Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
27.09.2024
07121-1/2024/1123
Video in avdio nadzor
Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je po pošti prejel vaše zaprosilo za mnenje glede videonadzora dostopa v poslovne prostore. Opisujete, da se poslovni prostori, pred katere bi želeli postaviti videonadzor, nahajajo v poslovno stanovanjski stavbi. Vhodi v vaše lastniške poslovne prostore so povsem ločeni od vhodov v stanovanjski del stavbe, ki se ne nahaja na istem delu stavbe. Vhod v poslovne prostore je namenjen izključno vašim delavcem in strankam in preko vaših prostorov ni mogoče dostopati v druge prostore v stavbi. Prosite nas za pojasnilo, ali morate pridobiti soglasje solastnikov, ki imajo v lastni najmanj 70% delež skupnih delov. Sprašujete tudi, kolikšno površino sme kamera zajeti, zgolj vhod, ali je dopustno zajeti tudi asfaltne površine ob stavbi.
* * *
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Glede na to, da se skladno z določbo 77. člena ZVOP-2 snemajo dostopi v uradne službene oz. poslovne prostore IP meni, da je treba v konkretnem primeru pri izračunu potrebnega soglasja najverjetneje upoštevati delež lastnikov tistih skupnih delov v posamezni stavbi, kjer se uradni službeni oz. poslovni prostori dejansko nahajajo. Predlagamo vam, da v konkretnem primeru upoštevate okoliščine, kot so dejanska raba vhodov v stavbe in druge okoliščine, kot ste npr. navedli ločenost stanovanjskega in poslovnega dela in nezmožnost prehoda v stanovanjski del.
Po mnenju IP je dopustno snemati sam vhod v poslovno stavbo v takšni širini, kot je to nujno potrebno, da se doseže namene, ki se lahko zasledujejo z videonadzorom po 77. členu ZVOP-2. Če se izvaja videonadzor zunanjih površin, je za to treba zagotoviti ustrezno pravno podlago (npr. zakoniti interesi po točki (f) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe ali npr. videonadzor na javnih površinah po 80. členu ZVOP-2).
V vsakem primeru morate poskrbeti za ustrezno obveščenost posameznikov o izvajanju videonadzora, tako zaposlenih, ki opravljajo delo v nadzorovanem prostoru, kakor tudi vseh posameznikov, ki nameravajo vstopiti v nadzorovano območje.
Uvodoma poudarjamo, da IP izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.
Skladno z 77. členom ZVOP-2 lahko upravljavci videonadzornega sistema v javnem in zasebnem sektorju izvajajo videonadzor dostopa v uradne službene oziroma poslovne prostore, če je to potrebno za varnost ljudi ali premoženja, zaradi zagotavljanja nadzora vstopa v te prostore ali izstopa iz njih ali če zaradi narave dela obstaja možnost ogrožanja zaposlenih. Videonadzor se izvaja brez snemanja delov stanovanjskih stavb, ki niso prostori iz prejšnjega odstavka in snemanja vhodov v stanovanja. O izvajanju videonadzora morajo biti pisno obveščeni vsi zaposleni, ki opravljajo delo v nadzorovanem prostoru. Izrecno je določeno, da je videonadzor dovoljen, če s tem soglašajo lastniki, ki imajo v lasti več kot 70-odstotni delež skupnih delov.
Glede na to, da se skladno z določbo 77. člena ZVOP-2 snemajo dostopi v uradne službene oz. poslovne prostore IP meni, da je treba v konkretnem primeru pri izračunu potrebnega soglasja najverjetneje upoštevati delež lastnikov tistih skupnih delov v stavbi, kjer se uradni službeni oz. poslovni prostori dejansko nahajajo. Predlagamo vam, da v konkretnem primeru upoštevate okoliščine, kot so dejanska raba vhodov v stavbe in druge okoliščine, kot ste npr. navedli ločenost stanovanjskega in poslovnega dela in nezmožnost prehoda v stanovanjski del.
Pojasnjujemo tudi, da lahko upravljavec pri tem snema zgolj npr. vhod in mora pri konkretni določitvi področja, ki se snema, upoštevati načelo najmanjšega obsega podatkov, skladno s katerim morajo biti osebni podatki ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar je potrebno za namene, za katere se obdelujejo. Po mnenju IP je torej dopustno snemati sam vhod v takšni širini, kot je to nujno potrebno, da se doseže namene, ki se lahko zasledujejo z videonadzorom po 77. členu ZVOP-2. Ob tem se prav tako (kot je navedeno zgoraj) ne sme snemati delov stanovanjskih stavb, ki niso uradni službeni oz. poslovni prostori in vhodov v stanovanja. Če se snema okolica objekta, je treba zagotoviti drugo ustrezno pravno podlago (npr. zakoniti interesi po točki (f) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe ali npr. videonadzor na javnih površinah po 80. členu ZVOP-2).
V vsakem primeru morate poskrbeti za ustrezno obveščenost posameznikov o izvajanju videonadzora. Kot je navedeno zgoraj, morajo biti o izvajanju videonadzora pisno obveščeni vsi zaposleni, ki opravljajo delo v nadzorovanem prostoru. Prav tako mora upravljavec skladno s tretjim, četrtim in petim odstavkom 76. člena ZVOP-2 o izvajanju videonadzora objaviti obvestilo in sicer se obvestilo vidno in razločno objavi na način, ki omogoča posamezniku, da se seznani z izvajanjem videonadzora in da se lahko vstopu v nadzorovano območje odpove. Več o obveznih sestavinah obvestila, ki mora vsebovati tudi informacije, ki jih zahteva 13. člen Splošne uredbe, lahko preberete v Smernicah glede izvajanja videonadzora, ki so dostopne na povezavi: https://www.ip-rs.si/publikacije/priro%C4%8Dniki-in-smernice/smernice-po-splo%C5%A1ni-uredbi-o-varstvu-podatkov-gdpr/smernice-glede-izvajanja-videonadzora.
Pri izvajanju videonadzora v poslovnih stavbah po ZVOP-2 bo treba zadostiti tudi drugim zahtevam iz ZVOP-2 oz. Splošne uredbe, npr. zahtevam iz 76. člena ZVOP-2 (npr. glede dnevnika obdelave), glede zavarovanja videonadzornega sistema zahtevam iz 24. in 32. člena Splošne uredbe, voditi je treba dnevnik evidence dejavnosti obdelave po 30. členu Splošne uredbe, po potrebi urediti razmerje s pogodbenim izvajalcem videonadzora po 28. členu Splošne uredbe, itd.
Nekaj informacij o vzpostavitvi videonadzora lahko preberete tudi na spletni strani IP: https://www.ip-rs.si/varstvo-osebnih-podatkov/obveznosti-upravljavcev/vzpostavitev-videonadzora/.
V upanju, da vam bodo naša napotila v pomoč, vas lepo pozdravljamo.
dr. Jelena Virant Burnik, informacijska pooblaščenka
Barbara Žurej, univ. dipl. prav., svetovalka pooblaščenca za preventivo