Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
17.06.2025
07121-1/2025/768
Svetovni splet
pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo 22. 5. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede spletne prevare, pri kateri ste preko Facebook Marketplace kupili kolo in posredovali osebne podatke, kot so ime, priimek, naslov in številka transakcijskega računa, ter opravili nakazilo, vendar izdelka niste prejeli. Zanima vas, kako lahko zaščitite svoje osebne podatke in kako lahko ukrepate.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
IP v zadevi žal ne more ukrepati, saj ne gre za vprašanje varstva osebnih podatkov v smislu Splošne uredbe o varstvu podatkov.
V primeru suma kaznivega dejanja (npr. goljufije) se obrnite na Policijo in podajte prijavo. Če menite, da gre za spletno prevaro, vam svetujemo, da se obrnete tudi na Slovenski odzivni center. Priporočamo vam tudi, da se obrnete na svojo banko in preverite, ali je možno preklicati plačilo ali sprožiti postopek povrnitve sredstev ter spremljajte morebitne sporne transakcije.
Pojasnjujemo, da IP v tej zadevi ne more ukrepati, saj ne gre za vprašanje varstva osebnih podatkov v smislu Splošne uredbe o varstvu podatkov. Pojasnjujemo pa, da bi šlo lahko v konkretnem primeru za kaznivo dejanje (spletne) goljufije ali za spletno prevaro, za kar so pristojni drugi organi.
V kolikor sumite, da gre za kaznivo dejanje, vam svetujemo, da se obrnete na policijo in podate prijavo, ki jih predložite vse dokaze, kot so komunikacija s prodajalcem, potrdilo o plačilu ipd.
Če menite, da gre za spletno prevaro, jo lahko prijavite Slovenskemu odzivnemu centru za kibernetsko varnost (SI-CERT), ki obravnava spletne prevare in kibernetske incidente. Prijavo lahko podate na njihovi spletni strani: https://www.cert.si/prijava-incidenta/.
Priporočamo tudi, da se obrnete na svojo banko in preverite, ali je možno preklicati plačilo ali sprožiti postopek povrnitve sredstev. Prav tako vam svetujemo, da banko obvestite o možnosti zlorabe vaših osebnih podatkov in spremljajte morebitne sumljive oziroma sporne transakcije.
Lepo vas pozdravljamo.
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka