Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica

09.10.2025
07120-1/2025/446
Zdravstveni osebni podatki, Delovna razmerja, Pravne podlage
pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 24. 9. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje o tem, ali je dopustno, da (znotraj istega izvajalca zdravstvene dejavnosti) oddelek za radiologijo na zahtevo oddelka za kakovost temu pošlje poimenski seznam delavcev skupaj s podatki o dozimetriji, namesto anonimiziranega seznama. To naj bi zahteval zunanji standard AACI.
Na podlagi dokumenta oziroma informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1; ZVOP-2), 58. členom Splošne uredbe (EU) o varstvu podatkov (Splošna uredba), 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (Uradni list RS, št. 177/20; ZVOPOKD) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje. IP se lahko dokončno opredeljuje do zakonitosti obdelav osebnih podatkov le v nadzornih postopkih, ki spadajo pod pristojnost IP.
V tem trenutku IP-ju ni znana izrecna zakonska podlaga, ki bi dopuščala posredovanje osebne dozimetrije zaposlenih pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti oddelku istega izvajalca, pristojnega za nadzor kakovosti.
Vendar to ne pomeni, da se pod določenimi okoliščinami (npr. formalni interni nadzor, ukrepanje zaradi ugotovljene presežne izpostavljenosti sevanju, delovnopravni postopek) pristojna služba delodajalca ne more seznaniti z individualnimi rezultati dozimetrije.
Na podlagi pregleda:
-Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1),
-Zakona o zdravstveni dejavnosti (ZZDej),
-Zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu (ZZKZ),
-Zakona o varstvu pred ionizirajočimi sevanji in jedrski varnosti (ZVISJV-1; zlasti člen 45 in nadaljnji),
-Pravilniku o izvajanju zdravstvenega nadzora izpostavljenih delavcev,
-Pravilniku o pogojih za uporabo virov ionizirajočih sevanj v zdravstvene namene in pri namerni izpostavljenosti ljudi v nemedicinske namene in
-Pravilniku o posebnih zahtevah varstva pred sevanji in načinu ocene doz,
ni bilo moč najti izrecne in neposredne zakonske podlage za posredovanje obravnavanih osebnih podatkov zaposlenih interni komisiji za kakovost za konkretni namen (tj. za preverjanje, ali se za vse zaposlene izvajajo meritve). Zunanji standard sam po sebi ni pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov. Dodatno je treba upoštevati:
-da gre lahko za posebne vrste podatkov, za obdelavo katerih mora biti podana pravna podlaga iz 9. člena Splošne uredbe,
-da ZVISJV-1 določa zelo omejene podlage in stroge pogoje za siceršnje seznanjanje različnih oseb s podatki o osebnih dozah izpostavljenih delavcev,
-da v konkretnem primeru ne gre za primer ugotovljenih presežnih vrednosti in
-da zaradi konkretnosti in specifičnosti podatkov verjetno ne gre za proste informacije javnega značaja po ZDIJZ.
Zato predlagamo, da se najprej proučijo možnosti, ali za spoštovanje standarda lahko zadoščajo tudi anonimizirani podatki ob tem, da je izvajalcu že znano, kdo so zaposleni, ki morajo na oddelku nositi dozimetre.
Prijazen pozdrav.
Pripravil: dr. Urban Brulc, univ. dipl. prav.
samostojni svetovalec IP
dr. Jelena Virant Burnik
informacijska pooblaščenka