Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Veljavnost kandidatur je odvisna od izpolnitve pogoja stalnega prebivališča posameznega kandidata v volilni enoti, v kateri kandidira. Ker ta pogoj v konkretni zadevi ni bil izpolnjen, je utemeljen pritožbeni razlog, da bi morala OVK Občine Tabor takšno kandidatno listo zavrniti. Neizpolnitev tega pogoja namreč ne predstavlja formalne pomanjkljivosti vloge, ki bi se lahko v skladu z določbo drugega odstavka 56. člena ZVDZ naknadno popravljala.
I. Pritožbi se ugodi in se Odpravek sklepa Občinske volilne komisije Občine Tabor, št. 041-01/2014-8 z dne 19. 9. 2014 odpravi.
II. Ugovoru zoper Odločbo Občinske volilne komisije Občine Tabor, št. 2 OS/Plsv/2014 z dne 16. 9. 2014, se ugodi in se ta odločba odpravi.
III. Zavrne se kandidatura za člane občinskega sveta, ki jo je predložila B., predstavnik kandidature K.K., roj. ..., stanujoč ..., za kandidate: 1) C.C., rojena ..., stanujoča ..., za članico občinskega sveta Občine Tabor v volilni enoti 1, D.D., rojen ..., stanujoč ..., za člana občinskega sveta Občine Tabor v volilni enoti 1, E.E., rojena ..., stanujoča ..., za članico občinskega sveta Občine Tabor v volilni enoti 2, F.F., rojen ..., stanujoč ..., za člana občinskega sveta Občine Tabor v volilni enoti 3, G.G., rojen ..., stanujoč ..., za člana občinskega sveta Občine Tabor v volilni enoti 4, mag. H.H., rojen ..., stanujoč ..., za člana občinskega sveta Občine Tabor v volilni enoti 5, I.I., roj. ..., stanujoč ..., za člana Občinskega sveta občine Tabor v volilni enoti 6 in J.J., rojena ..., stanujoča ..., za članico občinskega sveta Občine Tabor v volilni enoti 7, na rednih lokalnih volitvah, ki bodo 5. oktobra 2014.
1. Občinska volilna komisija (v nadaljevanju OVK) Občine Tabor je pritožniku vročila Odpravek sklepa, številka 041-01/2014-8 z dne 19. 9. 2014, ki ga je sprejela na 7. seji tega dne pod številko 4, in s katerim je zavrnila ugovor politične stranke A. OO Tabor, zoper vložene, potrjene in objavljene kandidature politične stranke B. OO Tabor, za redne lokalne volitve članov občinskih svetov za leto 2014, prejet 19. 9. 2014 ob 08:08 uri.
2. Zoper navedeni pismeni Odpravek sklepa je pritožnik kot predstavnik kandidatov politične stranke A. OO Tabor, pravočasno vložil pritožbo, v kateri navaja, da je vložil ugovor zoper vložene, potrjene in objavljene kandidature politične stranke B., OO Tabor, ker so bile sestavljene v nasprotju z določbo 68. a člena Zakona o lokalnih volitvah (v nadaljevanju ZLV). Navaja, da je bilo v ugovoru navedeno, da so bile vse kandidature za člane Občinskega sveta Občine Tabor v volilnih enotah od 1 do 7, ki jih je vložila politična stranka B. OO Tabor, nezakonite, ker kandidati ob vložitvi kandidatur niso izpolnjevali zakonsko določenega pogoja za njihovo veljavnost. 3. Po določbah 68. a člena ZLV mora imeti kandidat, ki kandidira za člana občinskega sveta, stalno prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidira. To je zakonski pogoj za veljavnost kandidature. Predlog politične stranke B. OO Tabor pa je bil sestavljen v nasprotju s to določbo, ker nobeden od kandidatov ob vložitvi kandidatur ni izpolnjeval tega zakonskega pogoja.
4. V nadaljevanju pritožbe pritožnik navaja vse zapisnike OVK Občine Tabor (4., 5. in 6. seje), iz katerih izhaja, da je politična stranka B. OO Tabor dne 16.9.2014, šele po pozivu na dopolnitev (popravo) kandidatur, pravilno dopolnila svojo vlogo v zvezi s kandidaturo za člane občinskega sveta, ki jih v nadaljevanju poimensko našteva. Na zadnji, 7. seji je sprejela sklep, da je kandidatura, prejeta dne 9.9.2014, s sprejeto dopolnitvijo 16. 9. 2014 pravilno vložena in dopolnjena in se v celoti potrdi, kar pa po njegovem mnenju ni zakonito.
5. Pritožnik predlaga, da se pritožbi ugodi in skladno z zahtevo podano že v ugovoru, odpravi odločba, s katero je OVK Občine Tabor v postopku potrjevanja kandidatur potrdila kandidaturo politične stranke B. OO Tabor za člane občinskega sveta, po posameznih volilnih enotah.
6. OVK Občina Tabor, kot tožena stranka, odgovora na pritožbo ni podala, sodišču pa je poslala spise v volilni zadevi.
7. Pritožba je utemeljena.
K točki I izreka:
8. 68. a člen ZLV, določa, da mora imeti kandidat stalno prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidira za člana občinskega sveta. Po presoji sodišča je treba navedeni pogoj za presojo zakonitosti kandidatur šteti kot materialni (vsebinski) pogoj. Glede na to je kandidatura oziroma lista kandidatov skladna z zakonom le, v kolikor je izpolnjen tudi pogoj iz 68. a člena ZLV. Če ta pogoj ni izpolnjen, je volilna komisija dolžna v skladu z določbo drugega odstavka 56. člena Zakona o volitvah v državni zbor (v nadaljevanju ZVDZ) kandidaturo oziroma listo kandidatov zavrniti.
9. Med strankama postopka ni sporno in to izhaja tudi iz spisovnih listin OVK Občine Tabor, da je bila kandidatna lista politične stranke b. OO Tabor, prejeta 9. 9. 2014, popravljena tako, da so bili v novi vlogi z dne 16. 9. 2014 (vloga naslovljena kot odprava očitne pisne napake pri sestavi liste kandidatov v občinski volilni svet), v posameznih 7 volilnih enotah namesto „napačnih“ prvotnih kandidatov pravilno navedeni novi kandidati, s stalnim prebivališčem v volilni enoti, v kateri je posameznik kandidiral za občinskega svetnika.
10. Glede na povedano je po presoji sodišča vložitvi kandidatne liste dne 9. 9. 2014 šlo za takšne vsebinske pomanjkljivosti, da bi morala OVK Občine Tabor sprejeti odločitev o zavrnitvi kandidatne liste, glede na to, da ni šlo zgolj za formalno pomanjkljivost po drugem odstavku 56. člena ZVDZ. Iz listin v volilnem spisu izhaja, da je že Ministrstvo za notranje zadeve, Služba za lokalno samoupravo z dopisom, številka 041-506/2012/2 z dne 15. 9. 2014, OVK Občini Tabor, na njeno zaprosilo pojasnila, da gre za zakonski pogoj stalnega prebivališča v volilni enoti, v kateri želi kandidat kandidirati, ki mora biti izpolnjen že ob vložitvi same kandidature, zato razlaga in sklicevanje na pisne pomote ni mogoča. 11. Ker tudi po dosedanji sodni praksi sodišča v volilnih zadevah v takšnih primerih ne gre zgolj za formalno pomanjkljivost kandidatne liste, temveč je to materialni pogoj za zakonsko pravilno vložitev kandidatne liste, je nedvomno veljavnost kandidatur odvisna od izpolnitve navedenega pogoja stalnega prebivališča posameznega kandidata v volilni enoti, v kateri kandidira. Ker ta pogoj stalnega prebivališča ni bil izpolnjen, je utemeljen pritožbeni razlog, da bi morala OVK Občine Tabor takšno kandidatno listo B. zavrniti. Neizpolnitev tega pogoja namreč ne predstavlja formalne pomanjkljivosti vloge, ki bi se lahko v skladu z določbo drugega odstavka 56. člena ZVDZ naknadno popravljala.
K točki II izreka:
12. Ker je sodišče pritožbi zoper Odpravek sklepa, številka 041-01/2014-8 z dne 19. 9. 2014 ugodilo, je posledično podan razlog za ugoditev tudi pritožnikovem ugovoru zoper odločbo OVK Občine Tabor, številka 2 0SPLsv/22 z dne 16. 9. 2014, s katerim je bila potrjena kandidatura B. OO Tabor za člane občinskega sveta Občine Tabor. Sodišče je tako ugovoru ugodilo in izpodbijano odločbo odpravilo.
K točki III izreka:
13. Po odpravi odločbe je sodišče glede na razlago 68. a člena ZLV vsebinsko odločilo, da se zavrne kandidatura za člane Občinskega sveta Občine Tabor, ki jo je predložila B. za kandidate C.C., D.D., E.E., F.F., G.G., mag. H.H., I.I. in J.J. 14. 97. člen ZLV določa pristojnost sodišča za odločanje o pritožbah zoper odločbo OVK. Na podlagi smiselne uporabe 65. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1), ki določa v prvem odstavku, da sme sodišče upravni akt odpraviti in s sodbo odločiti o stvari, če narava stvari to dopušča in če dajejo podatki postopka za to zanesljivo podlago, je sodišče odločilo, kot to izhaja iz izreka sodbe.