Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-160/95

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

7.12.1995

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus zahteve župana Mestne občine Ljubljana dr. Dimitrija Rupla za oceno zakonitosti na seji dne 7.12.1995

s k l e n i l o :

Zahteva za oceno zakonitosti 41. člena Statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 32/95) se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Vlagatelj zahteve, župan Mestne občine Ljubljana, meni, da je 41. člen Statuta Mestne občine Ljubljana (v nadaljevanju: Statut) v nasprotju z drugim odstavkom 32. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, 45/94 - odl. US, 57/94, 14/95 in 20/95 - odl. US - v nadaljevanju: ZLS). Izpodbijani 41. člen Statuta določa, da je funkcija člana nadzornega odbora lahko poklicna ali nepoklicna, o čemer odloča Mestni svet. Drugi odstavek 32. člena ZLS pa med drugim določa, da člani nadzornega odbora ne morejo biti občinski uradniki. Poklicno opravljanje funkcije člana nadzornega odbora pa bi po mnenju vlagatelja zahteve pomenilo, da so člani nadzornega sveta v delovnem razmerju v mestni upravi, torej mestni uradniki. Vlagatelj zahteve navaja še, da člani nadzornega odbora ne morejo skleniti delovnega razmerja niti kot občinski funkcionarji, saj 34.a člen ZLS določa, da so občinski funkcionarji člani občinskega sveta, župan, podžupan in tajnik občinske uprave.

2.V 23. členu Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94) je določeno, da lahko v primeru, ko so ogrožene pravice lokalnih skupnosti, zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti vložijo njihovi predstavniški organi, torej občinski sveti. Župan lahko vloži zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti občinskega predpisa le v posebnem primeru, ki ga ureja peti odstavek 33. člena ZLS. Ta določa, da mora župan zadržati objavo splošnega akta občinskega sveta, če meni, da je neustaven ali nezakonit. V tem primeru občinski svet o spornem aktu odloča ponovno. Če pri sprejeti odločitvi vztraja, se akt objavi, župan pa lahko vloži pri Ustavnem sodišču zahtevo za oceno njegove skladnosti z Ustavo in zakonom.

3.Vlagatelj v zahtevi ni navedel, ali je zadržal objavo Statuta. Po pozivu Ustavnega sodišča je v dopisu z dne 13.11.1995 izrecno navedel, da v obravnavanem primeru ni zadržal objave Statuta. Ker ni podan primer iz 33. člena ZLS, župan Mestne občine Ljubljana ni upravičen za vložitev zahteve. Zato je Ustavno sodišče zahtevo zavrglo.

4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 21. in 25. člena Zakona o Ustavnem sodišču v sestavi: predsednik dr. Tone Jerovšek in sodniki dr. Peter Jambrek, mag. Janez Snoj, dr. Lovro Šturm, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednik dr. Tone Jerovšek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia