Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-231/05

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

8. 11. 2007

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Neve Makuc iz Izole in drugih, ki jih zastopa Ervin Dokič, odvetnik v Piranu, na seji 8. novembra 2007

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 3. člena in petega odstavka 5. člena Odloka o ureditvi cestnega prometa v Občini Izola (Uradne objave Občine Izola, št. 13/05) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudniki izpodbijajo 3. člen in peti odstavek 5. člena Odloka o ureditvi cestnega prometa v Občini Izola (v nadaljevanju Odlok). Navajajo, da Odlok v 3. členu pooblašča župana, da lahko zaradi nemotenega in varnega prometa določi prometno ureditev na javnih prometnih površinah ter določi omejitve prometa tovornih in drugih vozil na teh površinah. Na podlagi tega pooblastila in na podlagi 5. člena Odloka naj bi Županja občine Izola (v nadaljevanju Županja) ”odredila popolno zaporo dostopa do Kopališke in Kumarjeve ter Smareglieve ulice”. Pobudniki zatrjujejo, da sta izpodbijana ureditev, ki naj bi županu omogočala samovoljno sprejemanje nelegitimnih ukrepov, ter na njeni podlagi sprejet ukrep Županje očitno nesorazmerna z namenom Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 83/04 in nasl. – v nadaljevanju ZVCP-1). Zapora in popolno onemogočanje dostopa z vozili do nepremičnin pobudnikov naj bi zato po mnenju pobudnikov pomenila poseg v ustavno pravico do svobodnega in neoviranega uživanja lastnine. Pomenila naj bi tudi poseg v pridobljene pravice pobudnikov, saj naj bi ti pred uveljavitvijo Odloka oziroma pred sprejetimi ukrepi Županje s posebnimi dovolilnicami lahko z vozili dostopali do svojih nepremičnin, zdaj pa naj bi bilo to mogoče le v izjemnih primerih in ob predhodni pisni najavi z navedbo vrste prevoza in tovora. Ker naj bi dopuščala omejevanje človekovih pravic ali temeljnih svoboščin, naj bi bila izpodbijana ureditev v neskladju z 2. členom Ustave, z vidika zakonske ureditve pa naj bi bil sporen tudi prenos pristojnosti oziroma pooblastil na župana, ki po mnenju pobudnikov ni pristojen za sprejemanje ukrepov, ki jih določa izpodbijana ureditev.

2.Občina Izola (v nadaljevanju Občina) v odgovoru na pobudo zavrača očitke pobudnikov ter navaja, da je bil Odlok sprejet na podlagi pooblastil iz 15. in 16. člena ZVCP-1 ter skladno z Zakonom o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. – v nadaljevanju ZLS) in s Statutom občine Izola (Uradne objave občine Izola, št. 15/99 in nasl. – v nadaljevanju Statut). Z Odlokom določena pooblastila župana naj bi bila v skladu s pooblastili, ki jih ima župan po ZLS in po Statutu. Po mnenju Občine pobudniki ne izkazujejo, da prometna ureditev posega v njihovo lastninsko pravico oziroma ne izkazujejo, da gre za prekomerne oziroma nesorazmerne ukrepe, uperjene zoper pobudnike. Zato je po mnenju Občine vprašljiv njihov pravni interes za vložitev pobude.

3.Po 24. členu Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, 64/07 – ur. p. b. – v nadaljevanju ZUstS) lahko pobudo vloži vsakdo, če izkaže svoj pravni interes. Ta je podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj. Po ustaljeni ustavnosodni presoji mora biti pravni interes neposreden in konkreten, morebitna ugoditev predlogu mora privesti do izboljšanja njegovega pravnega položaja. Tega pa pobudniki niso izkazali, zato je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.

4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, dr. Franc Grad, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, mag. Miroslav Mozetič, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednik

dr. Janez Čebulj

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia