Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSL Sklep Cst 42/2024

ECLI:SI:VSLJ:2024:CST.42.2024 Gospodarski oddelek

postopek preventivnega prestrukturiranja sporazum o finančnem prestrukturiranju odločanje o zahtevi za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju revizorjevo poročilo
Višje sodišče v Ljubljani
13. marec 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Zahtevi za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju mora dolžnik priložiti revizorjevo poročilo o pregledu sporazuma o finančnem prestrukturiranju iz petega odstavka 44.o člena ZFPPIPP, v katerem je revizor dal revizijsko mnenje brez pridržkov, da je sporazum o finančnem prestrukturiranju v skladu s četrtim in petim odstavkom 44.c člena ZFPPIPP ter da so izpolnjeni pogoji za uveljavitev sporazuma o finančnem prestrukturiranju iz prvega in drugega odstavka 44.o člena ZFPPIPP. Zahtevane priloge so del zahteve za potrditev sporazuma in nimajo zgolj narave dokazil, s katerimi bi se dokazovale navedbe v zahtevi.

Izrek

Pritožbi se ugodi, izpodbijani sklep se razveljavi in zadeva vrne sodišču prve stopnje v novo odločanje.

Obrazložitev

1.Sodišče prve stopnje je z izpodbijanim sklepom sklenilo, da se potrdi Sporazum o finančnem prestrukturiranju družbe A., d. d., matična št.: ... (nadalje: Sporazum o finančnem prestrukturiranju). Sklenilo je tudi, da potrjen Sporazum o finančnem prestrukturiranju učinkuje: (1) za terjatve vseh upnikov dolžnika A., d. d., ki so soglašali s sklenitvijo Sporazuma o finančnem prestrukturiranju, (2) za navadne finančne terjatve tistih upnikov dolžnika A., d. d. (navedene v osnovnem seznamu finančnih terjatev, ki je priloga Sporazuma o finančnem prestrukturiranju), ki niso soglašali s sklenitvijo Sporazuma o finančnem prestrukturiranju in (3) za zavarovane finančne terjatve tistih upnikov dolžnika A., d. d. (navedene v osnovnem seznamu finančnih terjatev, ki je priloga Sporazuma o finančnem prestrukturiranju družbe A., d. d.), ki niso soglašali s sklenitvijo Sporazuma o finančnem prestrukturiranju družbe A., d. d.

2.Iz obrazložitve izpodbijanega sklepa izhaja, da je predlagatelj v roku iz prvega odstavka 44.r člena ZFPPIPP vložil zahtevo za potrditev Sporazuma o finančnem prestrukturiranju in ji priložil listine iz drugega odstavka drugega odstavka 44.r člena ZFPPIPP. Sodišče prve stopnje je nadalje ugotovilo, da iz navedenih listin izhaja, da so izpolnjeni pogoji za uveljavitev Sporazuma o finančnem prestrukturiranju iz prvega in drugega odstavka 44.o člena ZFPPIPP. Predlagatelj je zahtevi priložil notarsko overjen prepis izvirnika Sporazuma o finančnem prestrukturiranju družbe A., d. d., podpisan s strani dolžnika, upnikov, katerih terjatve skupaj dosegajo 76,58 % navedenih finančnih terjatev, vključenih v osnovni seznam finančnih in upnikov, katerih terjatve skupaj dosegajo 85,98 % vseh zavarovanih finančnih terjatev, vključenih v osnovni seznam finančnih terjatev. Nadalje je predlagatelj zahtevi priložil odpravek zapisnika o notarski hrambi izvirnika sporazuma o finančnem prestrukturiranju družbe A., d. d., opr. št. DK-000/2023 notarke D. D. z dne 21. 11. 2023 in popravek navedenega navedenega odpravka zapisnika o notarski hrambi izvirnika tega Sporazuma z dne 21. 11. 2023. Iz obrazložitve izpodbijanega sklepa nadalje izhaja, da je predlagatelj priložil tudi revizorjevo poročilo o pregledu Sporazuma o finančnem prestrukturiranju družbe A., d. d., iz petega odstavka 44.o člena ZFPPIPP, v katerem je revizor dal revizijsko mnenje brez pridržkov: Poročilo neodvisnega revizorja o zagotovilu o Sporazumu o finančnem prestrukturiranju in pogojih za njegovo uveljavitev revizijske družbe B., d. o. o., z dne 23. 11. 2023 in obrazložitev revizijskega poročila o zagotovilu o pregledu Sporazuma o finančnem prestrukturiranju in pogojih za njihovo uveljavitev do dolžnika A., d. d., revizijske družbe B., d. o. o., z dne 23. 11. 2023. Glede na razloženo so po presoji sodišča prve stopnje izpolnjeni pogoji iz drugega odstavka 44.t člena ZFPPIPP, zaradi česar je sodišče prve stopnje potrdilo Sporazum o finančnem prestrukturiranju (1. točka izreka) in na podlagi 2. točke tretjega odstavka 44.t člena ZFFPPIPP navedlo, na katere terjatve upnikov učinkuje potrjen Sporazum o finančnem prestrukturiranju (2. točka izreka). Upnike je hkrati poučilo, da je izvirnik Sporazuma o finančnem prestrukturiranju v hrambi pri notarki D. D., opr. št. DK-000/2023 – I (1. alineja 3. točke tretjega odstavka 44.t člena ZFPPIPP).

