Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
6. 4. 2000
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Franca Potočnika z Lesičnega na seji dne 6. aprila 2000
s k l e n i l o:
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 1. in 2. člena Odloka o določitvi volilnih enot za volitve članov Občinskega sveta in Župana Občine Kozje (Uradni list RS, št. 65/98) se zavrže.
1.Pobudnik navaja, da je Občinski svet Občine Kozje na svoji 28. redni seji dne 16. 9. 1998 sprejel Odlok o določitvi enot za volitve članov Občinskega sveta in župana občine Kozje (v nadaljevanju: Odlok), v katerem je določil, da šteje Občinski svet 15 članov. Taka določba naj bi bila v nasprotju z 19. členom Statuta Občine Kozje (Uradni list RS, št. 54/95), ki določa, da ima Občinski svet 13 članov. Predlaga razveljavitev Odloka.
2.Pobudnik dalje navaja, da je Občinski svet na isti seji naknadno, ne da bi to bilo navedeno v sklicu seje in ne da bi bil dnevni red na začetku seje razširjen, sprejel Statutarni sklep (Uradni list RS, št. 65/98), s katerim je spremenil 19. člen Statuta tako, da je število članov Občinskega sveta povečal s 13 na 15. Pobudnik navaja, da je tako izvedeni postopek sprejemanja Statutarnega sklepa neustaven in nezakonit.
3.Občinski svet Občine Kozje v odgovoru na pobudo navaja, da je v postopku sprejemanja Odloka prišlo do oblikovanja treh volilnih enot, kar predpostavlja najmanj 15 članov Občinskega sveta, ker po zakonu volilna enota ne more imeti manj kot pet svetnikov, če se volitve izvajajo po proporcionalnem sistemu.
Ker je Občinski svet sprejel Odlok, so bili primorani spremeniti tudi 19. člen Statuta, kar pa so storili s predpisano dvotretjinsko večino.
4.Pobudnik izpodbija 1. in 2. člen Odloka, ker naj bi bila v nasprotju z 19. členom Statuta Občine.
5.Zakon o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) v 21. členu določa, da je Ustavno sodišče pristojno za presojo predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in zakoni. Ustavno sodišče torej ni pristojno presojati skladnosti splošnih aktov občinskega sveta s statutom občine. Presoja lahko le njihovo skladnost z Ustavo in zakoni. Pobudnik pa, čeprav predlaga oceno ustavnosti in zakonitosti, zatrjuje le, da je izpodbijani Odlok v nasprotju s Statutom Občine.
6.Po določbi tretjega odstavka 21. člena ZUstS Ustavno sodišče pri odločanju o zadevah iz svoje pristojnosti iz prve do pete alinee prvega odstavka tega člena - med katere spada presoja skladnosti predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in zakoni - odloča tudi o ustavnosti in zakonitosti postopkov, po katerih so bili ti akti sprejeti. Sodišče torej ni pristojno odločati, ali je občinski svet nek svoj splošni akt sprejel skladno z določbami statuta občine ali določbami poslovnika. Iz navedb v odgovoru na pobudo in zapisnika 28. redne seje Občinskega sveta Občine Kozje izhaja, da je bil Statutarni sklep sprejet z zakonsko predpisano dvotretjinsko večino.
7.Ker pobudnik ne zatrjuje neustavnosti oziroma nezakonitosti Odloka, temveč zatrjuje neskladje Odloka s Statutom Občine oziroma neskladje postopka sprejemanja z določbami Statuta in poslovnika, je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.
8.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam- Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i k : Franc Testen