Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
10. 9. 2018
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe Poslovni sistem Mercator, d. d., Ljubljana, in drugih, ki jih zastopa Odvetniška pisarna Jadek & Pensa, d. o. o., Ljubljana, na seji 10. septembra 2018
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 61.f člena, prvega in drugega odstavka 61.g člena, 61.h in 177.a člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 26/14, 32/15, 27/17 in 22/18) ter četrtega odstavka 14. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 22/18) se zavrže.
1.Pobudnice izpodbijajo v izreku tega sklepa navedene določbe Zakona o kmetijstvu (v nadaljevanju ZKme-1) in Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o kmetijstvu (v nadaljevanju ZKme-1E). Zatrjujejo, da je v neskladju z 2., 3., 14., 28., 74. in 87. členom Ustave. Izpodbijane določbe naj bi posegale v njihove pravne položaje neposredno, brez oblastnega posamičnega akta, v primeru morebitnih kršitev pa naj bi bile pobudnice izpostavljene nadzornim in prekrškovnim postopkom.
2.Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti lahko da, kdor izkaže svoj pravni interes (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo in 109/12 – v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj.
3.ZKme-1E, ki je v ZKme-1 dodal 61.f, 61.g, 61.h in 177.a člen, je začel veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Vendar pa 14. člen ZKme-1E določa, da se začnejo 61.f, 61.g in 61.h člen uporabljati 1. 1. 2019 (prvi in tretji odstavek 14. člena ZKme-1), medtem ko se za obstoječe pogodbe v verigi preskrbe s hrano, ki so bile sklenjene pred uveljavitvijo ZKme-1E in še veljajo, do izteka veljavnosti teh pogodb, vendar najdlje do konca leta 2019, ne uporablja 61.g člen ZKme-1. Člen 177.a ZKme-1 je prekrškovna določba, ki ureja prekršek v primeru kršitve 61.f ali 61.g člena ZKme-1, kar pomeni, da se bo tudi ta določba začela uporabljati 1. 1. 2019. Navedeno pomeni, da izpodbijane določbe ZKme-1 na pravni položaj pobudnic sploh ne morejo vplivati, saj se še ne uporabljajo in zanje ne morejo ustvarjati nobenih pravnih posledic. Člen 14 ZKme-1E, ki ga pobudnice prav tako izpodbijajo, kot rečeno, odlaga uporabo izpodbijanih določb ZKme-1 in že zato pravnega položaja pobudnic ne poslabšuje, temveč zagotavlja, da ostaja njihov pravni položaj nespremenjen. Glede na to pobudnice niso izkazale pravnega interesa za začetek postopka za oceno ustavnosti izpodbijanih zakonskih določb. Zato je Ustavno sodišče njihovo pobudo zavrglo.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07, 54/10, 56/11 in 70/17) v sestavi: predsednica dr. Jadranka Sovdat ter sodnici in sodniki DDr. Klemen Jaklič, dr. Rajko Knez, dr. Etelka Korpič – Horvat, dr. Špelca Mežnar, dr. Marijan Pavčnik in Marko Šorli. Sodnica dr. Dunja Jadek Pensa je bila pri odločanju o tej zadevi izločena. Ustavno sodišče je sklep sprejelo soglasno.
dr. Jadranka Sovdat
Predsednica