3.Zoper navedeni sklep je vložil pravočasno pritožbo upnik C., d. d. Pritožnik navaja, da je upnik navadnih finančnih terjatev do dolžnika, navedenih v osnovnem seznamu, v skupni višini 2.720.606,80 EUR, ki ni soglašal s sklenitvijo sporazuma. Na podlagi 44.e člena ZZFPPIPP je pritožnik stranka postopka glavnega postopka preventivnega prestrukturiranja ter s tem aktivno legitimiran za vložitev te pritožbe. Pritožnik nadalje navaja, da ne nasprotuje prestrukturiranju navadnih finančnih terjatev, kot izhaja iz člena 5.1 Sporazuma o finančnem prestrukturiranju, pač pa nasprotuje predvideni prodaji premoženja, specifično prodaji delnic X (delnic, katerih izdajatelj je pritožnik), kot to predvideva člen 6.3 Sporazuma o finančnem prestrukturiranju. Navaja, da ima legitimni interes, da lastnik njegovih delnic postane strateški in finančno močan investitor, vendar pa postopkovne določbe 6.3 člena Sporazuma vstopa takega investitorja na omogočajo. Opozarja na to, da so časovni roki za izvedbo prodajnega postopa izrazito prekratki, saj investitorju ne omogočajo temeljitega skrbnega pregleda družbe, tako s pravnega, davčnega kot finančnega in poslovnega vidika. Sporazum temeljitega skrbnega pregleda sploh ne predvideva, pač pa določa le možnost omejenega skrbnega pregleda, kar je v poslovni praksi neobičajno. Poleg tega je v primeru, če bo prva javna dražba neuspešna, dolžnik zavezan vsaj dvakrat ponoviti javno dražbo, pri čemer se prodajna cena na ponovljenih dražbah določi na podlagi zniževanja izklicne cene. Sporazum ne določa najnižje vrednosti, po kateri je delnice še dopustno prodati. Gre za v poslovni praksi neobičajen način vodenja dražbe za pomemben paket delnic v javni družbi.

