Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-330/98

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-330/98

12. 9. 2002

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobud Ane Iglič iz Ljubljane in družbe Punta, d.o.o., Ljubljana, ki jo zastopa direktorica Ana Iglič, na seji dne 12. septembra 2002

sklenilo:

Postopek za preizkus pobud za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Uredbe o obveznosti posredovanja statističnih podatkov plačilnega prometa ter statističnih podatkov iz bilance uspeha Agencije Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (Uradni list RS, št. 8/95 in 11/95) se ustavi.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Pobudnici navajata, da sta bili z odločbo Sodnika za prekrške Ljubljana št. P-51482/97 z dne 1. 12. 1997 kot pravna oseba in odgovorna oseba pravne osebe spoznani za odgovorni kršitve 1. člena in prvega odstavka 2. člena Uredbe o obveznosti posredovanja statističnih podatkov plačilnega prometa ter statističnih podatkov iz bilance uspeha Agenciji Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (v nadaljevanju Uredba). Za storjeni prekršek po 10. členu Uredbe jima je bila izrečena denarna kazen. Pravni interes za vložitev pobude izkazujeta s kopijo navedene odločbe Sodnika za prekrške Ljubljana.

2.Pobudnici menita, da Vlada v predpisih, ki so navedeni v glavi Uredbe, ni imela ustreznega pooblastila za izdajo Uredbe in tudi ne za predpisovanje denarnih kazni, ki so po njenem mnenju v izključni pristojnosti zakonodajalca. S tem v zvezi navajata, da se je Ustavno sodišče glede pravic izvršilne oblasti pri izdajanju podzakonskih predpisov že izreklo. Pobudnici predlagata, naj Ustavno sodišče izpodbijano Uredbo odpravi.

3.Vlada meni, da pobuda ni utemeljena. Agencija Republike Slovenije za plačilni promet (v nadaljevanju Agencija) je po Zakonu o Agenciji Republike Slovenije za revidiranje lastninskega preoblikovanja podjetij in o Agenciji Republike Slovenije za plačilni promet nadziranje in informiranje (Uradni list RS, št. 48/94 in nasl. - ZAPPNI) javni zavod, ki je dolžan v skladu s 60. členom navedenega zakona in na podlagi 35. člena Zakona o državni statistiki (Uradni list RS, št. 45/95 in nasl. - ZDSta) zagotavljati statistiko glede poslovanja gospodarskih družb. To statistiko naj bi Agencija mogla zagotavljati le na podlagi podatkov iz enotnih obrazcev računovodskih izkazov gospodarskih družb, sestavljenih za koledarsko leto, ki morajo biti predloženi Agenciji. Glede na to naj bi Vlada imela podlago za izdajo Uredbe, s katero je predpisala, da morajo določene poročevalske enote posredovati Agenciji zahtevane statistične podatke. Določbe o prekrških naj bi imele podlago v 3. členu Zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83 in nasl. - ZP).

B.

4.Izpodbijana uredba predpisuje obveznost določenih subjektov, da podatke, določene z Uredbo, posredujejo Agenciji Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje. Kršitve predpisanih obveznosti so z Uredbo določene kot prekršek.

5.Po drugem odstavku 1. člena Uredbe je obveznost posredovanja statističnih podatkov po Uredbi trajala do uveljavitve nacionalnega programa statističnih raziskovanj. Nacionalni program statističnih raziskovanj (Uradni list RS, št. 70/97 - v nadaljevanju NPSR) je bil uveljavljen dne 29. 11. 1997. Uredba torej ni bila formalno razveljavljena, vendar pa od uveljavitve NPSR ne učinkuje več. S tem je nastal položaj iz 47. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS).

6.Če je bil predpis med postopkom usklajen z Ustavo in zakonom oziroma je prenehal veljati, niso pa bile odpravljene posledice neustavnosti, lahko Ustavno sodišče po 47. členu ZUstS ugotovi, da ni bil v skladu z Ustavo in z zakonom. Obe pobudnici sta bili pozvani, naj povesta, ali še vztrajata pri vloženi pobudi, in naj pojasnita, kako bi se v primeru ugotovitve, da Uredba ni bila v skladu z Ustavo in z zakonom, spremenil njun pravni položaj.

Pobudnici se na pisanje Ustavnega sodišča nista odzvali. Ker nista dali podatkov, potrebnih za nadaljevanje postopka, je Ustavno sodišče postopek za preizkus pobud ustavilo.

C.

7.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 28. člena ZUstS v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i c a dr. Dragica Wedam Lukić

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia