Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS sodba II U 289/2014

ECLI:SI:UPRS:2015:II.U.289.2014 Upravni oddelek

komunalni prispevek odmera komunalnega prispevka priključitev objekta na javno cesto obračunsko območje komunalne opreme stvarna pristojnost
Upravno sodišče
7. januar 2015
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Komunalni prispevek je tožeči stranki pravilno odmerila občina, na obračunskem območju katere se nahaja zemljišče, na katerem želi tožeča stranka graditi.

Izrek

Tožba se zavrne.

Vsaka stranka trpi svoje stroške postopka.

Obrazložitev

Z izpodbijano prvostopno odločbo je bil tožnici zaradi gradnje stanovanjske hiše na zemljišču s parc. št. 1013 k.o. ... odmerjen komunalni prispevek v višini 3.655,57 €, ki ga mora tožnica plačati v odločbi navedenem roku na v odločbi naveden račun. Tožnica se je zoper to odločbo pritožila, župan Občine Moravske Toplice pa je kot drugostopni organ z v uvodu navedeno odločbo njeno pritožbo zavrnil. Iz obrazložitve izhaja, da je tožnica vložila vlogo za odmero komunalnega prispevka zaradi gradnje stanovanjske hiše na zemljišču s parc. št. 1013 k.o. ... Vlogi je bil priložen projekt PGD št. 5/12, oktober 2013, iz katerega je razvidno, da bo objekt priključen na javno cesto in vodovod. Na podlagi tega je prvostopni organ tožeči stranki odmeril komunalni prispevek v višini 3.655,57 €, ki ga je dolžna plačati kot investitorica objekta. Odločba je bila izdana na podlagi 79. in 80. člena Zakona o prostorskem načrtovanju (v nadaljevanju ZPNačrt) in 20. člena Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno infrastrukturo na območju Občine Moravske Toplice (v nadaljevanju: Odlok).

Drugostopni organ k razlogom razvidnih iz prvostopne odločitve dodaja, da se v skladu s tretjim odstavkom 10. člena Odloka šteje, da je parcela opremljena s cestnim omrežjem, če je iz projektnih pogojev za izdelavo projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja oziroma soglasja k projektnim rešitvam pristojnega soglasodajalca razvidno, da se zanjo lahko izvede priključek na obstoječe cestno omrežje. Iz prej navedenega projekta izhaja, da se za dostop do javne ceste izvede dovoz s ceste parc. št. 989 k.o. ... Ta je določena v Odloku o kategorizaciji občinskih javnih cest v Občini Moravske Toplice, kjer je navedena v 6. členu Odloka pod zaporedno št. 63 JP 765581 Skaličev breg 95D. Navedena cesta poteka po parc. št. 664 k.o. ... in tudi po parc. št. 989 k.o. ... Ker se bo tožnica priključila in uporabljala kategorizirano občinsko cesto, ki je že zgrajena in s katero upravlja Občina Moravske Toplice, je na podlagi odločb Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno infrastrukturo za območje Občine Moravske Toplice zavezana k plačilu komunalnega prispevka Občini Moravske Toplice.

Tožnica v vloženi tožbi pojasnjuje, da je vložila vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja za gradnjo stanovanjske hiše na zemljišču s parc. št. 1013 k.o. ..., ki leži v Občini Puconci. Ta občina ji je tudi izdala odločbo št. 429-0043/2013 o odmeri prispevka za komunalno infrastrukturo individualne rabe z dne 11. 12. 2013. Naknadno je bilo ugotovljeno, da je odločbo izdal stvarno nepristojen organ, ker se vodovod, ki se nahaja v neposredni bližini parc. št. 1013 k.o. ..., in na katerega je možna priključitev, nahaja na zemljišču, ki je last Občine Moravske Toplice. Z odločbo župana Občine Puconci št. 429-0043/2013 z dne 7. 7. 2014 je bila tako odločba o odmeri komunalnega prispevka z dne 11. 12. 2013 odpravljena.

Tožnica v tožbi navaja, da se ne strinja s tem, da Občina Moravske Toplice zaračuna komunalni prispevek za cesto, katere lastnik in upravljavec je Občina Puconci (parc. št. 989/0 k.o. ...). Da je lastnik in upravljavec te parcele Občina Puconci je razvidno iz rednega izpisa iz zemljiške knjige, ta občina pa je izdala tudi dovoljenje za prekop ceste, ki je bilo priloga vloge za izdajo gradbenega dovoljenja na upravni enoti Murska Sobota. Občina Moravske Toplice je z Občino Puconci sprožila postopek, v katerem bo zemljišče, po katerem poteka cesta in za katero je bil neupravičeno zaračunan komunalni prispevek, to je zemljišče parc. št. 989 k.o. ..., prenesena v lastništvo Občine Moravske Toplice. To pa dokazuje, da v trenutku izdaje odločbe o plačilu komunalnega prispevka Občina Moravske Toplice ni imela pravne podlage za zaračunavanje komunalnega prispevka za cesto. Sklicuje se tudi na odločbe Ustavnega sodišča, v katerih se je le-to postavilo na stališče, da je kategorizacija občinske javne ceste na zemljišču, katerega lastnik ni občina, ki kategorizacijo izvede, neustavno dejanje. Tožeča stranka predlaga, da sodišče izpodbijano odločbo razveljavi in odloči o višini obveznosti za komunalni prispevek v skladu z Odlokom na podlagi dejanskega stanja na datum izdaje odločbe, to je 12. 6. 2014, ali pa to naloži toženi stranki. Tožeča stranka priglaša tudi stroške tega postopka.

Tožena stranka se v odgovoru na tožbo zavzema za njeno zavrnitev. Navaja, da iz predloženega projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja izhaja, da je predviden dostop do javne ceste iz parc. št. 989 k.o. ..., ki se nahaja v obračunskem območju tožene stranke. To pa zavezuje tožečo stranko k plačilu komunalnega prispevka toženi stranki in ne občini Puconci. Tožena stranka priglaša tudi stroške tega upravnega spora.

Tožba ni utemeljena.

Objekti grajenega javnega dobra, kamor sodijo občinske ceste, štejejo v skladu s 3. točko prvega odstavka 71. člena Zakona o prostorskem načrtovanju (v nadaljevanju ZPNačrt) med komunalno opremo, za izgradnjo komunalne opreme pa plača zavezanec občini komunalni prispevek (prvi odstavek 79. člena ZPNačrt). Zavezanec za plačilo komunalnega prispevka je investitor oziroma lastnik objekta, ki se na novo priključuje na komunalno opremo (80. člen ZPNačrt). Komunalni prispevek za posamezno vrsto komunalne opreme se lahko odmeri, če se stavbno zemljišče nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme (tretji odstavek 79. člena ZPNačrt). S plačilom komunalnega prispevka je zavezancu zagotovljena priključitev na že zgrajeno komunalno opremo oziroma mu je zagotovljeno, da bo ta zgrajena v roku in obsegu, kot to določa program opremljanja (četrti odstavek 79. člena ZPNačrt).

Tretji odstavek 74. člena ZPNačrt določa, da program opremljanja sprejme občinski svet z odlokom. V konkretnem primeru je to Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno infrastrukturo za območje Občine Moravske Toplice (Odlok). Odlok določa, da je obračunsko območje posamezne vrste komunalne opreme območje, na katerem se zagotavlja priključevanje na to vrsto komunalne opreme oziroma območje njene uporabe (2. točka 2. člena Odloka). Obračunsko območje občinskih cest je določeno enotno za celo občino in obsega vse površine, ki so po veljavnih prostorskih aktih občine namenjene poselitvi (četrti odstavek 3. člena Odloka).

Opremljenost parcele s komunalno opremo se upošteva tako, da se ugotovi, na katere vrste komunalne opreme lahko zavezanec priključi svoj objekt oziroma mu je omogočena uporaba določene vrste komunalne opreme (prvi odstavek 10. člena Odloka). Če se komunalni prispevek odmerja zaradi objekta, za katerega je potrebno gradbeno dovoljenje, se podatki o opremljenosti parcele s komunalno opremo povzamejo iz projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja, izdelanega v skladu z vsemi zahtevami po predpisih o graditvi objektov (drugi odstavek 10. člena Odloka). Šteje se, da je parcela opremljena s cestnim omrežjem, če je iz projektnih pogojev za izdelavo projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja oziroma soglasja k projektnim rešitvam pristojnega soglasodajalca razvidno, da se zanjo lahko izvede priključek na obstoječe javno cestno omrežje (tretji odstavek 10. člena Odloka).

Komunalni prispevek za posamezno vrsto komunalne opreme se lahko zavezancu odmeri, če se zemljišče, na katerem je objekt, ki se priključuje na določeno vrsto komunalne opreme, ali ki povečuje neto tlorisno površino, ali ki spreminja namembnost, nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme in če se ugotovi, da bo zavezanec na to vrsto komunalne opreme lahko priključil svoj objekt oziroma mu je omogočena uporaba te vrste komunalne opreme (14. člen Odloka).

V postopku odmere komunalnega prispevka se najprej ugotovi, na katere vrste obstoječe komunalne opreme bo lahko zavezanec priključil svoj objekt oziroma mu bo omogočena uporaba določene vrste komunalne opreme (prvi odstavek 15. člena Odloka). Nato se za posamezno vrsto tako ugotovljene opreme preveri, ali se predmetno zemljišče nahaja v obračunskem območju posamezne vrste komunalne opreme. Glede na to se nato izračunajo ustrezni deli komunalnega prispevka, ki pripadajo posamezni vrsti komunalne opreme na ustreznem obračunskem območju (drugi in tretji odstavek 15. člena Odloka).

Po presoji sodišča je bila izpodbijana odločba pravilno izdana na zgoraj navedeni materialnopravni podlagi. Ni sporno, da je za nameravano gradnjo na parceli št. 1013 k.o. ... po projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja predviden priključek na cestno omrežje po parceli št. 989 k.o. .... Po tej parceli pa teče javna cesta, ki je vpisana v Odloku o kategorizaciji občinskih javnih cest v Občini Moravske Toplice pod zaporedno št. 63. Iz tega sledi, da je parcela št. 1013 k.o. ... opremljena s cestnim omrežjem (tretji odstavek 10. člena Odloka), da se objekt nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme Občine Moravske Toplice in da je zavezanki uporaba te vrste komunalne opreme omogočena (14. člen Odloka). Glede na to je tožnica kot investitorica zavezanka za plačilo komunalnega prispevka (80. člen ZPNačrt).

Ugovori, ki jih uveljavlja tožnica v tožbi, na pravilnost izpodbijane odločitve ne vplivajo. Parcela št. 989 k.o. ..., po kateri teče javna cesta, na katero je predviden priključek, je po podatkih zemljiške knjige v lasti Občine Puconci. A kot izhaja iz navedb tožene stranke in nenazadnje tudi iz okoliščine, da Občina Puconci s kasneje odpravljeno odločbo z dne 11. 12. 2013 o odmeri komunalnega prispevka za priključek na javno cesto tožeči stranki komunalnega prispevka ni odmerila, med Občinama Puconci in Moravske Toplice ni spora o tem, da je bila cesta zgrajena s sredstvi Občine Moravske Toplice. Ta cesta je navedena v Odloku o kategorizaciji občinskih javnih cest v Občini Moravske Toplice, občini pa prenos lastništva tega zemljišča rešujeta v posebnem postopku. Glede na to je pravilen zaključek, da se parcela št. 1031 k.o. ... nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme Občine Moravske Toplice (tretji odstavek 79. člena ZPNačrt in 2. točka 2. člena Odloka).

Glede sklicevanja tožeče stranke na odločbe Ustavnega sodišča RS, kjer se je to postavilo na stališče, da je neustavna kategorizacija občinske ceste na zemljišču, katerega lastnik ni občina, pa sodišče dodaja, da je v teh odločbah (npr. št. U-I-305/12) šlo za primere, ko so bile kot javne kategorizirane ceste, ki se tekle po zemljišču v zasebni lastnini. V obravnavanem primeru ne gre za tak položaj, saj parcela št. 989 k.o. ... ni v zasebni lasti ampak v lasti občine Puconci.

Izpodbijani upravni akt je torej tudi po presoji sodišča pravilen in na zakonu utemeljen, zato je sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrnilo na podlagi prvega odstavka 63. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1).

Tožeča in tožena stranka sta zahtevali povrnitev stroškov postopka. Če sodišče tožbo zavrne, trpi vsaka stranka svoje stroške postopka (četrti odstavek 25. člena ZUS-1), zato je sodišče o tem odločilo, kot izhaja iz II. točke izreka te sodbe.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia