Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSL Sklep I Cp 59/2020

ECLI:SI:VSLJ:2020:I.CP.59.2020 Civilni oddelek

pravica do pritožbe ustavna pravica omejitev pravice do pritožbe s pogojevanjem plačila takse procesna predpostavka
Višje sodišče v Ljubljani
27. januar 2020

Povzetek

Sodna praksa obravnava vprašanje omejitve pravice do pritožbe, ki je povezana s plačilom sodne takse. Sodišče je potrdilo, da plačilo takse ne predstavlja nedopustne omejitve pravice do pritožbe, saj zakonodajalec s to ureditvijo želi pospešiti in ekonomizirati postopek ter preprečiti vlaganje neutemeljenih pritožb. Pritožnik ni zaprosil za oprostitev plačila takse, kar pomeni, da je dolžan plačati takso za pritožbo, kar ne predstavlja nesorazmerne ovire za dostop do sodišča.
  • Omejitev pravice do pritožbe s pogojevanjem plačila takse.Ali lahko plačilo sodne takse predstavlja nedopustno omejitev pravice do pritožbe?
  • Ustavna pravica do pritožbe.Kako Ustava Republike Slovenije zagotavlja pravico do pritožbe in kakšne so procesne predpostavke za njeno uveljavitev?
  • Oprostitve plačila sodne takse.Kakšne možnosti imajo osebe s slabim premoženjskim stanjem glede oprostitve plačila sodne takse?
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Omejitev pravice do pritožbe s pogojevanjem plačila takse kot procene predpostavke ne more pomeniti nedopustnega omejevanja pravice do pritožbe. Cilj zakonodajalca, kot ga je mogoče razbrati iz zakonodajnega gradiva ob sprejemanju 8. člena ZST-1 je bil, da se s takšno ureditvijo doseže pospešitev in ekonomičnost postopka ter večja učinkovitost pravice do sodnega varstva. Takšna ureditev namreč sili stranko, da še pred vložitvijo pritožbe oceni svoje možnosti za uspeh in jo odvrača od vlaganja očitno neutemeljenih pritožb. Osebam s slabim premoženjskim stanjem je zagotovljena možnost, da se jih pod določenimi pogoji oprosti plačila takse, zato pristop do pritožbenega sodišča ni nesorazmerno otežen, ureditev posledično ni ustavno nedopustna, niti v nasprotju s 6. členom EKČP.

Izrek

Pritožba se zavrne in se izpodbijani sklep sodišča prve stopnje potrdi.

Obrazložitev

1. Z izpodbijanim sklepom je sodišče zavrnilo ugovor predlagatelja z dne 5. 11. 2019 zoper izdani plačilni nalog pod opr. št. I R 757/2019 z dne 17. 10. 2019 in ohranilo v veljavi plačilni nalog za pritožbo v višini 33,00 EUR.

2. Odločitev sodišča s pritožbo izpodbija predlagatelj. Pritožbenemu sodišču predlaga, da na podlagi določila 25. in 125. člena Ustave Republike Slovenije izdani plačilni nalog razveljavi.

3. Pritožba ni utemeljena.

4. Ustava Republike Slovenije v 25. členu vsakomur zagotavlja pravico do pritožbe ali drugega pravnega sredstva proti odločbam sodišč, v 125. členu pa poudarja neodvisnost sodnikov pri opravljanju sodniške funkcije ter njihovo vezanost na ustavo in zakon.

5. Kot sledi iz določila 8. člena ZST-1 je plačilo sodne takse procesna predpostavka za izvedbo postopka ali opravo dejanja sodišča, če to določa ustezen procesni zakon. V prvem odstavku 105.a člena ZPP so taksativno naštete vloge ob vložitvi katerih mora biti plačana taksa. Med njimi je našteta tudi pritožba. Iz drugega in tretjega odstavka istega določila izhaja, da sodišče v primeru, če taksa ni plačana, najkasneje v roku, ki ga določi sodišče v nalogu za plačilo sodne takse, šteje, da je vloga umaknjena.

6. Pritožnik ne navaja, da bi zaprosil za oprostitev ali odlog plačila sodne takse, zato je tudi po mnenju pritožbenega sodišča takso za pritožbo doložan plačati. Ker pritožnik niti ne navaja, da nima denarnih sredstev za plačilo sodne takse v znesku 33,00 EUR, omejitev pravice do pritožbe s pogojevanjem plačila takse kot procene predpostavke, ne more pomeniti nedopustnega omejevanja pravice do pritožbe. Cilj zakonodajalca, kot ga je mogoče razbrati iz zakonodajnega gradiva ob sprejemanju spornega določila je bil, da se s takšno ureditvijo doseže pospešitev in ekonomičnost postopka ter večja učinkovitost pravice do sodnega varstva. Takšna ureditev namreč sili stranko, da še pred vložitvijo pritožbe oceni svoje možnosti za uspeh in jo odvrača od vlaganja očitno neutemeljenih pritožb. Osebam s slabim premoženjskim stanjem je na podlagi določil ZST-1 zagotovljen možnost, da se jih pod določenimi pogoji oprosti plačila takse, zato tudi po prepričanju pritožbenega sodišča pristop do pritožbenega sodišča ni nesorazmerno otežen, ureditev posledično ni ustavno nedopustna, niti v nasprotju s 6. členom EKČP. 7. Ker so glede na vse obrazloženo pritožbeni razlogi neutemeljeni, pritožbeno sodišče pa ob uradnem preizkusu sklepa v obsegu drugega odstavka 350. člena ZPP v zvezi z 366. členom ZPP ni ugotovilo kršitev na katere pazi po uradni dolžnosti, je pritožbo zavrnilo kot neutemeljeno in potrdilo sklep sodišča prve stopnje (2. točka 365. člena ZPP).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia