Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sklep I U 1019/2010

ECLI:SI:UPRS:2010:I.U.1019.2010 Upravni oddelek

odložitev izvršbe upravni spor zahteva za izdajo začasne odredbe
Upravno sodišče
23. september 2010
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

V upravnem sporu ni mogoče izpodbijati vsakega upravnega akta, ampak le tistega, ki vsebuje vsebinsko odločitev o tožnikovi materialnopravno določeni pravici, obveznosti ali pravni koristi. Če pa gre za akte, ki pomenijo zgolj procesno odločitev, so ti predmet presoje v upravnem sporu samo, če tako določa zakon.

Izpodbijani sklep o odložitvi izvršbe se nanaša na tek izvršilnega postopka po izdaji sklepa o dovolitvi izvršbe in ne vsebuje odločitve o tožničini pravici, obveznosti ali pravni koristi, ki jih ima kot upravičenka v postopku denacionalizacije.

Ker je bilo za tožbo v upravnem sporu v obravnavanem primeru ugotovljeno, da ni dovoljena, je sodišče zavrglo tudi predlog za izdajo začasne odredbe.

Izrek

Tožba se zavrže. Zahteva za izdajo začasne odredbe se zavrže.

Obrazložitev

Toženka je z izpodbijanim sklepom z dne 21. 6. 2005, izdanim na prvi stopnji, ugodila vlogi inšpekcijskega zavezanca A.A. in upravno izvršbo, dovoljeno s sklepom z dne 30. 9. 2004, odložila do rešitve denacionalizacijskega postopka za zemljišči parc. št. 317/3 in parc. št. 318 k.o. .... Kot je razvidno iz tožbe, je tožnica navedeni sklep prejela 25. 3. 2010, čeprav ji je bila kot denacionalizacijski upravičenki s sklepom z dne 23. 4. 2003 priznana lastnost stranske udeleženke v inšpekcijskem postopku. Zoper sklep o odlogu izvršbe se je pritožila, njena pritožba pa je bila s sklepom Ministrstva za okolje in prostor št. 0613-29/2009-7 z dne 14. 5. 2010 zavržena kot prepozna.

Tožnica se z navedenima odločitvama ne strinja in v tožbi uvodoma navaja, da jo vlaga zoper oba sklepa – torej tako o odložitvi upravne izvršbe z dne 21. 6. 2005 kot tudi zoper drugostopenjski sklep o zavrženju njene pritožbe z dne 14. 5. 2010. V obrazložitvi tožbe opisuje dosedanji potek inšpekcijskega postopka, vodenega zoper A.A., v katerem ji je kot denacionalizacijski upravičenki do zemljišč, na katerih se nahajajo sporni objekti, priznana lastnost stranske udeleženke v postopku. Meni, da je nepravilno ravnanje upravnega organa, da ji je šele naknadno vročil prvostopenjski sklep, kar je po njenem mnenju ničnostni razlog, medtem ko je drugostopenjski sklep v nasprotju z določbami členov 229 do 237 Zakona o splošnem upravnem postopku (v nadaljevanju ZUP). Predlaga, da „upravni organ tožbo sprejme, pobijani sklep odpravi ali razveljavi v delu, s katerim se dovoljuje odlog izvršbe“, predlogu za začasno odredbo pa naj ugodi tako, da „prepove izvršitev sklepa, s katerim je odložena izvršba do pravnomočne odločbe o vrnitvi nepremičnine po ZDen tožnici“.

Ker je tožnica navedla, da vlaga tožbo zoper oba sklepa, v tožbenem predlogu pa je zahtevala, da sodišče odpravi le (en) izpodbijani sklep v delu, s katerim se dovoljuje odlog izvršbe, jo je sodišče zaradi nasprotja med razlogi tožbe in tožbenim predlogom pozvalo, da jasno navede številko in datum sklepa, katerega odpravo predlaga. V skladu z določbo 1. odstavka 30. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06; v nadaljevanju ZUS-1) je treba v tožbi med drugim navesti tudi upravni akt, ki se izpodbija s tožbo, ter predlagati, kako in v čem naj se ga odpravi, po 1. odstavku 40. člena ZUS-1 pa je sodišče pri presoji upravnega akta vezano na meje tako postavljenega tožbenega predloga.

Tožnica je v svojem odgovoru izrecno navedla, da izpodbija le prvostopenjski sklep št. 356-02-01-1572/2004 z dne 21. 6. 2005. K 1. točki izreka Tožba ni dovoljena.

V skladu z določbo 1. odstavka 2. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06; v nadaljevanju ZUS-1) sodišče v upravnem sporu odloča le o zakonitosti tistih dokončnih upravnih aktov, s katerimi se posega v tožnikov pravni položaj, o zakonitosti drugih aktov pa le, če tako določa zakon. Upravni akt v smislu ZUS-1 je upravna odločba in drug javnopravni, enostranski, oblastveni posamični akt, izdan v okviru izvrševanja upravne funkcije, s katerim je organ odločil o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko stranka v postopku izdaje akta (2. odstavek 2. člena ZUS-1).

Navedeno pomeni, da v upravnem sporu ni mogoče izpodbijati vsakega upravnega akta, ampak le tistega, ki vsebuje vsebinsko odločitev o tožnikovi materialnopravno določeni pravici, obveznosti ali pravni koristi, če pa gre za akte, ki pomenijo zgolj procesno odločitev, so ti predmet presoje v upravnem sporu samo, če tako določa zakon.

Sodišče ugotavlja, da je v tem upravnem sporu izpodbijani sklep o odložitvi izvršbe upravni akt procesne narave, s katerim je upravni organ iz razlogov po 3. odstavku 293. člena ZUP (Uradni list RS, št. 80/99 in naslednji) začasno zadržal oz. začasno prekinil nadaljnji tek že začetega izvršilnega postopka. Gre za institut, o katerem se odloča s sklepom – glede na določbo 1. in 2. odstavka 226. člena ZUP se namreč s sklepom odloča o vprašanjih, ki se tičejo postopka oz. se kot postranska vprašanja pojavijo v zvezi z njegovo izvedbo ter se o njih ne odloča z odločbo.

Izpodbijani sklep se tako nanaša na tek izvršilnega postopka po izdaji sklepa o dovolitvi izvršbe in ne vsebuje odločitve o tožničini pravici, obveznosti ali pravni koristi, ki jih ima kot upravičenka v postopku denacionalizacije, za katerega niti ne zatrjuje, da je že končan in da je v njem pridobila pravice na zemljiščih, na katerih stojijo sporni objekti inšpekcijskega zavezanca.

Glede na navedeno v obravnavanem primeru ne gre za upravni akt, s katerim bi se posegalo v njen pravni položaj, niti za sklep iz 2. odstavka 5. člena ZUS-1, ki določa, da se v upravnem sporu lahko izpodbijajo tisti sklepi, s katerimi je bil postopek odločanja o izdaji upravnega akta obnovljen, ustavljen ali končan.

Ker je tožba vložena zoper upravni akt, ki ga v upravnem sporu ni mogoče izpodbijati, je sodišče v skladu z določbo 4. točke 1. odstavka 36. člena ZUS-1 tožbo zavrglo.

K 2. točki izreka V skladu z določbo 2. odstavka 32. člena ZUS-1 sodišče na tožnikovo zahtevo odloži izvršitev izpodbijane akta do izdaje pravnomočne odločbe, če bi se z njegovo izvršitvijo tožniku prizadela težko popravljiva škoda. Iz istih razlogov lahko po 3. odstavku istega člena ZUS-1 izda začasno odredbo za začasno ureditev stanja glede na sporno pravno razmerje.

Navedeno pomeni, da je procesna predpostavka za odločanje o zahtevi za izdajo začasne odredbe obstoj tožbe v upravnem sporu. Ker je bilo zanjo v obravnavanem primeru ugotovljeno, da ni dovoljena, je sodišče zavrglo tudi predlog za izdajo začasne odredbe. Pri tem še poudarja, da tožnica v predlogu ni navedla in izkazala, da bi ji brez začasne odredbe nastala težko popravljiva škoda, zato njenemu predlogu v nobenem primeru ne bi bilo mogoče ugoditi.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia