Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-421/98

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-421/98

4. 2. 1999

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Sama Pahorja iz Trsta in drugih na seji dne 4. februarja 1999

s k l e n i l o :

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti

-5. člena Zakona o ustanovitvi občin ter o določitvi njihovih območij (Uradni list RS, št. 60/94 in nasl.)

-4. člena Zakona o uresničevanju posebnih pravic pripadnikov italijanske in madžarske narodnosti na področju vzgoje in izobraževanja (Uradni list SRS, št. 12/82 in Uradni list RS, št. 12/91)

-31. člena Zakona o knjižničarstvu (Uradni list RS, št. 27/82)

-4. člena Zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS, št. 15/90 in nasl.)

-16. člena Zakona o potnih listih državljanov Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91)

-39. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl.)

-6. člena Zakona o osebni izkaznici (Uradni list RS, št. 75/97)

-60. člena Sodnega reda (Uradni list RS, št. 17/95 in 35/98) se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

A.

1.Pobudniki Anton Feri, Jože Ferluga, Lucijan Malalan, Samo Pahor, Josip Pečenko in Primož Sancin ter Družbenopolitično društvo Edinost, vsi iz Trsta, so vložili "ustavno pritožbo zoper kršitev pravic italijanske narodne skupnosti, ki izvirajo iz 11. člena Ustave in iz 5. člena Posebnega statuta z dne 5. 10. 1954 ter zoper posledično kršitev pravic pripadnikov slovenske jezikovne manjšine, ki izvirajo iz 6. člena Ustave Italijanske republike, iz 3. člena Statuta avtonomne dežele Furlanije-Julijske Benečije ter iz 5. člena Posebnega statuta z dne 5. 10. 1954". Navedli so, da izpodbijajo zakone, predpise občin in druge predpise, ki v nasprotju z 11. členom Ustave in s 5. členom Posebnega statuta omejujejo pravico do rabe italijanskega jezika v osebnih in uradnih razmerjih.

2.Ker iz vloge ni izhajalo, ali vlagajo pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti splošnega akta ali ustavno pritožbo zoper posamični akt, so bili vlagatelji pozvani, da naj pojasnijo, kaj želijo, in naj vlogo ustrezno dopolnijo. V dopolnitvi so navedli, da so predpisi, navedeni v izreku, v nasprotju z 11. členom Ustave, ker naj bi območje, na katerem imajo pripadniki italijanske in madžarske narodnosti pravico uporabljati svoj jezik, omejevali na območje, manjše od občine.

V utemeljitvi pravnega interesa za vložitev pobude so navedli, da so pripadniki slovenske jezikovne manjšine v Italiji in da imajo interes za ugotovitev, da je raven varstva italijanske narodne skupnosti v Republiki Sloveniji neoporečna in višja od ravni, ki jo zagotavlja Posebni statut z dne 5. 10. 1954.

Možnosti za sprožitev podobnega postopka v Italiji naj bi sami ne imeli.

B.

3.Ker pobudniki izpodbijajo predpise, je Ustavno sodišče njihovo vlogo opredelilo kot pobudo za oceno ustavnosti predpisov, ki so jih navedli. Po drugem odstavku 162. člena Ustave lahko vsakdo da pobudo za začetek postopka pred Ustavnim sodiščem, če izkaže svoj pravni interes. Po določbi 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94) je pravni interes za vložitev pobude podan, če izpodbijani predpis neposredno posega v pobudnikove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj. Po ustaljeni praksi Ustavnega sodišča mora biti pravni interes neposreden in konkreten. Splošen in abstrakten interes, ki bi ga imel kdorkoli, ne zadošča. Ugoditev pobudnikovemu predlogu mora torej privesti do spremembe njegovega pravnega položaja (tako na primer v sklepu št. U-I- 249/94 z dne 12.5.1994 - OdlUS III, 48 in sklepu št. U-I-155/94 z dne 9.11.1994 - OdlUS III, 121). V pobudi ni izkazano, da bi bil interes pobudnikov - pripadnikov slovenske jezikovne manjšine v Italiji - neposreden in konkreten. Morebitna ugotovitev neskladnosti izpodbijanih zakonov z Ustavo ne bi spremenila njihovega pravnega položaja. Ustavno sodišče je zato pobudo zavrglo.

C.

4.Ustavno sodišče je ta sklep sprejelo na podlagi 25. člena Zakona o Ustavnem sodišču v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, dr. Miroslava Geč - Korošec, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam - Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k :

Franc Testen

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia