Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Pravilnik o tarifi za plačilo dela izvršiteljev in o povračilu stroškov v zvezi z njihovim delom določa, da se pri prodaji zarubljenih stvari in poplačilu upnikov (tar. št. 4) kot osnova za plačilo za vsa dejanja v zvezi s prodajo zarubljenih premičnin, premoženjskih in drugih materialnih pravic, za sestavo potrebne dokumentacije v zvezi s prodajo in za poplačilo enega upnika, upošteva za organizacijo in izvedbo javne dražbe plačilo po tar. št. 1 Pravilnika.
Pritožbi se ugodi, sklep sodišča prve stopnje se s p r e m e n i , tako da se stroški izvršitelja odmerijo v višini 89.053,32 SIT.
Upnik nosi sam svoje pritožbene stroške.
Z izpodbijanim sklepom je sodišče prve stopnje odmerilo stroške izvršitelja v višini 104.053,32 SIT.
Zoper tak sklep se pritožuje upnik po pooblaščencu iz vseh pritožbenih razlogov s predlogom, da se izpodbijani sklep spremeni, tako da se ugodi zahtevi upnika oz. podrejeno, da se razveljavi in zadevo vrne sodišču prve stopnje v novo odločanje. Ne sprejema stališča sodišča prve stopnje, da se določba glede višine 25% plačila (tar. št. 1 Pravilnika o tarifi za plačilo dela izvršiteljev in o povračilu stroškov v zvezi z njihovim delom) uporablja le za rubež, ne pa tudi za javno dražbo in je zato izvršitelj upravičen do stroškov v polnem znesku (in ne le v višini 25%) za neuspešno prvo javno dražbo. K navedbam sodišča, da ima izvršitelj precej dela s pripravo in organizacijo ter izvedbo javne dražbe ter da ne more sam vplivati na to, ali bodo stvari na dražbi prodane ali ne, pa upnik meni, da tudi sam ne more vplivati na to, ali se bodo stvari na dražbi prodale ali ne.
Pritožba je utemeljena.
Napačno je stališče prvostopenjskega sodišča, da se določba glede višine 25% plačila za neuspešen rubež (zadnji odstavek tar. št. 1 Pravilnika o tarifi za plačilo dela izvršiteljev in o povračilu stroškov v zvezi z njihovim delom - v nadaljevanju Pravilnik - Ur. l. RS, št. 18/2003) uporablja le za rubež, ne pa za javno dražbo. Pravilnik določa, da se pri prodaji zarubljenih stvari in poplačilu upnikov (tar. št. 4) kot osnova za plačilo za vsa dejanja v zvezi s prodajo zarubljenih premičnin, premoženjskih in drugih materialnih pravic, za sestavo potrebne dokumentacije v zvezi s prodajo in za poplačilo enega upnika upošteva za organizacijo in izvedbo javne dražbe plačilo po tar. št. 1 Pravilnika. Tar. št. 1 Pravilnika je torej podlaga za plačilo za vsa dejanja, ki zadevajo opravo rubeža ter po tar. št. 4 tudi za organizacijo in izvedbo javne dražbe, pri čemer je razlika le v podlagi za odmero plačila, ki se v primeru rubeža odmeri po vrednosti terjatve, v primeru javne dražbe pa po vrednosti stvari in pravic, ki se prodajajo. Iz poročila izvršitelja z dne 20.6.2005 IZV 188/04 izhaja, da prva javna dražba dne 26.4.2005 ni bila uspešna. Iz obračuna izvršitelja za prvo dražbo izhaja vrednost stvari, ki so po tar. št. 4 podlaga z obračun storitev, povezanih z organizacijo in izvedbo prve javne dražbe, 373.000,00 SIT. Ta vrednost v točkah po tar. št. 1 Pravilnika znaša 7.460 točk. Za tako število točk izvršitelju po tarifi pripada 800 točk, v primeru, če je dražba uspešna in se zarubljene stvari prodajo. Zato ima pritožba prav, da izvršitelju za prvo javno dražbo, ki ni bila uspešna, ne pripada plačilo 500 točk kot izhaja iz cit. obračuna, ampak le 200 točk (25% od 800 točk). Zato je pritožbeno sodišče pritožbi upnika ugodilo in izpodbijani sklep spremenilo (3. tč. 365. čl. ZPP v zv. s 15. čl. ZIZ),tako da se stroški izvršitelja odmerijo v višini 89.053,32 SIT (torej za prvo javno dražbo le 200 točk x 50,00 SIT, kar znaša 10.000,00 SIT), pri čemer se v preostali del izvršiteljevega obračuna, kateremu upnik ni nasprotoval, ni spuščalo.
Upnik nosi sam svoje pritožbene stroške,saj ne gre za stroške, potrebne za samo opravo izvršbe ( 5. odst. 38.čl. ZIZ ).