Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Sklep I Upr 1/2011

ECLI:SI:VSRS:2011:I.UPR.1.2011 Upravni oddelek

kompetenčni spor končni zapis ni upravni akt ni sodne pristojnosti
Vrhovno sodišče
19. januar 2011
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Končni zapis ni upravni akt, ker se z njim ne odloča o pravicah, obveznostih oziroma pravnih koristih strank, niti drug akt, ki bi ga bilo mogoče na podlagi določb ZUS-1 izpodbijati v upravnem sporu.

Izrek

Sodišče ni pristojno za odločanje v tej zadevi.

Obrazložitev

1. Okrožno sodišče v Mariboru, Oddelek za gospodarsko sodstvo, se je s sklepom I Pg 529/2008-17 z dne 29. 6. 2010 izreklo za stvarno nepristojno za odločanje v zadevi ugotovitve neutemeljenosti končnega zapisa tožene stranke, o opravljenem rednem nadzoru ter je po pravnomočnosti tega sklepa odstopilo spis v odločanje Upravnemu sodišču Republike Slovenije, Oddelku v Mariboru.

2. Upravno sodišče Republike Slovenije, Oddelek v Mariboru, je na Vrhovno sodišče Republike Slovenije naslovilo predlog II U 309/2010 z dne 6. 1. 2011, da v zadevi ugotovitve neutemeljenosti navedenega končnega zapisa tožene stranke odloči o kompetenčnem sporu.

3. V tej zadevi ni podana sodna pristojnost. 4. Po določbi 2. člena Zakona o upravnem sporu – ZUS-1 je predmet izpodbijanja v upravnem sporu dokončni upravni akt, s katerim se posega v pravni položaj tožnika. Upravni akt po tem zakonu je upravna odločba in drug javnopravni, enostranski, oblastveni posamični akt, izdan v okviru izvrševanja upravne funkcije, s katerim je organ odločil o pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko stranka v postopku izdaje akta. Upravna zadeva pa je po določbi 2. člena Zakona o splošnem upravnem postopku – ZUP odločanje o pravici, obveznosti ali pravni koristi fizične ali pravne osebe oziroma druge stranke na področju upravnega prava (prvi odstavek). Šteje se, da gre za upravno zadevo, če je s predpisom določeno, da organ v neki stvari vodi upravni postopek, odloča v upravnem postopku ali izda upravno odločbo oziroma če to zaradi varstva javnega interesa izhaja iz narave stvari (drugi odstavek).

5. V obravnavani zadevi z izpodbijanim aktom ni bilo odločeno o kakšni pravici, obveznosti ali pravni koristi tožeče stranke. Izpodbijani končni zapis tudi nima pravne narave akta, izdanega v upravni zadevi v smislu določbe 2. člena ZUP. V končnem zapisu ugotovljene nepravilnosti namreč lahko vplivajo le na pogodbeno razmerje med tožečo in toženo stranko, saj bo na podlagi teh ugotovitev tožena stranka odločala o ukrepih zoper tožečo stranko, pri čemer pa ne gre za oblastveno odločanje nosilca javnih pooblastil, temveč za uveljavljanje pogodbenih pravic in obveznosti na podlagi sklenjene pogodbe.

6. Glede na navedeno končni zapis tožene stranke (ki vsebuje ugotovitve nadzorne komisije tožene stranke) ne uživa samostojnega sodnega varstva. To pa pomeni, da ni predvidena niti pristojnost sodišča splošne pristojnosti niti pristojnost specializiranih sodišč, torej ni podana sodna pristojnost (o tem se je izreklo Vrhovno sodišče v sklepu VIII R 9/2005 z dne 18. 5. 2005, ko je v identični zadevi ugotovilo, da ne gre za socialni spor, prav tako pa tudi ne za spor iz premoženjskih in drugih civilnopravnih razmerij fizičnih in pravnih oseb, ki jih ureja Zakon o pravdnem postopku – ZPP). Tudi Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju - ZZVZZ in Zakon o zdravstveni dejavnosti - ZZDej, ki se uporabljata v obravnavanem primeru za opravljanje nadzora nad izvajanjem storitev in uresničevanjem pogodb, ne določata vodenja upravnega postopka niti izdajanja upravnih odločb. V zadevi I Up 679/2003, ki jo navaja v svojem sklepu Okrožno sodišče v Mariboru, je Vrhovno sodišče res sprejelo drugačno stališče, vendar je v kasnejših zadevah: I Up 21/2009, I Up 26/2009, I Up 66/2009 odločilo, da končni zapis ni upravni akt, ker se z njim ne odloča o pravicah, obveznostih oziroma pravnih koristih strank, niti drug akt, ki bi ga bilo mogoče na podlagi določb ZUS-1 izpodbijati v upravnem sporu.

7. Ker v tej zadevi glede na navedene ugotovitve ni predvidena pristojnost niti sodišča splošne pristojnosti niti pristojnost specializiranih sodišč, se je Vrhovno sodišče opredelilo, da v tej zadevi ni podana sodna pristojnost. Glede na navedeno bo moralo Okrožno sodišče v Mariboru, pri katerem je bila vložena tožba v obravnavani zadevi, to tožbo zavreči. 8. Vrhovno sodišče je v zadevi odločilo na podlagi tretjega odstavka 12. člena ZUS-1.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia