Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je v postopku za rešitev spora glede pristojnosti, začetem z zahtevo Skupne občinske uprave občin Gorenjske, Medobčinske inšpekcije, na seji 14. septembra 2023
1.Za inšpekcijski nadzor v zadevi odlaganja komunalnih odpadkov na delu zemljišč s parcelnimi številkami 266/66, 266/97 in 266/98, vse k. o. 2144 – Bistrica, je pristojna Skupna občinska uprava občin Gorenjske, Medobčinska inšpekcija.
2.Za obravnavo prijave odlaganja komunalnih odpadkov v okolici stanovanjske hiše na naslovu Struževo 47j, Kranj, je pristojna Skupna občinska uprava občin Gorenjske, Medobčinska inšpekcija.
1.Skupna občinska uprava občin Gorenjske, Medobčinska inšpekcija (v nadaljevanju predlagateljica), zahteva rešitev spora med njo in Inšpektoratom Republike Slovenije za okolje in energijo, Območno enoto Kranj (v nadaljevanju IRSOE), glede pristojnosti za izvajanje inšpekcijskega nadzora v dveh zadevah odlaganja odpadkov na zasebnih zemljiščih. Predlagateljica navaja, da je od uveljavitve Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22 – v nadaljevanju ZVO-2) IRSOE odstopila v reševanje več istovrstnih zadev s področja obravnave odlaganja odpadkov na zasebnih zemljiščih, in sicer na podlagi 248. člena ZVO-2 v povezavi s pojasnilom Ministrstva za okolje in prostor (MOP) z dne 23. 6. 2022. V obravnavani zadevi, ki se nanaša na odlaganje odpadkov na zasebnih zemljiščih na območju Občine Tržič, naj bi se IRSOE z dopisom z dne 6. 3. 2023 izrekel za nepristojnega. Predlagateljica navaja, da je 22. 2. 2023 zaprosila Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (v nadaljevanju MOPE) za dodatno pojasnilo in 10. 3. 2023 prejela odgovor, v katerem je MOPE ponovno jasno potrdilo, da je za obravnavo nedovoljenega odlaganja odpadkov na zasebnih zemljiščih pristojen IRSOE. Ta naj bi kljub temu predlagateljici z vlogo z dne 13. 3. 2023 poslal v reševanje prijavo občana glede odlaganja komunalnih odpadkov na zasebnem zemljišču na območju Mestne občine Kranj (v nadaljevanju MOK). Ker IRSOE v tem primeru ni sprožil spora glede pristojnosti, zahtevo v obeh primerih vlaga predlagateljica, saj meni, da ni pristojna za nadzor nad odlaganjem odpadkov na zasebnih zemljiščih, ker veljavni državni predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki (ZVO-2), izključno pristojnost za izvajanje nadzora na odlaganjem odpadkov na zasebnih zemljiščih podeljujejo inšpektorjem, pristojnim za varstvo okolja. Ustavnemu sodišču predlaga, naj odloči, da je IRSOE pristojen, da ukrepa v primeru kršitev 248. člena ZVO-2, ki določa pristojnost za obravnavo odlaganja odpadkov na zasebnih zemljiščih.
2.IRSOE je v dopisu z dne 6. 3. 2023, s katerim se je izrekel za nepristojnega za nadzor nad odlaganjem komunalnih odpadkov na delu zemljišč s parcelnimi številkami 266/96, 266/97 in 266/98, vse k. o. 2144 – Bistrica, pojasnil, da se z mnenjem MOP ne strinja, saj to ne upošteva drugih upoštevnih določb ZVO-2. Po mnenju IRSOE je odločilno, da 233. člen ZVO-2 kot obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja med drugim določa zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov, obdelavo določenih vrst komunalnih odpadkov ter odlaganje ostankov obdelanih komunalnih odpadkov. Ker je občina tista, ki predpiše ureditev teh javnih služb in zagotovi njihovo izvajanje v skladu z ZVO-2, pri tem pa predpiše tudi nadzor nad izvajalci in uporabniki storitev javnih služb, in ker 243. člen ZVO-2 določa pristojnosti občine za nadzor nad izvajanjem splošnih in posamičnih aktov, sprejetih na podlagi ZVO-2, IRSOE meni, da je za nadzor nad odlaganjem komunalnih odpadkov na zasebnem zemljišču pristojna predlagateljica. IRSOE navaja, da je v obravnavanem primeru področje ravnanja s komunalnimi odpadki urejeno v Odloku o ravnanju z odpadki v Občini Tržič (Uradni list RS, št. 90/21 – v nadaljevanju Odlok Občine Tržič).
3.IRSOE v dopisu z dne 13. 3. 2023, s katerim se je izrekel za nepristojnega za obravnavo anonimne prijave, da se na naslovu Struževo 47j, Kranj, okoli hiše nabirajo smeti, zatrjuje, da gre za zadevo lokalnega pomena. Sklicuje se na 233. člen ZVO-2 in prvi odstavek 5. člena Uredbe o obvezni občinski gospodarski javni službi zbiranja komunalnih odpadkov (Uradni list RS, št. 33/17 in 60/18 – v nadaljevanju Uredba o komunalnih odpadkih) ter trdi, da se z načini ravnanja lokalnih prebivalcev s komunalnimi odpadki, ki so predmet obravnave vsake občine, prepreči onesnaževanje okolja lokalnih prebivalcev. IRSOE trdi, da gre v obravnavani zadevi za kršitev občinskega odloka, ki ureja ravnanje lokalnih prebivalcev s komunalnimi odpadki, nadzor nad odlokom pa izvaja občinska inšpekcija.
4.Ustavno sodišče je na podlagi sedme alineje prvega odstavka 160. člena Ustave in sedme alineje prvega odstavka 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo, 109/12, 23/20 in 92/21 – v nadaljevanju ZUstS) pristojno, da odloča o sporih glede pristojnosti med državo in lokalnimi skupnostmi. Za te spore se v skladu z 62. členom ZUstS smiselno uporablja 61. člen ZUstS. Po drugem odstavku 61. člena ZUstS lahko, če pride do spora, ker več organov zavrača pristojnost v posamezni zadevi, zahteva rešitev spora glede pristojnosti organ, ki mu je bila zadeva odstopljena, pa meni, da zanjo ni pristojen.
5.V obravnavanem primeru je med predlagateljico in IRSOE sporno, kateri od njiju je pristojen za (1) opravljanje inšpekcijskega nadzora nad odloženimi komunalnimi odpadki na zasebnem zemljišču na območju Občine Tržič in (2) obravnavo prijave odlaganja komunalnih odpadkov prebivalca v okolici njegove hiše na območju MOK. Predlagateljica trdi, da je v obeh primerih za inšpekcijski nadzor nad komunalnimi odpadki, odvrženimi na zasebnem zemljišču, na podlagi 248. člena ZVO-2 izključno pristojen IRSOE, IRSOE pa meni, da je v obeh primerih na podlagi občinskih predpisov, izdanih na podlagi 233. člena ZVO-2, za nadzor nad ravnanjem s komunalnimi odpadki pristojna predlagateljica. Predmet spora je torej v obeh primerih, kateri inšpekcijski organ je pristojen za nadzor nad izvrševanjem predpisa, ki določa pravila ravnanja posameznikov s komunalnimi odpadki.
6.Varstvo okolja in ohranjanje narave sta temeljni, ustavno zavarovani vrednoti. Ustava državi nalaga skrb za zdravo življenjsko okolje (drugi odstavek 72. člena Ustave), pri čemer imajo dolžnost zagotavljanja visoke ravni varstva okolja tako zakonodajna kot tudi izvršilna in sodna oblast. Zakonodajalec je z ZVO-2 uredil varstvo okolja pred obremenjevanjem in v tem okviru določil temeljna načela varstva okolja, ukrepe varstva okolja, spremljanje stanja okolja in informacije o okolju, ekonomske in finančne instrumente varstva okolja, javne službe varstva okolja in druga z varstvom okolja povezana vprašanja.
7.Za varstvo okolja je v okviru svojega ustavno opredeljenega položaja (prvi odstavek 140. člena Ustave) zadolžena tudi lokalna skupnost. V skladu z 21. členom Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10 in 30/18 – v nadaljevanju ZLS), ki konkretizira prvi odstavek 140. člena Ustave, občina samostojno opravlja lokalne zadeve javnega pomena (izvirne naloge), ki jih določi s splošnim aktom občine ali so določene z zakonom. Drugi odstavek 21. člena ZLS določa, da občina za zadovoljevanje potreb svojih prebivalcev med drugim skrbi za varstvo zraka, tal, vodnih virov, za varstvo pred hrupom ter za zbiranje in odlaganje odpadkov in opravlja druge dejavnosti varstva okolja. V okviru svojih pristojnosti občina tudi ureja in upravlja lokalne javne službe ter skrbi zanje.
8.Med temeljnimi načeli varstva okolja sta načelo odgovornosti povzročitelja, v skladu s katerim je med drugim načeloma izvirni povzročitelj odpadkov ali drug imetnik odpadkov odgovoren za predpisano ravnanje z odpadki, ki jih ima v posesti, in načelo subsidiarnega ukrepanja, v skladu s katerim država in občina skrbita za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja ter krijeta stroške odprave teh posledic, če jih ni mogoče naložiti določenim ali določljivim povzročiteljem obremenitve ali ni pravne podlage za naložitev obveznosti povzročitelju obremenitve ali posledic čezmerne obremenitve okolja ni mogoče drugače odpraviti. Pri tem je pristojnost za subsidiarno ukrepanje zakonodajalec med državo in občino razmejil tako, da je za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja zaradi ravnanja s komunalnimi odpadki in kritje stroškov odprave teh posledic pooblastil občino, na ostalih področjih pa je za subsidiarno ukrepanje zadolžena država.
9.ZVO-2 med ukrepi na področju odpadkov kot splošno obveznost ravnanja z odpadki določa, da je z odpadki treba ravnati tako, da ni ogroženo zdravje ljudi in se ne škodi okolju. Gre za načelno določbo, ki je podrobneje izvedena v posameznih določbah ZVO-2 in na njegovi podlagi izdanih podzakonskih predpisih, ki določajo pravila zbiranja, skladiščenja, prevoza, predelave in odstranjevanja odpadkov. Izvirnemu povzročitelju odpadkov oziroma drugemu imetniku odpadkov ZVO-2 nalaga, da mora upoštevati vsa pravila ravnanja z odpadki, kot so določena z ZVO-2 in predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in ki so določena s ciljem preprečevanja nastajanja odpadkov in zagotavljanja njihove predelave ali odstranjevanja, če predelava odpadkov ni mogoča. Odmetavanje odpadkov in njihovo puščanje v okolju ter nenadzorovano ravnanje z njimi, vključno s smetenjem, so prepovedani. Podrobnejša pravila ravnanja z odpadki, naloge in ukrepi na področju odpadkov so na splošno določeni v Uredbi o odpadkih (Uradni list RS, št. 77/22 – v nadaljevanju Uredba). Ta med drugim v okviru splošnih zahtev varstva okolja in varovanja človekovega zdravja prepoveduje odmetavanje odpadkov in njihovo puščanje v okolju ter nenadzorovano ravnanje z njimi v nasprotju z Uredbo ali ZVO-2 in za odpadke, ki niso komunalni, določa pooblastilo pristojnemu inšpektorju za odreditev njihove odstranitve iz okolja in nadaljnjega ravnanja z njimi ter zavezance. Pravila ravnanja s posameznimi vrstami odpadkov so poleg tega določena v posebnih podzakonskih predpisih. Uredba o komunalnih odpadkih kot specialni predpis tako v 4. in 5. členu določa obveznosti uporabnikov javne službe, da svoje komunalne odpadke prepuščajo izvajalcu javne službe v skladu s to uredbo in na način, določen v predpisu občine.
10.Zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov, njihova obdelava in odlaganje ostankov obdelanih komunalnih odpadkov so obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja (v nadaljevanju občinska javna služba). Občina ima pristojnost in dolžnost, da zagotovi izvajanje teh javnih služb. Zakonodajalec je pooblastil Vlado, da podrobneje uredi občinske javne službe in pri tem opredeli tudi uporabnike občinske javne službe, njihove obveznosti in izjeme od njene obvezne uporabe, do tedaj pa se uporablja Uredba o komunalnih odpadkih. Občina ima v skladu s četrtim odstavkom 233. člena ZVO-2 pooblastilo, da predpiše ureditev občinskih javnih služb iz prvega odstavka tega člena ter zagotovi njihovo izvajanje (kar je njena pristojnost) v skladu z ZVO-2, predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in predpisi, ki urejajo gospodarske javne službe. V skladu z osmim odstavkom 233. člena ZVO-2 je občina dolžna v predpisu, s katerim uredi občinsko javno službo, predpisati tudi nadzor nad izvajalci in uporabniki storitev občinske javne službe.
11.Osnovna razmejitev pristojnosti za nadzor nad izvajanjem določb ZVO-2 in na njegovi podlagi sprejetih predpisov med državno in občinsko inšpekcijo je določena v 243. členu ZVO-2. Ta v prvem odstavku določa, da nadzor nad izvajanjem določb ZVO-2 in na njegovi podlagi izdanih predpisov opravlja inšpekcija, pristojna za varstvo okolja, tj. IRSOE, pri čemer ta nadzor obsega med drugim zlasti nadzor nad odpadki (2. točka tretjega odstavka 243. člena ZVO-2). Občina pa opravlja nadzor nad izvajanjem splošnih in posamičnih aktov, ki jih sama sprejme na podlagi ZVO-2, in nad izvrševanjem dovoljenja za začasno čezmerno obremenitev okolja s hrupom (peti odstavek 243. člena ZVO-2). V 248. členu ZVO-2, na podlagi katerega predlagateljica utemeljuje pristojnost IRSOE, je zakonodajalec uredil ukrepanje v primeru v okolje odvrženih ali v okolju puščenih odpadkov, kadar osebe, ki je odpadke odvrgla ali pustila, ni mogoče ugotoviti ali taka oseba ne obstaja, odpadki pa so odvrženi oziroma puščeni na zemljišču v lasti države ali v lasti občine. Če so odpadki odvrženi ali puščeni na zemljišču v zasebni lasti, 248. člen ZVO-2 v šestem odstavku določa le, da stroške odstranitve odpadkov nosi oseba, ki izvaja posest, razen če policija ali inšpekcija odkrije povzročitelja odvrženih ali puščenih odpadkov na zemljišču te osebe. Pristojnosti za ukrepanje (odreditev odstranitve odpadkov z zasebnega zemljišča) torej 248. člen ZVO-2 ne določa drugače, zato za razmejitev pristojnosti med državo in občino veljajo splošna pravila in 243. člen ZVO-2.
12.Izvajanje obvezne lokalne javne službe zbiranja komunalnih odpadkov je lokalna zadeva javnega pomena. Iz predstavljene zakonske ureditve in na podlagi ZVO-2 sprejetih predpisov je razvidno, da je zakonodajalec pri ureditvi ravnanja s komunalnimi odpadki to upošteval in odgovornost za ravnanje s komunalnimi odpadki, vključno z nadzorom nad izvajalci in uporabniki storitev občinske javne službe ter s subsidiarnim ukrepanjem za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja zaradi ravnanja s tovrstnimi odpadki, naložil lokalnim skupnostim (občinam).
13.Iz dopisa IRSOE, s katerim se je ta izrekel za nepristojnega za izvajanje inšpekcijskega nadzora v zadevi odlaganja odpadkov na delu zemljišč s parcelnimi številkami 266/96, 266/97 in 266/98, vse k. o. 2144 – Bistrica, izhaja, da gre v tem primeru za komunalne odpadke, odložene na zasebnih zemljiščih. Predlagateljica temu ne nasprotuje.
14.Občina Tržič je ravnanje s komunalnimi odpadki uredila z Odlokom Občine Tržič, s katerim je določila način opravljanja obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb zbiranja in obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov ter odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Občine Tržič. Navedeni odlok določa obvezno uporabo storitev, ki se zagotavljajo s temi javnimi službami, za vse uporabnike ter določa sankcije za kršitev predpisanih obveznosti ravnanja. Občini odlok nalaga skrb za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja zaradi ravnanja s komunalnimi odpadki in kritje stroškov odprave teh posledic, če jih ni mogoče naprtiti povzročiteljem ali ni pravne podlage za naložitev obveznosti povzročitelju obremenitve ali posledic ni mogoče drugače odpraviti. Izvajalec zbiranja je v tem primeru dolžan na račun občine zagotoviti zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov, ki povzročajo čezmerno obremenitev okolja, ter oddajo teh odpadkov v obdelavo.
15.Za nadzor nad izvajanjem določb Odloka Občine Tržič, ki določajo pravila ravnanja s komunalnimi odpadki na območju te občine, je pristojen pristojni občinski inšpekcijski organ. Od uveljavitve Odloka o ustanovitvi Skupne občinske uprave občin Gorenjske (Uradni list RS, št. 119/21) je to Skupna občinska uprava občin Gorenjske, Medobčinska inšpekcija. Glede na navedeno je za inšpekcijski nadzor v zadevi odlaganja komunalnih odpadkov na delu zemljišč s parcelnimi številkami 266/96, 266/97 in 266/98, vse k. o. 2144 – Bistrica, pristojna Skupna občinska uprava občin Gorenjske, Medobčinska inšpekcija (1. točka izreka).
16.Iz priložene prijave in dopisa IRSOE, s katerim se je ta izrekel za nepristojnega, izhaja, da se prijava nanaša na neustrezno ravnanje lokalnega prebivalca s komunalnimi odpadki in da se v okolici stanovanjske hiše, v kateri ta živi, nabirajo smeti (komunalni odpadki). Predlagateljica temu ne nasprotuje.
17.MOK je ravnanje s komunalnimi odpadki na svojem območju uredila z Odlokom o ravnanju s komunalnimi odpadki v Mestni občini Kranj (Uradni list RS, št. 45/09 – v nadaljevanju Odlok MOK). Z njim je določila obveznost vključenosti v sistem ravnanja z odpadki, predpisala pravila zbiranja odpadkov in določila posledice kršitve teh obveznosti. Za nadzor nad izvajanjem določb Odloka MOK je v skladu s prvim odstavkom 53. člena Odloka MOK pristojna mestna inšpekcija MOK, če zakon ne določa drugače. Od uveljavitve Odloka o ustanovitvi Skupne občinske uprave občin Gorenjske (Uradni list RS, št. 119/21) je to Skupna občinska uprava občin Gorenjske, Medobčinska inšpekcija. Za obravnavo prijave odlaganja odpadkov v okolici stanovanjske hiše na naslovu Struževo 47j, Kranj, je glede na navedeno pristojna Skupna občinska uprava občin Gorenjske, Medobčinska inšpekcija (2. točka izreka).
dr. Matej Accetto Predsednik
18.Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi četrtega odstavka 61. člena v zvezi z 62. členom ZUstS in četrte alineje drugega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07, 54/10, 56/11, 70/17 in 35/20) v sestavi: predsednik dr. Matej Accetto ter sodnice in sodniki dr. Rok Čeferin, Dr. Dr. Klemen Jaklič (Oxford ZK, Harvard ZDA), dr. Rajko Knez, dr. Neža Kogovšek Šalamon, dr. Špelca Mežnar, dr. Rok Svetlič, Marko Šorli in dr. Katja Šugman Stubbs. Odločbo je sprejelo soglasno.
[1]Glej tudi odločbo Ustavnega sodišča št. U-I-182/16 z dne 23. 9. 2021 (Uradni list RS, št. 163/21, in OdlUS XXVI, 30), 24. točka obrazložitve.