4.Odgovor na pritožbo je vložil dolžnik. Navaja, da sodišče na podlagi drugega odstavka 44.t člena ZFPPIPP izda sklep o potrditvi sporazuma o finančnem prestrukturiranju, če je bila zahteva za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju vložena v roku iz prvega odstavka 44.r člena ZFPPIPP in če so zahtevi za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju priložene listine iz drugega odstavka 44.r člena ZFPPIPP, iz katerih izhaja, da so izpolnjeni pogoji za uveljavitev sporazuma o finančnem prestrukturiranju iz prvega in drugega odstavka 44.o člena ZFPPIPP. Vse navedeno je v konkretnem primeru izpolnjeno, upnik pa niti ne trdi drugače. Upnik v pritožbi navaja, da ne nasprotuje prestrukturiranju navadnih finančnih terjatev, kot izhaja iz člena 5.1 Sporazuma o finančnem prestukturiranju, pač pa nasprotuje predvideni prodaji premoženja, specifično prodaji delnic X (torej delnic, katerih izdajatelj je pritožnik), kot to predvideva člen 6.3 Sporazuma o finančnem prestrukturiranju. Upnik torej uveljavlja vsebinski argument proti Sporazumu o finančnem prestrukturiranju, pri čemer niti ne navaja, da naj bi bila takšna vsebina Sporazuma o finančnem prestrukturiranju v nasprotju z ZFPPIPP, temveč le opozarja, da je način prodaje delnic X, kot ga predvideva, neobičajen oziroma je v nasprotju z interesi upnika, da v njegovo lastništvo vstopi strateški investitor. Dolžnik poudarja, da sodišče pri odločanju o zahtevi za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju, samo ne presoja vsebine sporazuma o finančnem prestrukturiranju. ZFPPIPP namreč predvideva, da sodišče zgolj preveri, ali je zahteva pravočasna in ali vsebuje vse predpisane priloge, nima pa pristojnosti, da bi se spuščalo v vsebinsko presojo sporazuma o finančnem prestrukturiranju. Pritožba zoper sklep o potrditvi Sporazuma o finančnem prestrukturiranju bi se tako lahko nanašala le na vprašanje, ali je sklep zakonit, torej, ali je bila zahteva pravočasna in popolna. Nič od navedenega ni predmet pritožbenih navedb upnika v konkretnem primeru. Predlaga zavrnitev pritožbe.

Pritožba je utemeljena.

6.Postopek preventivnega prestrukturiranja je vrsta sodnega postopka, ki se vodi z namenom, da se dolžniku, za katerega je verjetno, da bo v obdobju enega leta postal insolventen, omogoči, da na podlagi sporazuma o finančnem prestrukturiranju izvede ustrezne ukrepe prestrukturiranja svojih finančnih obveznosti in druge ukrepe, potrebne, da odpravi vzroke zaradi katerih bi lahko postal insolventen (prvi odstavek 44.c člena ZFPPIPP).

7.Sporazum o finančnem prestrukturiranju (drugi odstavek 44.c člena ZFPPIPP) ima značilnosti obligacijsko pravnega posla (pogodbe), ki ga sklene dolžnik z upniki. Zato se zanj glede vprašanj, ki niso urejena s posebnimi pravili, določenimi v ZFPPIPP, uporabljajo splošna pravila obligacijskega prava, urejena v Obligacijskem zakoniku (OZ). Z njim se udeleženci (stranke) sporazuma dogovorijo o načrtu finančnega prestrukturiranja dolžnika tako, da opredelijo potrebne ukrepe finančnega prestrukturiranja, časovni načrt izvedbe teh ukrepov in morebitne pogoje za njihove izvedbo ter določijo druge medsebojne pravice in obveznosti glede finančnega prestrukturiranja. O potrebnih ukrepih finančnega prestrukturiranja, časovnem načrtu izvedbe teh ukrepov, morebitnih pogojih za njihovo izvedbo ter drugih medsebojnih pravic in obveznosti glede finančnega prestrukturiranja, se torej dolžnik dogovori z upniki na način, da sklenejo sporazum o finančnem prestrukturiranju. Kadar naj sporazum o finančnem prestrukturiranju učinkuje tudi v breme upnikov, ki ne privolijo prostovoljno sklenitev takega sporazuma, je potrebna potrditev sodišča. V takem primeru učinek sporazuma nasprotni upnikom, ki ne soglašajo s sporazumom, povzroči pravnomočna sodna odločba, to je sklep sodišča o potrditvi sporazuma o finančnem prestrukturiranju. Sporazum o finančnem prestrukturiranju in pogoje za njegovo uveljavitev mora pred tem pregledati revizor in o tem izdelati poročilo. Revizorjev pregled mora po zakonskih določbah obsegati presojo, ali so po sporazumu vse nezavarovane oziroma zavarovane finančne terjatve enako obravnavane ter ali so izpolnjeni splošni in morebitni dodatni pogoji za uveljavitev sporazuma.

8.Sodišče izda sklep, s katerim potrdi sporazum o finančnem prestrukturiranju pod pogojema: (1) če je bila zahteva za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju vložena v roku iz prvega odstavka 44.r člena ZFPPIPP in (2) če so k zahtevi za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju priložene listine iz drugega odstavka 44.r člena ZFPPIPP, iz katerih izhaja, da so izpolnjeni pogoji za uveljavitev sporazuma o finančnem prestrukturiranju iz prvega in drugega odstavka 44.o člena ZFPPIPP (drugi odstavek 44.t člena ZFPPIPP). Sporazum o finančnem prestrukturiranju in pogoje za njegovo uveljavitev mora pregledati revizor (četrti odstavek 44.o člena ZFPPIPP). Zahtevi za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju mora dolžnik priložiti, med drugim, revizorjevo poročilo o pregledu sporazuma o finančnem prestrukturiranju iz petega odstavka 44.o člena ZFPPIPP, v katerem je revizor dal revizijsko mnenje brez pridržkov, da je sporazum o finančnem prestrukturiranju v skladu s četrtim in petim odstavkom 44. c člena ZFPPIPP ter da so izpolnjeni pogoji za uveljavitev sporazuma o finančnem prestrukturiranju iz prvega in drugega odstavka 44.o člena ZFPPIPP. Zahtevane priloge so del zahteve za potrditev sporazuma in nimajo zgolj narave dokazil, s katerimi bi se dokazovale navedbe v zahtevi.

9.Iz obrazložitve izpodbijanega sklepa sicer izhaja, da je predlagatelj zahtevi za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju priložil vse listine iz drugega odstavka 44. člena ZFPPIPP, kar pa ne drži. Zahtevi za potrditev sporazuma o finančnem prestrukturiranju ni bilo priloženo revizorjevo poročilo o pregledu sporazuma o finančnem prestrukturiranju iz petega odstavka 44.o člena tega zakona, v katerem bi revizor dal revizorsko mnenje brez pridržkov (3. točka drugega odstavka 44.r člena ZFPPIPP). V konkretnem primeru revizorjevo poročilo zahtevi za potrditev sporazuma ni bilo priloženo, zato je zmotna ugotovitev sodišča prve stopnje, da so izpolnjene vse predpostavke za uveljavitev sporazuma.

10.Ob preizkusu izpodbijanega sklepa po uradni dolžnosti pazi pritožbeno sodišče na pravilno uporabo materialnega prava (drugi odstavek 350. člena ZPP). V konkretnem primeru je pritožbeno sodišče ugotovilo, da je zaradi zmotne uporabe materialnega prava ostalo dejansko stanje v tej zadevi nepopolno ugotovljeno (355. člen ZPP). Ker terja dopolnitev nepopolne zahteve izvedbo postopka po 44.s členu ZFPPIPP, je pritožbeno sodišče pritožbi ugodilo, izpodbijani sklep razveljavilo ter zadevo vrnilo sodišču prve stopnje v novo odločanje (3. točka 365. člena ZPP v zvezi s prvim odstavkom 121. člena ZFPPIPP.

11.Sodišče prve stopnje naj v nadaljnjem postopku ravna v skladu s 44.s členom ZFPPIPP ter dolžniku s sklepom o dopolnitvi naložiti, da v osmih dneh po prejemu sklepa ustrezno dopolni nepopolno zahtevo za potrditev Sporazuma o finančnem prestrukturiranju (prvi odstavek 44.s člena ZFPPIPP).

Ta pisni odpravek se ujema z elektronskim izvirnikom sklepa.

-------------------------------

1dr. N. Plavšak, Postopek preventivnega prestrukturiranja, Pravna praksa, letnik 2014, št. 3, str. 12.

Zveza:

Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (2007) - ZFPPIPP - člen 44, 44/1, 44/2, 44c, 44c/1, 44c/2, 44c/4, 44c/5, 44e, 44o, 44o/1, 44o/2, 44o/4, 44o/5, 44r, 44r/1, 44r/2, 44s, 44t, 44t/2

Pridruženi dokumenti:*

*Zadeve, v katerih je sodišče sprejelo vsebinsko enako stališče o procesnih oz. materialnopravnih vprašanjih.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia