Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

P-40/08

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

28. 10. 2009

ODLOČBA

Ustavno sodišče je v postopku za rešitev spora glede pristojnosti, začetem z zahtevo Postaje prometne policije Ljubljana, na seji 28. oktobra 2009

odločilo:

Za odločanje v postopku o prekršku zaradi storitve prekrška, opisanega v obdolžilnem predlogu Postaje prometne policije Ljubljana št. 69/11-548296-2006/56636 z dne 11. 1. 2007, je pristojno Okrajno sodišče v Ljubljani.

Obrazložitev

A.

1.Postaja prometne policije Ljubljana je na podlagi prvega odstavka 50. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 7/03 in nasl. – v nadaljevanju ZP-1) pri Okrajnem sodišču v Ljubljani vložila obdolžilni predlog št. 69/11-548296-2006/56636 z dne 11. 1. 2007 zaradi prekrška po 234. členu v zvezi s 1. točko drugega odstavka 44. člena (pravilno: v zvezi z drugim odstavkom 44. člena) Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 83/04 in nasl. – v nadaljevanju ZVCP-1).

2.Okrajno sodišče v Ljubljani se je s sklepom št. PR 857/2007-2427 z dne 24. 4. 2008 izreklo za stvarno nepristojno za vodenje postopka o prekršku zaradi prekrška po 2. točki (pravilno: po drugem odstavku) 44. člena ZVCP-1. V sklepu je navedlo, da glede na navedbe v obdolžilnem predlogu in glede na to, da sta za očitani prekršek predpisani samo globa in določeno število kazenskih točk, niso podane okoliščine iz drugega odstavka 52. člena ZP-1, zaradi katerih hitri postopek ni dovoljen.

Postaja prometne policije Ljubljana zavrača svojo pristojnost z utemeljitvijo, da obstajajo razlogi iz 52. člena ZP-1, ki izključujejo hitri postopek. Obdolžena naj bi namreč z nepravilnim vključevanjem v promet storila prekršek po drugem odstavku 44. člena ZVCP-1, za katerega naj bi bili v času odločanja sodišča predpisani globa in stranska sankcija štiri kazenske točke. Ker naj bi pri tem povzročila tudi prometno nesrečo, se ji po mnenju prekrškovnega organa na podlagi drugega odstavka 234. člena ZVCP-1 obligatorno izreče tudi prepoved vožnje motornega vozila, kar izključuje izvedbo hitrega postopka. Zato prekrškovni organ meni, da je za odločanje o prekršku pristojno Okrajno sodišče, in predlaga, naj Ustavno sodišče odloči v sporu glede pristojnosti.

B.

4.Ustavno sodišče je na podlagi osme alineje prvega odstavka 160. člena Ustave pristojno, da odloča o sporih glede pristojnosti med sodišči in drugimi državnimi organi. Po drugem odstavku 61. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – ur. p. b. – v nadaljevanju ZUstS) lahko, če pride do spora glede pristojnosti zato, ker več organov zavrača pristojnost v posamezni zadevi, zahteva rešitev spora glede pristojnosti organ, ki mu je bila zadeva odstopljena, ker meni, da zanjo ni pristojen.

5.Razmejitev pristojnosti med prekrškovnimi organi in sodišči določa 52. člen ZP-1, ki je bil po domnevni storitvi prekrška spremenjen z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 17/08 – v nadaljevanju ZP-1E). Glede na to, da ZP-1E v prehodnih določbah ni določil, da o prekrških, storjenih do njegove uveljavitve, odločajo organi, ki so pristojni za odločanje o prekrških po dotedanjih predpisih, se spremenjeni 52. člen ZP-1 uporablja tudi za rešitev spora glede pristojnosti v tej zadevi. Po drugi alineji drugega odstavka navedenega člena hitri postopek ni dovoljen, kadar je za prekršek predpisana stranska sankcija prepovedi vožnje motornega vozila.

6.Okrajno sodišče v Ljubljani je v sklepu, s katerim se je izreklo za nepristojno navedlo, da je bil obdolžilni predlog podan zaradi prekrška po drugem odstavku 44. člena ZVCP-1. Kot izhaja iz obdolžilnega predloga, naj bi obdolžena zaradi kršitve pravila o vključevanju v promet iz prve alineje prvega odstavka 44. člena ZVCP-1, veljavnega v času domnevne storitve prekrška, povzročila tudi prometno nesrečo. Šlo naj bi torej za prekršek po 234. členu v zvezi z drugim odstavkom 44. člena ZVCP-1, za katerega so bile predpisane globa in kazenske točke, v drugem odstavku 234. člena ZVCP-1 pa tudi stranska sankcija prepovedi vožnje motornega vozila. Slednje glede na drugi odstavek 52. člena ZP-1 preprečuje izvedbo hitrega postopka.

7.Glede na navedeno je Ustavno sodišče odločilo, da je za postopek o prekršku pristojno Okrajno sodišče v Ljubljani.

C.

8.Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi četrtega odstavka 61. člena ZUstS in četrte alineje drugega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnici in sodniki dr. Mitja Deisinger, mag. Marta Klampfer, mag. Miroslav Mozetič, Jasna Pogačar, dr. Ciril Ribičič in Jan Zobec. Odločbo je sprejelo soglasno.

Jože Tratnik

Predsednik

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia