Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
30.05.2025
30.05.2025
07121-1/2025/678
07121-1/2025/678
Stanovanjsko in nepremičninsko pravo
Stanovanjsko in nepremičninsko pravo
Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše zaprosilo za mnenje glede dopustnosti objave osebnih podatkov na prednostni listi upravičencev za oddajo neprofitnih stanovanj v najem. Zanima vas, ali morate javno objavljeno listo oblikovati s šiframi upravičencev ali lahko uporabite njihova imena in priimke.
Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše zaprosilo za mnenje glede dopustnosti objave osebnih podatkov na prednostni listi upravičencev za oddajo neprofitnih stanovanj v najem. Zanima vas, ali morate javno objavljeno listo oblikovati s šiframi upravičencev ali lahko uporabite njihova imena in priimke.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, v nadaljevanju ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju Splošna uredba) in/ali 5. točke prvega odstavka 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (Uradni list RS, št. 177/20, v nadaljevanju ZVOPOKD), ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, v nadaljevanju ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, v nadaljevanju ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju Splošna uredba) in/ali 5. točke prvega odstavka 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (Uradni list RS, št. 177/20, v nadaljevanju ZVOPOKD), ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, v nadaljevanju ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Objava prednostne liste upravičencev za oddajo neprofitnih stanovanj v najem predstavlja obdelavo osebnih podatkov, ki ima lahko podlago v točki (c) – izpolnitev zakonske obveznosti ali točki (e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe – opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu.
Objava prednostne liste upravičencev za oddajo neprofitnih stanovanj v najem predstavlja obdelavo osebnih podatkov, ki ima lahko podlago v točki (c) – izpolnitev zakonske obveznosti ali točki (e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe – opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu.
Objava seznama običajno pomeni objavo imena in priimka upravičenca, ki npr. zlasti pri občinskih predpisih lahko že omogoča individualizacijo posameznika.
Objava seznama običajno pomeni objavo imena in priimka upravičenca, ki npr. zlasti pri občinskih predpisih lahko že omogoča individualizacijo posameznika.
Skladno z načelom najmanjšega obsega podatkov je dovolj in primerno, če se objavijo le osnovni identifikacijski podatki upravičenca (ime in priimek), zaporedno mesto in s tem povezano število doseženih točk. Ključno je, da to ne vključuje ostalih podrobnosti kot je npr. razlogovanje, zakaj je posameznik dobil določeno število točk.
Skladno z načelom najmanjšega obsega podatkov je dovolj in primerno, če se objavijo le osnovni identifikacijski podatki upravičenca (ime in priimek), zaporedno mesto in s tem povezano število doseženih točk. Ključno je, da to ne vključuje ostalih podrobnosti kot je npr. razlogovanje, zakaj je posameznik dobil določeno število točk.
IP uvodoma poudarja, da izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka ni pristojen za presojo zakonitosti konkretne obdelave podatkov. V konkretnem primeru vas tako lahko zgolj napoti na ustrezno pravno podlago in poda splošne usmeritve.
IP uvodoma poudarja, da izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka ni pristojen za presojo zakonitosti konkretne obdelave podatkov. V konkretnem primeru vas tako lahko zgolj napoti na ustrezno pravno podlago in poda splošne usmeritve.
IP se je v svojih neobvezujočih mnenjih že večkrat opredeljeval do tega, katere osebne podatke je dopustno objaviti v sklopu določitve prednostne liste upravičencev za oddajo neprofitnih stanovanj v najem. Nesporno namreč je, da Stanovanjski zakon (Uradni list RS, št. 69/03, 18/04 – ZVKSES, 47/06 – ZEN, 45/08 – ZVEtL, 57/08, 62/10 – ZUPJS, 56/11 – odl. US, 87/11, 40/12 – ZUJF, 14/17 – odl. US, 27/17, 59/19, 189/20 – ZFRO, 90/21, 18/23 – ZDU-1O, 77/23 – odl. US, 61/24; v nadaljevanju: SZ-1) predpisuje objavo seznama upravičencev, kar, kot izhaja iz mnenja IP (št. 0712-1/2016/944, z dne 24. 4. 2016), običajno pomeni objavo imena in priimka upravičenca, ki npr. zlasti pri občinskih predpisih lahko že omogoča individualizacijo posameznika. Pravna podlaga za obdelavo podatkov je torej lahko bodisi točka (c) – izpolnitev zakonske obveznosti bodisi točka (e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe – opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu. V skladu s tretjim odstavkom 6. člena Splošne uredbe je podlaga za obdelavo iz obeh točk določena v skladu s pravom Unije ali pravom države članice, ki velja za upravljavca. V konkretnem primeru je to SZ-1 v zvezi s Pravilnikom o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem (Uradni list RS, št. 14/04, 34/04, 62/06, 11/09, 81/11, 47/14, 153/21, 62/23, 61/24 – SZ-1F, 108/24).
IP se je v svojih neobvezujočih mnenjih že večkrat opredeljeval do tega, katere osebne podatke je dopustno objaviti v sklopu določitve prednostne liste upravičencev za oddajo neprofitnih stanovanj v najem. Nesporno namreč je, da Stanovanjski zakon (Uradni list RS, št. 69/03, 18/04 – ZVKSES, 47/06 – ZEN, 45/08 – ZVEtL, 57/08, 62/10 – ZUPJS, 56/11 – odl. US, 87/11, 40/12 – ZUJF, 14/17 – odl. US, 27/17, 59/19, 189/20 – ZFRO, 90/21, 18/23 – ZDU-1O, 77/23 – odl. US, 61/24; v nadaljevanju: SZ-1) predpisuje objavo seznama upravičencev, kar, kot izhaja iz mnenja IP (št. 0712-1/2016/944, z dne 24. 4. 2016), običajno pomeni objavo imena in priimka upravičenca, ki npr. zlasti pri občinskih predpisih lahko že omogoča individualizacijo posameznika. Pravna podlaga za obdelavo podatkov je torej lahko bodisi točka (c) – izpolnitev zakonske obveznosti bodisi točka (e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe – opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu. V skladu s tretjim odstavkom 6. člena Splošne uredbe je podlaga za obdelavo iz obeh točk določena v skladu s pravom Unije ali pravom države članice, ki velja za upravljavca. V konkretnem primeru je to SZ-1 v zvezi s Pravilnikom o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem (Uradni list RS, št. 14/04, 34/04, 62/06, 11/09, 81/11, 47/14, 153/21, 62/23, 61/24 – SZ-1F, 108/24).
V mnenju št. 07120-1/2020/590, z dne 13. 11. 2020, se je IP opredelil še do dopustnih mej objave tovrstnega javnega seznama, zlasti v luči tega, da je javna objava podatkov hud poseg v posameznikovo zasebnost in dejstva, da morajo biti skladno z načelom najmanjšega obsega podatkov iz 5. člena Splošne uredbe obdelovani podatki ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar je potrebno za namene, za katere se obdelujejo. IP je poudaril, da je v primerih javne objave prednostne liste dovolj in primerno, če se objavijo le osnovni identifikacijski podatki upravičenca (ime in priimek), zaporedno mesto in s tem povezano število doseženih točk. Ključno je, da to ne vključuje ostalih podrobnosti, kot je npr. razlogovanje, zakaj je posameznik dobil določeno število točk.
V mnenju št. 07120-1/2020/590, z dne 13. 11. 2020, se je IP opredelil še do dopustnih mej objave tovrstnega javnega seznama, zlasti v luči tega, da je javna objava podatkov hud poseg v posameznikovo zasebnost in dejstva, da morajo biti skladno z načelom najmanjšega obsega podatkov iz 5. člena Splošne uredbe obdelovani podatki ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar je potrebno za namene, za katere se obdelujejo. IP je poudaril, da je v primerih javne objave prednostne liste dovolj in primerno, če se objavijo le osnovni identifikacijski podatki upravičenca (ime in priimek), zaporedno mesto in s tem povezano število doseženih točk. Ključno je, da to ne vključuje ostalih podrobnosti, kot je npr. razlogovanje, zakaj je posameznik dobil določeno število točk.
Kot omenjeno, v splošnem obstaja zakonska pravna podlaga za objavo imena in priimka upravičenca za oddajo neprofitnih stanovanj v najem. Samo po sebi to torej verjetno ne bi predstavljalo kršitve pravil varstva osebnih podatkov. IP pa na tej točki ponovno izpostavlja, da v vašem primeru ne more dokončno presoditi, ali bi bila konkretna obdelava (objava) podatkov zakonita ali ne, saj to lahko stori le v sklopu postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka.
Kot omenjeno, v splošnem obstaja zakonska pravna podlaga za objavo imena in priimka upravičenca za oddajo neprofitnih stanovanj v najem. Samo po sebi to torej verjetno ne bi predstavljalo kršitve pravil varstva osebnih podatkov. IP pa na tej točki ponovno izpostavlja, da v vašem primeru ne more dokončno presoditi, ali bi bila konkretna obdelava (objava) podatkov zakonita ali ne, saj to lahko stori le v sklopu postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka.
Lepo vas pozdravljamo.
Lepo vas pozdravljamo.
Matej Sironič, Svetovalec pooblaščenca I
Matej Sironič, Svetovalec pooblaščenca I
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka