Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-362/02

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-362/02

21. 11. 2002

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe Primožič Pogrebne storitve, d.o.o., Ravne na Koroškem, ki jo zastopa Dejan Rituper, odvetnik v Lendavi, na seji dne 21. novembra 2002

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti 8. točke prvega odstavka 5. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Ravne na Koroškem (Medobčinski uradni vestnik, št. 9/94) se zavrne.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Pobudnica izpodbija 8. točko prvega odstavka 5. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Ravne na Koroškem (v nadaljevanju Odlok), kjer je določeno, da je pokopališka in pogrebna dejavnost obvezna javna služba. Meni, da je pogrebna dejavnost komercialna in bi zato morala biti podvržena režimu prostega trga, kar naj bi že večkrat ugotovil tudi Urad Republike Slovenije za varstvo konkurence. Navaja, da je gospodarska družba, ki ima registrirano pogrebno dejavnost, ter da je pridobila odločbo Obrtne zbornice Slovenije, iz katere je razvidno, da izpolnjuje vse predpisane pogoje za opravljanje pogrebnih storitev. Javno komunalno podjetje Log, d.o.o. (v nadaljevanju JKP Log), ki ga je ustanovila Občina, in opravlja javno službo na podlagi izpodbijanega odloka, naj bi pobudnico oviralo pri opravljanju njene dejavnosti. Občane Občine Ravne na Koroškem, Črne na Koroškem in Prevalj naj bi po medijih obveščalo, da pobudnica nezakonito opravlja pogrebno dejavnost in da ne sme več opravljati prevozov pokojnikov na pokopališča, ki jih upravlja družba JKP Log. Z izpodbijanim odlokom naj bi bil ustvarjen monopolni položaj družbe JKP Log, ki s svojim ravnanjem zlorablja prevladujoč položaj na trgu. S tem, ko je bila z izpodbijanim odlokom tudi pogrebna dejavnost določena kot obvezna javna služba, naj bi bila kršena 45. člen Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 56/99 - v nadaljevanju ZPOmK) in 74. člen Ustave. Pobudnica pa naj bi bila tudi diskriminirana, saj naj bi podjetje JKP Log zavračalo samo sprejem tistih pokojnikov, ki jih na pokopališče pripelje pobudnica, ne pa tudi drugih pogrebnih podjetij, ki so registrirana za opravljanje pogrebne dejavnosti. Pobudnica navaja, da zaradi ravnanja družbe JKP Log oziroma izpodbijanega odloka nima več prilivov in grozi podjetju prenehanje poslovanja. Zaradi škode, ki ji nastaja, ker je onemogočena pri poslovanju in ker ji grozi stečaj, predlaga, naj Ustavno sodišče zadrži izvrševanje izpodbijanega odloka. Predlaga tudi prednostno obravnavo.

B.

2.Odlok v 8. točki prvega odstavka 5. člena določa, da je pokopališka in pogrebna dejavnost obvezna lokalna gospodarska javna služba.

3.Ustavno sodišče je že presojalo pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti navedene določbe, vloženo iz vsebinsko enakih razlogov, kot jih v obravnavani pobudi navaja pobudnica. Vložila jo je prav pobudnica. Ustavno sodišče je z odločbo št. U-I-48/97 z dne 6. 7. 2000 (Uradni list RS, št. 66/2000 in OdlUS IX, 185) ugotovilo, da določba Odloka, ki določa pokopališko in pogrebno dejavnost kot obvezno lokalno javno službo, ni v neskladju z Ustavo in zakonom. Ker pobudnica ne navaja razlogov, ki jih Ustavno sodišče še ni presojalo in ki bi lahko pripeljali do drugačne odločitve, je njena pobuda očitno neutemeljena.

Pobudnica je sicer v prvi pobudi zatrjevala neskladje s 74. členom in s 17. členom Zakona o varstvu konkurence (Uradni list RS, št. 18/93 - v nadaljevanju ZVK), v obravnavani pobudi pa zatrjuje (poleg neskladja s 74. členom Ustave) neskladje s 45. členom ZPOmK. Člen 45 ZPOmK je vsebinsko enak 17. členu ZVK. V času med obema pobudama je bil namreč sprejet ZPOmK in z njegovo uveljavitvijo je določba 17. člena ZVK prenehala veljati.

4.Glede na navedeno je Ustavno sodišče pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti kot očitno neutemeljeno zavrnilo.

C.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) in prve alineje 52. člena Poslovnika Ustavnega sodišča Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 49/98 in 30/02) v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednica dr. Dragica Wedam Lukić

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia