Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
05.08.2025
05.08.2025
07120-1/2025/295
07120-1/2025/295
Obdelava osebnih podatkov otrok in mladoletnih, Pravne podlage, Šolstvo
Obdelava osebnih podatkov otrok in mladoletnih, Pravne podlage, Šolstvo
Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše zaprosilo za mnenje glede fotokopiranja preizkusov znanja učencev preden jim preizkuse znanja vrnete, za namen dokazovanja popravkov napačnih odgovorov.
Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše zaprosilo za mnenje glede fotokopiranja preizkusov znanja učencev preden jim preizkuse znanja vrnete, za namen dokazovanja popravkov napačnih odgovorov.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) in 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) in 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
1.
1.
Po mnenju IP ni pravne podlage za fotokopiranje preizkusov znanja učencev, saj zakonodaja tega izrecno ne ureja in torej ni razbrati ustrezne pravne podlage z vidika Splošne uredbe. Brez ustrezne pravne podlage pomeni takšno fotokopiranje nezakonito obdelavo osebnih podatkov.
Po mnenju IP ni pravne podlage za fotokopiranje preizkusov znanja učencev, saj zakonodaja tega izrecno ne ureja in torej ni razbrati ustrezne pravne podlage z vidika Splošne uredbe. Brez ustrezne pravne podlage pomeni takšno fotokopiranje nezakonito obdelavo osebnih podatkov.
2.
2.
Sicer pa se za primere izvajanja vzgojno – izobraževalnega procesa in s tem povezanega fotokopiranja preizkusov znanja z namenom dokazovanja istovetnosti v vseh posamičnih primerih in izven posamičnih konkretno utemeljenih primerov, kot je ugovor na oceno po Zakonu o osnovni šoli, za ustrezna pojasnila obrnite na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje.
Sicer pa se za primere izvajanja vzgojno – izobraževalnega procesa in s tem povezanega fotokopiranja preizkusov znanja z namenom dokazovanja istovetnosti v vseh posamičnih primerih in izven posamičnih konkretno utemeljenih primerov, kot je ugovor na oceno po Zakonu o osnovni šoli, za ustrezna pojasnila obrnite na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje.
Uvodoma poudarjamo, da IP izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.
Uvodoma poudarjamo, da IP izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.
IP prav tako ni pristojen za podajo pojasnil v zvezi z morebitnim vzgojno - izobraževalnim delom v šoli (to je pristojnost Ministrstva za vzgojo in izobraževanje) ali s širšimi posegi v pravico otrok in staršev do zasebnosti (za kar je predvideno sodno varstvo).
IP prav tako ni pristojen za podajo pojasnil v zvezi z morebitnim vzgojno - izobraževalnim delom v šoli (to je pristojnost Ministrstva za vzgojo in izobraževanje) ali s širšimi posegi v pravico otrok in staršev do zasebnosti (za kar je predvideno sodno varstvo).
V nadaljevanju vam zato podajamo zgolj splošna pojasnila in pravna izhodišča v zvezi z vašim vprašanjem.
V nadaljevanju vam zato podajamo zgolj splošna pojasnila in pravna izhodišča v zvezi z vašim vprašanjem.
Za vsako obdelavo osebnih podatkov mora obstajati ustrezna pravna podlaga. Splošna uredba pravne podlage ureja v prvem odstavku 6. člena, kjer določa, da je obdelava zakonita le in kolikor je izpolnjen vsaj eden od naslednjih pogojev:
Za vsako obdelavo osebnih podatkov mora obstajati ustrezna pravna podlaga. Splošna uredba pravne podlage ureja v prvem odstavku 6. člena, kjer določa, da je obdelava zakonita le in kolikor je izpolnjen vsaj eden od naslednjih pogojev:
(a)posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je privolil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več določenih namenov;
(a)posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je privolil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več določenih namenov;
(b)obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbena stranka je posameznik, na katere-ga se nanašajo osebni podatki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika pred sklenitvijo pogodbe;
(b)obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbena stranka je posameznik, na katere-ga se nanašajo osebni podatki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika pred sklenitvijo pogodbe;
(c)obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki velja za upravljavca;
(c)obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki velja za upravljavca;
(d)obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge fizične osebe;
(d)obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge fizične osebe;
(e)obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;
(e)obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;
(f)obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zahtevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.«.
(f)obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zahtevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.«.
Ob tem je treba upoštevati, da se zadnja točka (f) ne more uporabljati za obdelavo s strani javnih organov pri opravljanju njihovih nalog.
Ob tem je treba upoštevati, da se zadnja točka (f) ne more uporabljati za obdelavo s strani javnih organov pri opravljanju njihovih nalog.
Na področju šolstva pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov učencev praviloma izhajajo iz področne zakonodaje. Zakon o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13, 46/16 – ZOFVI-K, 76/23 in 16/24; v nadaljevanju ZOsn) v 95. členu določa zbirke podatkov, ki jih vodi osnovna šola. Nobena izmed zbirk podatkov, ki jih navaja 95. člen ZOsn ne opredeljuje fotokopij preizkusov znanja učencev in bi z navedeno obdelavo osebnih podatkov (fotokopiranjem preizkusov znanja) nastajala nova zbirka osebnih podatkov, ki pa v zakonodaji ni opredeljena. Brez ustrezne pravne podlage pomeni takšno fotokopiranje nezakonito obdelavo osebnih podatkov.
Na področju šolstva pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov učencev praviloma izhajajo iz področne zakonodaje. Zakon o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13, 46/16 – ZOFVI-K, 76/23 in 16/24; v nadaljevanju ZOsn) v 95. členu določa zbirke podatkov, ki jih vodi osnovna šola. Nobena izmed zbirk podatkov, ki jih navaja 95. člen ZOsn ne opredeljuje fotokopij preizkusov znanja učencev in bi z navedeno obdelavo osebnih podatkov (fotokopiranjem preizkusov znanja) nastajala nova zbirka osebnih podatkov, ki pa v zakonodaji ni opredeljena. Brez ustrezne pravne podlage pomeni takšno fotokopiranje nezakonito obdelavo osebnih podatkov.
Glede primerov, ki jih navajate v vašem vprašanju (dokazovanje popravkov napačnih odgovorov), IP ugotavlja, da gre v teh primerih za vsebino, ki se nanaša na pravico do vpogleda v učenčeve izdelke in ocene, ki je urejena v šolski zakonodaji in podzakonskih aktih.[1] Za izvajanje vzgojno – izobraževalnega procesa (in primerov, ki se v zvezi z navedenim pojavljajo) in ustrezna pojasnila glede izvajanja predpisov s področja vzgoje in izobraževanja se zato obrnite na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje.
Glede primerov, ki jih navajate v vašem vprašanju (dokazovanje popravkov napačnih odgovorov), IP ugotavlja, da gre v teh primerih za vsebino, ki se nanaša na pravico do vpogleda v učenčeve izdelke in ocene, ki je urejena v šolski zakonodaji in podzakonskih aktih.
Lepo vas pozdravljamo.
Lepo vas pozdravljamo.
Tanja Suša, univ. dipl. prav.
Tanja Suša, univ. dipl. prav.
državna nadzornica za varstvo osebnih podatkov
državna nadzornica za varstvo osebnih podatkov
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka
dr. Jelena Virant Burnik, informacijaska pooblaščenka
---
[1]Pravica do vpogleda v učenčeve izdelke in ocene je urejena v 7. členu Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli (Uradni list RS, št. 52/13 in 63/24).
[1]Pravica do vpogleda v učenčeve izdelke in ocene je urejena v 7. členu Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli (Uradni list RS, št. 52/13 in 63/24).
Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so izključno mnenja avtorja in ne odražajo nujno stališč in mnenj Evropske unije ali Evropske komisije. Niti Evropska unija niti organ, ki dodeljuje sredstva, zanje ne odgovarjata.
Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so izključno mnenja avtorja in ne odražajo nujno stališč in mnenj Evropske unije ali Evropske komisije. Niti Evropska unija niti organ, ki dodeljuje sredstva, zanje ne odgovarjata.