Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
17. 6. 1999
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe Marina Izola, d.o.o., Izola in družbe Marinvest Izola, d.o.o., Izola, na seji dne 17. junija 1999
s k l e n i l o:
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka določitvi namembnosti luke v Občini Izola in prenosu luke v upravljanje (Uradne objave Občine Izola, št. 21/97) se zavrže.
1.Pobudnici navajata, da je Občina Izola v letu 1997 sprejela Spremembe in dopolnitve Odloka o določitvi namembnosti luke v Občini Izola in prenosu luke v upravljanje (v nadaljevanju: Odlok). Pred njegovim sprejemom je bila upraviteljica namenske luke za turistične namene družba Marinvest Izola. Kot upraviteljica je bila na lastne stroške dolžna poleg objektov in naprav v tej luki zgraditi pet pomolov za priveze za potrebe občanov in jih po izgradnji predati v upravljanje javnemu podjetju Komunala Izola. Izpodbijani Odlok je kot upraviteljico namenske luke določil družbo Porting, d.o.o., Izola. Portingu so bile tudi naložene vse obveznosti, ki jih je prvotno imela družba Marinvest Izola. S tem je po navedbah pobudnic Občina Izola prenesla pravico upravljanja z družbe Marinvest kot graditeljice in lastnice marine na drugo osebo. To naj bi storila povsem arbitrarno in brez kriterijev. Po navedbah pobudnic bi bil potreben razpis, občinski svet pa za to ni pristojen, niti ni primerno, da se o tem odloča z občinskim odlokom. Pobudnici navajata, da Odlok temelji na Zakonu o lukah (Uradni list RS, št. 7/77, 21/78 in 29/86 - v nadaljevanju: ZL), ki temelji na družbeni lastnini in iz nje izvirajoči pravici upravljanja. Pobudnici navajata, da gre v bistvu za razlastitev.
2.Svoj pravni interes pobudnici izkazujeta z veliko gospodarsko škodo, ki je povzročena družbi Marinvest, s tem ko je izključena iz upravljanja turistične luke. Marina Izola pa je večinski lastnik te družbe.
3.Ustavno sodišče na podlagi 160. člena Ustave in 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) odloča med drugim o ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov za izvrševanje javnih pooblastil. Izpodbijani odlok je bil izdan na podlagi 5. člena ZL. Ta določa, da uporabo obale, pripadajočih zemljišč in morja za opravljanje luške dejavnosti dovoljuje občinska skupščina, tako da jih dodeli v upravljanje organizaciji združenega dela, ki opravlja luški promet, ali komunalni organizaciji združenega dela. V drugem odstavku citirana določba še našteva, kaj mora akt o dodelitvi določiti. Odlok je v delu, ki govori o dodelitvi luke v upravljanje, po svoji pravni naravi posamičen akt in ne predpis, čeprav je bil sprejet po postopku, ki velja za sprejemanje občinskih predpisov. Ustavno sodišče v postopku ocene ustavnosti in zakonitosti predpisov ni pristojno za oceno posamičnih aktov. Zato je pobudo zavrglo.
4.Ustavnosti in zakonitosti posamičnih aktov ni mogoče izpodbijati s pobudo. Oceno njihove ustavnosti je ob izpolnjenosti predpostavk iz 50. do 53. člena ZUstS mogoče zahtevati z ustavno pritožbo. Zakonitost aktov organov lokalnih skupnosti, izdanih v obliki predpisa, kolikor urejajo posamična razmerja, pa se presoja v upravnem sporu (četrti odstavek 1. člena Zakona o upravnem sporu, Uradni list RS, št. 50/97 - v nadaljevanju: ZUS). V upravnem sporu odloča na prvi stopnji Upravno sodišče, kolikor ni z zakonom drugače določeno (9. člen ZUS). Pobudniki zato lahko izpodbijajo akt o dodelitvi luke v upravljanje s tožbo pri Upravnem sodišču v roku trideset dni od vročitve tega sklepa (četrti odstavek 21. člena ZUS).
5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, dr. Miroslava Geč - Korošec, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i k :Franc Testen