[2]Primerjaj B. M. Zupančič v: L. Šturm (ur.), Komentar Ustave Republike Slovenije, Fakulteta za podiplomske državne in evropske študije, Ljubljana 2002, str. 112 in 116, in R. Knez v: M. Avbelj (ur.), Komentar Ustave Republike Slovenije, del 1: Človekove pravice in temeljne svoboščine, Nova univerza, Evropska pravna fakulteta, Ljubljana 2019, str. 577.
[3]Primerjaj odločbo Ustavnega sodišča št. U-I-223/16 z dne 23. 4. 2020 (Uradni list RS, št. 65/20, in OdlUS XXV, 7), 28. točka obrazložitve.
[4]Prav tam, 21. točka obrazložitve.
[5]Sedma alineja drugega odstavka 21. člena ZLS.
[6]Peta alineja drugega odstavka 21. člena ZLS.
[7]Imetnik odpadkov je povzročitelj odpadkov ali pravna ali fizična oseba, ki ima odpadke v posesti (točka 7.9 3. člena ZVO-2).
[8]Ravnanje z odpadki točka 7.12 3. člena ZVO-2 opredeljuje kot zbiranje, prevoz, predelavo (vključno s sortiranjem) in odstranjevanje odpadkov, vključno z nadzorom takih postopkov in z dejavnostmi po zaprtju naprav za odstranjevanje odpadkov ali upravljanja zaprte naprave ter z dejavnostmi trgovca z odpadki in posrednika z odpadki.
[9]Peti odstavek 11. člena ZVO-2.
[10]Člen 13 ZVO-2.
[11]Prvi in drugi odstavek 61. člena ZVO-2. Primerjaj komentar k 11. členu Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 70/08, 108/09, 48/12, 57/12, 92/13, 56/15, 102/15, 30/16 in 158/20 – v nadaljevanju ZVO-1), ki je vseboval enako razmejitev pristojnosti glede komunalnih odpadkov, v: S. Pličanič (ur.), Komentar Zakona o varstvu okolja, Inštitut za javno upravo pri Pravni fakulteti, Ljubljana 2010, str. 179.
[12]Drugi odstavek 22. člena ZVO-2.
[13]Glej Predlog zakona o varstvu okolja (ZVO-2), EVA 2020-2550-0094, str. 225.
[14]Prvi odstavek 24. člena ZVO-2.
[15]Člen 26 ZVO-2.
[16]Okolje za potrebe te določbe opredeljuje peti odstavek 10. člena Uredbe kot vsa zemljišča in objekte, razen zemljišč in objektov za začasno skladiščenje odpadkov pri izvirnem povzročitelju odpadkov ter zemljišč in objektov zbiralca, obdelovalca odpadkov ter trgovca in posrednika, ki imata odpadke v fizični posesti.
[17]Tretji odstavek 10. člena Uredbe.
[18]Šesti odstavek 10. člena Uredbe.
[19]Glej tretji odstavek 1. člena Uredbe o komunalnih odpadkih.
[20]Točke 3 do 5 prvega odstavka 233. člena ZVO-2.
[21]Če tega ne stori, zagotovi izvajanje občinske javne službe in opravo nalog občinske javne službe država na območju občine in za njen račun (peti odstavek 233. člena ZVO-2).
[22]Tretji odstavek 233. člena ZVO-2.
[23]Prvi odstavek 264. člena ZVO-2.
[24]Primerjaj odločbo Ustavnega sodišča št. U-I-88/10 z dne 22. 11. 2012 (Uradni list RS, št. 97/12), 9. točka obrazložitve.
[25]Prvi do tretji odstavek 248. člena ZVO-2.
[26]Odločba Ustavnega sodišča št. U-I-211/99 z dne 10. 10. 2001 (OdlUS X, 177), 8. točka obrazložitve.
[27]Odlok Občine Tržič je bil sprejet na podlagi ZVO-1. V skladu s prvim odstavkom 266. člena ZVO-2 se v obdobju dveh let po uveljavitvi ZVO-2 uporabljajo določbe občinskih predpisov, ki so veljale do uveljavitve ZVO-2.
[28]Prvi odstavek 57. člena Odloka Občine Tržič.