splošnega pravila 1, saj naslovi niso pravno zavezujoči in je treba upoštevati tudi opombe k oddelkom ali poglavjem in POKN in POHS. Davčni organ uvrščanje izvede izključno na podlagi poimenovanja tarifne številke in dejstva, da je v poimenovanju k tarifni številki 8703 navedena beseda "kombi."

6.Tožnik vlaga tožbo iz razlogov kršitve pravil postopka, napačne uporabe materialnega prava in napačno ugotovljenega dejanskega stanja. Kljub nedopustnosti razveljavitve ZTI za nazaj, davčni organ še veljavnih ZTI ni upošteval. Bistvena značilnosti vozil v izvedenki "Krpan" je, da imajo dve vrsti sedežev ter s fiksno pregradno steno povsem ločen tovorni prostor, v katerem prevoz potnikov ni možen in ki na bočnih straneh nima oken. Tožniku ni bila dana možnost, da se o njih izjavi glede komunikacije med davčnim organom in nemško carinsko upravo kot sodelovanje v postopku razveljavitve ZTI. Izvedbena Uredba 1233/2017 in mnenji 8703 32/1 in 8703 32/2 o uvrstitvi proizvoda v HS navezujejo na vozila z enim samim notranjim delom (ang. single enclosed space), ki je v osnovi namenjen mešani rabi oz. transportu ljudi in blaga (for the transport of both persons and goods). Pri predmetnih vozilih pa ta bistveni pogoj ni izpolnjen - vozila imajo zaradi obstoja pločevinaste fiksne pregrade dva ločena prostora, od katerih je sprednji namenjen izključno potnikom, zadnji izključno tovoru, pri čemer dolžina tovornega prostora presega 50 % medosne razdalje vozila. Mešana (kombinirana) raba posameznega prostora, ki je eden od pogojev za uvrstitev v tarifno številko 8703, pri teh vozilih ni možna. Davčnemu organu očita, da se ni izjasnil o navedbah tožnika in predloženih dokazih. Nasprotuje uvrstitvi navedenih vozil v KN 8703 ter navaja, da zgolj z uporabo pravil 1 in 6 ni mogoče priti do tega zaključka ter da slovenski prevod besedila naslova ne ustreza ostalim jezikovnim različicam Uredbe 2658/87 oziroma njene Priloge I. Sklicevanje, da naslov tarifne številke 8703 vsebuje besedno zvezo "vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz ljudi in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.)," da bi bilo zato skladno s splošnim pravilom 1 vozila tipa "Krpan" treba uvrstiti v tarifno številko 8703, je v nasprotju z besedilom splošnega pravila 1, saj naslovi niso pravno zavezujoči in je treba upoštevati tudi opombe k oddelkom ali poglavjem in POKN in POHS. Davčni organ uvrščanje izvede izključno na podlagi poimenovanja tarifne številke in dejstva, da je v poimenovanju k tarifni številki 8703 navedena beseda "kombi."

7.Navaja poimenovanja tarifnih številk 8703 in 8704. Kombiji in dostavna vozila so po opisu k tarifnim številkam lahko uvrščeni bodisi v tarifno številko 8703 ali 8704, podobno kot opomba POHS k tarifni številki 8703 tudi opomba POHS k tarifni številki 8704 predvideva, da obstajajo vozila, ki jih je mogoče razvrstiti tako pod tarifno številko 8704 kot tudi pod 8703. Glede na splošno pravilo 1 bi moral davčni organ podrobno preučiti tehnične lastnosti vozil, česar ni izvedel, niti si vozil ni ogledal, da bi lahko razbral tehnične značilnosti. Davčni organ je prišel do napačnih zaključkov, da imajo vozila le en zaprt notranji prostor (stolpec 2 tabele na straneh 262 do 264 obrazložitve), čeprav imajo v resnici dva fizično ločena prostora in da je pregrada med obema prostoroma odstranljiva, čeprav iz tehničnih lastnosti in opisov to ne izhaja. Da so tehnične lastnosti vozila bistveni objektivnih kriterij za razvrščaje vozil med tovorna izhaja tudi iz sodbe Upravnega sodišča I U 1101/2019, ki se nanjo sklicuje. Do posameznih objektivnih značilnosti vozil iz POKN in POHS k tarifnima številkama 8703 in 8704 se davčni organ ni opredelil, prav tako ne do razmerja med dolžino tovornega prostora ter medosno razdaljo ter je s tem ravnal v nasprotju z načelom materialne resnice. Obstoj druge vrste sedežev sam po sebi ne implicira avtomatične uvrstitve v tarifno oznako 8703. Po POKN se vozila z dvema vrstama sedežev še vedno lahko uvrščajo v tarifno oznako 8704, kadar: notranja dolžina tal v prostoru za prevoz blaga presega 50 % dolžine medosne razdalje vozila (pick-up); vozila ne ustrezajo kriterijem iz POHS k tarifni številki 8703. Zaključek davčnega organa, da fiksna pregrada pri uvrščanju ni merodajna, ker da se lahko odstrani ali prestavi (stran 264 obrazložitve) je v nasprotju s tehnično dokumentacijo, vozil pa si davčni organ tudi ni ogledal, pavšalno pa je zavrnil v tej zvezi pripombe tožnika, da vprašanje odstranitve pritrdišč v izvedbeni uredbi 2015/22 ni obravnavano. Tožnik očita, da udobje ni primerljivo s potniškimi različicami. Neobstoj elementov udobja na nakladalni površini je kvalifikatorni znak za predmetna vozila, ki izpolnjujejo le enega od 7 kriterijev iz POHS k tarifni številki 8703 (vozila imajo drsna, tečajna ali dvižna vrata z okni na bokih vozila) ter vse kriterije iz POHS k tarifni številki 8704. Navaja primerjavo med izvedenko "Krpan" in izvedenko "kesonar" ter razmerje med dolžino tovornega prostora in medosno razdaljo pri različici, ki presega 50 %. Dodatno dejstvo je tudi razmerje med maso potnikov in maso blaga, ki ga vozilo lahko prepelje, ki je v korist tovora. Navaja napačno razlago pojma "za voznikom in potniki." POKN in POHS v opombah k tarifni številki 8703 navajajo, da se v tarifno številko 8704 lahko uvrstijo tudi vozila z več kot eno vrsto sedežev, kadar: gre za vozila tipa "pick-up", kjer notranja dolžina tal v prostoru za prevoz blaga presega od 50 % dolžine medosne razdalje vozila ali če ima vozilo več kot dve osi; gre za vozila tipa "dostavno vozilo", ki ne ustreza kriterijem iz POHS k tarifni številki 8703. Da se vozilo tipa "dostavno vozilo" lahko obravnava kot "vozilo za prevoz oseb in blaga" po tarifni številki 8703 mora izpolnjevati vse kriterije iz POHS k tarifni številki 8703 (od a do e). Za primerjavo navaja, da je izvedenka "Krpan" kot izvedenka "kesonar" izpeljana iz osnovnega modela "furgon" z dvojno kabino in uvrščena v KN 8704 zaradi izpolnjevanja pogoja iz POKN, da dolžina tal v prostoru za prevoz blaga presega 50 % dolžine medosne razdalje vozila. Izvedenka "Krpan" bi morala biti uvrščena v KN 8704 ne le zaradi izpolnjevanja kriterija o razmerju med dolžino nalagalnega prostora in medosne razdalje, temveč tudi zato, ker skladno z navodilom iz POKN ne izpolnjuje kriterijev iz POHS k tarifni številki 8703, pač pa spada neposredno pod opis postavke 8704, kot navaja (stran 43 tožbe).

8.Zmoten je zaključek davčnega organa (na strani 269 izpodbijane odločbe) v zvezi z Izvedbeno uredbo 2015/22, da vprašanje odstranitve pritrdišč v navedeni uredbi ni obravnavano, saj je opredelitev permanentnosti pregrade med potniškim in tovornim delom, nemožnost njene odstranitve ter razlikovanje med provizorično mrežo (rešetko) in jekleno fiksno pregrado, bistvenega pomena za določanje objektivnih lastnosti vozila in njegovega primarnega namena. Ne strinja se s stališčem davčnega organa, da Izvedbena Uredba 2017/1233 obravnava vozila, ki so dovolj podobna izvedenki "Krpan," kar pojasni. Navedena uredba ne upošteva, da gre pri izvedenkah "Krpan" za vozila z dvema ločenima prostoroma, da se zadnji del uporablja izključno za prevoz blaga, da v zadnjem delu ni nikakršnih elementov udobja, da razmerje med dolžino tovornega prostora in dolžino medosne razdalje presega predpisanih 50 %. Teh okoliščin davčni organ ni presojal, posledično je napačno ugotovil dejansko stanje in uporabil napačen materialni predpis v nasprotju s splošnimi pravili o prepovedi retroaktivne uporabe predpisov. Pri tem ni pomembno, da bi se predpis uporabil zgolj kot razlagalni akt.

9.Sodišču predlaga, da izpodbijano odločbo odpravi in zadevo vrne davčnemu organu v nov postopek, toženki pa naloži povrnitev stroškov postopka z zakonskimi zamudnimi obrestmi.

10.V odgovoru na tožbo toženka v celoti prereka tožbene navedbe in vztraja pri dejanskem stanju, kot izhaja iz obrazložitve izpodbijane odločbe ter pri razlogih iz obrazložitev upravnih odločb. Sodišču predlaga, da tožbo zavrne kot neutemeljeno.

11.V pripravljalni vlogi z dne 23. 8. 2024 tožnik navaja Razširjeno pojasnilo o uvrščanju kombiniranih in drugih motornih vozil v KN št. 4245-167/2021-82 z dne 12. 8. 2024, ki ga je izdala Finančna uprava RS, v katerem je dodana rubrika 3. 2. Vozila tipa "dostavna vozila" z več kot eno vrsto sedežev, iz katere je razvidno, da se vozila z več kot eno vrsto sedežev uvrstijo v tarifno številko 8703, če ustrezajo kriterijem iz POHS k tej tarifni številki, vendar pa je takšna vozila, kljub temu, da imajo zgoraj navedene značilnosti, uvrstiti pod tarifno številko 8704, če je največja notranja dolžina tal v prostoru za prevoz blaga večja od 50 % dolžine medosne razdalje vozila ali če ima več kot dve osi. Gre za spremembo razlage materialnega prava s stani toženke ob nespremenjeni zakonodaji. Novo stališče dodatno potrjuje stališče tožnika v postopku in tožbi (strani 34 do 37 tožbe).

12.Tožba je utemeljena.

13.V obravnavani zadevi je med strankama v bistvenem sporno, ali je davčni organ v tej zadevi obravnavanih 1498 vozil znamke VOLKSWAGEN s komercialnim nazivom Transporter, Caddy, Caddy maxi in Crafter, vse v izvedenki "Krpan" glede na njihove objektivne lastnosti, pravilno uvrstil v tarifno številko KN 8703, od katere se plačuje DMV, ali pa se pravilno uvrščajo v tarifno oznako KN 8704, od katere se DMV ne plačuje, kot zatrjuje tožnik. Sporno je tudi nestrinjanje tožnika z ugotovitvijo, da ZTI ni mogoče uporabiti kot dokaz.

14.Po 3. členu ZDMV se davek na motorna vozila (DMV) plačuje od motornih vozil iz tarifnih oznak: 8703 21, 8703 22, 8703 23, 8703 24, 8703 31, 8703 32, 8703 33 in 8703-90 ter iz tarifne oznake 8711, določenih v carinski tarifi Evropske skupnosti, objavljeni kot Priloga I Uredbe Sveta (EGS) št. 2658/87 z dne 23. julija 1987 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi (UL L št. 256 z dne 7. 9. 1987, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisijo (ES) št. 197/2009 z dne 5. marca 2009 o spremembi Priloge I k Uredbi Sveta (EGS) št. 2658/87 v tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi (UL L št. 63 z dne 7. 3. 2009, str. 1), ki se dajo prvič v promet ali se prvič registrirajo na območju Republike Slovenije. Zavezanec za obračunavanje in plačevanje davka je proizvajalec oziroma oseba, ki pridobi motorno vozilo v drugi državi članici Evropske Unije oziroma uvoznik motornih vozil (4. člen ZDMV). Osnova za davek je prodajna cena posameznega motornega vozila, ki ne vključuje DMV in davka na dodano vrednost (DDV) (prvi odstavek 6. člena ZDMV). Kot prodajna cena se med drugim pri pridobitvi motornega vozila iz druge države članice Evropske unije šteje nakupna cena (drugi odstavek). Stopnja DMV je odvisna od izpusta CO2 pri kombinirani vožnji (izpust CO2) in vrste goriva, ki se uporablja za pogon v višini, kot je določeno v četrtem in naslednjih odstavkih 6. člena ZDMV. Po 7. členu ZDMV obveznost za obračun DMV nastane takrat, ko je opravljen promet motornih vozil (prvi odstavek). Med drugim se šteje, da je promet motornih vozil opravljen, ko je motorno vozilo pridobljeno iz druge države članice Evropske unije (šesti odstavek). Davčni zavezanec, proizvajalec motornih vozil ali oseba, ki zaradi opravljanja dejavnosti trgovine z motornimi vozili pridobi iz druge države članice Evropske unije motorno vozilo, ki še ni bilo predhodno začasno ali trajno registrirano v drugi državi in katerega tip je bil homologiran v skladu s predpisi o ES - homologaciji ter zanj izdano potrdilo o skladnosti tipa SA, mora obračunati davčno obveznost za koledarski mesec, v svojih evidencah pa mora zagotoviti podatke, kot so navedeni v drugem odstavku 8. člena ZDMV. Davčnemu zavezancu, ki pridobi motorno vozilo iz druge države članice Evropske unije in ni dolžan obračunavati davka v skladu z 8. členom ZDMV, odmeri davek davčni organ na podlagi napovedi, ki jo davčni zavezanec predloži najpozneje v 15 dneh od dneva pridobitve motornega vozila (prvi in drugi odstavek 8.a člena ZDMV). Davčni zavezanec mora obračunani davek iz 8. člena tega zakona plačati do zadnjega delovnega dneva meseca po poteku meseca, v katerem je nastala davčna obveznost, davek iz 8.a člena pa odmeri davčni organ ne glede na prebivališče ali sedež zavezanca (prvi in drugi odstavek 9. člena ZDMV).

15.V konkretnem primeru je za presojo oziroma uvrščanje relevantna KN za leto 2016, ki je objavljena v Uradnem listu EU L 285, za leto 2017 v Uradnem listu EU številka L 294/2016, za leto 2018 v Uradnem listu EU številka L 282/2018 in za leto 2019 v Uradnem listu EU številka L 273/2019, kjer so objavljena tudi splošna pravila za razlago KN. Splošno pravilo 1 za razlago KN določa, da so naslovi oddelkov, poglavij in podpoglavij podani zato, da se je lažje znajti pri uvrščanju. Uvrščanje poteka po poimenovanjih tarifnih številk in opombah k ustreznim oddelkom ali poglavjem in po nadalje opisanih pravilih, če niso v nasprotju z vsebino teh tarifnih številk ali opomb. Splošno pravilo 1 ureja uvrščanje na nivoju tarifnih številk (štiri mesta). Uvrščanje na nivoju tarifnih podštevilk ureja splošno pravilo 6, ki določa, da se proizvodi uvrščajo pod tarifne podštevilke v okviru ene tarifne številke po poimenovanjih teh tarifnih podštevilk in morebitnih opombah k tem tarifnim podštevilkam ter smiselno po teh pravilih, pri čemer velja, da se tarifne podštevilke lahko primerjajo samo na isti ravni razčlenitve. To pravilo velja tudi za opombe k oddelkom in poglavjem, če ni določeno drugače. Odločilno merilo za tarifno uvrščanje blaga na splošno so njegove objektivne značilnosti in lastnosti (v obravnavanem primeru konstrukcijske lastnosti), kot so opredeljene v opisu k tarifni številki KN ter pojasnilih oddelkov ali podpoglavij. Pojasnila, ki jih je v zvezi s KN sestavila Komisija, v zvezi s HS pa Svetovna carinska organizacija (SCO), pomembno prispevajo k razlagi različnih tarifnih oznak, ne da bi pri tem imela zavezujočo moč. Tudi iz Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2017/1233 z dne 3. julija 2017 (v nadaljevanju izvedbena uredba 1233), ki sicer ne predstavlja pravnega temelja odločitve v obravnavanem primeru, izhaja, da je uvrstitev večnamenskih motornih vozil opredeljena skladno z nekaterimi značilnostmi, ki kažejo, ali so vozila konstruirana predvsem za prevoz oseb ali za prevoz blaga.

16.Motorna vozila tarifne številke KN 8703 so definirana kot: "Avtomobili in druga motorna vozila, konstruirana predvsem za prevoz oseb (razen vozil iz tarifne številke 8702), vključno z motornimi vozili za kombinirani prevoz oseb in blaga (tipa "karavan," "kombi" itd.) in dirkalnimi avtomobili". V skladu z navedenim besedilom je glavni namen teh vozil odločilen za njihovo uvrstitev, kar pomeni, da iz uporabe besede "konstruiran" izhaja, da je odločilen osnovni namen vozila, če je neločljivo povezan s proizvodom. Ta namen je določen s splošnim videzom vozil in z vsemi značilnosti navedenih vozil, ki jim dajejo bistveni značaj.

17.Iz POKN k tarifni številki 8703 izhaja, da ta tarifna števila vključuje "večnamenska vozila," kot so motorna vozila, ki lahko prevažajo osebe in blago: - 1. Tipa "poltovornjak": Ta tip vozila ima navadno več kot eno vrsto sedežev in je oblikovan v dva ločena prostora, in sicer v zaprto kabino za prevoz oseb in v odprt ali pokrit predel za prevoz blaga. Vendar je treba takšno vozilo uvrstiti pod tarifno število 8704, če je največja notranja dolžina tal v prostoru za prevoz blaga večja od 50 % dolžine medosne razdalje vozila ali če ima več kot dve osi.; - 2. Tipa "dostavno vozilo": Vozilo tipa "dostavno vozilo" z več kot eno vrsto sedežev mora ustrezati kriterijem iz POHS k tarifni številki 8703. Vendar je treba vozilo tipa "dostavno vozilo," ki ima več kot eno vrsto sedežev ter nima stalnih pritrdilnih točk in opreme za namestitev sedežev in varnostne opreme v zadnjem delu vozila, uvrstiti pod tarifno številko 8704, ne glede na to, ali ima stalno steno ali pregrado med prostorom za osebe in prostorom za tovor ter okna na bočnih stenah ali ne. Poimenovanje tarifne številke 8704 KN pa glasi: "Motorna vozila za prevoz blaga." V POKN k tarifni številki 8704 je navedeno, da se POKN k tarifni številki 8703 uporabljajo mutatis mutandis tudi za to tarifno številko.

18.Iz ustaljene sodne prakse izhaja, da je treba odločilno merilo za tarifno uvrstitev blaga v KN poiskati v njegovih objektivnih značilnostih in lastnostih, kot so opredeljene z besedilom tarifne številke KN in opombah k oddelku ali poglavju. Poleg splošnih pravil je treba po povedanem upoštevati tudi POKN in POHS, ki kot rečeno niso pravno zavezujoče, vendar pomembno prispevajo k razlagi različnih tarifnih številk. Tudi namen uporabe proizvoda je lahko objektivno merilo za njegovo uvrstitev, če je z njim neločljivo povezan, kar je mogoče oceniti na podlagi njegovih objektivnih značilnosti in lastnosti. Za uvrstitev obravnavanih vozil v ustrezno tarifno številko KN je po povedanem za presojo relevantno odločilno merilo pomembne objektivne značilnosti in konstrukcijske lastnosti obravnavanih vozil in objektivni namen njegove uporabe.

19.Davčni organ navaja, da gre v obravnavanem primeru za kombinirana enoprostorna motorna vozila, namenjena za prevoz oseb in blaga z več kot tremi sedeži (petimi, šestimi ali sedmimi), v prvi vrsti za voznikom imajo okno spredaj desno fiksno ali drsno v drsnih vratih in okno spredaj levo fiksno ali drsno v steni ali drsnih vratih, z največjo dovoljeno maso manj kot 5 t ter batni motor z notranjim izgorevanjem na vžig s kompresijo s prostornino valjev 1197 cm3 ali 1395 cm3 ali 1968 cm3. Davčni organ kot bistveno okoliščino, da gre za vozila namenjena za prevoz oseb in blaga, navaja, da gre za vozila, ki imajo drugo vrsto sedežev ali pritrdišča za drugo vrsto sedežev za voznikom (stran 103 obrazložitve); da imajo poleg sedeža za voznika in sopotnika za njima tudi dodatno vrsto sedežev z varnostnimi pasovi, kar predstavlja bistveno okoliščino, ki ta vozila uvršča v številko KN 8703 (stran 176 obrazložitve) ter da je prisotnost okna v prostoru, ki je namenjen drugi vrsti sedežev za voznikom, objektivna značilnost prostora za potnike in ne blaga, pri čemer navaja, da imajo vozila tudi druge elemente udobja in varnostno opremo za potnike, ki sedijo v drugi vrsti za voznikom, npr. gumirana talna obloga potniške kabine in varnostni pasovi, prostor za prevoz blaga pa ima fiksno zaprte stranice brez oken ter zastekljena dvokrilna zadnja vrata (stran 173 obrazložitve).

19.Davčni organ navaja, da gre v obravnavanem primeru za kombinirana enoprostorna motorna vozila, namenjena za prevoz oseb in blaga z več kot tremi sedeži (petimi, šestimi ali sedmimi), v prvi vrsti za voznikom imajo okno spredaj desno fiksno ali drsno v drsnih vratih in okno spredaj levo fiksno ali drsno v steni ali drsnih vratih, z največjo dovoljeno maso manj kot 5 t ter batni motor z notranjim izgorevanjem na vžig s kompresijo s prostornino valjev 1197 cm3 ali 1395 cm3 ali 1968 cm3. Davčni organ kot bistveno okoliščino, da gre za vozila namenjena za prevoz oseb in blaga, navaja, da gre za vozila, ki imajo drugo vrsto sedežev ali pritrdišča za drugo vrsto sedežev za voznikom (stran 103 obrazložitve); da imajo poleg sedeža za voznika in sopotnika za njima tudi dodatno vrsto sedežev z varnostnimi pasovi, kar predstavlja bistveno okoliščino, ki ta vozila uvršča v številko KN 8703 (stran 176 obrazložitve) ter da je prisotnost okna v prostoru, ki je namenjen drugi vrsti sedežev za voznikom, objektivna značilnost prostora za potnike in ne blaga, pri čemer navaja, da imajo vozila tudi druge elemente udobja in varnostno opremo za potnike, ki sedijo v drugi vrsti za voznikom, npr. gumirana talna obloga potniške kabine in varnostni pasovi, prostor za prevoz blaga pa ima fiksno zaprte stranice brez oken ter zastekljena dvokrilna zadnja vrata (stran 173 obrazložitve).

20.Tožnik v tožbi očita, da davčni organ ni ugotovil in upošteval resničnega dejanskega stanja vozil, ker ni ugotovil vseh dejanskih konstrukcijskih značilnosti oziroma lastnosti vozil, opreme, videza in namena njegove uporabe, zaradi česar je le-te uvrstil v napačno tarifno številko in se ni opredelil do tožnikovih pripomb v celoti. Tožnik nasprotuje uvrstitvi v tarifno številko 8703 ter med drugim očita, da se davčni organ ni opredelil do navedb tožnika, da predmetna vozila v izvedenki "Krpan" nimajo kombiniranega prostora, ki bi se lahko uporabljal za prevoz oseb in blaga in bi bil namenjen mešani rabi in da obstoj druge vrste sedežev ne implicira avtomatično uvrstitve v tarifno oznako 8703, pri čemer se med drugim sklicuje na POKN k tej tarifni številki, da se vozila z dvema vrstama sedežev še vedno lahko uvrščajo v tarifno oznako 8704, kadar notranja dolžina tal v prostoru za prevoz blaga presega 50 % dolžine medosne razdalje vozila.

20.Tožnik v tožbi očita, da davčni organ ni ugotovil in upošteval resničnega dejanskega stanja vozil, ker ni ugotovil vseh dejanskih konstrukcijskih značilnosti oziroma lastnosti vozil, opreme, videza in namena njegove uporabe, zaradi česar je le-te uvrstil v napačno tarifno številko in se ni opredelil do tožnikovih pripomb v celoti. Tožnik nasprotuje uvrstitvi v tarifno številko 8703 ter med drugim očita, da se davčni organ ni opredelil do navedb tožnika, da predmetna vozila v izvedenki "Krpan" nimajo kombiniranega prostora, ki bi se lahko uporabljal za prevoz oseb in blaga in bi bil namenjen mešani rabi in da obstoj druge vrste sedežev ne implicira avtomatično uvrstitve v tarifno oznako 8703, pri čemer se med drugim sklicuje na POKN k tej tarifni številki, da se vozila z dvema vrstama sedežev še vedno lahko uvrščajo v tarifno oznako 8704, kadar notranja dolžina tal v prostoru za prevoz blaga presega 50 % dolžine medosne razdalje vozila.

21.Skladno s prvim odstavkom 5. člena Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2) je davčni organ dolžan ugotoviti vsa dejstva, ki so pomembna za sprejem zakonite in pravilne odločitve, pri čemer je dolžan z enako skrbnostjo ugotoviti tudi tista dejstva, ki so v korist zavezanca za davek, če ni s tem zakonom drugače določeno (načelo materialne resnice v davčnih zadevah). Davčni organ mora pred izdajo odmerne odločbe po vestni in skrbni presoji vsakega dokaza posebej in vseh dokazov skupaj ter na podlagi uspeha celotnega postopka ugotoviti vsa dejstva in okoliščine, ki imajo pomen za odmerno odločbo ter omogočiti strankam, da zavarujejo in uveljavijo svoje pravice in interese (prvi odstavek 73. člena ZDavP-2). Skladno s 76. členom ZDavP-2 mora zavezanec za davek za svoje trditve v davčnem postopku predložiti dokaze, davčni organ pa mora dokazati dejstva, na podlagi katerih davčna obveznost nastane ali ne nastane oziroma se poveča ali zmanjša.

21.Skladno s prvim odstavkom 5. člena Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2) je davčni organ dolžan ugotoviti vsa dejstva, ki so pomembna za sprejem zakonite in pravilne odločitve, pri čemer je dolžan z enako skrbnostjo ugotoviti tudi tista dejstva, ki so v korist zavezanca za davek, če ni s tem zakonom drugače določeno (načelo materialne resnice v davčnih zadevah). Davčni organ mora pred izdajo odmerne odločbe po vestni in skrbni presoji vsakega dokaza posebej in vseh dokazov skupaj ter na podlagi uspeha celotnega postopka ugotoviti vsa dejstva in okoliščine, ki imajo pomen za odmerno odločbo ter omogočiti strankam, da zavarujejo in uveljavijo svoje pravice in interese (prvi odstavek 73. člena ZDavP-2). Skladno s 76. členom ZDavP-2 mora zavezanec za davek za svoje trditve v davčnem postopku predložiti dokaze, davčni organ pa mora dokazati dejstva, na podlagi katerih davčna obveznost nastane ali ne nastane oziroma se poveča ali zmanjša.

22.Izpodbijana odločba temelji na ugotovitvi, da se obravnavana vozila uvrščajo pod tarifno oznako 8703, kljub obstoju stalne pregrade, kot kombinirana enoprostorska vozila s podaljšano kabino za prevoz oseb in blaga in da fiksna pregrada ni merodajna, saj se lahko odstrani, pri čemer navaja davčni organ konstrukcijske značilnosti, ki kažejo, da so vozila v glavnem konstruirana za prevoz oseb, ki imajo en sam zaprt notranji prostor, ki zajema del, namenjen vozniku in potnikom, v katerem ima za sedežem voznika in sopotnika ob njem še eno vrsto (ali več) sedežev, ki so opremljeni z varnostnimi pasovi ali pritrdilnimi mesti za njihovo pritrditev, za njimi pa prostor za tovor, prisotnost okna v prostoru, ki je namenjen drugi vrsti sedežev za voznikom ter elemente udobja in varnostno opremo za potnike, ki sedijo v drugi vrsti za voznikom npr. gumirana talna obloga potniške kabine in varnostni pasovi v voznikovi kabini.

22.Izpodbijana odločba temelji na ugotovitvi, da se obravnavana vozila uvrščajo pod tarifno oznako 8703, kljub obstoju stalne pregrade, kot kombinirana enoprostorska vozila s podaljšano kabino za prevoz oseb in blaga in da fiksna pregrada ni merodajna, saj se lahko odstrani, pri čemer navaja davčni organ konstrukcijske značilnosti, ki kažejo, da so vozila v glavnem konstruirana za prevoz oseb, ki imajo en sam zaprt notranji prostor, ki zajema del, namenjen vozniku in potnikom, v katerem ima za sedežem voznika in sopotnika ob njem še eno vrsto (ali več) sedežev, ki so opremljeni z varnostnimi pasovi ali pritrdilnimi mesti za njihovo pritrditev, za njimi pa prostor za tovor, prisotnost okna v prostoru, ki je namenjen drugi vrsti sedežev za voznikom ter elemente udobja in varnostno opremo za potnike, ki sedijo v drugi vrsti za voznikom npr. gumirana talna obloga potniške kabine in varnostni pasovi v voznikovi kabini.

23.Tožnik v tožbi kot v postopku temu nasprotuje in opozarja na številne objektivne značilnosti in konstrukcijske lastnosti vozil, ki po stališču tožbe kažejo na to, da so sporna vozila v glavnem namenjena oziroma konstruirano za prevoz blaga ter da se uvrščajo v tarifno številko 8704 in sicer: da imajo vozila stalno (fiksno) pregrado med prostorom za potnike in tovornim delom vozila; da gre za vozila, ki imajo dva zaprta notranja prostora, pri čemer se zaprti zadnji del uporablja izključno za prevoz blaga in ne omogoča mešane rabe; da elementi udobja v predmetnih vozilih izvedenke "Krpan" niso primerljivi z elementi udobja, kot jih imajo potniška vozila, da je davčni organ upošteval kot elemente udobja tudi opcijsko in dodatno opremo, ki jih osnovne izvedenke "Krpan" nimajo; da je razmerje med dolžino tovornega prostora in medosno razdaljo, kadar presega 50 % eden glavnih objektivnih kriterijev za razvrščanje vozil med tovorna.

23.Tožnik v tožbi kot v postopku temu nasprotuje in opozarja na številne objektivne značilnosti in konstrukcijske lastnosti vozil, ki po stališču tožbe kažejo na to, da so sporna vozila v glavnem namenjena oziroma konstruirano za prevoz blaga ter da se uvrščajo v tarifno številko 8704 in sicer: da imajo vozila stalno (fiksno) pregrado med prostorom za potnike in tovornim delom vozila; da gre za vozila, ki imajo dva zaprta notranja prostora, pri čemer se zaprti zadnji del uporablja izključno za prevoz blaga in ne omogoča mešane rabe; da elementi udobja v predmetnih vozilih izvedenke "Krpan" niso primerljivi z elementi udobja, kot jih imajo potniška vozila, da je davčni organ upošteval kot elemente udobja tudi opcijsko in dodatno opremo, ki jih osnovne izvedenke "Krpan" nimajo; da je razmerje med dolžino tovornega prostora in medosno razdaljo, kadar presega 50 % eden glavnih objektivnih kriterijev za razvrščanje vozil med tovorna.

24.Po presoji sodišča je tožnik v tožbi in v postopku opozoril na eno izmed pomembnih objektivnih oziroma bistvenih konstrukcijskih značilnosti vozil, do katere pa se davčni organ in toženka nista opredelila oziroma je pri svoji presoji nista ugotavljala oziroma upoštevala, čeprav bi jo, glede na navedeno odločilno merilo iz besedila POKN k tarifni številki 8703 morala upoštevati kot objektivno značilnost oziroma lastnosti vozil in s tem hkrati kot del odločilnega merila in sicer je to - razmerje med velikostjo oziroma volumnom tovornega dela predmetnih vozil v primerjavi s potniškim delom vozil oziroma v POKN opredeljeno konstrukcijsko značilnost: "če je največja notranja dolžina tal za prevoz blaga večja od 50 % dolžine medosne razdalje vozila." Navedena objektivna konstrukcijska značilnost oziroma lastnost obravnavanih vozil je po presoji sodišča pomembna zato, ker objektivno kaže na pretežni oziroma glavni namen uporabe vozila, ki je tudi objektivno merilo za uvrstitev blaga v KN. Glede tega objektivnega kriterija se davčni organ in toženka nista opredeljevala, čeprav bi se po presoji sodišča morala. Sodišče se strinja z očitkom tožnika, da gre za enega od relevantnih objektivnih kriterijev, ki ga je pri presojanju potrebno še posebej pozorno preučiti. Da je potrebno oceniti splošni videz vozil in vse značilnosti obravnavanih vozila in pri tem upoštevati relativno pomembnost meril, uporabljenih za njihovo uvrstitev, pa izhaja tudi iz sodne prakse SEU.

25.Utemeljeni so tudi tožnikovi očitki, da se davčni organ ni opredelil do očitka tožnika, da imajo vozila stalno (fiksno) pregradno steno med prostorom za potnike in tovornim delom vozila, ki jo je brez konkretnih posegov ni mogoče odstraniti. V tej zvezi davčni organ sicer navaja, da fiksna pregrada ni merodajna, ker se lahko odstrani, pri čemer pa se ni opredelil do sklicevanja tožnika na izvedbeno uredbo 2015/22, ki določa v stolpcu 3, da se "spremembe za namene prevoza blaga, odstranitev zadnjih sedežev, vgradnja mrežne pregrade) z lahkoto odpravijo."

24.Po presoji sodišča je tožnik v tožbi in v postopku opozoril na eno izmed pomembnih objektivnih oziroma bistvenih konstrukcijskih značilnosti vozil, do katere pa se davčni organ in toženka nista opredelila oziroma je pri svoji presoji nista ugotavljala oziroma upoštevala, čeprav bi jo, glede na navedeno odločilno merilo iz besedila POKN k tarifni številki 8703 morala upoštevati kot objektivno značilnost oziroma lastnosti vozil in s tem hkrati kot del odločilnega merila in sicer je to - razmerje med velikostjo oziroma volumnom tovornega dela predmetnih vozil v primerjavi s potniškim delom vozil oziroma v POKN opredeljeno konstrukcijsko značilnost: "če je največja notranja dolžina tal za prevoz blaga večja od 50 % dolžine medosne razdalje vozila." Navedena objektivna konstrukcijska značilnost oziroma lastnost obravnavanih vozil je po presoji sodišča pomembna zato, ker objektivno kaže na pretežni oziroma glavni namen uporabe vozila, ki je tudi objektivno merilo za uvrstitev blaga v KN. Glede tega objektivnega kriterija se davčni organ in toženka nista opredeljevala, čeprav bi se po presoji sodišča morala. Sodišče se strinja z očitkom tožnika, da gre za enega od relevantnih objektivnih kriterijev, ki ga je pri presojanju potrebno še posebej pozorno preučiti. Da je potrebno oceniti splošni videz vozil in vse značilnosti obravnavanih vozila in pri tem upoštevati relativno pomembnost meril, uporabljenih za njihovo uvrstitev, pa izhaja tudi iz sodne prakse SEU.

26.Sodišče pa zavrača tožbene navedbe glede sklicevanja na šest ZTI nemškega davčnega organa, kot dokaz, po katerih naj bi obravnavana vozila spadala pod tarifno številko 8704 KN, ki so bila kasneje tudi razveljavljena, ob tem, da se na ZTI glede na ustaljeno sodno prakso lahko sklicuje le njen imetnik, kar pa ni obravnavani primer, do česar sta se davčni organ in toženka tudi pravilno opredelila.

25.Utemeljeni so tudi tožnikovi očitki, da se davčni organ ni opredelil do očitka tožnika, da imajo vozila stalno (fiksno) pregradno steno med prostorom za potnike in tovornim delom vozila, ki jo je brez konkretnih posegov ni mogoče odstraniti. V tej zvezi davčni organ sicer navaja, da fiksna pregrada ni merodajna, ker se lahko odstrani, pri čemer pa se ni opredelil do sklicevanja tožnika na izvedbeno uredbo 2015/22, ki določa v stolpcu 3, da se "spremembe za namene prevoza blaga, odstranitev zadnjih sedežev, vgradnja mrežne pregrade) z lahkoto odpravijo."

27.Po povedanem je izpodbijana odločba obremenjena z bistvenimi kršitvami pravil postopka, saj se davčni organ in toženka nista opredelila do vseh po presoji sodišča pomembnih objektivnih konstrukcijskih značilnosti predmetnih vozil, ki lahko vplivajo na pravilno uvrstitev v tarifno oznako in sodišče izpodbijane določbe ne more preizkusiti (7. točka drugega odstavka 237. člena Zakona o splošnem upravnem postopku, v nadaljevanju ZUP, v zvezi z tretjim odstavkom 27. člena Zakona o upravnem sporu, v nadaljevanju ZUS-1), zaradi česar je tudi dejansko stanje ostalo nepopolno ugotovljeno, kar je vplivalo ali moglo vplivati na pravilno uporabo materialnega prava in s tem na zakonitost izpodbijane odločbe.

26.Sodišče pa zavrača tožbene navedbe glede sklicevanja na šest ZTI nemškega davčnega organa, kot dokaz, po katerih naj bi obravnavana vozila spadala pod tarifno številko 8704 KN, ki so bila kasneje tudi razveljavljena, ob tem, da se na ZTI glede na ustaljeno sodno prakso lahko sklicuje le njen imetnik, kar pa ni obravnavani primer, do česar sta se davčni organ in toženka tudi pravilno opredelila.

28.Ker je po povedanem izpodbijana odločba obremenjena z bistvenimi kršitvami pravil postopka ter je posledično ostalo tudi dejansko stanje nepopolno ugotovljeno, je sodišče izpodbijano odločbo odpravilo na podlagi 3. in 2. točke prvega odstavka 64. člena ZUS-1 in zadevo ob upoštevanju četrtega in petega odstavka istega člena ZUS-1 vrnilo davčnemu organu v ponoven postopek, v katerem bo moral ponovno odločiti v roku 30 dni od dneva, ko je dobil sodbo, v skladu s stališči iz te sodbe.

27.Po povedanem je izpodbijana odločba obremenjena z bistvenimi kršitvami pravil postopka, saj se davčni organ in toženka nista opredelila do vseh po presoji sodišča pomembnih objektivnih konstrukcijskih značilnosti predmetnih vozil, ki lahko vplivajo na pravilno uvrstitev v tarifno oznako in sodišče izpodbijane določbe ne more preizkusiti (7. točka drugega odstavka 237. člena Zakona o splošnem upravnem postopku, v nadaljevanju ZUP, v zvezi z tretjim odstavkom 27. člena Zakona o upravnem sporu, v nadaljevanju ZUS-1), zaradi česar je tudi dejansko stanje ostalo nepopolno ugotovljeno, kar je vplivalo ali moglo vplivati na pravilno uporabo materialnega prava in s tem na zakonitost izpodbijane odločbe.

29.Sodišče je v zadevi odločilo brez glavne obravnave v skladu s prvo alinejo drugega odstavka 59. člena ZUS-1, ker je že na podlagi tožbe, izpodbijane odločbe ter upravnih spisov očitno, da je potrebno tožbi ugoditi in izpodbijano odločbo odpraviti na podlagi prvega odstavka 64. člena ZUS-1, pa v upravnem sporu ni sodeloval tudi stranski udeleženec z nasprotnim interesom.

28.Ker je po povedanem izpodbijana odločba obremenjena z bistvenimi kršitvami pravil postopka ter je posledično ostalo tudi dejansko stanje nepopolno ugotovljeno, je sodišče izpodbijano odločbo odpravilo na podlagi 3. in 2. točke prvega odstavka 64. člena ZUS-1 in zadevo ob upoštevanju četrtega in petega odstavka istega člena ZUS-1 vrnilo davčnemu organu v ponoven postopek, v katerem bo moral ponovno odločiti v roku 30 dni od dneva, ko je dobil sodbo, v skladu s stališči iz te sodbe.

30.Kadar sodišče tožbi ugodi in izpodbijani akt odpravi, je tožnik v skladu z določbo tretjega odstavka 25. člena ZUS-1 upravičen do povračila stroškov v pavšalnem znesku v skladu s Pravilnikom o povrnitvi stroškov tožniku v upravnem sporu (v nadaljevanju Pravilnik). V skladu z drugim odstavkom 3. člena Pravilnika pripadajo tožniku, če je bila zadeva rešena brez glavne obravnave in je tožnik v postopku imel pooblaščenca, ki je odvetnik, stroški v višini 285,00 EUR, kar povečano z 22 % davkom na dodano vrednost znaša 347,70 EUR.

29.Sodišče je v zadevi odločilo brez glavne obravnave v skladu s prvo alinejo drugega odstavka 59. člena ZUS-1, ker je že na podlagi tožbe, izpodbijane odločbe ter upravnih spisov očitno, da je potrebno tožbi ugoditi in izpodbijano odločbo odpraviti na podlagi prvega odstavka 64. člena ZUS-1, pa v upravnem sporu ni sodeloval tudi stranski udeleženec z nasprotnim interesom.

31.Zakonske zamudne obresti od stroškov sodnega postopka tečejo od poteka roka za njihovo prostovoljno plačilo dalje (prvi odstavek 299. člena Obligacijskega zakonika, OZ). Plačana sodna taksa za postopek bo vrnjena po uradni dolžnosti (opomba 6.1/C taksne tarife Zakona o sodnih taksah, ZST-1).

-------------------------------

30.Kadar sodišče tožbi ugodi in izpodbijani akt odpravi, je tožnik v skladu z določbo tretjega odstavka 25. člena ZUS-1 upravičen do povračila stroškov v pavšalnem znesku v skladu s Pravilnikom o povrnitvi stroškov tožniku v upravnem sporu (v nadaljevanju Pravilnik). V skladu z drugim odstavkom 3. člena Pravilnika pripadajo tožniku, če je bila zadeva rešena brez glavne obravnave in je tožnik v postopku imel pooblaščenca, ki je odvetnik, stroški v višini 285,00 EUR, kar povečano z 22 % davkom na dodano vrednost znaša 347,70 EUR.

1Prim. sodbo SEU v združenih zadevah Swiss Caps, C-410/08 do 412/08, tč. 27.

31.Zakonske zamudne obresti od stroškov sodnega postopka tečejo od poteka roka za njihovo prostovoljno plačilo dalje (prvi odstavek 299. člena Obligacijskega zakonika, OZ). Plačana sodna taksa za postopek bo vrnjena po uradni dolžnosti (opomba 6.1/C taksne tarife Zakona o sodnih taksah, ZST-1).

2Prim. npr. sodbe Upravnega sodišča RS I U 2116/2018 z dne 24. 12. 2019, I U 2194/2018 z dne 24. 12. 2019, I U 431/2019 z dne 24. 12. 2019 in sodbi Vrhovnega sodišča RS X Ips 408/2011 z dne 6. 12. 2012 in X Ips 103/2012 z dne 5. 7. 2012.

-------------------------------

3Prim. sodbo SEU v združenih zadevah Swiss Caps, C-410/08 do 412/08, tč. 29.

1Prim. sodbo SEU v združenih zadevah Swiss Caps, C-410/08 do 412/08, tč. 27.

4Prim. sodbo Upravnega sodišča I U 1101/2019 z dne 12. 1. 2021, tč. 22 obrazložitve.

2Prim. npr. sodbe Upravnega sodišča RS I U 2116/2018 z dne 24. 12. 2019, I U 2194/2018 z dne 24. 12. 2019, I U 431/2019 z dne 24. 12. 2019 in sodbi Vrhovnega sodišča RS X Ips 408/2011 z dne 6. 12. 2012 in X Ips 103/2012 z dne 5. 7. 2012.

5Prim. npr. sodbo SEU C-486/06 v zadevi BVBA Van Landeghem.

6Prim. npr. sodbo Upravnega sodišča RS I U 1492/2018 z dne 2. 6. 2020.

3Prim. sodbo SEU v združenih zadevah Swiss Caps, C-410/08 do 412/08, tč. 29.

Zveza:

4Prim. sodbo Upravnega sodišča I U 1101/2019 z dne 12. 1. 2021, tč. 22 obrazložitve.

RS - Ustava, Zakoni, Sporazumi, Pogodbe

5Prim. npr. sodbo SEU C-486/06 v zadevi BVBA Van Landeghem.

Zakon o davku na motorna vozila (1999) - ZDMV - člen 3, 4, 6 Zakon o davčnem postopku (2006) - ZDavP-2 - člen 5, 5/1, 73, 73/1, 76

6Prim. npr. sodbo Upravnega sodišča RS I U 1492/2018 z dne 2. 6. 2020.

Pridruženi dokumenti:*

Zveza:

*Zadeve, v katerih je sodišče sprejelo vsebinsko enako stališče o procesnih oz. materialnopravnih vprašanjih.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia