Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe ABF zaposlitve, storitve, d. o. o., Izola, ki jo zastopa mag. Gregor Velkaverh, odvetnik v Kopru, na seji 20. maja 2010
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti osmega odstavka 4. člena Zakona o zaposlovanju in delu tujcev (Uradni list RS, št. 76/07 uradno prečiščeno besedilo) se zavrže.
1.Pobudnica izpodbija v izreku tega sklepa navedeni predpis. Zatrjuje, da je v neskladju z načeli pravne države (2. člen Ustave), z načelom enakosti (14. člen Ustave) in z načelom svobodne gospodarske pobude (74. člen Ustave). Meni, da izpodbijana določba neposredno posega v njeno pravico opravljanja njene osnovne, registrirane in koncesijske dejavnosti zagotavljanja dela delavcev drugemu delodajalcu – uporabniku, v njen pravni interes doseganja dobička in v njen pravni položaj, ki je bistveno slabši glede na položaj delodajalcev, ki takšne koncesije nimajo. Navaja, da ji je Inšpektorat Republike Slovenije za delo z odločbo št. 06125-1/2007-011004 z dne 1. 8. 2007 prepovedal opravljanje delovnega procesa in uporabo sredstev za delo z delavci – tujci, ki nimajo delovnega dovoljenja za nedoločen čas, dokler bo delovni proces izvajala tako, da bo s temi tujci na podlagi različnih pogodb zagotavljala delo drugemu delodajalcu. Njeno pritožbo zoper to odločbo je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve zavrnilo, Upravno sodišče pa je s sodbo št. U 472/2007 z dne 7. 1. 2010 njeno tožbo zoper ta upravni akt zavrnilo. Predlaga, naj Ustavno sodišče izpodbijano določbo razveljavi.
2.Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti lahko da, kdor izkaže svoj pravni interes (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo – v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj. Po ustaljeni ustavnosodni presoji mora biti pravni interes neposreden in konkreten, morebitna ugoditev pobudnikovemu predlogu mora privesti do izboljšanja njegovega pravnega položaja.
3.Izpodbijana določba ne učinkuje neposredno. Ustavno sodišče v takih primerih šteje, da se lahko pobuda vloži po izčrpanju pravnih sredstev zoper posamični akt, izdan na podlagi izpodbijanega predpisa, hkrati z ustavno pritožbo, pod pogoji iz 50. do 60. člena ZUstS. To stališče Ustavnega sodišča je podrobneje obrazloženo v sklepu Ustavnega sodišča št. U-I-275/07 z dne 22. 11. 2007 (Uradni list RS, št. 110/07, in OdlUS XVI, 82). Iz razlogov, navedenih v citiranem sklepu, pobudnica ne izkazuje pravnega interesa za oceno ustavnosti izpodbijane zakonske določbe. Ker morebitna ugoditev pobudi ne bi mogla vplivati na položaj pobudnice, je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07) v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, mag. Marta Klampfer, mag. Marija Krisper Kramberger, mag. Miroslav Mozetič, Jasna Pogačar, mag. Jadranka Sovdat in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.
Jože Tratnik Predsednik