Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Nadlegovanje učitelja s strani dijaka

17. julij 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Nadlegovanje učitelja s strani dijaka

Datum

17.07.2024

Številka

07120-1/2024/257

Kategorije

Šolstvo, Telekomunikacije in pošta

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po elektronski pošti prejel vaš dopis, v katerem pojasnjujete, da naj bi dijak vaše šole večkrat vztrajno klical in pisal SMS-e vašemu profesorju na njegovo zasebno telefonsko številko, ki jo profesor sicer uporablja za izven šolsko dejavnost. Dijak naj bi ga v SMS spraševal zadeve, ki so vezane na šolo in šolske obveznosti. Glede na to, da ima profesor občutek nelagodja in nadlegovanja vas zanima, kaj lahko v povezavi s tem stori?

***

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše nezavezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Obrazložitev

IP uvodoma pojasnjuje, da je skladno z ZInfP pristojen za dve temeljni področji, to sta varstvo osebnih podatkov ter dostop do informacij javnega značaja. Na podlagi 2. člena ZInfP so pristojnosti IP, da:

odloča o pritožbi zoper odločbo, s katero je organ zavrgel ali zavrnil zahtevo ali drugače kršil pravico do dostopa ali ponovne uporabe informacije javnega značaja; v okviru postopka na drugi stopnji je pristojen tudi za nadzor nad izvajanjem zakona, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in na njegovi podlagi izdanih predpisov;

izvršuje inšpekcijski nadzor nad izvajanjem zakona in drugih predpisov, ki urejajo varstvo ali obdelavo osebnih podatkov oziroma iznos osebnih podatkov iz Republike Slovenije ter opravlja druge naloge, ki jih določajo ti predpisi;

odloča o pritožbi posameznika, kadar upravljavec osebnih podatkov ne ugodi zahtevi posameznika glede njegove pravice do seznanitve z zahtevanimi podatki, do izpisov, seznamov, vpogledov, potrdil, informacij, pojasnil, prepisovanja ali kopiranja po določbah zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov;

kot prekrškovni organ nadzoruje izvajanje ZInfP, Zakona o dostopu do informacij javnega značaja v okviru pritožbenega postopka in Zakona o varstvu osebnih podatkov (2. člen ZInfP in 32. člen ZDIJZ).

Upoštevaje navedeno izhaja, da IP ni pristojen za opredeljevanje do zadev, ki se nanašajo na zatrjevano nadlegovanje ter nezaželeno komunikacijo med dvema fizičnima osebama. Zgolj teoretično (a vendar iz opisa vaših navedb tako ravnanje ne izhaja) bi lahko v primeru (i) ponavljajoče (frekventne), (ii) vsiljive (z vidika oškodovanega nezaželene) in (iii) komunikacije, ki pri oškodovancu povzroči prestrašenost ali ogroženost, lahko šlo pri nezaželeni komunikaciji ter nadlegovanju za storitev kaznivega dejanja zalezovanja po prvem odstavku 134.a člena Kazenskega zakonika[1]. Dobrini, ki ju varuje ta kazenska norma, sta posameznikova zasebnost in njegovo osebno dostojanstvo. Pregon za kaznivo dejanje zalezovanja se začne na predlog pri pristojnem državnem tožilstvu oz. na Policiji RS.

Glede na to, da je ena izmed temeljnih dejavnosti javnih izobraževalnih zavodov poleg izobraževanja tudi vzgoja otrok, IP v zvezi z opisano situacijo predlaga, da šola svoje napore za reševanje problema osredotoči na izobraževanje in vzgojo dijakov o pravilih spoštljive komunikacije in preprečevanja nadlegovanja (tako fizičnega nadlegovanja kot nadlegovanja s pomočjo IKT sredstev) med vrstniki in s šolskimi delavci. Isti namen (preprečevanje nezaželene komunikacije dijaka s profesorjem) bi najverjetneje lahko dosegli z vzgojo ali pogovorom z dijakom oz. starši, blokiranjem klicateljeve telefonske številke, omogočanjem vzporednih načinov komunikacije dijakov s profesorjem o šolskih zadevah, pogovornimi urami itd.

V upanju, da ste dobili odgovor na svoje vprašanje, vas lepo pozdravljamo.

Pripravil

Grega Rudolf, asistent svetovalca pri IP

Mojca Prelesnik, univ.dipl.prav., informacijska pooblaščenka

---

[1]Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 54/15, 6/16 – popr., 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP in 16/23

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia