Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-22/96

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

4.7.1996

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Jožeta Slaviča in drugih iz Ljutomera na seji dne 4. julija 1996

s k l e n i l o :

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti sklepa Občinskega sveta Občine Ljutomer št. 131, sprejetega na 12. seji Občinskega sveta dne 20.11.1995, se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Enajst članov sveta Občine Ljutomer je dne 31.1.1996 (dopolnjeno dne 3.6.1996) na Ustavno sodišče vložilo pobudo za oceno zakonitosti odločitve Občinskega sveta Ljutomer. Pobudniki se sklicujejo na 37.b člen Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi, ki je določil, da funkcija načelnika upravne enote ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta.

Kljub temu v svetu Občine Ljutomer po trditvah pobudnikov opravlja funkcijo člana in podpredsednika sveta Tomi Nemec, ki je istočasno načelnik upravne enote za Občino Ljutomer. Pobudniki trdijo, da je Občinski svet na podlagi določb Zakona o lokalni samoupravi brez zadržkov ugotovil, da je prenehal mandat člana sveta izvoljenemu županu in podžupanu, medtem ko Tomi Nemec na podlagi izpodbijanega sklepa še naprej nemoteno opravlja obe funkciji. Po mnenju pobudnikov je s tako odločitvijo kršeno ustavno načelo o delitvi oblasti na zakonodajno, izvršilno in sodno (drugi odstavek 3. člena Ustave). Menijo, da se sklep Ustavnega sodišča o začasnem zadržanju izvajanja 4. alinee prvega odstavka 37.a člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi ne nanaša na 37.b člen, ki eksplicitno določa, da sta funkcija načelnika upravne enote in funkcija člana občinskega sveta nezdružljivi. Ustavnemu sodišču predlagajo, da ugotovi, da je odločitev občinskega sveta Ljutomer v nasprotju z določilom Zakona o lokalni samoupravi in njegovimi spremembami in dopolnitvami, ter da jo razveljavi.

2.Ustavno sodišče je v skladu s 160. členom Ustave in 21. členom Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) pristojno za oceno ustavnosti in zakonitosti predpisov oziroma splošnih aktov za izvrševanje javnih pooblastil. Izpodbijani sklep nima narave predpisa oziroma splošnega akta, temveč je zgolj akt, s katerim je občinski svet odločil, da v skladu s sklepom Ustavnega sodišča ne bo izvrševal 4. alinee prvega odstavka 37.a člena Zakona o lokalni samoupravi, dokler ne bo Ustavno sodišče o njej dokončno odločilo. Ker za presojo takšnih aktov Ustavno sodišče ni pristojno, je bilo treba pobudo zavreči.

3.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Tone Jerovšek in sodniki dr. Peter Jambrek, mag. Matevž Krivic, mag. Janez Snoj, dr. Janez Šinkovec, dr. Lovro Šturm, Franc Testen, dr. Lojze Ude in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k

dr. Tone Jerovšek

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia